Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [QUOTE=Chris_147;5643948]Navi, mp3 en hogere verbruik op Belgische illegale snelheden zijn voor mij ook de enige nadelen van de 6.
    Wegligging is prachtig! Passat bvb schoof in iedere bocht op zijn banden weg, en versleet ook veel banden, 4 sets op 136.000km.
    Mazda zit ik 1,5u in en stap fris uit. Is in geen enkele wagen zo geweest.
    En de motor! Stil, altijd koppel en bereid tot toeren maken.

    Zo betrouwbaar zijn trouwens de VW producten voor mij ook niet geweest,maar dat terzijde.[/QUOTE

    Comment


    • Vind het verbruik - voor een diesel! - toch ook wel aan de hoge kant.

      Mijn 316i automaat (turbo benzine) verbruikt aan 120 minder dan 6 liter, eerder 5.5.
      Onlangs van milaan naar antwerpen gereden met 1 volle tank (60 liter).
      Aan hogere snelheden - 130+ - schiet het ook wel omhoog.

      Comment


      • Over de zetels , met de VW golf variant met half stoffen - lederen sportzetels met massagefuntie , heb ik na 2 uren rijden pijn in mijn rug .
        Met mijn 6 mag ik zo lang rijden als ik wil , geen pijn .
        Over de motor , Mazda is stukken beter in benzine motoren dan in diesel .
        Af en toe schokt mijn motor of houd in om dan na een seconde alles te geven ( bij de garage noemen ze dat fenomeen : niezen )
        Blijkbaar heeft de huidige ook nog dat probleem .
        De volgende wordt een Mazda benzine motor .
        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Vind het verbruik - voor een diesel! - toch ook wel aan de hoge kant.

          Mijn 316i automaat (turbo benzine) verbruikt aan 120 minder dan 6 liter, eerder 5.5.
          Onlangs van milaan naar antwerpen gereden met 1 volle tank (60 liter).
          Aan hogere snelheden - 130+ - schiet het ook wel omhoog.
          Mijn 6 met automaat verbruikt aan 120 ook 5,5L. Vind ik volkomen normaal.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Mijn 6 met automaat verbruikt aan 120 ook 5,5L. Vind ik volkomen normaal.
            benzine of diesel?
            Bij een diesel verwacht ik toch een lager verbruik, maar dat verschil lijkt altijd maar minder te worden met de nieuwere downsize benzinemotoren. De 1.2 TSI van VW verbruikt in praktijk ook amper meer dan de 1.6 TDI (6 liter gemiddeld), met gelijkaardig vermogen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              benzine of diesel?
              Bij een diesel verwacht ik toch een lager verbruik, maar dat verschil lijkt altijd maar minder te worden met de nieuwere downsize benzinemotoren. De 1.2 TSI van VW verbruikt in praktijk ook amper meer dan de 1.6 TDI (6 liter gemiddeld), met gelijkaardig vermogen.
              ik verbruik over 2-3000km volgens de trip 6.0l/100km. daar zitten dus ettelijke DPF regeneraties tussen! als ik echt zuinig rij en ik check het op een A-B rit, kom ik makkelijk ook aan de 5,5l/100km en zelfs minder (heb zo op 60km al de 4,9l grens gekraakt), maar da's niet representatief. en ik heb nog maar net 10.000km op de teller staan. in het begin waren het er 6.4l dus ik verwacht ook nog wat minder. voor een 2.2L-D met 175PK absoluut ok. want daar zitten regelmatig ook enkele lolritjes tussen. en schokken doet de diesel zoals hierboven beschreven dus helemaal niet! = voorbeeld aan romigheid, net zoals de schakelbak.
              *een punt van kritiek is misschien dat hij geen skiluik heeft. maar da's dus al opgelost met een jetbag.
              Last edited by ; 13/08/2015, 14:43.

              Comment


              • Mazda met hun skyactiv zit nog altijd niet goed met het verbruik van hun diesels. Met hun regeneraties op een vaste interval. Waardeloos gewoon.

                Comment


                • Helaba, kijk maar eens hoe goed zo'n skyactiv diesel is.

                  Comment


                  • Het verbruik in het algemeen is niet slecht, enkel op snelweg gaat het vrij snel omhoog boven de 120.
                    Ik rij normaal 5km binnendoor, met veel bochten en dan 60km puur snelweg.
                    Rij ik eens binnendoor ergens naartoe, dan ligt het verbruik meestal lager.

                    Comment


                    • ik doe woon-werk verkeer, enkele baan, ongeveer zo'n 15km binnendoor en 15km autostrade. en ik zit, zoals geschreven, op +/-5,9 à 6,0 diesel/100km in de praktijk. het zit 'm bij de meeste mensen in de voet, hoe je met de wagen rijdt is wel degelijk een belangrijke factor. ik trek goed en snel op en rij dan constant op een snelheid; en dat werkt. die nieuwe generatie motoren van Mazda zijn écht wel de moeite waard, zoals trouwens in bijna alle tests uitvoerig beschreven. Onbekend is echter altijd helaas ook voor een groot stuk onbemind.

                      Comment


                      • Ik heb een Mazda 6 FL 2.2D Automaat 175pk.
                        Heb nu ongeveer 4000km en mijn gem. verbruik zit rond de 6.3 liter. (een mix van autostrade en gewone wegen)
                        Kan je dat eigenlijk zien wanneer de auto aan een regeneratie bezig is (behalve aan het verbruik van dat moment?)
                        Ik heb de boordcomputer nooit op huidig verbruik staan, meestal op gemiddelde.
                        Tanken: rond de 50 liter krijg ik erin, de reserve van de tank is volgens mij goed voor meer dan 100km al durf ik het niet meteen uit te testen.
                        Ik tank ook nooit wanneer de meter helemaal leeg staat.

                        Comment


                        • Zeer duidelijk te zien als ge het huidig verbruik op hebt staan. Gaat dan meteen richting 10-12L en duurt bij mij ong. 10min.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Zeer duidelijk te zien als ge het huidig verbruik op hebt staan. Gaat dan meteen richting 10-12L en duurt bij mij ong. 10min.
                            is bij net zo. gaat alle 170-200km even de hoogte in en zorgt ervoor dat ik net niet onder de 5,9l/100km kan duiken op lange afstanden van +2000km ;-)

                            Comment


                            • Om de 200 km regenereren?
                              Ik ken het systeem van Mazda niet, maar dat lijkt me toch wel heel veel.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door KoenD Bekijk Berichten
                                Tanken: rond de 50 liter krijg ik erin, de reserve van de tank is volgens mij goed voor meer dan 100km al durf ik het niet meteen uit te testen.
                                Ik tank ook nooit wanneer de meter helemaal leeg staat.
                                Zo een Mazda 6 heeft toch een tank van meer dan 60 liter (62 dacht ik?), dan heb je dus nog meer dan voldoende over wanneer je 50 liter kan tanken.
                                Ik heb in mijn C4 een tank van 60 liter en als ik ga tanken kan er altijd tussen de 55 en de 60 in, meestal zelfs 58 of 59 liter.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Toch ook hier even onder de aandacht brengen.

                                  Comment


                                  • Niet leesbaar zonder account

                                    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Let op: roest voorgeprogrammeerd!



                                      16 aug 2015, 15:59
                                      Tijdens mijn wekelijkse wasbeurt van mijn Mazda 6 Sportbreak van eind 2012 ontdekte ik dat langs de rand van de wielkast een kleine beschadiging zat t.h.v. de kunstof binnenbeplating.
                                      Heb de clipjes even losgemaakt en de rand goed schoongemaakt. Toen werd meteen duidelijk dat het kunststof in de wielkast langzaam maar zeker de laklaag doorschuurt. Aan de bestuurderszijde zelfs al een eerste teken van roest.

                                      Het was maar goed dat ik het kunststof eens losmaakte want wat ik daar achter aantrof deed me wel even flink schrikken. In de holle ruimte erachter zat een dik pak bladeren en viezigheid verstopt. Hier gaat gegarandeerd de roest toeslaan. Ook het water vanaf de vooruit wordt door het spatbord weggevoerd en tevens zit hier ook de airco-afvoer.

                                      Heb alles schoongemaakt en toen werd duidelijk dat een laspuntje in de holle ruimte al roest liet zien. Verder geen enkel spoor te zien van een beschermde holle ruimte wax. Teleurstellend dus.....

                                      Om problemen te voorkomen, wil ik andere 6 bezitters wijzen op dit probleem. Z.s.m. even de clipjes losmaken en de ruimte erachter schoonmaken. Op een Duits forum las ik ook al een reactie van een CX-5 bezitter met hetzelfde probleem.....

                                      Ik ga dit ook aankaarten bij dealer/importeur. Als hier niet snel wat aan wordt gedaan komt Mazda nooit van het roestimago af.
                                      Voor een aantal landen worden de nieuwe Mazda's voorzien van een anti-roestbehandeling (holle ruimtes en bodem). Het lijkt erop dat dit voor de NL auto's niet is gebeurd. Ik ga hier toch eens achteraan want vertrouw er niet op dat de nieuwe 6 goed genoeg geconserveerd is.


                                      Zoveel blad en troep zit er in de holle ruimte verstopt. Uiteraard zeiknat.....


                                      Dit kwam eruit.


                                      Schoongemaakt. Eerste zichtbare roest op een laspuntje. Verder geen enkele holle ruimte was aangetroffen.


                                      Duidelijk zichtbaar dat de lak hier is weggeschuurd. Dit zal snel moeten worden bijgewerkt om problemen te voorkomen

                                      Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. En hou je Mazda nauwlettend in de gaten. Ook onder het rubber van de achterklep heb ik al roest gevonden....
                                      Ik geloof er inmiddels niet meer in dat Mazda geleerd zou hebben van de roestproblemen in de periode van samenwerking met Ford.

                                      Oja, graag lees ik hier hoe het er na controle bij jouw auto uitziet op deze plek.

                                      Comment


                                      • Die slak.

                                        Comment


                                        • http://www.autoevolution.com/news/mazda6-estate-gets-good-results-in-moose-test-kia-and-hyundai-competitors-fail-99554.html

                                          Comment

                                          Working...
                                          X