Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Range Rover
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenVoorlopige conclusie over de nieuwe RR: FAIL !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenI beg to differ. Voor jou kan de conclusie negatief zijn, maar ik verwed er m'n kop onder dat de auto, gezien z'n looks, uitrusting, technische eigenschappen en de kracht van z'n naam een spetterend succes wordt. En als ik me vergis eet ik m'n schoen op.
Maar kwa prijs / kwaliteit blijf ik bij mijn mening.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenElk z'n goesting, leven en laten leven, en wat is er nog allemaal.
Prijs/kwaliteit van de nieuwe Range ken ik niet, ik weet in ieder geval dat die prijs/kwaliteit bij geen enkele generatie Range ooit zo denderend is geweest.
Feit is, ze mogen melken hoeveel ze willen, maar een 3.0V6 TD gaan hoger prijzen dan de vorige 4.4 TDV8 gebaseerd op "hij levert bijna dezelfde prestaties", is wel erg kort door de bocht.
Stel u voor dat BMW een nieuwe 7 uitbrengt die lichter is waardoor ze een 725d 2.0 4-cilinder kunnen uitbrengen die met 240pk bijna even rap zou gaan als een huidige 740d. En dus zouden ze het nieuw model 725d iets hoger prijzen dan de huidige 740d. Resultats des courses: een 2.0d 4-cilinder 7 reeks voor 94000 Euro basisprijs. Ik denk dat er wel één ander over deze logica gezegd zou worden.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Ik spreek me niet uit over je redenering, ik vermeldde gewoon dat de Range Rover inzake prijs/kwaliteit nog nooit een overtuigende auto is geweest en dat jouw mening (dat 'ie prijs/kwaliteit teleurstellend is) dus eigenlijk geen nieuws is vergeleken met de vorige generaties. Tegenover z'n toch altijd al hoge prijs heeft elke generatie Range Rover een eerder twijfelachtige betrouwbaarheid (soms desastreus, soms gewoon hoogstens aanvaardbaar, nooit goed) gezet, en bovendien ook een minder nauwkeurige afwerking (m.u.v. de vorige generatie misschien).
Anderzijds zou ik zelf nooit het feit dat de nieuwe Range met 3-liter V6 diesel (en gelijkaardige prestaties en duidelijk verminderd verbruik als de vorige generatie met V8 diesel) even duur of zelfs wat duurder is dan die vorige, als argument aangrijpen om een auto een "fail" te noemen zonder er ook nog maar mee gereden te hebben of 'm tegoei in realiteit bekeken te hebben. En nogmaals: als die auto beter is (dan de vorige), no matter de cilinderinhoud, en de klant wil er de prijs voor dokken, dan hebben ze bij Range Rover m.i. groot gelijk. Ze zijn geen liefdadigheidsinstelling, hé. En dat jij je daar (gegeven jouw principes) niet door laat vangen is een goed recht; om anderen (met hun principes) daarvoor tot idioten te bestempelen is óók jouw recht maar ik ga alvast zo ver niet gaan.
Comment
-
Ik spreek zeker uw mening niet tegen, eerder de redenering van de Marketing van LR, die uiteraard helemaal gevolgd wordt door die meehuilers in de autopers. Een 4.4TDV8 313pk gaan vervangen door een 3.0 van 254pk en de klant proberen wijsmaken dat hij alles op dezelfde manier zal doen, is iemand een rad voor de ogen draaien. Op asfalt met twee man erin, ja, misschien, om de cabin cruiser van de eigenaar uit het water mee te halen... Hmmm.
Op zich verwed ik dat zelfs de basis RR een zalige wagen zal zijn om mee te rijden, maar de prijzen zijn, alvast in de UK, echt wel te gek geworden. Als we hun prijs extrapoleren, dan gaat de absolute instapper hier 95000 Euro kosten. Da's 4000000,-Bef voor je nog maar begonnen bent. Bijna twee keer zoveel als een Audi Q7 3.0V6 TDi of een X5 3.0d die niet minder groot zijn, en op de weg niet minder goed zullen rijden.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
De 4.4 TDV8 werd in UK wel een 10000 Euro duurder. Da's best veel voor 400kg eraf. Want de vraag is of dat aan de pomp inderdaad zoveel gaat schelen.
Met de oude verbruikte je makkelijk een 14-15 liter. De nieuwe blijft een mastodont en zie ik niet plots naar 11 liter duiken.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Voor de configgers (en indien 't hier nog niet staat): sinds de lancering van de minisite is ook de car configurator van de nieuwe Range online. Of toch alvast op de Duitse site... http://www.landrover.com/de/de/lr/al...e-rover/build/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenDe 4.4 TDV8 werd in UK wel een 10000 Euro duurder. Da's best veel voor 400kg eraf. Want de vraag is of dat aan de pomp inderdaad zoveel gaat schelen.
Met de oude verbruikte je makkelijk een 14-15 liter. De nieuwe blijft een mastodont en zie ik niet plots naar 11 liter duiken.
Waarmee ik niet gezegd heb dat ik met de prijsstijging geen probleem heb. Maar alles wordt nu eenmaal duurder. Kijk naar de prijs waarmee de huidige XJ gelanceerd werd en vergelijk die met de prijs op het einde van de loopbaan van het voorgaande model. Daar hebben ze ook een flinke dot bijgekwakt. Of als je het graag bij Mercedes houdt vergelijk dan eens de prijzen van de S-klasse. Binnenkort is er weer een nieuw model en zal de prijs ook wel een stuk de hoogte ingaan.
Comment
-
Ik denk er hetzelfde over. 't Is een forse prijsstijging, ja, maar ik ben er 100% van overtuigd dat ze daarom geen auto minder gaan verkopen. Als je 't op flessen trekt was de vorige met z'n gigantisch gewicht en bijzonder logge weggedrag eigenlijk méér overpriced dan de huidige, er van uit gaand dat 'ie inderdaad beduidend beter zal rijden. Dat dezelfde prestaties nu kunnen worden gehaald met een 3-liter V6 in plaats van met een 4,4-liter V8 vind ik zelfs een pluspunt (waarmee ik niet gezegd heb dat ik ook niet liever de V8 zou rijden) o.m. omdat 'ie in de meeste landen een gunstiger fiscaal statuut zal genieten door (fel) verminderde uitstoot; de prijsstijging lijkt me voldoende verantwoord door de andere verbeteringen.
De Range Rover 3.0 TDV6 met 258pk en 600Nm voor 2,16 ton stoot 196g co² uit per km, verbruikt volgens normcyclus 7,5 liter / 100 km, zet een sprintje tot 100 neer in 7,9 seconden en loopt desgewenst 209 km/u snel. Maximaal mag 'ie 3,5 ton trekken en het technisch maximaal toegelaten sleepgewicht bedraagt 6,5 ton. Land Rover vraagt zo'n 90.000 EUR voor die auto.
Da's bijna 20.000 EUR méér dan Mercedes-Benz vraagt voor z'n GL 350 CDI BlueTec, een auto die (let op de gelijkenissen) met een 3-liter V6 diesel met 258pk en 620 Nm voor 2,45 ton gemiddeld 192g co² uitstoot per km en gemiddeld ook zo'n 7,5 liter verbruikt op de normcyclus. Sprintje tot 100 duurt 7,9 seconden en de topsnelheid bedraagt 220 km/u. Ook 3,5t maximaal aanhangergewicht, geen totaal sleepgewicht gevonden.
Technisch gezien dus bijzonder goed vergelijkbare auto's, ook qua grootte. De enige significante (objectieve) verschillen bestaan erin dat de GL zo'n 15% zwaarder is en zo'n 20.000 EUR minder kost. Dat eerste kan mogelijks voelbaar zijn in weggedrag (maar da's subjectief), dat laatste wordt zuiver van persoon tot persoon geëvalueerd in functie van wenselijkheid, looks, e.a. (en da's ook subjectief). Voor mij persoonlijk, in dat segment, is de Range door z'n looks die 20k € extra dubbel en dik waard, want de GL vind ik een lelijk, karakterloos hok.
Comment
-
De assumptie zit wel in uw tekst ingebouwd "ALS HIJ BETER RIJDT". ... Daar ligt de kat gebonden.
Mijn kritiek over een 3.0 die een 4.4 vervangt, is wel niet qua rijden of dat ik "liever met een V8 zou rijden". Ik zeg zelf dat het mogelijk is dat beiden even goed presteren en in dat opzicht zou ik er geen problemen mee hebben (moest ik 90K liggen hebben). Het verschil komt net wanneer je de Range juist gaat gebruiken waarvoor hij gemaakt is, i.e. bvb eens een zware aanhanger slepen. Dan vervalt die 420kg winst in het niets bij de 2.5t of 3t die erachter hangen. En dan hebt ge plots nog een 3.0V6 en geen 4.4 V8 om eraan te sleuren.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Dat weet ik allemaal ook wel, let's not splilt hairs. Ik vond je stelling dat de auto een fail is obv het feit dat 'ie zoveel duurder geworden is EN een kleinere motor gekregen heeft, zonder de auto live gezien te hebben en ermee gereden te hebben, nogal prematuur. That's all.
En als ge vreest dat nen 3-liter niet genoeg is voor uw doen: de V8 blijft in 't aanbod, so what's the problem? Ja, 'ie wordt zoveel duurder, maar de Range is verre van de enige kar die daar last van heeft. Zijt blij dat er nog ne V8 diesel is, mocht ge heelder tijd zware trailers willen trekken. Bij de Benz GL is 't enkel maar de V6 diesel, de V8 op benzien en de AMG; daar is er zelfs geen krachtiger diesel dan de V6.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten't Is een forse prijsstijging, ja, maar ik ben er 100% van overtuigd dat ze daarom geen auto minder gaan verkopen. Als je 't op flessen trekt was de vorige met z'n gigantisch gewicht en bijzonder logge weggedrag eigenlijk méér overpriced dan de huidige, er van uit gaand dat 'ie inderdaad beduidend beter zal rijden. Dat dezelfde prestaties nu kunnen worden gehaald met een 3-liter V6 in plaats van met een 4,4-liter V8 vind ik zelfs een pluspunt (waarmee ik niet gezegd heb dat ik ook niet liever de V8 zou rijden) o.m. omdat 'ie in de meeste landen een gunstiger fiscaal statuut zal genieten door (fel) verminderde uitstoot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenVoor mij persoonlijk, in dat segment, is de Range door z'n looks die 20k € extra dubbel en dik waard, want de GL vind ik een lelijk, karakterloos hok.
Comment
-
Ook waar, maar ik ben al eventjes uit de wereld weg waarin het als vanzelfsprekend wordt geacht dat een (dure) auto op de zaak moet staan. En inderdaad, 't percentage Ranges die op een natuurlijke persoon ingeschreven staan, zal vermoedelijk klein zijn. Ik gun deze kar en die bende Indiërs daar alle succes, want verdomme: just look at it.
Comment
-
En ik moest glimlachen vandaag toen ik de Duitse site van Land Rover aan 't doorsnuisteren was, met name bij de Range met V8 S/C. "Met 22inch velgen is de topsnelheid 250 km/u." Miljaar. Tweehonderdvijftig met een Range. Toch maf? Paar honderd meter hard afremmen, ophanging omhoog, terrain response in de juiste setting en dat ding klettert daarna comfortabel maar capabel als een gems rotsen op of waadt poelen door als een hippo. Beeestig.
Heerlijk politiek incorrect ook, die S/C. Als je 't je kan veroorloven, dan moet dat toch een fantastisch gevoel zijn om tijdens een winterse rit richting Alpen na 350km knallen aan 180-200 op Franse autoroutes een tankstation aan te doen en daar zelfvoldaan en de V8 rumble nog nazinderend in je oren, de 85-liter tank te vullen terwijl ... wetende dat je tot in je kleinste teentje genoten hebt van 't feit dat die kar per kilometer evenveel euri brandstof slikt als de 5 diesel tankende gezinswagens sámen rondom je aan dat tankstation.
Comment
Comment