Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja dat geeft wel show op de parking van den aldi hee, een premium koffer ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
      Ja dat geeft wel show op de parking van den aldi hee, een premium koffer ..
      Bwa, ik ben meer een LIDL-man ;-)
      Als je dat eens hebt gehad, dan besef je toch wel dat het gewoon een gemak is, waar of wanneer dan ook, dat je al jouw spullen onmiddellijk in de auto kan zetten, zonder ze eerst op de grond te moeten zetten om de koffer open te doen.
      KLIK |&| KLAK

Comment

• Oh. Je moet toch nog altijd op een knopke duwen, dus toch nog 1 hand - of toch vinger - vrij hebben ?
        En dat gaat dan nog trager ook. Ik vind het bij onze CX-5 toch niet echt een voordeel.
        Ofwel moet je het doen met de afstandbediening als je komt afgestapt, maar op die nieuwe Mazda sleutels staan die knopjes zo slecht dat je in je broekzak een halve minuut moet tasten eer je de juiste knop gevonden hebt, of moet je de sleutel uit je zak nemen, goed draaien en kijken eer je hem juist vast hebt voor je op de juiste knop kan duwen, dat je tegen dan toch al aan de auto staat. Dan kan je al evengoed daar op de knop op de kofferklep duwen, en dan gaat het zo traag. Manueel ging veel rapper omhoog, en nog veel sneller naar beneden
        Ik ben geen voorstander van veel van die gemakzuchtige gimmicks.

Comment

• Sleutelloos openen, panoramisch dak en elektrische kofferklep zijn opties die ik nooit zou nemen op een auto.

Comment

• Sleutelloos openen vind ik wel superhandig.
            Gewoon op het knopje van de deurklink drukken. Je moet je sleutel niet gaan zoeken. Bij mij is het wel maar snel uit mijn broekzak pakken, maar mijn vrouw is daar bijvoorbeeld zeer content van. Die hoeft niet telkens in haar sjakos vol nesten te gaan roefelen om haar sleutel te vinden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
              Sleutelloos openen vind ik wel superhandig.
              Gewoon op het knopje van de deurklink drukken. Je moet je sleutel niet gaan zoeken. Bij mij is het wel maar snel uit mijn broekzak pakken, maar mijn vrouw is daar bijvoorbeeld zeer content van. Die hoeft niet telkens in haar sjakos vol nesten te gaan roefelen om haar sleutel te vinden
              Wat een gedoe dat ge nog op het knopje moet drukken!
              Bij de Espace gewoon de deurklink vastpakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Sleutelloos openen, panoramisch dak en elektrische kofferklep zijn opties die ik nooit zou nemen op een auto.
                Voor een panoramisch dak zou ik ook nooit betalen. Voor een gewoon schuifdakje zoals op mijn 6 ook niet. Moest ik een paar honderd euro kunnen betalen hebben om het niet te hebben had ik dat ook nog overwogen. Spijtig dat het bij veel versies van een Mazda gewoon erop zit, zonder dat je keuze hebt.
                Maar sleutelloos openen is zo een zalige optie. Als je dat eens gehad hebt wil je volgens mij echt niet meer terug. Gewoon sleutel in je zak houden, naar de auto wandelen, instappen, starten en rijden. Aangekomen? Gewoon uitstappen en horen hoe hij op slot gaat als je weg wandelt. Absoluut niks dat je echt nodig hebt, maar als je het hebt.... geniet je er echt van. En vloek je toch geregeld als je met de auto van jouw vrouw op stap bent en die heeft dat niet.

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                Oh. Je moet toch nog altijd op een knopke duwen, dus toch nog 1 hand - of toch vinger - vrij hebben ?
                En dat gaat dan nog trager ook. Ik vind het bij onze CX-5 toch niet echt een voordeel.
                Denk dat het wat van situatie tot situatie afhangt. Als je weet dat je een grote doos of zakken of wat dan ook naar de auto moet dragen, dan pak je ofwel eerst de sleutel in je hand en dan de dozen/zakken/... en druk je op de knop als je in de buurt van de auto bent. Tegen dat je er bent is de koffer open (geen idee bij de CX5, in elk geval wel bij de GLC).
                Of als je thuis een auto hebt die je thuis buiten parkeert, dan is het handig, zeker bij regenweer, om van in huis de koffer te openen en alles gewoon in de auto te zetten.
                Bij mijn 6 sedan kan ik de koffer ontgrendelen zodat ik hem enkel nog open moet duwen en zelfs dat gebruik ik regelmatig omdat ik met mijn handen vol naar de auto wandel en dan wel in staat ben om met mijn elleboog de koffer te openen terwijl ik de doos blijf vasthouden. Het knopje op de koffer zelf indrukken met een zware doos vast is bij de 6 quasi onmogelijk.
                Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Wat een gedoe dat ge nog op het knopje moet drukken!
                Bij de Espace gewoon de deurklink vastpakken.
                het knopje staat bij de vorige generatie (o.a. de 6 en de cx5) op de plaats waar als je de klink op een natuurlijke plaats vast neemt, de duim komt
                Dus echt op een knopje drukken moet je niet doen (toch niet op de 6). Gewoon de klink vastpakken terwijl je iets harder met je duim drukt en de klink openen. Voelt heel natuurlijk aan.
                Maar vanaf de huidige generatie (vanaf de nieuwe 3) is dat knopje ook verdwenen.

KLIK |&| KLAK

Comment

• Hier nog altijd zeer tevreden over mijn Mazda 6 2.2d uit 2016.

Ik hoor geruchten dat er dit jaar een nieuwe 6 zou voorgesteld worden. De kans zit er echter in dat er geen break meer komt van dit model.
                  Dat zou heel jammer zijn. Zou een mooie opvolger zijn voor mijn 6!

Ook benieuwd naar welke motoren ze in de nieuwe 6/CX60/CX80 gaan leggen voor de Belgische markt.
                  Een 6-cilinder is natuurlijk fantastisch, maar ik denk dat de kans klein is dat deze naar hier of zelfs naar Europa zal komen.
                  En zelfs al zou dit het geval zijn, dan wordt die waarschijnlijk zeer zwaar belast.
                  Een 2L benzine met wat extra elektrokracht zou ideaal zijn. De huidige benzinemotoren missen toch echt wel wat trekkracht. Zeker in de zwaardere modellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
                    Hier nog altijd zeer tevreden over mijn Mazda 6 2.2d uit 2016.

Ik hoor geruchten dat er dit jaar een nieuwe 6 zou voorgesteld worden. De kans zit er echter in dat er geen break meer komt van dit model.
                    Dat zou heel jammer zijn. Zou een mooie opvolger zijn voor mijn 6!
                    Het oorspronkelijke plan was om de nieuwe 6 al in 2019 voor te stellen. Maar toen moest er plots eerst geëlektrificeerd worden.
                    Vanaf 2026 gaat Toyota ook grote lexusmodellen bouwen op het nieuwe grote platform van Mazda. Ik vermoed dat ze dus zeker willen zijn dat het volledig in orde is, zeker qua hybride mogelijkheden, voordat ze er mee uitkomen. En ondertussen is de markt voor sedans dalende en krijgen de CX60 en in 2023 de CX80 voorrang.
                    Ik heb er een tijdje op gewacht maar uiteindelijk maar eentje van het huidige model gekocht. Dus nu moet die nieuwe ook niet meer komen!!!! ;-)

Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
                    Ook benieuwd naar welke motoren ze in de nieuwe 6/CX60/CX80 gaan leggen voor de Belgische markt.
                    Een 6-cilinder is natuurlijk fantastisch, maar ik denk dat de kans klein is dat deze naar hier of zelfs naar Europa zal komen.
                    En zelfs al zou dit het geval zijn, dan wordt die waarschijnlijk zeer zwaar belast.
                    Een 2L benzine met wat extra elektrokracht zou ideaal zijn. De huidige benzinemotoren missen toch echt wel wat trekkracht. Zeker in de zwaardere modellen.
                    Die CX60 en CX80, die niet voor de US zijn, komen met de grote motor. Dus wsl ook naar Europa.
                    Ik zie trouwens niet in waarom een 3-liter motor in Vlaanderen zwaarder belast zou worden dan een 2.0 liter. Of dan een 1.4 met turbo's...
                    Alles hangt tegenwoordig toch af van de uitstoot, gelukkig maar.

En goh, die trekkracht. 258Nm is inderdaad niet geweldig veel. Maar een Skyactiv-X heeft ook zonder turbo meer koppel. En dat met een 3-liter 6 cylinder.
                    Rationeel gezien rij ik deze auto op tot hij uit elkaar valt (of ik weer nergens meer binnen mag).... maar het zal moeilijk zijn om enkel naar het verstand te luisteren.

KLIK |&| KLAK

Comment

• Natuurlijk gaat een 3L hoger belast worden dan een 2L. Hogere cilinderinhoud en co2. Vadertje staat ziet u liever komen met die 3L hoor. Die de test maar eens op de simulator van de Vlaamse belastingdienst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

Het oorspronkelijke plan was om de nieuwe 6 al in 2019 voor te stellen. Maar toen moest er plots eerst geëlektrificeerd worden.
                        Vanaf 2026 gaat Toyota ook grote lexusmodellen bouwen op het nieuwe grote platform van Mazda. Ik vermoed dat ze dus zeker willen zijn dat het volledig in orde is, zeker qua hybride mogelijkheden, voordat ze er mee uitkomen. En ondertussen is de markt voor sedans dalende en krijgen de CX60 en in 2023 de CX80 voorrang.
                        Ik heb er een tijdje op gewacht maar uiteindelijk maar eentje van het huidige model gekocht. Dus nu moet die nieuwe ook niet meer komen!!!! ;-)

Die CX60 en CX80, die niet voor de US zijn, komen met de grote motor. Dus wsl ook naar Europa.
                        Ik zie trouwens niet in waarom een 3-liter motor in Vlaanderen zwaarder belast zou worden dan een 2.0 liter. Of dan een 1.4 met turbo's...
                        Alles hangt tegenwoordig toch af van de uitstoot, gelukkig maar.

En goh, die trekkracht. 258Nm is inderdaad niet geweldig veel. Maar een Skyactiv-X heeft ook zonder turbo meer koppel. En dat met een 3-liter 6 cylinder.
                        Rationeel gezien rij ik deze auto op tot hij uit elkaar valt (of ik weer nergens meer binnen mag).... maar het zal moeilijk zijn om enkel naar het verstand te luisteren.
                        Een sedan is voor mij sowieso geen optie wegens niet zo praktisch als gezinswagen. Voorkeur gaat uit naar een break, maar moest die cx60 echt mijn goesting zijn dan zou ik die ook nog durven overwegen.

Rij jij met een 2.5 benzine? Wat zijn jouw ervaringen daar mee? Werkelijk verbruik? Samenwerking met de automaat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
                          Een sedan is voor mij sowieso geen optie wegens niet zo praktisch als gezinswagen. Voorkeur gaat uit naar een break, maar moest die cx60 echt mijn goesting zijn dan zou ik die ook nog durven overwegen.
                          Om op vakantie te gaan krijg je in de 6 break niet zoveel meer als in de 6 sedan. Ik heb aangepaste reistassen op maat gekocht. Voor de sedan is dat in totaal 447 liter, voor de break is dat 394 liter. De koffer van de sedan is een stuk langer.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
                          Rij jij met een 2.5 benzine? Wat zijn jouw ervaringen daar mee? Werkelijk verbruik? Samenwerking met de automaat?
                          De 2.5 schakelt 2 cilinders uit bij constante snelheid. Dat maakt een enorm verschil. Als je dus veel tegen constante snelheid kan rijden (maakt niet uit of dat 70, 90 of 120 is), dan is dat verbruik beter dan dat van de 2 liter. Hier bij gemengd verbruik, dus 1 a 2 keer per week 65km heen en terug op de autostrade, met af en toe best volop accelereren, ..... zit ik op zomerbanden op 6.8l en op winterbanden momenteel 7.0l.
                          Ik vind het een zeer aangename combinatie. Zeer comfortabel bij gewone rijstijl, snel genoeg bij sportieve rijstijl (ik haal effectief een 0-100 in 8s). De automaat reageert tamelijk snel en schakelt zacht. Maar als je snelle tussensprintjes wil doen op de autostrade kan je best met de paddels achter het stuur snel even terugschakelen en dan gas geven. Door het ontbreken van de turbo voelt het minder snel aan, maar dat blijkt vaak toch enkel een gevoel te zijn.
                          In afwachting van mijn vrouw haar nieuwe bedrijfswagen huren ze momenteel een mercedes GLC. Aan die diesel is een 9-trapsautomaat gekoppeld. Die combinatie is in vergelijking met de mijne om te huilen. Soms wil je even snel zijn, je geeft gas en het duurt een seconde of 2 voordat hij echt begint te reageren. Je voelt de mercedes duidelijker schakelen en het accelereren is bij de glc alles behalve lineair.
                          KLIK |&| KLAK

Comment

Natuurlijk gaat een 3L hoger belast worden dan een 2L. Hogere cilinderinhoud en co2. Vadertje staat ziet u liever komen met die 3L hoor. Die de test maar eens op de simulator van de Vlaamse belastingdienst.
                            Net geprobeerd:

Huidige 2.5 liter met 153gr CO2: BIV = 496.85 + jaarlijks 560.49
                            een 3liter met eveneens 153gr CO2: BIV = 496.85 + jaarlijks 736.87
                            een 3 liter met 39gr CO2: BIV = 46.23 + jaarlijks 444,51

Zal er dus, zoals ik zei, enorm van afhangen wat op papier de CO2 uitstoot zal zijn.
                            KLIK |&| KLAK

Comment

• MAZDA 6 AANGESCHERPT, KRIJGT SPECIALE JUBILEUMEDITIE

MODELJAARUPDATE

​De Mazda 6 bestaat alweer 20 jaar! Mazda viert dat niet alleen met een speciale 20th Anniversay Edition, maar ook met ander nieuws voor de inmiddels tien jaar oude derde generatie.

Mazda scherpt de stuurbekrachtiging aan, voorziet de 6 standaard van Cruising & Traffic Support (adaptieve cruisecontrol), een stuurassistent en ook kan het infotainment voortaan standaard overweg met Apple Carplay en Android Auto. Er komen ook twee uitvoeringen bij die enkel in combinatie met de 194 pk sterke Skyactiv-G 2,5-liter benzinemotor leverbaar worden: Homura en Takumi. De Humora-uitvoering is al even bekend, maar wordt iets aangepast. De bij de 6 normaal gesproken verchroomde accenten maken plaats voor zwarte exemplaren en ook staat de 6 als Homura op speciale zwarte 19-inch lichtmetalen wielen. De nieuwe Takumi-uitvoering heeft juist wél verchroomde accenten en onderscheidt zich vooral vanbinnen van andere Mazda's 6. Zo tref je er nappaleren bekleding, is er 'Japans Sen-hout', suède en aluminium te vinden in de afwerking van het interieur en is er ook led-interieurverlichting.

Maar hoe zit het dan met dat jubileum? Nou, daarvoor haalt Mazda de gelimiteerde 20th Anniversary Edition voor van stal. Die heeft een gekleurd nappaleren interieur en is voorzien van de speciale Artisan Red lakkleur. Je kunt 'm ook krijgen in Rhodium White. Een sjiek maar bescheiden feestje dus. Ook de 20th Anniversary Edition is er alleen met de 2.5. Behalve die 194 pk sterke krachtbron kun je in combinatie met andere uitvoeringen nog gaan voor de 165 pk sterke Skyactiv-G 2.0. In alle gevallen beschikt de Mazda 6 over een zestraps automaat. De prijzen en het gehele keuzepalet voor de Mazda 6 worden later bekend.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ik weet voorlopig wel nog niet of deze versie naar België komt.

New Mazda 6 20th Anniversary Edition 2023 | But Not For The USA | Photo Gallery

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Die ziet er na zoveel jaar op de markt nog steeds gelikt uit.

Comment

• Meer pics:

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ongelofelijk inderdaad, dat die al 10j oud is ondertussen.

Blijft één van de mooiere berlines op de markt.
                                        En het interieur ziet er ook nog altijd top uit

Comment

Die ziet er na zoveel jaar op de markt nog steeds gelikt uit.
                                          Klopt... maar het is wel genoeg geweest nu.
                                          Tijd voor een nieuw model met nieuwe motoren (liefst AWD benzines)

Comment

Working...
                                          X