Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Restwaarde is altijd leuk bij auto's, zeker als men begint te praten in absolute cijfers. Veel belangrijker is de relatieve restwaarde, procentueel. Als auto A 100k kostte en na zes jaar verkocht wordt voor 20k dan was de restwaarde 20%. Auto B kostte 50k en werd verkocht na zes jaar voor 10k en heeft dus ook een restwaarde van 20%. Absoluut gezien heeft de eigenaar van auto A het meeste geld verloren, maar qua restwaarde is er geen verschil. Praten in absolute getallen mag altijd zolang je appelen met appelen vergelijkt en niet met peren.
In principe is bovenstaande berekening nog steeds niet correct omdat we rekening zouden moeten houden met alle kosten gedurende de looptijd (incl. benzine), maar dat doet quasi niemand. Als we in dezelfde trend blijven dan vrees ik dat die persoon met de Audi A4 die "zoveel" meer krijgt op het einde, allang gesjareld is: https://www.reliabilityindex.com/reliability/search/10 ; terwijl de buurman met zijn Mazda 6 beter af is: https://www.reliabilityindex.com/reliability/search/149. Lagere gemiddelde reparatiekost en heeft gemiddeld minder problemen (hoe hoger de reliability index hoe vaker iets stuk is, het gemiddelde van alle auto's is 118, de 6 duikt daar ferm onder, de A4 springt ferm boven).
Soit, genoeg cijfertjes (als ik begin kan ik altijd moeilijk stoppen ) en op het einde telt voor ons toch enkel het rijplezier, niet?
Mijn Mazda 6 break diesel 150pk full option (Soul Red en wit leder interieur) kostte in 2013 36.000€ catalogusprijs.
Ik heb toen ook voor een A4 break gekeken en die kostte met minder opties en 136pk (en minder koppel) zeker meer dan 42.000€, ik dacht zelfs 44.000€.
Ik moet dan wel eerlijk zijn en toegeven dat de BIV en wegenbelasting wegens 2.2 vs 2.0 ook hoger zijn voor de Mazda. Reden ook dat ik niet 175pk kon nemen, wegens de BIV.
En dan mag je over restwaarde spreken, maar het feit was dat ik in leasing de Mazda full option kon nemen en de Audi ofwel vanbuiten mooi aangekleed ofwel vanbinnen, maar niet beide met mijn budget toen. En de leasemaatschappijen tellen zeker restwaarde, BIV, belastingen etc mee. 6 a 8.000€ extra aanschafprijs maak je niet gemakkelijk goed met wat restwaarde.
Maar uiteindelijk was de voornaamste reden om de Mazda te kiezen toch vooral het rijgedrag, zitpositie en de fantastisch mooie lijn
En het model mag dan 6 jaar oud zijn, daar steekt hij nog altijd mee boven de rest in het segment uit (vind ik)
Het blijft idd een beauty waar de tand des tijds weinig vat op heeft.
Soms vraag ik me of wat de perfecte wagen zou zijn om heel lang in bezit te hebben. (+10j) En dan lijkt mij de ideale wagen een Mazda 6 2.5 te zijn. Waarom? Betrouwbaar, atmo en conventionele automaat zijn imo allemaal grote pluspunten.
Zou dan wel een anti-roestbehandeling laten doen, want daar laten ze soms steken vallen. Effe vol laten spuiten met Mike Sander vet.
Soul red! in combinatie met dat donkerbruin interieur is ... hoe het zou moeten zijn.
Heb er even aan gedacht om hier nog eentje in de VS te kopen en dan mee terug te verhuizen naar België volgend jaar.
2.5 turbo met 253pk in Signature versie voor 39.000 dollar inclusief tax.
Da's snel 7000 euro goedkoper dan de 192pk versie hier in België
Dus met 1000 euro transport en 10% importtaksen erbij zou de 253pk versie nog steeds 2000 euro goedkoper zijn dan de 194pk versie in België
Gisteren dan op de hoofdzetel al de kleuren gaan bezien met dat bruin leder.
Dat rood is de max maar het steekt verschrikkelijk af met dat bruin. Is een no go dus.
Dat rood is de max maar het steekt verschrikkelijk af met dat bruin. Is een no go dus.
Af en toe mag het eens goed afsteken...
Neen, maar ik geloof u. Heb het zelf nog niet in het echt gezien.
Is het bruin te donker dan?
Want op zich vond ik bij andere auto's een rode lak met bruin leren zetels best wel mooi
Af en toe mag het eens goed afsteken...
Neen, maar ik geloof u. Heb het zelf nog niet in het echt gezien.
Is het bruin te donker dan?
Want op zich vond ik bij andere auto's een rode lak met bruin leren zetels best wel mooi
Het is veel te donker.
Op mijn NA komt er met een tijd een Tan interieur, das mega dik en past wel.
Maar bij de 6 is het leder veel te donker om te doen matchen met het rood.
Ik vind ze niet mooi, die hoog op poten staande breaks. Maar ik vind SUV's ook niet mooi.
Ik vermoed wel dat zulke modellen het beste van de twee werelden weten te combineren maar ik zie ze liever een coupé-achtige liftback-versie van de 6 maken.
Ik veronderstel niet dat ze van de huidige 6 nog andere varianten zullen uitbrengen.
1e model ging 5 jaar mee (2003 t.e.m 2007), 2e model werd na net geen 6 jaar vervangen (2008 t.e.m 2013)
Het huidige model kreeg ipv een opvolger net nog een 2e facelift en gaat al 7 jaar mee en moet het wsl nog een jaar of 2 uithouden.
En nog nergens iets van informatie over de nieuwe 6 te vinden (behalve mss achterwiel- en vierwielaandrijving + 6 cilinder)
Ik heb de indruk dat hier voor ons er geen verschil is tussen de 2020 Mazda 6 en de 2021 Mazda 6?
In de VS en Canada komt er vooral wat basisuitrusting bij in de verschillende trims en is een rood interieur ook beschikbaar.
Blijft toch een zeer mooie wagen. Maar de jaren beginnen echt wel door te wegen. Spijtig dat ze bij de laatste grondige facelift geen automatisch openende achterklep toegevoegd hebben. Als je echt richting premium wil gaan is dat een groot gemis.
Comment