Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Dat weet ik allemaal ook wel, let's not splilt hairs. Ik vond je stelling dat de auto een fail is obv het feit dat 'ie zoveel duurder geworden is EN een kleinere motor gekregen heeft, zonder de auto live gezien te hebben en ermee gereden te hebben, nogal prematuur. That's all.

    En als ge vreest dat nen 3-liter niet genoeg is voor uw doen: de V8 blijft in 't aanbod, so what's the problem? Ja, 'ie wordt zoveel duurder, maar de Range is verre van de enige kar die daar last van heeft. Zijt blij dat er nog ne V8 diesel is, mocht ge heelder tijd zware trailers willen trekken. Bij de Benz GL is 't enkel maar de V6 diesel, de V8 op benzien en de AMG; daar is er zelfs geen krachtiger diesel dan de V6.
    Tja, economist tot in de kist, hé Al is er één ding positief: de oude versie was al goed en zal nu hopelijk een kwak naar beneden gaan in tweedehandsprijs

    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
    'Gunstig fiscaal klimaat'? Met 196g en 90k catalogusprijs wordt hij in ons Belgenlandje toch nog altijd serieus afgestraft. Een beetje beter dan voordien, dat wel, maar ik denk dat in deze tijden er nog heel veel zullen zijn die zullen struikelen over 12k belastbaar VAA per jaar ipv bijna 14k met de huidige TDV8. De BIV in Vlaanderen is wel een pak lager en ik hoop voor Land Rover dat dat op zich voldoende is en dat ze meer verkopen in B2C dan in B2B...
    Wacht efkes. We zijn over de duurste 4x4 op de markt bezig, een heel elitair voertuig dan waarschijnlijk nooit voor minder dan 100K de dealer zal buitenkomen, en we zijn ons zorgen aan het maken over de VAA ?

    Degene die zich dat permiteert, weet ook toch dat hij gene Tata Nano gaan kopen is.


    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ook waar, maar ik ben al eventjes uit de wereld weg waarin het als vanzelfsprekend wordt geacht dat een (dure) auto op de zaak moet staan. En inderdaad, 't percentage Ranges die op een natuurlijke persoon ingeschreven staan, zal vermoedelijk klein zijn. Ik gun deze kar en die bende Indiërs daar alle succes, want verdomme: just look at it.
    Als ik u dan toch een beetje mag tegenspreken (weer), ik vind het spijtig dat ze die "kiewen" nu dicht gemaakt hebben op de zijkant en het dashboard is wat "Ford achtig" vergeleken met de oude.
    Maar ze mogen hem zeker aan mijn deur afzetten (zelfs in 3.0 V6 )
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

    Comment


    • #62


      Hier idem. Ik ben bijvoorbeeld niet zo tuk op de altijd-in-het-geborsteld-alu-imitaat zijlijsten (dat mag van mij gerust in koetswerkkleur), maar dan nog zou 'k niet memmen mocht 'ie met een grote rode strik erop op m'n oprit worden gezet.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
        Wacht efkes. We zijn over de duurste 4x4 op de markt bezig, een heel elitair voertuig dan waarschijnlijk nooit voor minder dan 100K de dealer zal buitenkomen, en we zijn ons zorgen aan het maken over de VAA ?

        Degene die zich dat permiteert, weet ook toch dat hij gene Tata Nano gaan kopen is.
        Ge woont al te lang nie meer in België, Swede. Geloof me, het is zo.
        Simpel voorbeeld van het verschil in BIV tussen Vlaanderen enerzijds en Brussel en Wallonië anderzijds: het aantal wagens met dikke motoren dat in Fanstalig België wordt verkocht, is bij manier van spreken op één hand te tellen. In Vlaanderen daarentegen valt de BIV soms veel beter uit, ondanks de 'grote' cilinderinhoud. BMW 530d = bijna € 5000 centraal en in het zuiden, ong. € 500 in het noorden.

        Dus: 100k uitgeven voor een auto is OK, 5k extra voor belastingen is er teveel aan, want daar heb je niks aan.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
          Ge woont al te lang nie meer in België, Swede. Geloof me, het is zo.
          Simpel voorbeeld van het verschil in BIV tussen Vlaanderen enerzijds en Brussel en Wallonië anderzijds: het aantal wagens met dikke motoren dat in Fanstalig België wordt verkocht, is bij manier van spreken op één hand te tellen. In Vlaanderen daarentegen valt de BIV soms veel beter uit, ondanks de 'grote' cilinderinhoud. BMW 530d = bijna € 5000 centraal en in het zuiden, ong. € 500 in het noorden.

          Dus: 100k uitgeven voor een auto is OK, 5k extra voor belastingen is er teveel aan, want daar heb je niks aan.
          Toch wel, toch wel. Die 5000 Euro is een investering in de maatschappij, een investering in de toekomst en de verkeersveiligheid. Die 100K is er binnen 4 jaar nog 20 waard maar dat mooie wegdek en de werkloze gaan er nog zijn

          Ik begrijp wel wat je bedoelt. Het is een psychologisch effect.

          Ik weet echter niet hoeveel dat nog meespeelt als je een Range koopt (of een S klasse of een Lexus LS). Degenen die in de categorie er net onder gaan shoppen (530d, GS450h, A6 3.0 TDI, etc), zijn in veel grotere getale en doorgaans nog actief professionele mensen die veel geld verdienen... en wat preciezer zijn rond die optimisatie. Een S-klasse of Range koper, zou ik eerder catalogeren als iemand die veel geld heeft. Wie een Range wil, gaat zich doorgaans weinig aantrekken of die in VAA al dan niet duurder is dan een GL350 of X5 40d. Die willen gewoon een Range op de parking van de tennisclub of de VIP parking van de Carré kunnen zetten.
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
            Ik weet echter niet hoeveel dat nog meespeelt als je een Range koopt (of een S klasse of een Lexus LS).
            Gezien de daling van de verkoopcijfers van die dikke bakken de laatste maanden, denk ik dat dit wel een effect heeft in die categorie. Het is eerder in het segment dat nóg net iets hoger ligt (Porsche 911, Ferrari's, Lambo's, Bentley en consoorten) dat ze daar niet zo van wakker liggen.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
              Gezien de daling van de verkoopcijfers van die dikke bakken de laatste maanden, denk ik dat dit wel een effect heeft in die categorie. Het is eerder in het segment dat nóg net iets hoger ligt (Porsche 911, Ferrari's, Lambo's, Bentley en consoorten) dat ze daar niet zo van wakker liggen.
              Ik rij met een wagen van 12 jaar oud en 225000km. Mijn normen over wat een topwagen is, moeten wat lager liggen

              Eerlijk, ik ben verwonderd. Vlaanderen is echt decandent geworden als een Range of een S tegenwoordig als een "economisch ding" geworden is. (niet negatief bedoeld als uitspraak). De normen zijn echt veranderd. Vroeger was een S, een Range of andere niet sociaal aanvaardbaar als je "werkmens" was, zelfs zakenman. Je moest als CEO zijn of rijke hereboer voor je dat kocht.

              Soit. Als er iemand weet waar ze die Range's weggeven met rode strikken errond...
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • #67
                ... dan zeg ik het lekker niet.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  ... dan zeg ik het lekker niet.
                  Ziet gij d'r in 't echt ook uit als Kermit?
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • #69
                    I'll look like anything you want to, baby. Depends on how much you pay me.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      I'll look like anything you want to, baby. Depends on how much you pay me.
                      Do you cost less than a Range Rover ?
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • #71
                        The depends on whether you reside in the French or Dutch speaking part of Belgium.

                        Comment


                        • #72
                          You guys are hilarious

                          Comment


                          • #73
                            Weet er iemand wanneer we deze bij de dealers mogen verwachten?

                            Comment


                            • #74
                              Ik begrijp nog altijd niet waarom een Range Rover zovelen aanspreekt. Ik twijfel niet aan de off-road capaciteiten van deze wagen. Wel aan de betrouwbaarheid.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door IDF Bekijk Berichten
                                Ik begrijp nog altijd niet waarom een Range Rover zovelen aanspreekt. Ik twijfel niet aan de off-road capaciteiten van deze wagen. Wel aan de betrouwbaarheid.
                                Wij hebben nu +/-220.000km met onze Range. En ja, het klopt dat er af en toe wel eens iets stuk gaat. Maar in die 220.000km hebben we hem nooit langs de kant moeten laten staan of heeft de Range ons in de steek gelaten. Ondanks de probleempjes start hij ALTIJD, rijdt hij ALTIJD en is er nooit iets dat de veiligheid in het gedrang brengt. "Onbetrouwbaar" is dus geen juist woord. Het is gewoon een wagen met een hoge "running cost". Maar daarvoor krijg je wel érg veel in de plaats.

                                Ik heb een hekel aan de service en het beleid van RR, ik vind dat alles onbeschoft duur is, maar moest er geld zijn, ik kocht onmiddellijk zo een nieuwe. Het is gewoon de beste wagen die er is. En ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk helemaal niet graag beken, want ik ben nogal ecologisch ingesteld. Maar als je een tijdje met een Range leeft, dan begrijp je het wel. Maar geef het wel wat tijd. Zijn eerste indrukken zijn best wel indrukwekkend, maar het is pas na ettelijke duizenden kilometers dat je een Range volledig naar waarde kan schatten.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                  Wij hebben nu +/-220.000km met onze Range. En ja, het klopt dat er af en toe wel eens iets stuk gaat. Maar in die 220.000km hebben we hem nooit langs de kant moeten laten staan of heeft de Range ons in de steek gelaten. Ondanks de probleempjes start hij ALTIJD, rijdt hij ALTIJD en is er nooit iets dat de veiligheid in het gedrang brengt. "Onbetrouwbaar" is dus geen juist woord. Het is gewoon een wagen met een hoge "running cost". Maar daarvoor krijg je wel érg veel in de plaats.

                                  Ik heb een hekel aan de service en het beleid van RR, ik vind dat alles onbeschoft duur is, maar moest er geld zijn, ik kocht onmiddellijk zo een nieuwe. Het is gewoon de beste wagen die er is. En ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk helemaal niet graag beken, want ik ben nogal ecologisch ingesteld. Maar als je een tijdje met een Range leeft, dan begrijp je het wel. Maar geef het wel wat tijd. Zijn eerste indrukken zijn best wel indrukwekkend, maar het is pas na ettelijke duizenden kilometers dat je een Range volledig naar waarde kan schatten.
                                  Ik begrijp wat je bedoelt. Dat het een wagen is die subliem rijdt en erg comfortabel is daar twijfel ik niet aan. Ik heb gewoon een verkeerde perceptie over die wagen. Er rijden mensen mee rond die het enkel gebruiken om te gaan pronken in de lokale tennisclub of in de manege. Altijd leuk dat je zo'n wagen kan betalen, maar als autoliefhebber zou ik toch het maximum halen uit zo'n wagen lees: ermee op avontuur gaan. Een wagen met een prijskaartje van meer dan 90 000 euro gebruiken om enkel mee rond de kerktoren te rijden en ermee te pronken dat vind ik zielig.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door IDF Bekijk Berichten
                                    Ik begrijp wat je bedoelt. Dat het een wagen is die subliem rijdt en erg comfortabel is daar twijfel ik niet aan. Ik heb gewoon een verkeerde perceptie over die wagen. Er rijden mensen mee rond die het enkel gebruiken om te gaan pronken in de lokale tennisclub of in de manege. Altijd leuk dat je zo'n wagen kan betalen, maar als autoliefhebber zou ik toch het maximum halen uit zo'n wagen lees: ermee op avontuur gaan. Een wagen met een prijskaartje van meer dan 90 000 euro gebruiken om enkel mee rond de kerktoren te rijden en ermee te pronken dat vind ik zielig.
                                    Wat een stereotiep beeld :
                                    1) Ik heb zelf een stationwagen gekocht dit jaar en ik zit er (voorlopig) 99% van de tijd alleen in. Noch zal ik zeer vaak grote zaken moeten vervoeren. Maar het was leuk dat er zo twee kerstbomen in de koffer konden enkele weken terug. Net hetzelfde voor mensen met een serieuze sportwagen die 99% van de tijd niet meer dan 160km/u zullen rijden. Maar het is fijn om te weten dat het kan. Zo heb je eindeloze voorbeelden van modellen van wagens.
                                    2) Veel van die hyper-de-posh-mensjes raken ook verzeild in de clubs met het oude geld. In de Ardennen worden er zeer vaak grote feesten gegeven, kastelen of chambres d'hôtes afgehuurd. Dan gaan ze toch even het terrein verkennen met hun wagen. Om nog maar over de jachtpartijen te zwijgen...

                                    Jij ziet die mensen in de lokale tennisclub of de manège, maar ze gaan ook verder dan dat hoor (uit het zicht van de publieke opinie).

                                    Comment


                                    • #78
                                      Tjah het is inderdaad een stereotiep beeld maar voor een groot stuk klopt dat wel. Een Honda wordt ook vaak geassocieerd met een bepaalde categorie mensen en niet altijd in positieve zin. Een BMW ook enz .. Dat er mensen zijn die hun Range Rover nuttig gebruiken dat ontken ik ook niet he.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door IDF Bekijk Berichten
                                        Tjah het is inderdaad een stereotiep beeld maar voor een groot stuk klopt dat wel. Een Honda wordt ook vaak geassocieerd met een bepaalde categorie mensen en niet altijd in positieve zin. Een BMW ook enz .. Dat er mensen zijn die hun Range Rover nuttig gebruiken dat ontken ik ook niet he.
                                        Nuttig is meer dan er mee in de modder gaan ploeteren.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

                                        Comment


                                        • #80
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X