Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Of ze in belgie veel korting geven weet ik niet. Maar stel eens een wagen samen op de uk site, het prijsverschil is gigantisch. Je kan in de uk perfect uw wagen bestellen met het stuur aan de juiste kant enzo. Oke je moet de wagen in engeland gaan halen, maar het is zeker het overwegen waard.
Of ze in belgie veel korting geven weet ik niet. Maar stel eens een wagen samen op de uk site, het prijsverschil is gigantisch. Je kan in de uk perfect uw wagen bestellen met het stuur aan de juiste kant enzo. Oke je moet de wagen in engeland gaan halen, maar het is zeker het overwegen waard.
Ja, is idd eens het zien waart maar ik denk niet dat mijn mama zo een voorstander gaat zijn om een wagen in Engeland te bestellen maarja ik kan het eens voorleggen
Met de introductie van de Range Rover Hybrid en Range Rover Sport Hybrid lanceert Land Rover zijn eerste hybride modellen. De nieuwe uitvoeringen onderscheiden zich door gunstige verbruikscijfers, aanzienlijk lagere CO2-emissies en behoud van Land Rover's off-road capaciteiten en prestaties.
De levering van de nieuwe uitvoeringen, waarvan de Europese verkoop van start gaat op 10 september a.s., vangt begin 2014 aan. De twee geheel aluminium modellen zijn gebaseerd op Land Rover's Premium Lightweight Architecture en hebben dezelfde aandrijflijn.
Om te demonstreren dat in de nieuwe hybrides de legendarische Land Rover capaciteiten behouden zijn gebleven, zullen donderdag 22 augustus drie Range Rover Hybrids vertrekken voor een reis van de thuisbasis van het merk Land Rover in Solihull naar het hoofdkwartier van het moederbedrijf Tata, in Mumbai, India.
Deze 'Silk Trail 2013' is een 16.000 km lange expeditie door 12 landen, die enkele van de meest uitdagende wegen, bergpassen en paden zal volgen, inclusief een deel van de originele, 6.400 kilometer lange Silk Road die Azië met het Middellandse Zee-gebied verbindt.
De nieuwe hybride aandrijflijn van de Range Rover heeft drie door de bestuurder selecteerbare programma's en combineert Land Rovers 3,0-liter SDV6 dieselmotor met een 35 kW elektromotor die is geïntegreerd met de achttraps ZF automatische transmissie. Het hybride systeem, inclusief lithium ion-accupakket, omvormer en elektromotor weegt 120 kg.
De elektromotor ontwikkelt een koppel van 170 Nm om de acceleratie te verbeteren en de auto in EV-modus aan te drijven. De elektromotor werkt ook als dynamo door kinetische energie terug te winnen tijdens regeneratief remmen om daarmee de accu op te laden wanneer de auto afremt of uitrolt. In de bestuurder-selecteerbare EV-modus kan de Range Rover circa 1,6 kilometer elektrisch rijden met een snelheid van maximaal 48 km/h voordat de dieselmotor weer start om de aandrijving over te nemen.
Gecombineerd bedraagt de vermogensontwikkeling van dieselmotor en elektromotor 340 pk bij 4.000 tpm, met een koppel van 700 Nm tussen 1.500 en 3.000 tpm. Beide modellen accelereren in minder dan zeven seconden van 0-100 km/h en hebben een topsnelheid van 218 km/h (Range Rover Sport 225 km/h). Dat in combinatie met een 26 procent reductie in CO2-emissies tot 169 g/km, vergelijkbaar met een gecombineerd verbruik van 6,4 l/100 km.
De nieuwste generatie van de Range Rover en Range Rover Sport zijn vanaf het begin af aan ontwikkeld voor de integratie van hybride aandrijving. Als gevolg daarvan is het vloeistofgekoelde accupakket geplaatst in een beschermend Boron-stalen frame onder de bodem van de auto, zodat dit niet ten koste gaat van de ruimte in het interieur of de bagageruimte.
De Range Rover hybrid heeft hetzelfde vijfzits-interieur en bagagevolume als de standaard auto en behoudt zijn volwaardige reservewiel. Ook bij de Range Rover Sport Hybrid zijn op dit gebied geen compromissen gesloten, zodat ook dit model een ongewijzigd interieur heeft ten opzichte van het standaard model, inclusief de optie van een 5+2-zits interieurconfiguratie.
Tot de spiegels door de modder baggeren, met een grote trailer aan de haak naar een paardenrace rijden of comfortabel achterin de krant lezen. Met de nieuwe Range Rover kan het allemaal.
Land Rover introduceerde onlangs de inmiddels vierde generatie van de Range Rover. De fabrikant heeft z’n super-SUV flink onder handen genomen, maar een argeloze voorbijganger zal twee keer moeten kijken voordat hij ziet dat het een geheel nieuw model betreft. De auto zit iets strakker in zijn vel, maar oogt nog altijd bijzonder indrukwekkend. Eenmaal binnen zit je in de Range Rover vrij rechtop, als op een troon hoog verheven boven de rest. Dit is de ideale commandopost om 2,3 ton toptechniek feilloos over gemene rotsblokken te loodsen. Dat je de stoelen op alle denkbare manieren kunt instellen, spreekt voor zich, net als de mogelijkheid om ze te verwarmen én te koelen. De twee volledig in te stellen stoelen achter in deze Range Rover zitten fijn en je hebt genoeg beenruimte om je ontspannen te laten chaufferen.
Simpel en overzichtelijk
Voor het tekenen van het dashboard lijkt alleen de liniaal gebruikt. Toch is de uitstraling warm, mede dankzij de hoogwaardige materialen en de aangename kleuren. Het valt op hoe simpel en overzichtelijk de bediening is opgezet. Nadat je de motor hebt gestart, komt uit de middentunnel een knop omhoog die als versnellingspook fungeert. Iets dichter bij de armsteun zit een draaiknop waarmee je de terreinprestaties kunt beïnvloeden. Een centrale multimediaknop schittert door afwezigheid. Voor alles wat we willen regelen, instellen of controleren, kunnen we terecht op een welhaast geniaal touchscreen. De bediening is volstrekt logisch, uitleg is overbodig. De belangrijkste info vind je nog steeds recht voor je op een verbluffend goed gelukte imitatie van een traditioneel instrumentenpaneel.
De 4,4-liter V8-diesel is een zijdezacht draaiende machine, goed voor 339 pk en 700 Nm. Dat je niet zelf hoeft te schakelen, is een vanzelfsprekendheid. De Range Rover beschikt over de alom bejubelde achttrapsautomaat van ZF. Het mooie is dat de motor in de hoogste versnelling amper toeren hoeft te maken. Bovendien loopt hij daarbij zo stil en trillingsvrij dat bijna niets erop wijst dat je met een diesel onderweg bent. De prestaties hebben echter wel een prijs in de vorm van een stevig verbruik.
De Range Rover wordt dankzij z’n innovatieve luchtvering en actieve stabilisatoren kunstmatig rechtop gehouden; z’n hoge zwaartepunt wordt hierdoor keurig gemaskeerd. Wel krijg je het gevoel op een vliegend tapijt te zitten. Oneffenheden worden bijna te mooi geabsorbeerd.
In het terrein is het enige wat je hoeft te doen het stuur vasthouden en af en toe van pedaal wisselen. De auto weet onder alle omstandigheden zelf wat-ie moet doen. De draaiknop voor de keuze van de juiste terreinmodus is eigenlijk alleen bedoeld voor mensen die denken dat ze het nog beter weten ...
Eindoordeel
Bijna alles wat je kunt verzinnen om jezelf te verwennen, heeft deze Range Rover aan boord. En je kunt er ook het terrein nog mee in.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
De lange versie van de Range Rover, de Long Wheel Base (LWB ), is gearriveerd. Volgens Land Rover is het topmodel nu een nog beter alternatief voor grote, luxe sedans. We zagen de Range Rover Long Wheel Base eerder al gecamoufleerd voorbijkomen. Een echte verrassing is de auto dan ook niet, maar wat we nog niet wisten, is hoeveel langer dit model precies is: 140 mm. De afstand komt volledig ten goede aan de beenruimte van de achterpassagiers, die bovendien verwend worden met een standaard glazen panoramadak, rolgordijntjes, en de mogelijkheid de passagiersstoel elektrisch naar voren te schuiven voor maximale beenruimte. Met het optionele ‘Executive Class Seating’ wordt de acherbank omgetoverd in twee uitgebreid verstelbare zitplaatsen die het directielimo-gevoel compleet maken.
Wie moeite heeft het lengteverschil aan de buitenkant te spotten, wordt geholpen door een ‘L’-badge in de lijsten op de portieren. De Range Rover LWB is er als zowel in Range Rover Vogue- als Range Rover Autobiography-uitvoering, en in combinatie met alle motoren; de TDV6, SDV8 en V8 Supercharged.
Ook de recent geïntroduceerde Hybrid komt er ‘in het lang’, maar daarvoor moeten we nog geduld hebben tot later in 2014. De overige uitvoeringen worden in november vrijwel gelijktijdig gepresenteerd op de LA Auto Show en de Guangzhou Auto Show, de eerste afleveringen vinden in maart plaats.
Niet voor het één of het ander, maar dat houtinleg...zó nep. Die zijn nooit bij Audi gaan kijken zeker?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Veel ervan (niet alles) is wel echt hout dat gewoon heel erg sterk gelakt is
Laque Chinoise bedoel je zeker?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment