Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
    Een ware schande dat ze de Golf op hetzelfde niveau plaatsen als een Mercedes :-) .
    Ik kan het wel begrijpen. De kwaliteit van een goed uitgeruste Golf is vergelijkbaar met de kwaliteit van een kleine Mercedes of BMW. Enkel bij de grote klasses kan Mercedes en BMW het verschil maken.

En waarom niet eigenlijk. Ook topmerken proberen zoveel mogelijk winst te maken. En bij een kleine auto zit minder marge dan in een grote.

Kwaliteitsbeleving zit allemaal tussen de oren...

Comment

• Eens te meer het bewijs dat al dat premium gedoe gwoon geldklopperij is dus.....

Comment

• Volgens mij zit ge er 'boenk' op

Comment

• Ik ben het niet eens dat kwaliteitsbeleving enkel tussen de oren zit. Kwaliteit is juist een punt dat objectief gemeten kan worden.
          Afwerking van het koetswerk, kleine naden, materialen in het interieur, pasvorm, inleglijsten, look&feel van de bepaalde schakelaars en knopjes,
          isolatie, afrolgeluiden, kleurverschillen en contrasten, comfort en duurzaamheid van het zitmeubilair, enz...
          + natuurlijk ook de totaalkwaliteit die zich moet manifesteren in de betrouwbaarheid van het geheel, ook motorisch en elektronisch.
          Kwaliteit heeft vele aspecten en totaalkwaliteit kan meestal pas goed geëvolueerd worden na enkele tot meerdere jaren gebruik.

Comment

• Ik had het dan ook over de kwaliteitsbeleving, het gevoel van "premium"

Zeg nu zelf, hoeveel kwaliteitsverschil zit er tussen Audi en VW. Ze gebruiken dezelfde materialen, motoren, transmissie,...
            Net dat tikkeltje beter afgewerkt zorgt plots voor het woord "premium".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
              Ik had het dan ook over de kwaliteitsbeleving, het gevoel van "premium"

Zeg nu zelf, hoeveel kwaliteitsverschil zit er tussen Audi en VW. Ze gebruiken dezelfde materialen, motoren, transmissie,...
              Ik kan u volgen. Premium is een vaak misbruikte term om de totaalkwaliteit van een product op te krikken en beter te doen lijken dan ze werkelijk is.

Ik ken persoonlijk niet de productie-eisen bij zowel VW en Audi maar als het over betrouwbaarheid gaat, wijzen statistieken uit dat Audi's niet echt zoveel betrouwbaarder zijn dan VW's.
              Qua materiaalgebruik was er bij de vorige A3 wel duidelijk een verschil met de Golf V maar dat verschil werd sterk verkleind met de komst van de Golf VI.

Over de huidige modellen kan ik mij nog niet uitspreken. Met het MQB platform zijn er natuurlijk wel meer mogelijkheden tot verschillen onderling. Ook als het gaat over multimedia gaat Audi toch duidelijk een eigen richting. De motoren komen natuurlijk allemaal uit het grote VAG rek.

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• Test door autozine.nl

Alhoewel de Volkswagen Golf VII absoluut niet revolutionair of vernieuwend is, is de auto in alle opzichten verbeterd. Daarmee is ook de zevende Golf nu al vertrouwd en daarmee de uitgelezen keuze.

Conclusie:
                      + ruim en praktisch
                      + sublieme rijeigenschappen
                      + prima prestaties, beschaafd verbruik
                      - hoofdsteunen te laag
                      - verkeersbordherkenning maakt veel fouten

Comment

• Test door autowereld.com:

Auto Review is hét magazine voor autoliefhebbers. In elke editie staan uitgebreide vergelijkende tests, het laatste autonieuws en de leukste reportages.

Comment

• Nog een test door autovandaag.nl:

Of het nou echt al nodig was of niet, de Volkswagen Golf is helemaal nieuw. Gebouwd op een nieuw platform is de bestseller van het merk van top tot teen naar de zevende generatie getransformeerd, met

Comment

• Configurator online: www.vw.be

Website heeft blijkbaar update gekregen, nu meer in lijn met Duitse site. Configurator is helaas nog altijd het verouderde wangedrocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                              Configurator online: www.vw.be

Website heeft blijkbaar update gekregen, nu meer in lijn met Duitse site. Configurator is helaas nog altijd het verouderde wangedrocht.
                              Wel veel standaard op een Trendline in ons land! Climatic, lederen multifunctioneel stuur, cc, ...

32 000 als ik dezelfde opties neem als op mijn Touran, dan kost hij evenveel als de Touran, het interieur van de Golf staat wel een trapje hoger lijkt mij.
                              Last edited by josenjef; 12/10/2012, 09:36.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Bij mij komt hij op net geen 33.000 voor een 2.0TDI met dezelfde uitrusting als mijn leon + een panodak als extraatje
                                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                                  Ik had het dan ook over de kwaliteitsbeleving, het gevoel van "premium"

Er is altijd wel een verschil geweest qua materialen ook. Mijn vader werkt in Vorst en heeft zowel de Golf als de A3 zien passeren, dus hij kan het wel weten. Het zit hem soms in details, maar details kosten tijd en geld. Een deur plaatsen bij een Golf ging vrij vlot, af en toe eens "wringen", bij de A3 paste dat perfect en kon bij wijze van spreken een kind die deur plaatsen. Ook wanneer je de deur dicht sloeg voelde je gewoon nog kwaliteitsverschil (moeilijk uit te leggen, maar normaal gezien moet je wel begrijpen wat ik bedoel). En heb onlangs nog met een Golf VI gereden als vervangwagen. Stonden nog niet veel kilometers op, dus nog niet echt afgeleefd. Ik heb dat altijd een leuke auto gevonden en toch vind ik het verschil met een A3 nog altijd groot qua materiaalkeuze en afwerking. De Golf VII maakt die kloof nu kleiner vergeleken met de vorige A3, maar de nieuwe A3 verbetert zich dan ook weer tegenover de vorige dus het verschil blijft.

Maar of dat het prijsverschil waard is moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk. Rationeel gezien waarschijnlijk niet.

Comment

• En bijna € 39.000 voor een 1.4 TSI met de gewenste opties

Comment

• Ik kom op 21.650 euro met de gewenste opties (geen) , wit , 5-deurs ,1.6tdi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                        Ik kom op 21.650 euro met de gewenste opties (geen) , wit , 5-deurs ,1.6tdi
                                        das veel he!

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Bij mij komt hij op net geen 33.000 voor een 2.0TDI met dezelfde uitrusting als mijn leon + een panodak als extraatje
                                        Heb een gelijkaardige A3 samengesteld. en die is maar 2k duurder. Dan spaar ik liever wat bij voor de A3

heb dan wel als extra's de sportstoelen genomen, het audi drive select, het sportonderstel en de zwarte dakhemel extra genomen.
                                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Wel veel standaard op een Trendline in ons land! Climatic, lederen multifunctioneel stuur, cc, ...

32 000 als ik dezelfde opties neem als op mijn Touran, dan kost hij evenveel als de Touran, het interieur van de Golf staat wel een trapje hoger lijkt mij.
                                          Het is 30300, had de uitgebreide GPS genomen en die heb je niet op een Touran. Veel geld voor een Golf, maar eigenlijk is elke VW gewoon duur in aankoop.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X