Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen zet er lekker de sokken in met de introductie van nieuwe versies van de Golf. Zo treedt nu de vierwielaangedreven 4Motion voor het voetlicht.

In de nieuwe Golf 4Motion gebruikt Volkswagen de nieuwste generatie Haldexkoppeling. Doordat het systeem lichter is en een betere respons biedt dan voorheen, belooft het merk uit Wolfsburg meer veiligheid en tegelijkertijd betere rijeigenschappen.
    Volkswagen biedt de Golf 4Motion Europees gezien aan in de uitrustingsniveaus Trendline, Comfortline en Highline. Er zijn twee motoren: een 1.6 TDI met een vermogen van 105 pk en een 2.0 TDI met 150 pk. Het gemiddeld verbruik is respectievelijk 4,5 en 4,7 l/100 km. Daarmee is de 150 pk-versie 15 procent zuiniger dan de 10 pk minder sterke diesel die hij opvolgt.

Later ook R met 290 pk
    Volkswagen spreekt in een internationaal persbericht over een meerprijs van 1.800 euro ten opzichte van een vergelijkbare Golf met voorwielaandrijving. Het is nog niet precies duidelijk wat de Nederlandse meerprijs is, maar dit zal ongetwijfeld niet heel erg afwijken. In het voorjaar verwachten we de TDI 4Motions bij de dealers.
    Er komt natuurlijk nog een Golf met 4Motion: de R. Dit feestnummer krijgt een 2,0-liter turbobenzinemotor onder de kap. Het vermogen is naar verluidt 290 pk, het maximumkoppel 380 Nm. Met DSG-transmissie kost de sprint naar 100 km/h vijf seconden, meldt AutoBild. De Golf R beleeft z'n publieksdebuut in maart op de Autosalon van Genève. Nog even geduld, dus.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Wegens grote vraag naar het nieuwe model gaan er in Wolfsburg extra shiften gedraaid worden.
      De bedoeling is om de productie in het eerste kwartaal met 2000 stuks op te trekken.
      Momenteel zijn er meer dan 100 000 Golfjes besteld.
      Vorig jaar werden in totaal 800 000 stuks verkocht.

volkswagenag.com

Comment

• Iemand al de 1.2 TSI 85 pk gaan testrijden?
        Ik was oorspronkelijk van plan om de 1.2 TSI 105 pk versie te kopen, maar er is een prijsverschil van 1000 EUR. Qua koppel scheelt het 15 NM, en de sprint van 0 - 100 gaat 1.7 seconden sneller (om je een idee te geven).

Twijfel nu sterk of die 1000 EUR wel de moeite is. Ik doe ca. 10 000 km per jaar (vooral stadsverkeer).

Suggesties/feedback altijd welkom!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan - België Bekijk Berichten
          Iemand al de 1.2 TSI 85 pk gaan testrijden?
          Ik was oorspronkelijk van plan om de 1.2 TSI 105 pk versie te kopen, maar er is een prijsverschil van 1000 EUR. Qua koppel scheelt het 15 NM, en de sprint van 0 - 100 gaat 1.7 seconden sneller (om je een idee te geven).

Twijfel nu sterk of die 1000 EUR wel de moeite is. Ik doe ca. 10 000 km per jaar (vooral stadsverkeer).

Als je af en toe op de snelweg komt is het misschien veiliger iets meer vermogen onder de kap te hebben, in de stad volstaan die 85pk wel vermoed ik.

Comment

TSI 105 heeft 6-bak, TSI 85 niet. Misschien toch ook een voordeel (buiten de stad).

Comment

Raar, Mijn schoonouders wouden ook de 85pk versie, maar die hebben niet moeten bijbetalen voor de 105pk...

Comment

• Net in Oostende een grijze highline tsi zien rijden, wat een grijze mus, zonder wat "tuning" is dit wel een saaie wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Raar, Mijn schoonouders wouden ook de 85pk versie, maar die hebben niet moeten bijbetalen voor de 105pk...
                  Dat zou zeer straf zijn en volgens mij quasi onmogelijk. :o

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                    Dat zou zeer straf zijn en volgens mij quasi onmogelijk. :o
                    Bestelbon staat allesinds duidelijk 105pk!

Comment

• Liever een grijze mus dan met wat tuning een johny bak.

Comment

Bestelbon staat allesinds duidelijk 105pk!
                        Wil ik best geloven, maar dat er geen prijsverschil zou zijn met de 85 pk zou mij verwonderen.

Kan iemand dit bevestigen/weerleggen?

Comment

Er zit wel degelijk €1000.00 verschil op.
                          Wat wel kan zijn is dat je schoonouders bedoelen dat ze die 105pk met korting afgetrokken minder betalen dan de 85pk versie.
                          Kan ook een verkooptruc zijn met cijfers beginnen googelen en zonder dat je het beseft trap je erin want die 85pk versie zal met korting ongetwijfeld minder kosten,waar zij voor gingen en ze gaan met een duurdere versie buiten.

ook een vergelijking zelf meegemaakt.
                          We gingen voor de ix35 lounge met opties (pack)die de verkoper mij probeerde te verkopen.niet direct op ingegaan en zelf aan het rekenen gegaan en kwam tot een besluit dat de ix35 executive met nog veel meer opties goedkoper uitkwam.
                          Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
                          Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                            Liever een grijze mus dan met wat tuning een johny bak.
                            Sorry dan liever dezelfde wagen met subtiele verlaging, mooie velg en getinte ruiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                              Wegens grote vraag naar het nieuwe model gaan er in Wolfsburg extra shiften gedraaid worden.
                              De bedoeling is om de productie in het eerste kwartaal met 2000 stuks op te trekken.
                              Momenteel zijn er meer dan 100 000 Golfjes besteld.
                              Vorig jaar werden in totaal 800 000 stuks verkocht.

volkswagenag.com
                              wat een hoop saaie mensen dan op deze wereld.
                              BMW X5 45e

Comment

• Ja inderdaad dat is ook zo, zwart en grijstinten standaard golfs, lease Volvo kinetics, lease A4 no options,... Enz sorry dat zijn saaie wagens en misschien niet saaie mensen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                  Sorry dan liever dezelfde wagen met subtiele verlaging, mooie velg en getinte ruiten.
                                  Het verschil tussen 50 jaar & 30 jaar....

Comment

• Kan zijn ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      wat een hoop saaie mensen dan op deze wereld.
                                      Of mensen met andere prioriteiten dan flashy wagens

Als we allemaal met een witte Leon reden dat zou ook maar saai zijn
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Of mensen met andere prioriteiten dan flashy wagens

Als we allemaal met een witte Leon reden dat zou ook maar saai zijn
                                        dan nog, een civic, focus, I30,...

auto's van dezelfde categorie die minstens even goed zijn.
                                        BMW X5 45e

Comment

• En dat bedoel ik nu juist, de golf is standaard een grijze mus (doch oerdegelijk) en dan vb een i30 is sportief en dynamisch.

Comment

Working...
                                          X