Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Range Rover

15 augustus 2012 | 07:03 | Tekst: Alexander Inia
    Na jarenlang trouwe dienst wordt de Range Rover vervangen door een gloednieuw exemplaar. Land Rover belooft een beter rijgedrag en een veel lager verbruik, allemaal door een gewichtsreductie die z'n weerga niet kent in autoland.

Veel merken weten hun nieuwe auto's lichter te maken dan de vorige generatie, maar geen van hen komt in de buurt van wat Land Rover met de nieuwe Range Rover presteert. De nieuwe generatie is maar liefst 420 kilogram (!) lichter dan de vorige, het gevolg van de toepassing van een lichtgewicht aluminiumconstructie. Die is verwant aan die van de XJ van concerngenoot Jaguar.
    Maar ook de luchtvering op alle vier de hoeken van de auto is opnieuw ontwikkeld. Land Rover belooft dat het bekende rijcomfort blijft, maar dat de auto tegelijkertijd veel dynamischer rijeigenschappen heeft. De Range Rover gaat voortaan strakker door de bocht en heeft een natuurlijker gevoel in het stuur.

De Range Rover krijgt de nieuwste versie van Land Rovers Terrain Response System mee, een systeem dat de omgeving analyseert en daar zaken als de vering op aanpast. Door betere isolatie is de Range Rover stiller dan voorheen. Achterin is er 118 millimeter meer beenruimte. Onder de kap verandert er naar verhouding vrij weinig. Het motorenaanbod omvat TDV6 en TDV8 turbodiesels en een verbeterde 5.0 V8 Supercharged benzinemotor.

De nieuwe Range Rover beleeft eind september z'n debuut op de Autosalon van Parijs. Land Rover opent de orderboeken volgende maand ook alvast. De eerste exemplaren worden echter pas begin 2013 geleverd. De prijzen zijn nog niet bekend.
    Bron : Autoweek

Comment

Over een gewichtsreductie gesproken! Eventjes 420 kg minder.

Comment

Ziet er goed uit! Minder hoekig en slanker gevormd dan de huidige, maar hij blijft zijn stijl en klasse behouden.
        Het interieur lijkt me een evolutie van de huidige gecombineerd met invloeden uit Evoque.
        Ziet er ook goed uit, alleen het stuur vind ik minder geslaagd en is het afwachten wat de afwerking en gebruikte materialen betreft.

Hieronder een eerste filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=uspc5ZS-YLI&feature=player_embedded
        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

hmm. ze hebben hem imo te vrouwelijk willen maken met die lichten door te trekken en wat ronder te maken.
              BMW X5 45e

Comment

Wat mij betreft op en top geslaagd! Straalt klasse, luxe én power uit.

Comment

3e generatie is toch wel veruit de knapste...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    hmm. ze hebben hem imo te vrouwelijk willen maken met die lichten door te trekken en wat ronder te maken.
                    +1

Ik vond dat hoekige, robuste net mooi.
                    Zo willen hem te 'smooth' maken imo.

Geef mij maar het vorig model. (Toch op het eerste zicht)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                      Wat mij betreft op en top geslaagd! Straalt klasse, luxe én power uit.
                      2nd that.
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baiden Bekijk Berichten
                        +1

Ik vond dat hoekige, robuste net mooi.
                        Zo willen hem te 'smooth' maken imo.

Geef mij maar het vorig model. (Toch op het eerste zicht)
                        Volledig mee akkoord.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

knap was wel te verwachten dat de lichten meer de toer van de evoque gingen opgaan. Ik kan hem wel smaken
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Bijzonder knap! Echt een meevaller!
                            2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

Comment

Potverdekke, kmoet mijn mening al bijstellen.. i like it! En dan het interieur, knap, zuiver, clean, zoals die geconfigd is zou ik hem direct bestellen

Edit: hopelijk hebben ze eindelijk iets aan die gps gedaan (zo te zien wel), want qua gebruiksmak en dergelijke hinkt de huidige toch echt wel achterop..
                              Last edited by ; 16/08/2012, 00:44.

Comment

Het modeverschijnsel van de valse ventilatie-openingen in de zijflank wordt hier wel erg ver gedreven: die dingen zitten gewoonweg in de voorportieren, ipv in het gedeelte van de voorvleugels achter de wielkasten .

Comment

Ziet er heel goed uit. Blijft heel herkenbaar Range Rover en toch klassevol modern. Blijft ook veruit het meeste karakter bewaren in vergelijking met bijvoorbeeld een MB GL.

Nu kunnen de gegadigden beginnen uitkijken naar de facelift binnen een jaar of drie om zeker te zijn dat de kinderziektes eruit zijn vooraleer tot aankoop over te gaan.

Comment

Hopelijk hebben ze hem nu ook vanaf de eerste leveringen kwalitatief in orde.

Qua looks in ieder geval geslaagd imo

Comment

Heel knap.
                                      freude am fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                        Hopelijk hebben ze hem nu ook vanaf de eerste leveringen kwalitatief in orde.
                                        het blijft een range rover e
                                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Working...
                                        X