Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Braambes Bekijk Berichten
    Bij Cardoen staat de Golf 7 ook op de website. +/- 10% korting op de Belgische catalogusprijs voor de 2.0 tdi Highline. Wel moeilijk te vergelijken omdat je moeilijk kan zien welke opties er juist allemaal op zitten en blijkbaar zonder het Front assist dat in Belgie standaard is
    Enkel jaren geleden waren er bij Cardoen mooie kortingen op Alfa.
    Toen ik ging gaan kijken hadden ze geen lederen interieur en geen soundsystem; wat men bij de dealer op dit moment wel gratis bijkreeg.
    Als je dit niet verlangt doe je een goede zaak (denk ik, ik weet de prijs van de dealer niet zonder de opties) maar tel deze 2 opties erbij en er was geen verschil meer.
    Ze halen hun wagens ook uit het buitenland, meestal Spanje zei de verkoper me en zoals ik eerder al zei verschillen de standaard opties per land. Ik ben benieuwd welke verschillen er nog zouden opzitten en wat je nog tegenkomt in je verdere zoektocht.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Als je de 2 de hands markt in Europa eens bekijkt liggen de prijzen voor een Golf 6 niet zo ver uit elkaar. Tenzij je voor 1000€ naar Italië wilt afreizen en daar onderhandelen.
      Ik denk dat er landen zijn waar je voor dezelfde prijs meer opties zal hebben en als het prijsverschil veel lager ligt er ook minder zal opzitten.
      Ik heb trouwens vandaag een mooie 7 in het zwart met zwarte velgen, lederen interieur en open dak gezien.
      Het lijkt me een ander zwart dan vroeger.
      den borre

Int3x0r

Comment

• Autotest van de Golf 7 1.6 tdi DSG gelezen in de Autogids. Nadelen : prijs van sommige opties (kan ik inkomen) , matige ruimte achterin (terwijl ze in andere autotests het tegendeel beweren) en een niet perfect radio gps systeem (lijkt me dus zeker geen verbetering tov mijn huidige RNS510). Het rendement van de motor is verbeterd (6.2 l/100 km, rijbereik 800 km) zeggen ze terwijl ze met de vorige Golf 1.6 tdi maar iets meer dan 5 l/100 km verbruikten ! Met mijn huidige 2.0 tdi verbruik ik overigens 5.5 l/100 km en kom ik +/- 1000 km ver. Al bij al van eerder teleurstellend niveau deze test. Ik heb mijn configuratie eens doorgestuurd naar een parallel importeur en die gaat nu een offerte maken , ben benieuwd.

Comment

Autotest van de Golf 7 1.6 tdi DSG gelezen in de Autogids. Nadelen : prijs van sommige opties (kan ik inkomen) , matige ruimte achterin (terwijl ze in andere autotests het tegendeel beweren) en een niet perfect radio gps systeem (lijkt me dus zeker geen verbetering tov mijn huidige RNS510). Het rendement van de motor is verbeterd (6.2 l/100 km, rijbereik 800 km) zeggen ze terwijl ze met de vorige Golf 1.6 tdi maar iets meer dan 5 l/100 km verbruikten ! Met mijn huidige 2.0 tdi verbruik ik overigens 5.5 l/100 km en kom ik +/- 1000 km ver. Al bij al van eerder teleurstellend niveau deze test. Ik heb mijn configuratie eens doorgestuurd naar een parallel importeur en die gaat nu een offerte maken , ben benieuwd.
          Nooit afgaan op boekskesklap he, das persoonlijke smaak

Comment

Autotest van de Golf 7 1.6 tdi DSG gelezen in de Autogids. Nadelen : prijs van sommige opties (kan ik inkomen) , matige ruimte achterin (terwijl ze in andere autotests het tegendeel beweren) en een niet perfect radio gps systeem (lijkt me dus zeker geen verbetering tov mijn huidige RNS510). Het rendement van de motor is verbeterd (6.2 l/100 km, rijbereik 800 km) zeggen ze terwijl ze met de vorige Golf 1.6 tdi maar iets meer dan 5 l/100 km verbruikten ! Met mijn huidige 2.0 tdi verbruik ik overigens 5.5 l/100 km en kom ik +/- 1000 km ver. Al bij al van eerder teleurstellend niveau deze test. Ik heb mijn configuratie eens doorgestuurd naar een parallel importeur en die gaat nu een offerte maken , ben benieuwd.
            Vergelijk je DSG met DSG voor je verbruik? Want een DSG slikt al snel een litertje meer hoor
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Vergelijk je DSG met DSG voor je verbruik? Want een DSG slikt al snel een litertje meer hoor
              Dat hangt af van welke DSG (6- of 7-traps) en vooral van wie het pedaal bedient.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                Dat hangt af van welke DSG (6- of 7-traps) en vooral van wie het pedaal bedient.
                Die journalisten zijn hooligans
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

De autogids koop ik nooit hebben altijd domme opmerkingen.

Comment

• Twee weken geleden was ik er rotsvast van overtuigd dat er volgend jaar een VW Golf VII op de oprit zou staan, ondertussen ben ik er niet meer zo zeker van. Momenteel ben ik eerder geneigd om toch voor de Audi A3 te gaan. Die auto 'omarmde' me meer... Ik voelde me er één mee. Stom, ik weet het Zowel de Golf als de A3 zijn redelijk doordeweeks aan de buitenkant, het interieur/dashboard van de Audi is werkelijk subliem. En de binnenkant is nu eenmaal die kant waar ik het meest op moet kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                      Twee weken geleden was ik er rotsvast van overtuigd dat er volgend jaar een VW Golf VII op de oprit zou staan, ondertussen ben ik er niet meer zo zeker van. Momenteel ben ik eerder geneigd om toch voor de Audi A3 te gaan. Die auto 'omarmde' me meer... Ik voelde me er één mee. Stom, ik weet het Zowel de Golf als de A3 zijn redelijk doordeweeks aan de buitenkant, het interieur/dashboard van de Audi is werkelijk subliem. En de binnenkant is nu eenmaal die kant waar ik het meest op moet kijken.
                      Is er geen groot prijsverschil als je dezelfde configuratie neemt?
                      den borre

Int3x0r

Comment

• De basisprijs van een A3 is niet echt veel hoger. Voor de extra's rekenen ze echter +/- 50% meer aan dan VW en die zijn al zo duur . Dit is pure winst voor d'Ieteren en grenst aan aftroggelarij. Adaptieve cruisecontrole en dat automatische remsysteem zijn standaard op de Golf maar niet op de Audi , begrijpe wie kan. Een navigatiesysteem ter waarde van 20% van de prijs van de auto is toch pure waanzin zeker !

Comment

• Winst is toch eerder voor de VAG-groep hoor. Een ingebouwd navigatiesysteem af fabriek blijf ik de meest onzinnige optie vinden. Dat ze tenminste een goedkoper systeem aanbieden. Kijk maar eens het succes van de Becker-navigatie bij Mercedes.

Comment

• Dat ze gewoon een aansluiting boven op het dashboard voor een Tomtom voorzien zodat je die gewoon kan in klikken. ! Maar dat is waarschijnlijk te eenvoudig....

Comment

• Vooral Discover Pro is echt wel zeer duur, Discover Media valt nog enigzins mee. Maar 't blijft toch veel geld.
                              Ge krijgt er dan wel climatronic (pack) bij maar toch...
                              Trendline: DM 1500€ - DP 3000€
                              Highline: DM 1000€ - DP 2750€

Comment

• Nog even alle multimediasystemen op een rijtje:

Radio:

Composition Touch

Composition Colour

Composition Media

Navigatie:

Discover Media

Discover Pro

Comment

• den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                    Vooral Discover Pro is echt wel zeer duur, Discover Media valt nog enigzins mee. Maar 't blijft toch veel geld.
                                    Ik snap the fuzz ook niet zo goed.Voor 1500 euro heb je een mooi geïntegreerd systeem dat in één moeite door nog een mooier uitziende radio is ook. En verder hoef je niet meer te prutsen met tom tom laadkabels edm.

De Discover Pro is inderdaad wél duur op een golfje, zo'n bedrag voor een optie doet al pijn op een 5-reeks... Wat wel erg verbeterd is, is volgens mij de diefstalbestendigheid van het high end navigatiesysteem. Er is duidelijk te zien dat het een andere interieurpaneel vergt wat volgens mij de vraag om de iets minder legale markten naar beneden haalt. De RNS510 was plug en play in zowat elk Volkswagen, Skoda en Seatproduct. Er zijn meerdere gevallen bekend die al aan hun 3e RNS510 toe zijn...

Comment

• Feit, maar dat systeem is zo snel verouderd en dan?
                                      € 300 betalen voor recentere software.
                                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                        Ik snap the fuzz ook niet zo goed.Voor 1500 euro heb je een mooi geïntegreerd systeem dat in één moeite door nog een mooier uitziende radio is ook. En verder hoef je niet meer te prutsen met tom tom laadkabels edm.

De Discover Pro is inderdaad wél duur op een golfje, zo'n bedrag voor een optie doet al pijn op een 5-reeks... Wat wel erg verbeterd is, is volgens mij de diefstalbestendigheid van het high end navigatiesysteem. Er is duidelijk te zien dat het een andere interieurpaneel vergt wat volgens mij de vraag om de iets minder legale markten naar beneden haalt. De RNS510 was plug en play in zowat elk Volkswagen, Skoda en Seatproduct. Er zijn meerdere gevallen bekend die al aan hun 3e RNS510 toe zijn...
                                        De RNS 315 kost de helft van de Discover Media, dat is geen kleine prijsstijging. Zo een RNS 315 had je voor de prijs van twee goede losse toestellen, nu spreken we al over de prijs van 4 van die toestellen. Ik ben altijd voor ingebouwde toestellen geweest, maar ik zou toch wel gaan overwegen om een los toestel te kopen en de laadkabels en externe antenne mooi te laten inwerken. Nog een goede houder erbij en je bent er vanaf voor een 4de van de prijs. Uiteraard moet je dan wel nog de prijs van een radio hier bijtellen, maar dit is nog steeds maar 300 euro extra.

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Feit, maar dat systeem is zo snel verouderd en dan?
                                        € 300 betalen voor recentere software.
                                        Ik heb sinds 2006 altijd ingebouwde GPS systemen gehad in mijn wagens en nooit last gehad van die veroudering. Bovendien houd je nog iets over nadat het navigatiesysteem niet meer bruikbaar is, want het gaat hier meestal over multimediasystemen met uitgebreide boordcomputer en navigatie. Je TomTom is op datzelfde moment, of soms eerder wegens kapotte batterij of laten vallen of zo, voor de vuilbak.
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                          Vooral Discover Pro is echt wel zeer duur, Discover Media valt nog enigzins mee. Maar 't blijft toch veel geld.
                                          Je krijgt er Climatronic en handsfree bellen bij dacht ik.
                                          Best een dure optie maar het is wel mooi ingewerkt tov je TomTom op de voorruit geplakt...

Comment

Working...
                                          X