Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Reed deze avond met camo-wrap rond in centrum-BXL
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • De long wheel base is de max !
      NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

      XC90 2.4 D 225pk 2006
      S40 2.0D 136pk 2004
      S40 1.8i 1996

      Comment


      • GEREDEN: RANGE ROVER PHEV

        ELEKTRISCH DE BLUBBER IN

        Eindelijk waagt ook Range Rover zich aan een plug-in hybride, maar het is er wel meteen een die eigenlijk geen concurrentie kent. Volledig elektrisch het terrein in: weer eens wat anders.

        In de eredivisie van de SUV's is het aantal PHEV's nog altijd dun gezaaid. Wie op zoek is naar het hoogste niveau van luxe en comfort komt terecht bij een BMWX5, Mercedes GLE, Audi Q7, Porsche Cayenne of – vanaf volgend jaar – BentleyBentayga. De bieden echter niet de uitgebreide 4x4-techniek die een ware terreinauto kenmerkt, zoals een tussenbak met lage gearing of vergaande mogelijkheden om een differentieel te sperren. De nieuwe Range Rover PHEV heeft dat allemaal wel aan boord en laat daarmee overduidelijk zien dat hij familie is van Land Rover: samen met Jeep één van de terreinautomerken van het eerste uur.

        Meteen vanaf de start voel je de kracht van de combinatie van elektromotor en viercilinder benzinemotor. De laatste heeft overigens een – voor een Range Rover – bescheiden cilinderinhoud van 2,0 liter. De combinatie is echter goed voor een systeemvermogen van 404 pk en een koppel van 640 Nm: met zulke cijfers schurkt de PHEV dicht aan tegen de dikke V8 van het merk en dat wil wat zeggen.

        De elektro- en benzinemotor werken voorbeeldig samen, maar daar heeft Range Rover natuurlijk ervaring mee: hybrides zonder stekker zijn al jaren gemeengoed bij het merk. Elektrisch rijden in het terrein heeft zo zijn voordelen. Allereerst omdat het fluisterstil gaat: dat kan ideaal zijn om bijvoorbeeld wilde dieren van dichtbij te spotten. De elektrische aandrijving bewijst echter ook zijn nut bij één van de belangrijkste vereisten in het terreinrijden: maximale tractie. De elektromotor levert nu eenmaal de volle kracht zodra je het gaspedaal aanraakt. Maximale trekkracht, terwijl de wielen nauwelijks in beweging hoeven te komen: daar houden terreinrijders van. Schakel je vervolgens ook nog de lage gearing in, dan is de kans nog kleiner dat je in het terrein blijft steken.


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Rij-impressie: RANGE ROVER PHEV


          NIEUWE SENSATIE

          Eindelijk waagt ook Range Rover zich aan een plug-in hybride en dat meteen met een auto die feitelijk geen concurrentie kent. Volledig elektrisch offroad met een échte terreinwagen: een geheel nieuwe sensatie.

          Natuurlijk, er zijn al heel veel SUV's en cross-overs met een stekker. Die bieden echter niet de uitgebreide 4x4-techniek die een ware terreinauto kenmerkt, zoals een tussenbak met hoge en lage gearing of uitgebreide mogelijkheden om een differentieel te sperren. De nieuwe Range Rover PHEV heeft die functies allemaal wel. Voor de eerste kennismaking met de Range Rover PHEV reizen af naar Californië. De Range Rover behoort daar tot de populairste auto's van het winkelend publiek op Rodeo Drive, de peperdure winkelstraat in Beverly Hills.


          CHIC BAKBEEST

          De Range Rover PHEV heeft een nieuwe, semi-elektrische aandrijflijn. De kracht van de combinatie van elektro- en benzinemotor is direct merkbaar. De laatste heeft een bescheiden cilinderinhoud van 2,0 liter. Toch is de combinatie goed voor een systeemvermogen van 404 pk en een koppel van 640 Nm. Nadat het batterijenpakket – na maximaal 51 kilometer rijden – uitgeput is, moet de viercilinder het weer op eigen kracht doen. Gelukkig is deze Ingeniummotor één van de betere viercilinders die Jaguar Land Rover in huis heeft. Hij kan de grote, zware SUV ook in zijn eentje gemakkelijk aan en geeft niet het gevoel dat je dan ineens op halve kracht rijdt. Wat ook direct opvalt, is dat de Range Rover nog altijd behoort tot de comfortabelste auto's die je kunt kopen. Je zit er heerlijk in. En het onderstel, in dit geval ook nog voorzien van luchtvering, rekent kordaat af met gemene hobbels en putten. Uiteraard laat het hoge gewicht van al snel 2,5 ton zich in het weggedrag niet helemaal verhullen, terwijl de besturing er niet voor kan zorgen dat deze Range Rover helemaal strak rijdt. Toch laat het chique bakbeest zich ook in snel genomen bochten niet gauw van de wijs brengen.

          In het ruige achterland van Malibu rijden we door diepe putten en over grote hobbels en stenen. De Range Rover PHEV geeft geen krimp. Het is verbazingwekkend hoe hij zich uit lastige situaties weet te redden. Druk je de EV-knop in, dan gaat de auto alleen op zijn elektromotor verder. Hij houdt dat vol tot maximaal 136 km/h. Ook in het terrein heeft elektrisch rijden zo zijn voordelen. De elektrische aandrijving zorgt dan voor extra tractie. De elektromotor levert nu eenmaal de volle kracht zodra je het gaspedaal aanraakt. Schakel je ook nog de lage gearing in, dan is de kans dat de wielen doorslippen nóg kleiner. De door ons gereden Range Rover profiteert in het terrein ook van zijn luchtvering. Kies je voor de terreinstand, dan verheft de carrosserie zich voor extra grondspeling. Daarbij komt dat de Range Rover ook in veel andere opzichten hightech is. Onderhuids regelt de elektronica van alles, vaak zonder dat je je daarvan bewust bent. Zo legt de navigatie vast waar en hoe er wordt gereden. Kom je een volgende keer weer op hetzelfde traject, dan weet de auto precies waar hij bijvoorbeeld een steile helling kan verwachten en zal hij zich daar technisch op voorbereiden door bijvoorbeeld alvast de verbrandingsmotor in te schakelen voor extra kracht. Want hoe handig zo'n elektromotor ook is in het terrein, als er telkens een krachtsinspanning wordt gevraagd, raken de batterijen gauw leeg. Daalt de batterijcapaciteit
          tot circa tien procent, dan weigert de EV-knop dienst en zal de auto de benzinemotor continu draaiend houden.


          FACELIFT TOPMODELLEN

          De komst van de allereerste PHEV bij Range Rover gaat samen met een facelift voor de topmodellen van het merk. Zo zijn er bredere luchtinlaten in de grille, een iets langere motorkap, in de achterbumper geïntegreerde uitlaatpijpen, ledkoplampen en optioneel ook laser-koplampen. Verder beschikt de auto nu over nog comfortabeler zitmeubilair. De stoelen zijn breder en zachter, zijn 24-voudig verstelbaar en hebben elektrisch verwarmbare armsteunen. Een nieuw assistentiesysteem helpt bij het parkeren van een aanhanger en er zijn nu tot wel 17 aansluitpunten voor smartphones, tablets en laptops. De nieuwste generatie van het infotainment kan ons echter nog niet overtuigen. Het systeem, met twee schermen, is soms erg traag, bijvoorbeeld wanneer je een bestemming invoert. Dat past natuurlijk niet echt bij een merk dat pretendeert premium te zijn.


          OORDEEL

          • +Uitgebreide 4x4-techniek
          • +Fijne combinatie benzine-en elektromotor
          • -Zwaargewicht
          • -Duur







          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment








          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Als de batterij leeg is en die schakelt dan over naar de viercilindermotor... En die PHEV zal wellicht niet de goedkoopste motorisatie zijn...T kan in't koppeke zitten, maar dit zou mijn keuze niet zijn dan. Vermoed dat je een zescilinder zal hebben voor de prijs van een PHEV.

              Comment


              • Ik snap nog altijd het succes niet van die RR. Qua looks kijk je wel direct om als er eentje passeert uiteraard maar waarin ie zo uitblinkt (offroad), daarvoor wordt ie zelden gebruikt. En blijkbaar sta je dan nog es om de haverklap in de garage omdat er iets scheelt aan de wagen

                Comment


                • Ik begrijp dat wel. Het is een zeer knappe SUV, de meest stijlvolle SUV, en hij rijdt zeer comfortabel waardoor ik steeds zeg dat het een Mercedes S is op hoge poten.
                  De Range is een icoon, maar ook met het nadeel dat ze een minder goed imago meeslepen wat betrouwbaarheid betreft, en waardoor veel mensen denken dat dat vandaag nog steeds het geval is, maar dat is niet zo. De huidige Range is niet minder betrouwbaar dan andere SUV’s uit z’n klasse. Onze Range Sport heeft ondertussen 90k km, en heeft buiten standaard onderhoud nog geen sleutel gezien.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • EXCLUSIEF: LAND ROVER RANGE ROVER SV COUPÉ

                    PURE VERWENNERIJ HEEFT EEN PRIJS

                    Zoals eerder aangekondigd voegt Land Rover wel een heel bijzondere Range Rover aan zijn leveringsgamma toe. In Genève maakt de wereld kennis met de exclusieve SV Coupé.


                    De SV Coupé is een opmerkelijke driedeursversie van de Range Rover, een exclusief uitgevoerde en tot 999 stuks gelimiteerde variant. Die krijgt in Nederland een vanafprijs van € 390.000, een ton meer ten opzichte van de Range Rover 5.0 V8 Supercharged SVAutobiography LWB.

                    Deze met de door Special Vehicle Operations (SVO) met de hand vervaardigde 'coupéversie' is een fraai eerbetoon aan de originele Range Rover die in 1970 voor het eerst op de weg kwam. Dat model was immers ook een driedeurs. De SV Coupémag zich overigens direct de snelste Range Rover ooit noemen. In de imposante neus is een supercharged 5,0-liter V8 gelepeld die 565 pk en 700 Nm levert. Dat brok Brits geweld stuwt de 8,8 centimeter dichter boven het asfalt liggende SV Coupé in 5,3 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 266 km/h.

                    Vanbuiten onderscheidt de SV Coupé zich meer dan met alleen zijn aantal portieren van de reguliere Range Rover. De auto draagt een uit twee delen bestaande grille, heeft ventilatiesleuven op zijn flanken en staat optioneel op 23-inch lichtmetaal. Overigens zijn alle carrosseriedelen, op de motorkap en de onderkant van de achterklep na, helemaal nieuw. De teksten op zowel motorkap als achterklep zijn in Bright Chrome en Black Nurled uitgevoerd en zijn vervaardigd door Birmingham Jewellery Quarter. De normaal gesproken optionele laser-ledkoplampen zijn standaard.

                    Op de optielijst zet Land Rover onder andere de lakkleur Liquesence, een lak met een - volgens het merk - vloeibaar metaalachtige glans. Is dat niet je ding? Geen probleem, er zijn in totaal twaalf exterieurkleuren beschikbaar, waarvan er vier afkomstig zijn uit het SV Premium-boekje. De koets valt te voorzien van details die in - jawel - meer dan honderd verschillende kleuren uit te voeren zijn.

                    Verdere verwennerij

                    'Het summum van luxe'. Zo omschrijft Land Rover de SV Coupé. Daar lijkt ook geen woord van gelogen. De imponerende Engelsman heeft twee enorme frameloze portieren, die zich volledig elektrisch laten sluiten. Een panoramadak belicht een aan elke smaak te passen, weelderig uit te rusten interieur. Land Rover levert vier duotone kleurcombinaties en een brede selectie single-tone-kleuren. Er zijn diverse soorten houtfineer te krijgen. Wie met de ogen knijpt, waant zich praktisch in een luxe jacht. De leren bekleding is overigens uitgevoerd met een voor de SC Coupé exclusief diamantvorming patroon.

                    Voorin monteert Land Rover twintigvoudig elektrisch verstelbare stoelen, exemplaren die natuurlijk te koelen en te verwarmen zijn. Achter zijn tienvoudig elektrisch verstelbare exemplaren geplaatst die alleen te verwarmen zijn. De semi-anilineleren bekleding is afkomstig van een speciale looierij. Het InControl Touch Pro Duo-systeem bestaat uit een 10-inch scherm, een 10-inch bedieningspaneel en een 12-inch 'Interactive Driver Display'. Het kleuren-head-updisplay heeft een formaat van 10-inch. Een 23 speakers tellend 1.700 watt-audiosysteem van Meridan is verantwoordelijk voor een ongetwijfeld fantastisch klinkend geluid.

                    In het vierde kwartaal van dit jaar gaat de SV Coupé in de verkoop.









                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment












                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Wie dat koopt voor die prijs is knettergek.

                        Comment














                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment












                          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Wie dat koopt voor die prijs is knettergek.
                              uitverkocht in Frankrijk


                              Comment


                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • OPGEFRISTE KLUIS

                                  LAND ROVER RANGE ROVER SENTINEL VERNIEUWD

                                  Special Vehicle Operations (SVO), de afdeling van Jaguar Land Rover die zich bezighoudt met het aanpassen van auto's aan de vaak bijzondere wensen van de klant, heeft vandaag de vernieuwde Land Rover Range Rover Sentinel gepresenteerd.

                                  In 2015 presenteerde SVO de Sentinel-versie van de huidige generatie Land Rover Range Rover, een heftig gepantserde versie die destijds een 340 pk sterke 3,0-liter grote supercharged-V6 in zijn neus kreeg. Deze nieuwe uitgave van de Sentinel is krachtiger dan ooit. De zescilinder maakt namelijk plaats voor een 5,0-liter grote supercharged-V8. Dat blok levert geen 500 pk of meer, zoals in andere producten van Jaguar Land Rover, maar een nette 380 pk.

                                  Met dat blok is de zwaargewicht in staat in 9,8 seconden naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De in het SV Technical Centre in Warwickshire te produceren Sentinel is onder andere in staat om zijn inzittenden te beschermen tegen zaken als bermbommen. Kogelwerend glas? Van de partij. De kosten? Ongetwijfeld zijn die behoorlijk.














                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    Rij-impressie: RANGE ROVER PHEV


                                    NIEUWE SENSATIE

                                    Eindelijk waagt ook Range Rover zich aan een plug-in hybride en dat meteen met een auto die feitelijk geen concurrentie kent. Volledig elektrisch offroad met een échte terreinwagen: een geheel nieuwe sensatie.

                                    Natuurlijk, er zijn al heel veel SUV's en cross-overs met een stekker. Die bieden echter niet de uitgebreide 4x4-techniek die een ware terreinauto kenmerkt, zoals een tussenbak met hoge en lage gearing of uitgebreide mogelijkheden om een differentieel te sperren. De nieuwe Range Rover PHEV heeft die functies allemaal wel. Voor de eerste kennismaking met de Range Rover PHEV reizen af naar Californië. De Range Rover behoort daar tot de populairste auto's van het winkelend publiek op Rodeo Drive, de peperdure winkelstraat in Beverly Hills.


                                    CHIC BAKBEEST

                                    De Range Rover PHEV heeft een nieuwe, semi-elektrische aandrijflijn. De kracht van de combinatie van elektro- en benzinemotor is direct merkbaar. De laatste heeft een bescheiden cilinderinhoud van 2,0 liter. Toch is de combinatie goed voor een systeemvermogen van 404 pk en een koppel van 640 Nm. Nadat het batterijenpakket – na maximaal 51 kilometer rijden – uitgeput is, moet de viercilinder het weer op eigen kracht doen. Gelukkig is deze Ingeniummotor één van de betere viercilinders die Jaguar Land Rover in huis heeft. Hij kan de grote, zware SUV ook in zijn eentje gemakkelijk aan en geeft niet het gevoel dat je dan ineens op halve kracht rijdt. Wat ook direct opvalt, is dat de Range Rover nog altijd behoort tot de comfortabelste auto's die je kunt kopen. Je zit er heerlijk in. En het onderstel, in dit geval ook nog voorzien van luchtvering, rekent kordaat af met gemene hobbels en putten. Uiteraard laat het hoge gewicht van al snel 2,5 ton zich in het weggedrag niet helemaal verhullen, terwijl de besturing er niet voor kan zorgen dat deze Range Rover helemaal strak rijdt. Toch laat het chique bakbeest zich ook in snel genomen bochten niet gauw van de wijs brengen.

                                    In het ruige achterland van Malibu rijden we door diepe putten en over grote hobbels en stenen. De Range Rover PHEV geeft geen krimp. Het is verbazingwekkend hoe hij zich uit lastige situaties weet te redden. Druk je de EV-knop in, dan gaat de auto alleen op zijn elektromotor verder. Hij houdt dat vol tot maximaal 136 km/h. Ook in het terrein heeft elektrisch rijden zo zijn voordelen. De elektrische aandrijving zorgt dan voor extra tractie. De elektromotor levert nu eenmaal de volle kracht zodra je het gaspedaal aanraakt. Schakel je ook nog de lage gearing in, dan is de kans dat de wielen doorslippen nóg kleiner. De door ons gereden Range Rover profiteert in het terrein ook van zijn luchtvering. Kies je voor de terreinstand, dan verheft de carrosserie zich voor extra grondspeling. Daarbij komt dat de Range Rover ook in veel andere opzichten hightech is. Onderhuids regelt de elektronica van alles, vaak zonder dat je je daarvan bewust bent. Zo legt de navigatie vast waar en hoe er wordt gereden. Kom je een volgende keer weer op hetzelfde traject, dan weet de auto precies waar hij bijvoorbeeld een steile helling kan verwachten en zal hij zich daar technisch op voorbereiden door bijvoorbeeld alvast de verbrandingsmotor in te schakelen voor extra kracht. Want hoe handig zo'n elektromotor ook is in het terrein, als er telkens een krachtsinspanning wordt gevraagd, raken de batterijen gauw leeg. Daalt de batterijcapaciteit
                                    tot circa tien procent, dan weigert de EV-knop dienst en zal de auto de benzinemotor continu draaiend houden.


                                    FACELIFT TOPMODELLEN

                                    De komst van de allereerste PHEV bij Range Rover gaat samen met een facelift voor de topmodellen van het merk. Zo zijn er bredere luchtinlaten in de grille, een iets langere motorkap, in de achterbumper geïntegreerde uitlaatpijpen, ledkoplampen en optioneel ook laser-koplampen. Verder beschikt de auto nu over nog comfortabeler zitmeubilair. De stoelen zijn breder en zachter, zijn 24-voudig verstelbaar en hebben elektrisch verwarmbare armsteunen. Een nieuw assistentiesysteem helpt bij het parkeren van een aanhanger en er zijn nu tot wel 17 aansluitpunten voor smartphones, tablets en laptops. De nieuwste generatie van het infotainment kan ons echter nog niet overtuigen. Het systeem, met twee schermen, is soms erg traag, bijvoorbeeld wanneer je een bestemming invoert. Dat past natuurlijk niet echt bij een merk dat pretendeert premium te zijn.


                                    OORDEEL

                                    • +Uitgebreide 4x4-techniek
                                    • +Fijne combinatie benzine-en elektromotor
                                    • -Zwaargewicht
                                    • -Duur







                                    Blijft toch wel de mooiste SUV
                                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten

                                      Blijft toch wel de mooiste SUV
                                      Inderdaad. Ik merk het aan je quote. Kunnen we tenminste 2x dezelfde foto's en tekst zien.

                                      Comment


                                      • UITBREIDING

                                        RANGE ROVER KRIJGT MILD-HYBRID ZESCILINDER

                                        Land Rover breidt de het motorenpalet van de Range Rover uit met een van mild hybrid-techniek voorziene zescilinder.

                                        In februari dit jaar presenteerde Land Rover de Range Rover Sport HST, een variant met een 3,0-liter zescilinder in de neus die is gekoppeld aan een 48v-systeem. Het is die zes-in-lijn die Land Rover nu ook in de neus van vlaggenschip Range Rover hangt.

                                        Net als in de Range Rover Sport HST levert de machine in de Range Rover 400 pk en 550 Nm koppel. Met dat hart sprint de statige SUV in 6,3 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 225 km/h. Interessant gegeven is dat de 3.0 niet alleen een elektrisch aangestuurde supercharger heeft, maar ook is voorzien van mild hybrid-techniek. Het systeem kan tijdens het remmen vrijkomende energie opslaan in het 48v-accupakket. Het gemiddeld verbruik zou op 9,3 l/100 km liggen. Omstreeks 2020 moet van elke Land Rover een geëlektrificeerde versie beschikbaar zijn.

                                        Land Rover voert verder een kleine update op de Range Rover door. Zo zijn de koplampen, met Matrix- of Pixel Led-techniek, voortaan standaard uitgerust met Sign Post Dimming, een systeem dat verkeersborden detecteert en de verlichting zodanig aanpast dat het terugkaatsende licht de bestuurder niet verblindt. Tourist Mode is een nieuw systeem dat alleen standaard aanwezig is op de 'Ranger' met Pixel-kijkers. Hiermee kun je instellen of je aan de linker- of rechterkant van de weg rijdt. De verlichting zou de tegenliggers zo niet kunnen verblinden. Ander nieuws: het Smartphone Pack is voortaan ook standaard.







                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X