Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb dit weekend eens een testrit gedaan met een Mazda 6 150 pk diesel, nadat ik een testrit had gedaan met een BMW 320d. Moet zeggen dat, indien ik het niet zou weten, dat de Mazda qua rijgevoel en comfort de premium was ipv de Duitser. Ik ga de badge laten voor wat ze is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
      Heb dit weekend eens een testrit gedaan met een Mazda 6 150 pk diesel, nadat ik een testrit had gedaan met een BMW 320d. Moet zeggen dat, indien ik het niet zou weten, dat de Mazda qua rijgevoel en comfort de premium was ipv de Duitser. Ik ga de badge laten voor wat ze is...
      Verwondert me niks

Comment

• De Mazda is sportiever afgesteld/geveerd dan de BMW. Groot verschil !
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

Heb dit weekend eens een testrit gedaan met een Mazda 6 150 pk diesel, nadat ik een testrit had gedaan met een BMW 320d. Moet zeggen dat, indien ik het niet zou weten, dat de Mazda qua rijgevoel en comfort de premium was ipv de Duitser. Ik ga de badge laten voor wat ze is...
          dat was ook mijn verdict, na testritten met de BMW3, MercC, O.Isignia & co. en nu, een half jaar en 23.000km later, ben ik nog steeds overtuigd dat de keuze de juiste was.

Comment

• Is er eigenlijk iets bekend gemaakt over een eventuele MPS variant?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichten
              Is er eigenlijk iets bekend gemaakt over een eventuele MPS variant?
              Momenteel heel stil bij Mazda rond een 6 MPS. Blijkbaar heeft de nieuwe RX-9 voorrang.

Comment

• Lijkt mij ook (moest ik Mazda zijn), zou ik eerder een MPS variant van de 3 of MX-5 uitbrengen. En later pas eventueel voor de andere modellen. Lijkt me een grotere markt.

Comment

• Mazda doet het nu veel beter met veel nieuwe modellen, maar vergis je niet: het vecht nog altijd om te overleven.
                  Maakt nog te weinig auto's om op zichzelf te overleven, dus er is geen geld voor MPS versies die wel cool zijn, maar niet verkopen.
                  Er is een kleine markt voor, maar klanten kopen daarin vooral van de Duitse 3...

Comment

• Heeft hier iemand ervaring met een 175 pk diesel (automaat) met die 19" wielen ? Ik heb een proefrit gedaan met een 150pk op 17" en die vond ik heel comfortabel rijden. Hoe zit het met het rijcomfort op 19" ? Ziet er wel goed uit, maar ik wil ervoor niet teveel toegevingen doen op comfort

Comment

• Ik had die op m'n prefacelift 6. Ziet er mooi uit maar zal het comfort nadelig beinvloeden. Blijkbaar heeft de 6 nu een iets toegeeflijker onderstel maar daar heb ik geen ervaring mee. Testrijden geeft uitsluitsel.

Bij mij komt er geen velg meer op die groter is dan 17".

Comment

Heeft hier iemand ervaring met een 175 pk diesel (automaat) met die 19" wielen ? Ik heb een proefrit gedaan met een 150pk op 17" en die vond ik heel comfortabel rijden. Hoe zit het met het rijcomfort op 19" ? Ziet er wel goed uit, maar ik wil ervoor niet teveel toegevingen doen op comfort
                        ik heb er ene, een facelift skycruise 175PK met 6MT, dus geen automaat (de 6bak schakelt zo zalig dat het een plezier is), met de 19" wielen; heb er zo'n 20.000km mee gereden en ben dan overgeschakeld op 17" winterbanden/velgen. Heb dus de ervaring omgekeerd gedaan. Dacht dat die 17" een stuk comfortabeler gingen rollen, maar neen, qua comfort heb je er geen gigantisch verschil in. qua wegligging natuurlijk wel, daar zijn de 19" een heel stuk beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                          De Mazda is sportiever afgesteld/geveerd dan de BMW. Groot verschil !

Is dat?
                          Ik lees dat wel dat de mazda goed rijdt en best sportief rijdt. Ik verschoot er wat van want ik dacht altijd dat mazda's reden zoals nissans. Saai en doods.

Ik zie deze nog wel zitten voor de opvolger van mijn huidige auto. Volgende week ga ik eens passen op het autosalon en een testritje vragen.

Iemand ervaring met de benzine versies?
                          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Is dat?
                            Ik lees dat wel dat de mazda goed rijdt en best sportief rijdt. Ik verschoot er wat van want ik dacht altijd dat mazda's reden zoals nissans. Saai en doods.

Ik zie deze nog wel zitten voor de opvolger van mijn huidige auto. Volgende week ga ik eens passen op het autosalon en een testritje vragen.

Ik heb zelf gereden in de benzine 165pk versie pfl. Het is ouderwets leuk autorijden maar heb wel wat voorliefde voor atmosferische motoren ipv turboblokjes. Hij voelt trager aan maar is dit uiteindeljik niet, kwestie van niet constant vroeg te schakelen. Het is echt wel wennen maar op zich mis ik het atmosferisch rijden al nu met mijn moderne diesel. Qua comfort was het redelijk goed te doen, besturing vond ik goed en onderstel vond ik iets minder verfijnd maar blijkbaar is dat nu beter met de fl. Waar ik me wel aan stoor zijn de zetels en algemene positie, dat vond ik minder maar zou hem er niet voor laten staan.

ps: zou goed kunnen dat deze de opvogler wordt voor mijn wagen maar ik wil nog een goede deal doen met een fl aangezien ik dat interieur veel hoogwaardig vind uitzien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Is dat?

Mazda is inderdaad sportief afgesteld. Dat is zoom-zoom.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Je leest en hoort dat er toch regelmatig problemen zijn met die mzd connect. Heb nu een navi pro van bmw en dit werkt altijd. Gezien de prijs van die mzd connect kan ik er best mee leven dat het er allemaal wat minder mooi uitziet dan bij bmw, maar t moet wel werken natuurlijk. Zaken als gps die wegvalt, positiebepaling die niet correct is komen toch regelmatig terug... Doet me toch een beetje twijfelen...

Comment

• Toch raar want ik heb totaal geen problemen ...
                                  - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                  - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Vandaag op het Autosalon een Mazda 6 break samen laten stellen met echt alles op en aan. Metaalkleur Snowflake White. Bose sound. Lederen zetels zowel vooraan als achteraan verwarmd. GPS. Head up display. Achteruitrij camera. Led verlichting vooraan en achteraan. 19 inch. Lane assist. Duistere ruiten achteraan. Enz enz enz. Grote 29000 euro.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                                    Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• De mazda 6 heeft me echt wel verrast op het salon! Interieur en exterieur gewoon 10/10 top Mazda! Had ik maar een testrit aangevraagd

Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

Comment

• Idem. Na lichtjes depressief uit de hall van Audi. Vw en BMW gekomen te hebben een echt aangename verrassing. Dikke kanshebber!

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                                        Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Mazda 6 vind ik echt een zeer knappe auto, en zeker de break versie wel te verstaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X