Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
    En ja, de minpunten van de pre-FL zijn grondig onder handen genomen in het nieuwe model!

    Behalve het minpunt dat hij fiscaal niet aantrekkelijk is als automaat . Voor de rest vind ik het ook een hele mooie wagen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      S
      Momenteel zijn de opties nog de Mazda 6, Subaru Outback en een BMW 4 Cabrio.
      Tiens, dit is nieuw.
      Dacht dat gij voor de Volvo XC60 zou gaan

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Behalve het minpunt dat hij fiscaal niet aantrekkelijk is als automaat . Voor de rest vind ik het ook een hele mooie wagen.
        hangt ervan af wat je als fiscaal aantrekkelijk telt eh, hij voldoet wel aan de euro6 dus BIV is belachelijk laag voor zo'n motor...

        Comment


        • CO2 is belangrijk voor firmawagens en op dat vlak scoort mazda minder dan de duitse merken... de 3-reeks facelift krijgt nieuwe motoren met lagere uitstoot, bij mazda is nu vooral het interieur en navi aangepakt maar qua aandrijflijn lopen ze nu weer achter de feiten aan. Bv. wil je een benzine automaat, dan moet je de 2.5 liter (192pk) nemen met een co2 van 150 gr. Zet daar een 320i automaat tegenover (124g en betere prestaties) ...

          Comment


          • Dat klopt allemaal wel min of meer maar als je een Mazda 6 naast een 320 zet dan wordt de hogere CO2-uitstoot ruimschoots gecompenseerd door de aankoopprijs.
            Zowel voor rekening van de werkgever als op het vlak van VAA voor de werknemer.
            Ik heb de oefening uitgebreid gemaakt.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

            Comment


            • voor benzine of diesel?
              Als ik in de markt zou zijn voor een diesel zou de 6 mij zeker aanspreken. Benzine is wat twijfelachtig, hoewel een atmo motor misschien nog wel een prettiger karakter heeft dan een turbo.

              Comment


              • Diesel.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichten
                  hangt ervan af wat je als fiscaal aantrekkelijk telt eh, hij voldoet wel aan de euro6 dus BIV is belachelijk laag voor zo'n motor...

                  Daarmee bedoel ik dat hij boven de 115gr zit en dus in de schaal van 75% voor het bedrijf valt. Vele bedrijven staan erop dat de auto in de 80% valt, of zelfs in de 90%. Voorbeeld: de BMW 320ede valt met 104gr in de 90% met de automaat en heeft 163pk.
                  Bij volkswagen is ook enkel de 1.6 maar interessant. De 2.0DSG6 zit er ook al over. Een aantal fabrikanten hebben ingezet op die 1.6 motortjes.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Dat klopt allemaal wel min of meer maar als je een Mazda 6 naast een 320 zet dan wordt de hogere CO2-uitstoot ruimschoots gecompenseerd door de aankoopprijs.
                    Zowel voor rekening van de werkgever als op het vlak van VAA voor de werknemer.
                    Ik heb de oefening uitgebreid gemaakt.
                    Dat is inderdaad wel een punt. Zelf ben ik geen prijs gaan vragen bij Mazda en ken ik het verschil nu niet.
                    Wat wel was en ik vermoed nog altijd is, dat ge voor ne jap niet meer teveel terug krijgt op de occasiemarkt. Maar het is niet dat een auto goedkoper is, dat dit voor een firma uiteindelijk goedkoper gaat uitkomen. Den DS5 (180pk) die ze mij willen aansmerken op het werk zit op €27700 ex btw en de offerte die ik had van de BMW 320ede €33500 (beiden mooie, maar iets wat verschillende uitrusting omdat de ene zaken heeft wat bij de andere niet verkrijgbaar is). De beemer is wel een stuk duurder, maar die is voor de firma aantrekkelijk omwille de 90% en de DS5 is maar 80%. BIV en jaarlijkse taks van de DS5 is hoger. Onderhoud DS5 is 15000km, beemer 30000km. Beemer zit rond de 5L/100km en de DS5 aan 6,2l en tel dan het verschil op 200000km.
                    Uiteindelijk na 4 jaar en 200000km op de teller, krijgt ge voor zo ne DS5 hopelijk nog €4000 en voor zo ne beemer nog €10000. Dus ben er vrijwel zeker van dat op 4 jaar tijd en 200000km later die beemer goedkoper is als die DS5. Maar dat snappen ze bij ons op het werk niet

                    Hoe dat nu bv tussen de beemer en de mazda zit, weet ik niet. Want weet de prijs niet. Maar daar zit ge al met 90% en 75% te worstelen in het verschil en vrees ervoor dat die mazda minder als de bmw gaat verbruiken. En dan de herverkoopwaarde. Japanners hebben nooit een goede waarde gehad op de occasiemarkt.

                    Maar goed, over mazda kan ik niet meespreken. Mijne huidige C5 heeft destijds €20800 ex btw gekost en dan covert de aankoopprijs zeker en vast de hogere CO2 en blijft de citroën nog het meest interessant.
                    Last edited by ; 01/06/2015, 20:26.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Uiteindelijk na 4 jaar en 200000km op de teller, krijgt ge voor zo ne DS5 hopelijk nog €4000 en voor zo ne beemer nog €10000. D
                      Ik rij pakweg 150000 kilometer op 2 jaar. Eens bij BMW nagevraagd wat een BMW 3 18d zou gaan in overname na 2 jaar met 150000km: misschien 7.5k. Ze zeiden zelf: wij krijgen dat ding aan de straatstenen niet kwijt. In die leeftijdscategorie zitten er veel meer met vele lagere kilometerstanden. Dus als ge de ondingen aan de garage overlaat weet je het nooit behalve dat het aan de lage kant ligt.

                      Aangezien je firma de wagens aankoopt, wordt er waarschijnlijk gezien naar de initiele kost en het voertuig op 4 jaar afgeschreven naar een minimale boekhoudkundige waarden. Je 5800 euro onderscheid is dan een toename van 20% wat veel is. De terugkerende maandelijkse kost, interesseert hen minder blijkbaar. De brandstofkost is maandelijks pakweg 75 euro in het nadeel van de DS. Onderhoudskost vergelijken is moeilijker.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        CO2 is belangrijk voor firmawagens en op dat vlak scoort mazda minder dan de duitse merken... de 3-reeks facelift krijgt nieuwe motoren met lagere uitstoot, bij mazda is nu vooral het interieur en navi aangepakt maar qua aandrijflijn lopen ze nu weer achter de feiten aan. Bv. wil je een benzine automaat, dan moet je de 2.5 liter (192pk) nemen met een co2 van 150 gr. Zet daar een 320i automaat tegenover (124g en betere prestaties) ...
                        Nu haal je wel een voorbeeld aan dat in Europa en zeker in België amper verkoopt: benzine motor met automaat.
                        Benzine verkoopt amper in België in die klasse en automaat met benzine al helemaal niet. Logisch dat een kleine fabrikant als Mazda zich daar niet op gaat richten.
                        De diesels van Mazda moeten qua CO2 uitstoot zeker niet onderdoen. En zeker niet qua fijne motor!

                        Daarnaast denk ik ook wel dat heel wat mensen de restwaarde van BMW overschatten en die van Japanners onderschatten.
                        Toen ik de lease van BMW318D, Audi A4 2.0D (136pk) en Mazda 6 2.2D (150pk) liet berekenen, kwam de 6 toch ruim als voordeligste uit de bus. 6 kon ik Executive full option nemen, terwijl ik bij een Audi of BMW enkel vanbinnen mooi kon aankleden (leer, sportzetels, navi) of van buiten (velgen, chromen raamomlijsting, etc). Vanbinnen en vanbuiten mooi was bij Audi of BMW gemakkelijk 200€ duurder in de maand. En ik denk toch wel dat Leaseplan weet wat ze doen. (CX-5 was trouwens nog voordeliger, maar ja SUV)

                        En nu ook niet een Japanner met een Fransman vergelijken aub

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          CO2 is belangrijk voor firmawagens en op dat vlak scoort mazda minder dan de duitse merken... de 3-reeks facelift krijgt nieuwe motoren met lagere uitstoot, bij mazda is nu vooral het interieur en navi aangepakt maar qua aandrijflijn lopen ze nu weer achter de feiten aan. Bv. wil je een benzine automaat, dan moet je de 2.5 liter (192pk) nemen met een co2 van 150 gr. Zet daar een 320i automaat tegenover (124g en betere prestaties) ...
                          Wil je een 4deurs diesel, handgeschakeld, dan zit je zowel bij mazda als bij BMW met 150pk qua CO2 goed.
                          (104gr voor mazda, 102-115 voor bmw, afhankelijk van uitrusting)
                          Het is onvoorstelbaar dat de automaat anno 2015 die van die 104gr er 127 maakt bij mazda.
                          Gelukkig komt de mazda wel op grotere velgen, met veel meer uitrusting en met een buitenformaat dat dichter bij de bmw 5 dan bij de bmw 3 zit.
                          BMW 5: 4907
                          Mazda6: 4870
                          bmw 3: 4624

                          En "de andere duitse merken"? Hoe scoort Audi hier? Voor 104gr krijg je slechts 136pk.
                          Last edited by severijns; 02/06/2015, 09:47.
                          KLIK |&| KLAK

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                            Ik rij pakweg 150000 kilometer op 2 jaar. Eens bij BMW nagevraagd wat een BMW 3 18d zou gaan in overname na 2 jaar met 150000km: misschien 7.5k. Ze zeiden zelf: wij krijgen dat ding aan de straatstenen niet kwijt. In die leeftijdscategorie zitten er veel meer met vele lagere kilometerstanden. Dus als ge de ondingen aan de garage overlaat weet je het nooit behalve dat het aan de lage kant ligt.

                            Aangezien je firma de wagens aankoopt, wordt er waarschijnlijk gezien naar de initiele kost en het voertuig op 4 jaar afgeschreven naar een minimale boekhoudkundige waarden. Je 5800 euro onderscheid is dan een toename van 20% wat veel is. De terugkerende maandelijkse kost, interesseert hen minder blijkbaar. De brandstofkost is maandelijks pakweg 75 euro in het nadeel van de DS. Onderhoudskost vergelijken is moeilijker.

                            Dat is wel een heel ander verhaal dan. Dacht dat die bemmers toch nog wat meer waarde hielden. Maar anderzijds is de restwaarde van zo ne DS na 200000km herleidt tot schroot

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                              Wil je een 4deurs diesel, handgeschakeld, dan zit je zowel bij mazda als bij BMW met 150pk qua CO2 goed.
                              (104gr voor mazda, 102-115 voor bmw, afhankelijk van uitrusting)
                              Het is onvoorstelbaar dat de automaat anno 2015 die van die 104gr er 127 maakt bij mazda.
                              Gelukkig komt de mazda wel op grotere velgen, met veel meer uitrusting en met een buitenformaat dat dichter bij de bmw 5 dan bij de bmw 3 zit.
                              BMW 5: 4907
                              Mazda6: 4870
                              bmw 3: 4624

                              En "de andere duitse merken"? Hoe scoort Audi hier? Voor 104gr krijg je slechts 136pk.
                              Het verschil is welk type automaat. Als het de ouderwetse is, dan gaat de CO2 en het verbruik omhoog. Als het er ene met dubbele koppeling is, dan gaat dit omlaag. En dan scoort bv Volvo goed. Bij hen stijgt de cO2 ook met de automaat, maar ze houden deze wel onder de 115gr. De V60 D3 zit aan 111gr.
                              Maar er zijn afwijkingen, bijvoorbeeld bij VW. Bij de 1.6DSG7 gaat de CO2 omlaag, maar bij de 2.0DSG6 gaat die omhoog. VW passat is bijvoorveeld als 2.0DSG6 al niet meer fiscaal interessant. Wel de handgeschakelde.

                              Comment


                              • je moet idd goed vergelijken; ik rij nu met een 6 FL sportwagon 2.2 biturbo 175PK, als je dit voertuig met z'n relatief laag gewicht (door oa z'n inventief aluminiumdieselblok) vergelijkt met een wagen uit de "Freude am Fahren"-stal, dan kom je uit tussen een 320d (hoewel veel kleiner) en een 520d (hoewel ietsje groter) terecht. Ik heb een CO2 van 121, een 520d touring 122. what's the point? en qua prestaties moet de ene niet onderdoen voor de andere, dat mag je me gewoon geloven.
                                +
                                idd, restwaarde is heel erg relatief, bvb als we bij onze premiumwagenproducerende buren eens kijken zien die het volgende: http://www.tz.de/auto/mazda-zwei-res...5-2907040.html de 6 is dus wel degelijk een wagen met hoge restwaarde!

                                Voor mij persoonlijk heeft dat bij mijn aankoop allemaal wel een rol gespeeld, evenals de uitstekende uitrusting voor het geld dat je investeert, maar uiteindelijk heb ik 'm onder de streep gewoon subjectief gekozen. het is gewoon een superknappe, individuele wagen. ergens vergeleken ze'm op een autosite gisteren met het lijnenspel van een Maserati. nu ja,...
                                Last edited by ; 02/06/2015, 15:49.

                                Comment


                                • Mijn 6 ( vorig model, diesel,break, 4 jaar en 120000 km ) was onmiddellijk verkocht aan de door mezelf gestelde prijs. ( 50 % van de nieuwprijs, maar doet een premium merk zoveel beter? )
                                  truth is in the eye of the beholder

                                  Comment


                                  • Absoluut niet.
                                    Voor mijn vorige leasewagen (Passat 2.0D Highline, na 4j, ook ongeveer 120.000km) vroeg Leaseplan nog 13.000 euro.
                                    Wagen was nieuw toch zeker 3x zoveel waard denk ik en iedereen heeft toch altijd de mond vol over restwaarde VW...

                                    Comment


                                    • Auto is gewoon een bodemloze put, of dat nu een premium is of niet.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                        Dat is wel een heel ander verhaal dan. Dacht dat die bemmers toch nog wat meer waarde hielden. Maar anderzijds is de restwaarde van zo ne DS na 200000km herleidt tot schroot
                                        Ik ben nog ooit vloot beheerder geweest van pakweg 100 voertuigen. Op een blauwe maandag komt er ene binnen met de offerte voor zijn nieuwe firmawagen: Renault Koleos, perfect binnen het vooropgestelde budget. Onding aangekocht dus. Half jaar later vertrekt de persoon in kwestie:
                                        1. Niet te verkopen, aangezien Renault ze zelf aanbod op de paralelle markt met kortingen tot 45% procent.
                                        2. Geen een medewerker die het wilde overnemen wegens CO2 belachelijk te hoog.

                                        Maar ook wij hadden 1 opdracht: prijs OK? Bestellen. Verbruik, CO2, onderhoudskost interesseerte het management geen fluit. Was niet de core-business. Vanaf 2011 zijn er wel striktere voorwaarden opgelegd geweest:
                                        1. Verplicht break
                                        2. Verplicht zwart
                                        3. Navi, full airco verplicht.
                                        4. Afhankelijk van niveau binnen de firma limieten op budget, bandenmaat en CO2
                                        5. Overgestapt van vrije keuze naar verplicht VAG-groep, in die mate zelfs dat de garage wel duidelijk aangaf dit is het voor je budget (dus er staan nu heel wat zwarte Octavia's en Superbs op die parking aangevuld met enkele Passats en A6'en).

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Absoluut niet.
                                          Voor mijn vorige leasewagen (Passat 2.0D Highline, na 4j, ook ongeveer 120.000km) vroeg Leaseplan nog 13.000 euro.
                                          Wagen was nieuw toch zeker 3x zoveel waard denk ik en iedereen heeft toch altijd de mond vol over restwaarde VW...
                                          Ik vind 13000 euro voor veel voor een auto van 4 jaar en 120000km. 120000km is ook de kilometerstand waar de duurdere onderhouden er aan komen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X