Hallo allemaal!
Ik wil even onze ervaringen delen in de hoop dat iemand hetzelfde meegemaakt heeft en eventueel weet wat er nu weer gaande is met onze Mazda 6.
Op zich zijn we ontzettend tevreden van de wagen. Prijs-kwaliteit prachtige aankoop geweest! Maar die constructiefouten en wat er nu weer gaande is...wederom mijn wagen een paar dagen kwijt!
Onze Mazda is van 2014, 2.2 150pk - momenteel na 4j 133.000km.
Na een paar maanden reeds een oproeping gekregen omwille van de software die aangepast diende te worden.
Problemen gehad, zoals ik ook eerder al dacht te lezen, met het schokken van de wagen bij het afrijden van de autostrade. Ok, probleem opgelost geraakt.
Vorig jaar opgeroepen geweest omwille van de koffer, daarvan moesten de pistons vervangen worden.
Paar maand daarna omwille van de remmen, wat we zelf ook al opgemerkt hadden, omdat de joints blijkbaar van slechte kwaliteit waren en door insijpeling van water kapot gingen..uiteindelijk binnen gedaan en die van ons waren al in zulke slechte staat dat ik nogmaals mocht terugkomen voor nieuwe remklauwen, maar wel 2 weken rondgereden zonder de handrem te mogen optrekken, want 1 van de remblokken blokkeerde dan en liet niet meer los. Maar op zich, soit, nieuwe remklauwen, cadeautje van 1000euro volgens de garage.
Eens weggereden ineens melding van de wagen dat ik dringend moest stoppen of de motor zou kapotgaan. Retour garage en bleek de riem van de airo-aandrijving e.d. (de naam ontgaat me even, maar alleszins niet distributieriem want dat heeft de wagen niet) kapot gesprongen was.
Nu vandaag had ik ineens het lampje van de olie dat aanging met de melding dat er onvoldoende olie was. Mijn man alles nagekeken, ook ineens de remvloeistof, maar had in april groot onderhoud gehad en alles was nog in orde.
Ik vertrouwde het zaakje niet, dus daarnet nog snel Mazda binnengereden en aan de computer laten hangen.
Blijkt nu dat het niet het oliepeil was, maar drukverlies. Dus: Wagen laten staan, morgen gaan ze ernaar kijken, want als ze me lieten wegrijden kon de motor blokkeren. Hierover vind ik niet direct iets terug, tenzij een artikel van iemand op autowereld die zijn ervaringen elke paar 10.000km deelt en ongeveer op dezelfde km-stand iets gelijkaardigs voorhad. Wat we ook merkten de laatste tijd was dat de wagen licht schokte aan 50km/u in 3de en als we van 120km/u even doortrokken op de autostrade dat hij precies even terughield en dan zich opnieuw herpakte...
Nu maak ik me natuurlijk financieel enorm zorgen over dat drukverlies. Kan het zijn dat de turbo nu al naar de vaantjes is of zijn er mensen die hetzelfde hebben voorgehad en is dit wederom een constructiefout?? Ze gaan morgen alleszins contact opnemen met Mazda en horen of zij dit gaan dekken, maar de wagen is ondertussen natuurlijk al 4j oud...
De wagen wordt goed onderhouden, dus daar ligt het probleem niet...Er wordt niet mee gereden gelijk een kalf, maar ook niet zot mee gedaan.
Help! Tips! Ervaringen!
Thanks!
Ik wil even onze ervaringen delen in de hoop dat iemand hetzelfde meegemaakt heeft en eventueel weet wat er nu weer gaande is met onze Mazda 6.
Op zich zijn we ontzettend tevreden van de wagen. Prijs-kwaliteit prachtige aankoop geweest! Maar die constructiefouten en wat er nu weer gaande is...wederom mijn wagen een paar dagen kwijt!
Onze Mazda is van 2014, 2.2 150pk - momenteel na 4j 133.000km.
Na een paar maanden reeds een oproeping gekregen omwille van de software die aangepast diende te worden.
Problemen gehad, zoals ik ook eerder al dacht te lezen, met het schokken van de wagen bij het afrijden van de autostrade. Ok, probleem opgelost geraakt.
Vorig jaar opgeroepen geweest omwille van de koffer, daarvan moesten de pistons vervangen worden.
Paar maand daarna omwille van de remmen, wat we zelf ook al opgemerkt hadden, omdat de joints blijkbaar van slechte kwaliteit waren en door insijpeling van water kapot gingen..uiteindelijk binnen gedaan en die van ons waren al in zulke slechte staat dat ik nogmaals mocht terugkomen voor nieuwe remklauwen, maar wel 2 weken rondgereden zonder de handrem te mogen optrekken, want 1 van de remblokken blokkeerde dan en liet niet meer los. Maar op zich, soit, nieuwe remklauwen, cadeautje van 1000euro volgens de garage.
Eens weggereden ineens melding van de wagen dat ik dringend moest stoppen of de motor zou kapotgaan. Retour garage en bleek de riem van de airo-aandrijving e.d. (de naam ontgaat me even, maar alleszins niet distributieriem want dat heeft de wagen niet) kapot gesprongen was.
Nu vandaag had ik ineens het lampje van de olie dat aanging met de melding dat er onvoldoende olie was. Mijn man alles nagekeken, ook ineens de remvloeistof, maar had in april groot onderhoud gehad en alles was nog in orde.
Ik vertrouwde het zaakje niet, dus daarnet nog snel Mazda binnengereden en aan de computer laten hangen.
Blijkt nu dat het niet het oliepeil was, maar drukverlies. Dus: Wagen laten staan, morgen gaan ze ernaar kijken, want als ze me lieten wegrijden kon de motor blokkeren. Hierover vind ik niet direct iets terug, tenzij een artikel van iemand op autowereld die zijn ervaringen elke paar 10.000km deelt en ongeveer op dezelfde km-stand iets gelijkaardigs voorhad. Wat we ook merkten de laatste tijd was dat de wagen licht schokte aan 50km/u in 3de en als we van 120km/u even doortrokken op de autostrade dat hij precies even terughield en dan zich opnieuw herpakte...
Nu maak ik me natuurlijk financieel enorm zorgen over dat drukverlies. Kan het zijn dat de turbo nu al naar de vaantjes is of zijn er mensen die hetzelfde hebben voorgehad en is dit wederom een constructiefout?? Ze gaan morgen alleszins contact opnemen met Mazda en horen of zij dit gaan dekken, maar de wagen is ondertussen natuurlijk al 4j oud...
De wagen wordt goed onderhouden, dus daar ligt het probleem niet...Er wordt niet mee gereden gelijk een kalf, maar ook niet zot mee gedaan.
Help! Tips! Ervaringen!
Thanks!
Comment