Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voila, daar roep ik nu al de hele tijd om seh!
    Een 5-deurs coupé versie van de mazda 6
    KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
      Voila, daar roep ik nu al de hele tijd om seh!
      Een 5-deurs coupé versie van de mazda 6
      en zo krijgt de hatchback ook een nieuw leven ;-)

Comment

• Ook sinds december nieuwe firmawagen; Mazda 6 break skycruise, handbak, 175 pk. Kom van de Toyota avensis en is qua rijden wereld van verschil. Ook vormgeving buiten + binnen zeer knap dus keuze was niet zo moeilijk. Rijdt geweldig!

Comment

• Met een stillere dieselmotor, nieuwe ondersteltechnieken en verbeteringen aan het interieur stuurt Mazda de 6 het nieuwe modeljaar in.

Met een stillere dieselmotor, nieuwe ondersteltechnieken en verbeteringen aan het interieur stuurt Mazda de 6 het nieuwe modeljaar in.

Mazda voert diverse wijzigingen door aan de 6 voor modeljaar 2017. De grootste Mazda profiteert van de verbeteringen die het merk onlangs aankondigde voor de vernieuwde 3. Dat betekent dat ook de 6 de beschikking krijgt over nieuwe technieken en een verbeterde 2.2 dieselmotor.

De Skyactiv-D dieselmotor, die Mazda levert met 150 en 175 pk levert, reageert sneller op gaspedaalbewegingen, is stiller en resoneert minder. Dat is onder andere te danken aan wijzigingen aan de regeleenheid van de turbodruk en de montage van een demper in de zuigerpin. Ook heeft Mazda de isolatie van de cabine verbeterd, waardoor er minder rijgeluiden het interieur binnendringen.

Het dashboard is verbeterd met een nieuw stuur, een scherper en duidelijker informatiescherm in het instrumentarium en een head-up display. Verder heeft Mazda diverse veiligheidssystemen tegen het licht gehouden. Zo is het noodremsysteem voorzien van een nieuwe camera en herkent de verkeersbordenlezer meer waarschuwingen en verboden. Tot slot voegt Mazda G-Vectoring Control toe aan de optielijst. Dit systeem past het motorkoppel aan de stuurinput aan, waardoor de auto een natuurlijker bochtgedrag krijgt.

De Mazda 6 modeljaar 2017 wordt vanaf het najaar geleverd. De prijzen zijn nog niet bekend.
          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Mazda6 modeljaar 2017 dit najaar in Europa met verbeterde dieselmotor en rijkere uitrusting

- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
            - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• mazda 6 wagon gekocht

zonet de mijne besteld, ik wou eerst stiekem een mx5 bestellen maar met 2 opgroeiende kids van 11 en 14 zal ik die droom nog even in de schuif plaatsen. ik heb gekozen voor de 165pk benzine, testrit gedaan met model 2017 en ik was echt onder de indruk, wat een fijne en mooi afgewerkte wagen. Alleen spijtig dat je geen panoramisch dak kan hebben.http://www.caricos.com/cars/m/mazda/.../images/2.html

Comment

• Heel mooi.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Hoe zit het tegenwoordig met de roestbescherming van de Mazda 6 modellen? Net nog een review gelezen van een pre-facelift model dat na enkele jaren al roestplekjes begint te vertonen door matige lakkwaliteit. Is dit ondertussen met de recentere modellen opgelost?

Comment

• Dit.

Veel info over de Mazda 6, goed en slecht.

Comment

• Hey,

ik heb een half jaar geleden mijn Mazda 6 break overgenomen van de leasing.
                      Nu wil ik daar toch nog 3 jaar mee rijden.
                      Winterbanden van de leasing waren echter op, dus nu nieuwe winterbanden bestellen.

Enkele mogelijkheden:
                      - nieuwe winterbanden bestellen en altijd van velg laten wisselen. Prijs offerte gevraagd

- 2dehands winterbanden + velg bestellen: bvb deze: https://www.velgengigant.nl/kavel/49...gebruikssporen
                      kost een 500€

- winterbanden laten leggen op huidige 17" velg en nieuwe of 2dehands 19" velg+band kopen, bvb deze: https://www.velgengigant.nl/kavel/50...e-zomer-banden
                      Is te krijgen voor 900€, maar dan moet ik dus ook nog winterbanden kopen.

Ik rij al 4 jaar met de wagen, wil er nog 3 jaar mee doen, maar heb nu wel het gevoel dat er bvb nieuwe velgen op mogen om toch een beetje het gevoel te hebben van een nieuwe wagen te hebben. Heb echter geen flauw idee wat velgen en banden moeten kosten.

Wat denken jullie?

Comment

• VERNIEUWDE MAZDA 6 NAAR LA MOTOR SHOW

GRONDIG GEMODERNISEERD

Mazda laat weten dat het tijdens de LA Motor Show als podium heeft gekozen om de gefacelifte 6 op voor te stellen.

De huidige derde generatie van de Mazda 6 rolde in augustus 2012 voor het eerst van de band in het thuisland. De afgelopen jaren is het model diverse keren subtiel aangepakt, al werd in 2014 een iets ingrijpendere facelift doorgevoerd. Tijdens de LA Motor Show wordt een grondiger gemoderniseerde versie van de 6 gepresenteerd.

Mazda spreekt over een exterieur en interieur dat meer volwassenheid en rust heeft gekregen. Een nieuwe topversie komt volgens het merk te beschikken over onder andere zaken als houtafwerking. Mazda's i-Activesense-pakket wordt uitgebreid met zaken als MRCC (adaptieve cruise control) en een nieuwe 360 View Monitor.

We krijgen de voorzijde van de vernieuwde 6 al te zien. We zien nieuwe koplampunits en een chroomstrip die nu, net als bij de nieuwe CX-5, aan de onderzijde van de koplampen doorloopt vanuit de grille. De grille is voortaan uitgerust met gaaswerk in plaats van lamellen. In het interieur nemen we zelfs een volledig nieuw dashboard waar. De werkplek vertoont meer gelijkenissen met die van de CX-5 en CX-3, de recentere modellen van het Mazda-gamma. Meer informatie volgt spoedig!

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Nu nog de 2.5L turbo erin.

Comment

• nieuwe 2.5 ( zonder turbo ) uit cx5 2017 is anders ook heel vlot

Comment

• Zou enkel voor het imago van het merk mogelijks een positieve invloed hebben. Qua effectieve verkoop zou dat, zeker hier in Europa, bitter weinig uitmaken.

Wel goed dat EINDELIJK de adaptieve cruisecontrol doorstroomt naar de rest van de lijn. Nu moest je in benzine al de 40.000 euro kostende 2.5 liter (enkel beschikbaar met automaat) nemen om de ACC te hebben. Terwijl dit op een basis golfje als standaard zit.

Comment

• De 2.5 zou automatische cylinderuitschakeling krijgen.
                                Hier in Amerika komt de 2.5 met Turbo, die hier ook in de CX9 ligt, beschikbaar in de vernieuwde 6.
                                In de CX9 levert die 227pk en 310lb-ft koppel. Da's 420NM!

KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate
                                  Wel goed dat EINDELIJK de adaptieve cruisecontrol doorstroomt naar de rest van de lijn. Nu moest je in benzine al de 40.000 euro kostende 2.5 liter (enkel beschikbaar met automaat) nemen om de ACC te hebben. Terwijl dit op een basis golfje als standaard zit.
                                  Zelfs op een basis Polo.
                                  den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Zelfs op een basis Polo.
                                    Nope, wel Front assist en voetgangersherkenning.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67

Nope, wel Front assist en voetgangersherkenning.
                                      Gisteren nog gelezen dat de nieuwe het wel standaard zou hebben.
                                      Kan ook te snel gelezen hebben.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Ik hoop echt heel hard dat die grille over te zetten valt op de 1e versie van deze 6.
                                        Honingraat grille zoek ik al sinds dat ik hem heb en na 4j nog steeds geen mooie gevonden!

Comment

• Honingraat zou ik het niet echt noemen. Ik heb de nieuwe 6 nog niet gezien, maar als het is zoals bij de CX-5, lijkt het mij niet makkelijk om proper te houden als dat vol vliegjes gaat plakken.
                                          Dit is wel honingraat :

Dit is de nieuwe CX-5 :

Comment

Working...
                                          X