Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Leuke foto, die laatste. Zijkant achterlichten hebben iets van een Golf IV (oh, nostalgie )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
      Oké, wat valt me nu als eerste op wanneer ik deze foto's bekijk :

- Het exterieurdesign ligt voor mij binnen de verwachtingen, in de zin dat ik geen revolutie had verwacht (niemand denk ik)
      dus over het algemeen zit het best wel snor vind ik
      - De Golf ontsnapt niet aan een voetgangerveilig front (zie lichtjes duikende motorkap)
      - Interieur ziet er mooi uit, dashboard lichtjes gedraaid richting bestuurder
      - Raambediening terug conventioneel geplaatst i.t.t. de Golf VI
      - Terug hangend i.p.v. staand gaspedaal (jammer)
      - Tellerpartij mits kleine verschillen gelijkaardig aan Golf VI
      - Analoge benzine- en temperatuurmeter (had ik niet verwacht)
      - Elektronische handrem (volgens verwachting)
      - Die zwarte pianolak, vraag me af of dit standaard geplaatst zal worden? Het lijkt misschien hoogwaardig (en is zowieso beter dan die lelijke lappen fake alu die je soms ziet) maar wat met duurzaamheid en vettige vingers?
      - Vreemde plaatsing van stekkertje? (aftermarket GPS opladen niet praktisch?)
      -startknop

Comment

Gemengde gevoelens,

Interieur is geslaagd, exterieur is maar gewoontjes (had meer verwacht)
        Misschien met de gti dat het exterieur er beter op wordt.

Hopelijk is er een olietemperatuurmeter voorzien.

Vraagje aan de kenners: Kan het elektrisch handrem uitgeschakeld worden?
        Hierbij denk ik aan circuitgebruik, warme remmen en auto laten afkoelen. Dan wilt je niet dat de handrem opstaat.
        Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
        2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
        2014 Golf 7 R ---> Verkocht
        2008 BMW E91 335i --> Verkocht
        2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
          Leuke foto, die laatste. Zijkant achterlichten hebben iets van een Golf IV (oh, nostalgie )
          Jep, die vouw in de C stijl zoals bij de V en VI is blijkbaar weggelaten.

Comment

Volkswagen Golf 7 is officieel [2013]

Het 38-jarige verhaal van de Golf heeft vanavond een vervolg gekregen. Het vergt wat zoekwerk danwel samengeknepen ogen, maar het is toch echt een nieuw model. En na de obligate uitlekfoto’s hebben we hier alle info.
            Na de nieuwe Audi A3 is deze Golf de tweede auto die op het MQB-platform van VAG wordt gebouwd. Hierdoor konden de voorwielen 43 millimeter verder naar voren worden geplaatst ten opzichte van zijn voorganger. De wielbasis groeide in totaal 5,6 centimeter en de buitenmaten zijn 4.255 millimeter in de lengte, 1.799 millimeter in de breedte en een hoogte van 1.452 millimeter. En het design? De volgens het familiegezicht gemodelleerde neusje komt spitser over en onder de deurgrepen vinden we een scherper gevormde carrosserievouw. Achteraan zien we dat de C-stijl nog steeds zijn boomerangvormpje heeft en de achterlichten opnieuw taps toelopen. Stiekem best wel Audi-achtig. En nee, absoluut geen baanbrekend design, maar dat hoef je sinds de Golf V ook niet meer te verwachten.
            Een vergelijk tussen de VI en de VII, waarop de schuinere plaatsing van de achterruit goed te zien is:

100 kg
            De Golf weegt een zwaarlijvige moeke minder, zover was al bekend. Een nieuw platform & lichter staal om mee te werken (-37), nieuwe motoren (-40), lichtere draaiende delen (-26) en hier en daar andere materialen in de elektronica (-6) leverde een besparing van 100 kg op. Leuk voor in de kroeg qua anekdote aan de toog, maar pomphouders & oliesjeiks worden er iets minder blij van.
            Motoren
            Het zal niet als een verrassing komen dat Volkswagen louter blokjes met directe inspuiting en drukvulling gebruikt. Nieuw is echter de feature om automatisch cilinders uit te schakelen. Hiermee wordt de vierpitter bij deellast virtueel een tweecilinder om het brandstofverbruik met 0,4 l/100 km te drukken. De TSI-motoren die vanaf de verkoopstart -in Nederland op 3 november- bij de dealers staan beginnen met 85 (1.2) en 140 pk (1.4). Dieselaars hebben vanaf de start de keuze uit een 105 pk-versie die op papier 3.8 l/100km wegslurpt en daarbij 99 g/km aan CO2 uitblaast. De 150 pk sterke TDI is er ook nog en doet 4.1 l/100km en 106 gram CO2 per kilometer.
            Leaselieveling?
            De term BlueMotion komt ook bij de Golf 7 terug en daarbij stoot de 1.6 TDI onder de kap 85 gram CO2 per kilometer uit. Jup, zuiniger dan een Polo SLowmo ehh.. BlueMotion. Hierdoor mag deze uitvoering rekenen op een warm onthaal in de 14% bijtellingscategorie, waar nog amper C-segmenters te vinden zijn, en het verbruik komt uit op 3,2 liter per 100 km.
            Een aantal noemenswaardige opties dan: Multi-collision braking system, City Emergency Braking function (werkt tot 30 km/u) Adaptive cruise control, PreCrash (gordels die zich straktrekken en ramen die sluiten bij naderende crash) en Front Assist waarbij een radar naderend verkeer registreert en de remblokken alvast dichter op de schijven zet bij een mogelijke aanrijding.
            Aanraakschermen
            In de Golf 7 komt een multimedia touchscreen in de maat 5, 5.8 of 8-inch. Op de twee grootste formaten komt een systeem met handherkenning: beweeg je vinger dicht naar het scherm en hij springt automatisch op input-modus.
            GTI met sper
            Dan nog even het nieuws van onze mol op het onthullingsfeestje; de GTI- en GTD-uitvoeringen worden medio 2013 geïntroduceerd. Maar veel leuker is de primeur dat de GTI een mechanisch sperdifferentieel krijgt. Blijven plakken in de bochten, hoera! De overige modellen krijgen trouwens een elektronische XDS sperdifferentieel. Wie het liever eco-vriendelijker doet en Greenpeace niet op zijn autodak wilt krijgen kan eind volgend jaar de elektrische Golf al bestellen. De Golf R en de versie met een stekkeraansluiting -ook wel plug-in hybrid genoemd- volgen in 2014.
            Vanaf 1 oktober gaan de bestellijsten open en zullen ook de prijzen bekend worden. Livebeelden vanaf de onthulling volgen zsm…

bron:autoblog

Comment

Last edited by Löwe; 05/09/2012, 05:20.

Comment

interieur in andere configuratie

Comment

Op het povere front na vindt ik hem goed geslaagd zeker wat interieur betreft. Hier en daar wel jammer dat er details terugkeren van golf VI zoals spiegels (compleet dezelfde?!), tellers...

Deze wordt waarschijnlijk de opvolger van mijn Golf V, nu de prijzen nog.

Comment

Ziet er goed uit. Nu nog wachten op een foto van een volledig basismodel zonder al die tralala.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                      Gemengde gevoelens,

Interieur is geslaagd, exterieur is maar gewoontjes (had meer verwacht)
                      Misschien met de gti dat het exterieur er beter op wordt.

Hopelijk is er een olietemperatuurmeter voorzien.

Vraagje aan de kenners: Kan het elektrisch handrem uitgeschakeld worden?
                      Hierbij denk ik aan circuitgebruik, warme remmen en auto laten afkoelen. Dan wilt je niet dat de handrem opstaat.
                      Er zit toch al een olietemperatuurmeter in de golf 5/6 gti ?
                      In de 5 weliswaar met een klein modje, maar in de 6 is het gewoon te zien via het instrumentenpaneel.
                      Of bedoel je echt een meter in het dashboard?

En wat betreft die elektrische handrem. Hopelijk zit die brol er niet standaard op.
                      Ook wordt de elektrische handrem enkel bediend wanneer jij dat knopje omhoog trekt.
                      Als je niet aan dat knopje komt, schiet de elektrische handrem dus ook niet in werking.

Ontopic
                      Golf 7 zegt me (voorlopig) niks.
                      Misschien dat mijn mening wel verandert wanneer ik ze eens in het 'echt' zie.
                      Want in het begin vond ik de golf 6 ook maar niks

Ook dat zijruitje naast het dashboard zou me enorm storen. Doet me denken aan een Seat Altea --> Bootgevoel?

Ook hopen dat de golf 7 niet nóg groter is dan de golf 6, want dat zou toch echt wel de druppel zijn voor het rijgevoel.
                      Last edited by ; 04/09/2012, 22:41.

Comment

Netjes, sober, in feite niks op aan te merken,...
                        ... maar vernieuwend is deze design helemaal niet, niet van binnen en ook niet buiten.
                        Een echte Golf, en dat moest het zijn zeker...

Comment

Op deze foto ziet dat front en motorkap er zo mottig uit he... Precies een monovolume.

Van opzij gezien ziet hij er niet slecht uit. Lijkt erg op de VI. Nuja, de I en II zullen voor mij altijd de mooiste blijven.

Oorspronkelijk geplaatst door Mercedes4Ever Bekijk Berichten
                          Gaan ze nu ook al beginnen met die monovolume achteruitkijkspiegels met die achterlijke extra ruit.
                          +1. Daar zijn ze weer met hun brede stijlen naast de voorruit zodat je amper iets ziet als je een bocht pakt. Voorruit is veel te plat hellend en die kleine zijruitjes zijn inderdaad compleet nutteloos (alsof men zich gaat bukken om er door te kijken omdat je niets kan zijn door die stijlen). En is ook weer gepruts om te poetsen.

Verder ziet het interieur in deze er wel knap uit.

E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Last edited by Löwe; 05/09/2012, 05:16.

Comment

Mooie kar... Iedere golf heeft iets typisch ... Is mooi... Helemaal naar mijn smaak ... Maar natuurlijk blijven de I & de II de enige en echte golfjes !

ik zie mij zeker ooit in een VII rijden ! Net zoals de andere generaties !
                              Benzine
                              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                              Diesel
                              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Prijzen (Duitsland)

autobild.de

Comment

Hier zie je duidelijk de naar de bestuurder gedraaide middenconsole.

Comment

Alles BlueMotion, wat voor (meer)waarde heeft die naam dan nog?

Comment

Het is niet omdat dit een nieuwe golf is dat ik dit een mooie wagen moet vinden. VW heeft een nieuwe draak gebaard. Golf V = Golf VI = Golf VII. De ontwerpers zijn al een decennium in een diepe jaren '90 coma. Dat extra zijruitje ter hoogte van de spiegels, en het silhouet van de volledige auto doet me denken aan de Peugeot 307 van dik tien jaren geleden.

Comment

Zeer geslaagd model. Veel ruimte, 50 liter meer kofferruimte dan de krappe Volvo V40, Het uiterlijk zal me worst wezen.

Comment

Configurator staat online:

Comment

Working...
                                          X