Weet iemand of een Mazda dealer de software van een 2.2 150 pk kan (en wil) omzetten naar die van de 175 pk? Blijkbaar is dit exact dezelfde motor, enkel softwarematig toegenepen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda 6
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk BerichtenWeet iemand of een Mazda dealer de software van een 2.2 150 pk kan (en wil) omzetten naar die van de 175 pk? Blijkbaar is dit exact dezelfde motor, enkel softwarematig toegenepen.
Comment
-
Ik overweeg de aankoop van een Mazda 6 wagon benzine. Maar twijfel tussen de 145pk of 163pk.
dealers prijzen uiteraard de 163pk aan. Rijtaks is 10€ verschil maar BIV (100€ verschil) , aankoop (1000€ verschil) en verzekering verschillen toch wel.
Ik heb al met een 163pk kunnen rijden en beviel mij heel goed!
Maar de twijfel blijft, de motor is hetzelfde( koppel,cc, enz), prestaties en verbruik op papier ook nauwelijks verschil.
ok 20 paarden extra maar geraak je ze nog kwijt op onze wegennet vol files en flitsers? En 1000€ in aankoop daar kan je wel iets anders extra voor nemen...
Comment
-
Fancy algoritme in de ECU om zéker geen 121 pk te produceren
Ivm de mazda 6, grootste nadeel van de 145 pk versie is da je die ni met lederen zetels en automaat kan krijgen. Vanaf de 163pk kan je lederen zetels OF automaat nemen, wil je ze beiden, dan moet je zelfs naar de 2.5 motor. heb ook nog een mazda 6 overwogen maar dit was voor mij een afknapper.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenFancy algoritme in de ECU om zéker geen 121 pk te produceren
Ivm de mazda 6, grootste nadeel van de 145 pk versie is da je die ni met lederen zetels en automaat kan krijgen. Vanaf de 163pk kan je lederen zetels OF automaat nemen, wil je ze beiden, dan moet je zelfs naar de 2.5 motor. heb ook nog een mazda 6 overwogen maar dit was voor mij een afknapper.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichtenhttp://www.automobile-catalog.com/cu...5_i-eloop.html
Verschil valt best mee. Tis niet zo "triestig" als de Mazda 3 in 2.0 120pk :
Daar zie je duidelijk hoe hard die dichtgeknepen is.
Maar puur qua koppelcurve is het verschil nihil tussen de 145 en 165pk versie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kristof256 Bekijk Berichten
Idd, Als je de 2017 versies vergelijkt is het verschil nog kleiner. Enkel bij de acceleratie zonder terugschakelen zie je duidelijk verschil (2 seconden )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichtenhttp://www.automobile-catalog.com/cu...5_i-eloop.html
Verschil valt best mee. Tis niet zo "triestig" als de Mazda 3 in 2.0 120pk :
Daar zie je duidelijk hoe hard die dichtgeknepen is.
Maar puur qua koppelcurve is het verschil nihil tussen de 145 en 165pk versie.
Maar de 145 en 165pk hebben dezelfde waarden tot iets boven 5000 toeren. De vraag is hoeveel keren je daarboven gaat.
Het lijkt mij niet de moeite als je overweegt om die 1.000 euro aan iets anders te besteden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenHoningraat zou ik het niet echt noemen. Ik heb de nieuwe 6 nog niet gezien, maar als het is zoals bij de CX-5, lijkt het mij niet makkelijk om proper te houden als dat vol vliegjes gaat plakken.
Dit is wel honingraat :
Dit is de nieuwe CX-5 :
Als ik nu die detailfoto zie van de nieuwe 6 vrees ik echter dat die grille gaat passen.
Licht loopt wat door tot de grille, wat in de oude niet is.
Dan moeten waarschijnlijk ook al de hele voorbumper en lichten aangepast worden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenIvm de mazda 6, grootste nadeel van de 145 pk versie is da je die ni met lederen zetels en automaat kan krijgen. Vanaf de 163pk kan je lederen zetels OF automaat nemen, wil je ze beiden, dan moet je zelfs naar de 2.5 motor. heb ook nog een mazda 6 overwogen maar dit was voor mij een afknapper.
Groot was mijn verbazing (en mijn verdriet...) toen bleek dat je bij Mazda geen opties kan kiezen, enkel uitrustingsniveau's. Een skycruise zonder panodak is dus niet mogelijk. Ok, dan een Skydrive versie met Prestige Edition pack, dan heb je (bijna...) alles. "Ja dat kan, enkel is er géén dieselmotor beschikbaar dan, enkel de 163pk benzine."
Wat?
Echt jammer, uiteindelijk is de 6 dan ook afgevallen. Veel dingen die me aanspraken, was ook enkele duizenden euro's goedkoper als een nieuwe Superb.Last edited by TooTall; 30/11/2017, 07:50.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
Idem voor mij. Met véél goesting gaan zien naar een Mazda 6 onlangs, maar hoe ze daar met opties werken, is echt jammer. Gaan zitten in een Skycruise. Daarvan kwamen de opties het best overeen met mijn huidige Superb, dus dat ging hem worden. Enkel dan zonder panodak. Ik ben 2,03 meter lang, en ik heb die +/-5cm hoofdruimte die je bij elke auto verliest door zo'n panoramisch dak echt wel nodig.
Groot was mijn verbazing (en mijn verdriet...) toen bleek dat je bij Mazda geen opties kan kiezen, enkel uitrustingsniveau's. Een skycruise zonder panodak is dus niet mogelijk. Ok, dan een Skydrive versie met Prestige Edition pack, dan heb je (bijna...) alles. "Ja dat kan, enkel is er géén dieselmotor beschikbaar dan, enkel de 163pk benzine."
Wat?
Echt jammer, uiteindelijk is de 6 dan ook afgevallen. Veel dingen die me aanspraken, was ook enkele duizenden euro's goedkoper als een nieuwe Superb.
ja snap ik ook niet, Zeker als je de skycruise neemt, hun duurste model in de 6, zou je toch moeten kunnen kiezen wat je wil.
Comment
-
DÍT IS DE GRONDIG VERNIEUWDE MAZDA 6!
VERDER VERFIJND
Mazda heeft de 6 door de jaren heen diverse keren gemoderniseerd, al ging het er nooit zo heftig aan toe als bij de grondig herziene 6 die vandaag op de beursvloer van Los Angeles debuteert.
De derde generatie van de Mazda 6 die momenteel in de showrooms van Mazda staat, rolde in augustus 2012 voor het eerst van de band in het thuisland. Mazda heeft het model, net als de rest van zijn modellengamma, jaarlijks van updates voorzien. Drie jaar geleden werd een iets uitgebreidere facelift doorgevoerd, al maakte de auto nooit zo'n grote stap als vandaag tijdens de Los Angeles Auto Show. Let wel: onderstaande informatie heeft vooral betrekking op de 6 zoals die op de Amerikaanse markt wordt gevoerd.
Vanbuiten is de gefacelifte 6 te herkennen aan zijn nieuwe led-koplampunits. De vormgeving van de voorzijde lijkt met de chroomstrip die nu aan de onderzijde van de koplampen doorloopt vanuit de grille meer op die van de nieuwe CX-5. De grille is voortaan uitgerust met gaaswerk in plaats van met lamellen. Tevens levert Mazda nieuwe 17 en 19 inch metende wielen én de nieuwe kleuren Soul Red Crystal en Machine Gray Metallic op de 6. Hier houden de wijzingen overigens niet bij op.
In het interieur nemen we namelijk een praktisch volledig nieuw dashboard waar. Enkel het stuurwiel en een handjevol decoratieve delen zijn overgenomen uit de huidige 6. Mazda schroeft nieuwe stoelen in het interieur, zetels die niet alleen breder zijn, maar ook meer trillingen moeten kunnen maskeren. De 6 is de eerste Mazda die optioneel met geventileerde voorstoelen beschikbaar komt. Ook de achterbank moet net even comfortabeler zijn dan de huidige. Net als het exterieur vertoont de werkplek grotere gelijkenissen met die van de CX-5 en CX-3, de recentere modellen van het Mazda-gamma.
Ook wat techniek en veiligheidssystemen betreft, gaat de 6 erop vooruit. Mazda stelt zaken als een 360-gradencamera, een 7-inch-tft-display in het instrumentarium, een 8-inch infotainmentscherm, Radar Cruise Control met Stop&Go; en een nieuw head-up display beschikbaar. Het chassis is verstevigd en de ophanging is anders afgesteld. Zaken als dikker metaal in de achterste wielkasten en dikkere geleidearmen zorgen voor een lager geluidsniveau in het interieur.
De Mazda 6 komt in de Verenigde Staten beschikbaar in een nieuwe Signature-smaak, een topuitvoering die aldaar ook al op de hier niet leverbare CX-9 bestaat. Die nieuwe luxueuze variant beschikt onder andere over een interieur met houtaccenten en UltraSuede-details. Het is echter de krachtbron die deze Signature-uitvoering het meest van de overige 6'en onderscheidt. Zo is het de enige versie die over de 2.5T SkyActiv-G beschikt, een geblazen benzinemotor die 250 pk en 420 Nm levert. In de Nederland keert de 2.5 SkyActiv-G, de basis van het al genoemde turboblok, beschikbaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment