Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ben persoonlijk niet zo'n fan van de lichtblokken die doorlopen in de flanken. Doet me beetje denken aan zo'n Amerikaanse Ford Flex
    Ik wacht nog even af tot ik hem in het echt zie rondrijden.

    Comment


    • #22
      Jawadde! Ze hebben bij Tata hun huiswerk goed gemaakt, lijkt me. Ziet er goed uit: modern, dynamischer dan de vorige zonder het predikaat "SAV" uit te stralen, nog steeds die klassevolle of ja zelfs aristocratische trekjes, .... Zeer herkenbaar als Range, ook. De afwerking binnenin lijkt op die eerste foto's alvast up to par.
      Technisch gezien een enorme stap voorwaarts: wat een evolutie inzake gewicht! Nu wordt de "Range Rover Sport" (bah, wat een misbaksel) helemáal obsolete. Nu enkel afwachten of 'ie in 't terrein nog z'n voorganger kan evenaren, dat ware helemaal de kers op de taart.

      En een worse job dan voorheen lijkt me eigenlijk nauwelijks doenbaar, dus inzake kwaliteit heeft 't ook wel veel kans op een goeie start.

      Nice! Well done, Tata!

      Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
      Nu kunnen de gegadigden beginnen uitkijken naar de facelift binnen een jaar of drie om zeker te zijn dat de kinderziektes eruit zijn vooraleer tot aankoop over te gaan.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        [IMG]

        het lijkt mij of de vitrine-ruiten, een van de handelsmerken van rr, beetje verdwenen zijn of ze lijken alleszins minder laag uit te komen

        Comment


        • #24
          Inzake veiligheid is dat ook niet (zo extreem) houdbaar, vrees ik. En qua comfortgevoel ... I don't know ... ik vind het idd typisch Range om zo'n lage gordellijn te hebben als je erin zit, maar éigenlijk is het dat ook maar: "typisch Range". Een hogere gordellijn voelt knusser aan, vind ik.

          Comment


          • #25
            gigantische zichtbaarheid is ongelooflijk fijn

            Comment


            • #26
              I agree. Vandaar dat ik 't principieel ook niet begrepen heb op verduisterde ruiten. En niet omdat ik zichtbaarheid interpreteer als een tweerichtingsfenomeen

              Comment


              • #27




                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    Bij de introductie gaf Land Rover maar mondjesmaat informatie over z'n nieuwe Range Rover, maar nu is het tijd voor een diepere duik in de ins en outs van de machtige SUV.

                    Voor de Nederlandse markt komen er drie versies beschikbaar, alle drie met achttrapsautomaat. De eerste versie is de TDV6. Die heeft een 3,0-liter turbodiesel onder de kap met een vermogen van 258 pk en een maximumkoppel van 600 Nm. Het gemiddeld verbruik is 7,5 liter per 100 km, want in combinatie met een tankinhoud van 85 liter een actieradius van 1.149 kilometer betekent. De CO2-uitstoot is 196 g/km. De sprint naar 100 km/h kost 7,9 seconden en de topsnelheid is 210 km/h.
                    Optie twee is de TDV8. Die heeft een 4,4-liter V8 turbodiesel onder de kap met een vermogen van 339 pk en een maximumkoppel van 700 Nm. Het gecombineerd verbruik is 8,7 liter/100 km, maar door de brandstoftank van 105 liter is de actieradius hier zelfs 1.215 kilometer. De CO2-uitstoot is 229 g/km en de sprint naar 100 km/h kost 6,9 seconden. De koek is op bij 218 km/h.
                    Wie vindt dat een Range Rover toch echt een dikke benzinemotor onder de kap moet hebben, kan tenslotte terecht bij de 5.0 V8 Supercharged. Dan heb je 510 pk en 625 Nm tot je beschikking. Het resultaat is wel een CO2-uitstoot van 322 g/km. Met het gemiddeld verbruik van 13,8 liter per 100 km kom je 776 kilometer ver op een tank. De sprint naar 100 km/h kost 5,4 seconden en de topsnelheid is begrensd op 225 km/h. Optioneel kan Land Rover deze verhogen naar 250 km/h.

                    Veel lichter
                    Veel merken weten hun nieuwe auto's lichter te maken dan de vorige generatie, maar geen van hen komt in de buurt van wat Land Rover met de nieuwe Range Rover presteert. De nieuwe generatie is maar liefst 420 kilogram (!) lichter dan de vorige, het gevolg van de toepassing van een lichtgewicht aluminiumconstructie. Die is verwant aan die van de XJ van concerngenoot Jaguar.

                    Maar ook de luchtvering op alle vier de hoeken van de auto is opnieuw ontwikkeld. Land Rover belooft dat het bekende rijcomfort blijft, maar dat de auto tegelijkertijd veel dynamischer rijeigenschappen heeft. De Range Rover gaat voortaan strakker door de bocht en heeft een natuurlijker gevoel in het stuur.

                    De Range Rover krijgt de nieuwste versie van Land Rovers Terrain Response System mee, een systeem dat de omgeving analyseert en daar zaken als de vering op aanpast. Door betere isolatie is de Range Rover stiller dan voorheen. Achterin is er 118 millimeter meer beenruimte.
                    De nieuwe Range Rover beleeft eind deze maand z'n debuut op de Autosalon van Parijs. De verkoop start ook deze maand, maar de levering start in ons land in januari. In de loop van 2013 volgt ook nog een dieselhybride met een verwachte CO2-uitstoot van 169 g/km.





                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31




                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          Goh, echt een droomkar voor mij. En die waarden van de TDV6 lijken mij perfect op de leest van deze Range geschoeid, al heb ik mijn twijfels bij dat opgegeven verbruik maar soit. Meer moet dat niet zijn, maakt de TDV8 toch overbodig imho.

                          Comment


                          • #33
                            Ik vind hem ook wel iets hebben, vooral de achterkant is heel mooi vind ik. De voorkant ziet er in recht aanzicht ook heel knap en bruut uit maar uit sommige aanzichten bekeken heb ik mijn twijfels. Het duo-tone dak misstaat ook niet. Interieur daarentegen is schitterend. Mooie combinatie tussen modern en klassiek.
                            Last edited by C'Mon; 08/09/2012, 11:10.

                            Comment


                            • #34




                              Bron: www.autoweek.nl
                              freude am fahren

                              Comment


                              • #35




                                Bron: www.autoweek.nl
                                freude am fahren

                                Comment


                                • #36




                                  Bron: www.autoweek.nl
                                  freude am fahren

                                  Comment


                                  • #37




                                    Bron: www.autoweek.nl
                                    freude am fahren

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ziet er gewoon prachtig uit ! BMW en Mercedes en zeker Audi kunnen lessen trekken uit deze nieuwe versie, herkenbaar maar toch helemaal fris en nieuw !!!

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ben altijd al een fan geweest van Range Rovers en zou er nog altijd graag eentje naast de S op de oprit willen parkeren. De prijs / kost is echter dermate dat dat nog niet mogelijk was.

                                        Op het eerste zicht leek dit nieuw model een echt schot in de roos: redelijk vernieuwd zonder zijn ziel te verliezen en vooral 420kg lichter. Waardoor je er nu weer een "redelijke" motor kan inleggen zonder dat het amechtig wordt en waardoor de wagen weer meer in het bereik moest komen van de meer modale klant.

                                        Allemaal positief... tot ik in Engeland de PRIJS zag !!

                                        Die godgeklaagde pretentieuze Britten denken echt dat ze gelijk wat voor hunnen brol mogen vragen ! "De basis 3.0 V6 diesel zal een fractie duurder zijn dan de basis versie van de vorige RR (i.e. een 4.4 TDV8 !!)".

                                        Welke geblauwde marketingaap heeft dat weer uitgevonden? "Ha ja mijnheer, maar een 3.0V6 van het nieuw model levert (haast) dezelfde prestaties als de oude V8 maar verbruikt minder...".

                                        Haast... Jawel! Tot ge er eens een paar man met bagage insteekt, er een trailer achterhangt of er het terrein mee ingaat. (iets wat niemand natuurlijk doet met zijn RR, daarom ook dat diezelfde kwezel van de marketing het zo belangrijk vindt ons aan te prijzen dat een RR nog steeds echt kan offroaden en 3.5t kan slepen...).
                                        Ah ja, en mensen die een wagen kopen die straks dichter bij een Rolls geprijsd staat dan bij een Mercedes S, die liggen echt wakker van die anderhalve liter diesel die ze gaan uitsparen...

                                        Voorlopige conclusie over de nieuwe RR: FAIL !
                                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                        Comment


                                        • #40
                                          Live @ Mondial de l'Automobile Parijs:





                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X