Oorspronkelijk geplaatst door zoot
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda 6
Collapse
X
-
-
Dat van die restwaardes is al langer bekend. Ik blijf het raar vinden dat sommige mensen altijd maar blijven zeggen dat de duitsers waardevaster zijn. Ze vergeten altijd dat de aanschaf van een bmw of audi stukken hoger is en het dan niet meer dan logisch is dat hij tweedehands veel meer moet opbrengen dan bv een kia, mazda,.. (ik zeg zo maar iets). Procentueel gezien tov nieuwprijs is een duitse wagen helemaal niet zo waardevast.
Comment
-
't is allemaal waar. ik reed vroeger met honda's, niemand die dat snapte. De accord was tot enkele jaren geleden de beste D-segmenter, toch zag je hem nooit. Combinatie van statusgevoeligheid en firmawagenbeleid? Een kale 318d is interessant in leasing en je rijdt toch maar een bmw hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenDat van die restwaardes is al langer bekend. Ik blijf het raar vinden dat sommige mensen altijd maar blijven zeggen dat de duitsers waardevaster zijn. Ze vergeten altijd dat de aanschaf van een bmw of audi stukken hoger is en het dan niet meer dan logisch is dat hij tweedehands veel meer moet opbrengen dan bv een kia, mazda,.. (ik zeg zo maar iets). Procentueel gezien tov nieuwprijs is een duitse wagen helemaal niet zo waardevast.
Vandaar dat de leasekost voor zo'n BMW, Audi, Mercedes nog altijd lager ligt t.o.v. de aankoopprijs dan bij de meeste andere merken. Ik zeg niet dat dat een goeie zaak is voor het wagenpark, maar objectief blijft dat de reden.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenIk zou hopen dat dat bij de nieuwe Mazda 6 veel beter zit, maar in het verleden (zeg maar de vorige generatie) leverde een Mazda 6 procentueel gezien tweedehands duidelijk minder op dan een BMW 3, Audi A4,...
Vandaar dat de leasekost voor zo'n BMW, Audi, Mercedes nog altijd lager ligt t.o.v. de aankoopprijs dan bij de meeste andere merken. Ik zeg niet dat dat een goeie zaak is voor het wagenpark, maar objectief blijft dat de reden.
Inderdaad, heb ik al willen merken. Nog nooit mazda bekeken, maar mijn vriendin die kregen op het werk een lijst voor een operationele leasing gegroepeerd per bedrag. Zij mocht bv tot €800 per maand gaan en daar had ge dan al heel wat lekkers voor. Maar hoe lager de categorie, hoe minder ze moesten inleveren daarvoor (cafetariaplan).
En zo een categorie loopt bv van €550 tot €649. En dan zag ge dat in dezelfde categorie de Citroën C5 tourer Business en de BMW316 Touring met Business Pack zaten, waarbij de Citroën bovenaan en de BMW onderaan. Dus €99 verschil, terwijl die €15000 schelen. En dat zit dan volledig in die herwaardering door de leasingmaatschappij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenDus €99 verschil, terwijl die €15000 schelen. En dat zit dan volledig in die herwaardering door de leasingmaatschappij.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenHoe dat zit bij leasinglaatschappijen weet ik niet. Ik zelf kreeg 8% bij BMw. Onze firma krijgt bij Citroen een pak meer korting. Dus ik vermoed dat die leasingmaatschappijen niet meer korting gaan krijgen bij bmw dan bij citroen.
Ik veronderstel dat D&T ook wel zoiets zal krijgen voor zijn mini's, inclusief gratis groene spiegeltjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenHoe dat zit bij leasinglaatschappijen weet ik niet. Ik zelf kreeg 8% bij BMw. Onze firma krijgt bij Citroen een pak meer korting. Dus ik vermoed dat die leasingmaatschappijen niet meer korting gaan krijgen bij bmw dan bij citroen.
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenOp mijn vorig werk vlot 20 % op BMW
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenDat kan, maar dan gaat uw werk bij een ander merk ook rond dat percentage zitten.
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenNiet als de werkgever zijn werknemers verplicht bij 1 merk of 1 groep te kiezen.
Zowel op het internet lees ik het, als dat ze mij in de garages vertelde, hebben die percentages alles te maken met die conventies. En die zijn niet merkgebonden. In elke garage moesten ze enkel weten hoeveel bedrijfswagens we hadden (camionetten en gewone wagens) om te zien in welke conventie we zaten.
Ik was bv bij VW geweest en dacht iets van 7,5% korting. Een kennis van mij heeft 10,5% gekregen en dat terwijl de firma 450 wagens heeft. Dus vraag ik me af hoeveel wagens ge moet hebben om dan aan 20% te geraken bij eender welk merk. Zit toch allemaal raar ineens. Maar heb thans ook al hoge percentages bij ons horen passeren ivm citroën en dit terwijl we er maar 17 hebben.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenBij Cronos krijg je 21% korting op basisprijs en op de opties bij BMW, enkel bij BMW, daar ben ik zeker van.
En er zijn er in België die nog meer korting krijgen. En dat moet wel om niet te veel rationeeldenkende klanten te verliezen.
Maar we wijken af van het onderwerp.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichtenis wel een leuke discussie, maar heeft die niet eerder een plaatske verdiend bij BMW/VW dan bij de Mazda6? hoewel dàt natuurlijk ook al veelzeggend is...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
vers van de pers vandaag; in Duitsland heeft een fleetmagazine 20 middenklassers getest op hun bedrijfskosten, en de 6 2.2 150pk is de winnaar, gevolgd door een door 3 gedeelde 2de plaats voor de Jaguar XE, Skoda Octavia en Volvo S60. http://www.presseportal.de/pm/33972/3045134
Comment
Comment