maat van me heeft een 6 break, ik vind het visueel beetje jammer in profiel dat de break niet de even lange wielbasis kreeg
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda 6
Collapse
X
-
Kennis van ons heeft paar weken geleden zijn nieuwe 6 in ontvangst genomen. Een rode stationwagon met de 2.5 benzine. In die uitvoering zou de 6 mij ook wel kunnen bekoren. Enkel dat optiebeleid van mazda s*ckt wel. Zoals bij de 6 van onze kennis, wil automaat en benzine, zit je direct bij de allerduurste versie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenWe kunnen niet ontkennen dat Mazda zich, in zijn weg naar het premiumsegment, best laat inspireren door de Duitsers en niet in het minst door Audi.
Het lijkt me echter kort door de bocht dat Audi hier Mazda volgt.
Beiden volgen ze de trend die al een tijdje aan de gang is, namelijk weg met de dikke middenconsole maar terug een uitgestrekt horizontale boordplank.
Sowieso, de belg is écht wel hypocriet wat dat betreft. Grosso modo; ofwel ben je zwart, en dan rij je met een dure duitser, ofwel ben je wit, en dan rij je met een grijze fransoos. Terwijl er zovele andere goede keuzes kunnen zijn... Ik ben heel vaak in het buitenland onderweg, en daar zie je toch heel wat meer diversiteit in merken, modellen, kleuren, mensen kiezen een auto omdat ze'm mooi, zuinig of gewoon leuk vinden, niet omdat m prestige of een hoge restwaarde heeft..
Comment
-
Dit is ook een van de weinige landen waarin auto's vaak gekocht/geleased (firma) worden met de bedoeling ze na 4-5 jaar alweer van de hand te doen, en dan is de restwaarde idd soms belangrijker dan andere parameters. Terwijl een auto 15-20 jaar meekan mits goed onderhoud.
Ik heb een blauwe bmw met beige interieur, geeft toch ietwat kleur en die zal ook wel verkocht raken als 't zover is. Beige interieur heeft geen meerprijs, toch wordt het zo goed als nooit genomen zei de dealer, toen ik vroeg waarom kon zei hei iets in de aard van "geen idee, zwart is standaard en niemand wijkt daar vanaf".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk BerichtenSowieso, de belg is écht wel hypocriet wat dat betreft. Grosso modo; ofwel ben je zwart, en dan rij je met een dure duitser, ofwel ben je wit, en dan rij je met een grijze fransoos. Terwijl er zovele andere goede keuzes kunnen zijn... Ik ben heel vaak in het buitenland onderweg, en daar zie je toch heel wat meer diversiteit in merken, modellen, kleuren, mensen kiezen een auto omdat ze'm mooi, zuinig of gewoon leuk vinden, niet omdat m prestige of een hoge restwaarde heeft..
Zelf tracht ik altijd producten te kopen die in West-Europa geproduceerd zijn, een Mazda zou ik dus nooit overwegen.
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDit is ook een van de weinige landen waarin auto's vaak gekocht/geleased (firma) worden met de bedoeling ze na 4-5 jaar alweer van de hand te doen, en dan is de restwaarde idd soms belangrijker dan andere parameters. Terwijl een auto 15-20 jaar meekan mits goed onderhoud.
Ik heb een blauwe bmw met beige interieur, geeft toch ietwat kleur en die zal ook wel verkocht raken als 't zover is. Beige interieur heeft geen meerprijs, toch wordt het zo goed als nooit genomen zei de dealer, toen ik vroeg waarom kon zei hei iets in de aard van "geen idee, zwart is standaard en niemand wijkt daar vanaf".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDit is ook een van de weinige landen waarin auto's vaak gekocht/geleased (firma) worden met de bedoeling ze na 4-5 jaar alweer van de hand te doen, en dan is de restwaarde idd soms belangrijker dan andere parameters. Terwijl een auto 15-20 jaar meekan mits goed onderhoud.
Ik heb een blauwe bmw met beige interieur, geeft toch ietwat kleur en die zal ook wel verkocht raken als 't zover is. Beige interieur heeft geen meerprijs, toch wordt het zo goed als nooit genomen zei de dealer, toen ik vroeg waarom kon zei hei iets in de aard van "geen idee, zwart is standaard en niemand wijkt daar vanaf".
Wel niet mijn eigen keuze, maar mijne bestelde DS 5 is shark grey met beige ledere bekleding. 4 x de vraag gekregen of ik daar wel zeker van was omdat het rap vuil wordt en de firma de wagen achteraf nig moet verkopen.
Maar ik heb het niet gekozen voor de looks. Daar wij verplicht zijn een citroën of DS te kiezen, bleef er voor mij enkel de DS5 over daar ik nu met de C5 rij en ik nooit 2 x dezelfde wil en al zeker niet na mekaar. Ik had al van heel wat journalisten gelezen dat de auto nogal onoverzichtelijk xas en je er een claustrofobisch gevoel in kreeg. Met beige leder is hij veel lichter van binnen en dat zou het claustrofobisch gevoel verminderen.
Toch een gekke jongen ik hé
Neemt niet weg dat ik andere kleuren leder meestal ook eleganter vind dan gewoon zwart.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk ben dan ne witte die met ne fransoos rijdt volgens zoot
.
en @ BertVS; zou jij dan wel voor pakweg een europese Ford Mondeo (Genk, méér dan 8.000 werknemers gejost) durven opteren ipv een bvb een Mazda 6? ik snap je ideologie wel en daar zit ook wel wat waarheid in, maar in autoland is niets meer 100% gefundeerd op puur eigen identiteit. ook gene BMW en geen Merc etc, verre van zelfs. Mazda's worden bvb ontworpen in Leverkusen, Duitsland. zijn dus ook niet 100% jap.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichtenawel, subjectief gezegd; die ds5 is écht ook wel een mooie "andere" keuze. heb ik ook mee gereden. Maar die koffer heeft er bij mij al vroeg een streep door getrokken.
en @ BertVS; zou jij dan wel voor pakweg een europese Ford Mondeo (Genk, méér dan 8.000 werknemers gejost) durven opteren ipv een bvb een Mazda 6? ik snap je ideologie wel en daar zit ook wel wat waarheid in, maar in autoland is niets meer 100% gefundeerd op puur eigen identiteit. ook gene BMW en geen Merc etc, verre van zelfs. Mazda's worden bvb ontworpen in Leverkusen, Duitsland. zijn dus ook niet 100% jap.
En Ford heeft jarenlang in België geproduceerd maar nu niet langer, maakt hen dat dan slechter dan merken die nooit in België hebben geproduceerd? Niet in mijn ogen, ze produceren nog steeds in Europa.
Maar dan moeten ze eerst wel een wagen produceren in dit gamma die niet spuuglelijk is en achterwielaandrijving heeft. Eigenlijk vind ik in deze klasse de Mazda 6 de enigste wagen die er écht goed uitziet, samen met de 3-serie, 4-serie, de 408 en de A5. En de Jaguar XE (denk ik, nog niet IRL gezien).
Comment
-
mooie test met een voor mij duidelijke tweede plaats voor de 6, al dan niet gedeeld met de Audi A4, die een optielijst heeft waar je voor dat bedrag voor je vrouw nog een leuke tweede auto erbij kan kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zoot Bekijk Berichtenmooie test met een voor mij duidelijke tweede plaats voor de 6, al dan niet gedeeld met de Audi A4, die een optielijst heeft waar je voor dat bedrag voor je vrouw nog een leuke tweede auto erbij kan kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk BerichtenDe audi is dan ook afgestraft op het budget, of de mazda haalt redelijk wat punten in door zijn gunstige prijs. Als we de prijs buiten beschouwing laten zakt de mazda immers naar de vijfde plaats. Ik zou uit deze test dus zeker niet concluderen dat de mazda beter is dan de duitse drie. Waarmee ik ook niet wil zeggen dat hij slechter is hé. Ik vind de hele test (toch het stuk dat ik kan zien) eigenlijk een vreemde vergelijking. Verschil tussen goedkoopste en duurste auto is bijna €10.000, sommige zijn automaat en andere niet, motor vermogens liggen ook redelijk uit elkaar.
Goed punt, eigenlijk zou men wagens met gelijkaardig budget moeten gaan vergelijken. Al is het dan natuurlijk wel moeilijk, welke opties neem je op de autos met een goedkopere basisprijs voor de vergelijking?
Helemaal hetzelfde moet het natuurlijk ook niet zijn, meestal zit er wel wat flex op het budget van iemand die een dergelijke wagen koopt. Maar 10 000 euro zal er zelden opzitten inderdaad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk BerichtenDe audi is dan ook afgestraft op het budget, of de mazda haalt redelijk wat punten in door zijn gunstige prijs. Als we de prijs buiten beschouwing laten zakt de mazda immers naar de vijfde plaats. Ik zou uit deze test dus zeker niet concluderen dat de mazda beter is dan de duitse drie. Waarmee ik ook niet wil zeggen dat hij slechter is hé. Ik vind de hele test (toch het stuk dat ik kan zien) eigenlijk een vreemde vergelijking. Verschil tussen goedkoopste en duurste auto is bijna €10.000, sommige zijn automaat en andere niet, motor vermogens liggen ook redelijk uit elkaar.
Comment
-
Als je budget eruit haalt zakt hij inderdaad naar de 5e plaats. Maar je kan dat niet zomaar doen want veiligheid is gekoppeld aan budget, zeker bij mazda. Als je kijkt naar veiligheid wordt de mazda afgestraft omdat om de door hen gekozen (en goedkopere versie dan de Duitsers) bepaalde veiligheidssystemen niet kunnen. Als je budget er dan uithaalt moet je ook veiligheid eruit halen aangezien op de iets duurdere versie evenveel of meer veiligheidssystemen mogelijk zijn. En dan eindigt de 6 op 3, nipt achter de passat en de A4 en voor de 3 en de C-klasse.Last edited by severijns; 09/01/2016, 12:35.
Comment
-
Eigenlijk zouden ze beter eens een test van 5 jaar geleden opnieuw moeten uitvoeren.
Dan pas zie je de kwaaltjes, wat er op 5 jaar tijd allemaal vervangen is, hoe het zit met de prijs-kwaliteit.
Testen met een nieuwe wagen, tja... 't is nieuw dus slecht gaat dat zeker niet zijn. 't Is pas achteraf, na intens gebruik dat de gebreken te voorschijn komen.
Comment
Comment