Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    dan nog, een civic, focus, I30,...

auto's van dezelfde categorie die minstens even goed zijn.
    Dat is persoonlijke smaak, ik heb redelijk wat ervaring met een Focus en ik vind dat absoluut geen match met een Golf. Waarschijnlijk mede doordat voor mij het interieur en bouwkwaliteit belangrijk is. De Focus heeft andere kwaliteiten die mij niks doen, zoals bochten pakken. Een I30 is leuk maar is niet de kilometervreter zoals een Golf, ik zou hem boven een Golf verkiezen moest ik minder kilometers doen. Civic in benzine staat boven de Golf, de diesel is spijtig genoeg een duur beestje om op de baan te hebben in de Honda. En zo kan je blijven doorgaan ...

Zou ik altijd voor de Golf kiezen, neen zeker niet. Zou ik het een saaie keuze noemen, neen zeker ook niet en ik zou zeker al geen mensen in hokjes gaan duwen op basis van de keuze van hun wagen want dan kom je vaak bedrogen uit
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Golf staat er met kop en schouders boven,is de referentie in zijn segment,altijd zo geweest en zal altijd zo blijven,met of tegen uw zin

Comment

• Het ging niet over kwaliteit hee enkel over de verschijning tussen de andere wagens. Ook al ben ik zelf niet te spreken over de kwaliteit (golf gti 10x herstellen in 11 maand). Zal wel alleenstaand geval geweest zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
          En dat bedoel ik nu juist, de golf is standaard een grijze mus (doch oerdegelijk) en dan vb een i30 is sportief en dynamisch.
          Een Golf dekt ook vele ladingen. Daar waar de I30 bijvoorbeeld maar een deel van die lading dekt, door in een niche te spelen kan je daarin verder gaan, zoals ook een Leon bijvoorbeeld.

Neem nu een Golf 1.6 tdi DSG, daar heeft Hyundai gewoon geen antwoord op, een diesel met automaat bieden ze niet aan, kan je dat dan zonder verpinken een volwaardig alternatief noemen?

Honda Civic met automaat? Ja een benzine 1.8 met 142 pk. Een Golf met 1.2 TSI en DSG kost je in aankoop alleen al 3000 euro minder.

Mijn bomma van 80 kan met een Golf 1.2 TSI DSG 5000 km op een jaar doen en ik kan er 60 000 doen in mijn GTD. En we rijden beiden met een Golfke, welke concurrent van de Golf doet dat? Daar zit al een heel groot stuk de uitleg voor die cijfers, de verscheidenheid van zo een Golf is groot en daar zit ook een stuk zijn kracht, maar ook zijn saaiheid natuurlijk
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Neem nu een Golf 1.6 tdi DSG, daar heeft Hyundai gewoon geen antwoord op, een diesel met automaat bieden ze niet aan, kan je dat dan zonder verpinken een volwaardig alternatief noemen?
            waar haal je dat nu dat hyundai geen automaat aanbied met zijn diesels ze bieden die wel aan.
            Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
            http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
            Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hitachi Bekijk Berichten
              waar haal je dat nu dat hyundai geen automaat aanbied met zijn diesels ze bieden die wel aan.
              OK, mijn fout, ik kijk op directlease om ook direct een idee te hebben van de running costs over 4 jaar en die bieden die blijkbaar niet aan Ze hebben hem dus wel, alleen is de CO2 wat aan de hoge kant.

Honda biedt in ieder geval geen automaat aan, al hebben ze met hun 1.6 wel een zuinige diesel nu!
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Een Golf dekt ook vele ladingen. Daar waar de I30 bijvoorbeeld maar een deel van die lading dekt, door in een niche te spelen kan je daarin verder gaan, zoals ook een Leon bijvoorbeeld.

Honda Civic met automaat? Ja een benzine 1.8 met 142 pk. Een Golf met 1.2 TSI en DSG kost je in aankoop alleen al 3000 euro minder.

Mijn bomma van 80 kan met een Golf 1.2 TSI DSG 5000 km op een jaar doen en ik kan er 60 000 doen in mijn GTD. En we rijden beiden met een Golfke, welke concurrent van de Golf doet dat? Daar zit al een heel groot stuk de uitleg voor die cijfers, de verscheidenheid van zo een Golf is groot en daar zit ook een stuk zijn kracht, maar ook zijn saaiheid natuurlijk
                helemaal gelijk.

maar hoeveel GTD of TSI golfkes rijden er rond?
                niet veel.
                De meeste zijn 1.6 blueecomotive ding met wieldeksels.. tot zover al die mogelijkheden van de golf en die vw geeft. En dat bedoel ik meer met saaiheid, elke golf die je ziet zijn eco dinges.. Niemand doet is zot en koopt een GTD in het rood met 18" velgen onder bv.
                BMW X5 45e

Comment

helemaal gelijk.

niet veel.
                  De meeste zijn 1.6 blueecomotive ding met wieldeksels.. tot zover al die mogelijkheden van de golf en die vw geeft. En dat bedoel ik meer met saaiheid, elke golf die je ziet zijn eco dinges.. Niemand doet is zot en koopt een GTD in het rood met 18" velgen onder bv.
                  Tgoh in BE ok, maar de markt voor een Golf is groter dan ons landje ook natuurlijk

Dat de Golf het zo goed blijft doen op de bedrijfswagenmarkt is ook niet de schuld van de Golf natuurlijk en is vooral een bewijs dat het prijs/kwaliteit allemaal ok blijft.

Niet vergeten dat voor het overgrote deel van de mensen een auto gewoon iets is van zonder problemen en zo goedkoop mogelijk van A naar B is, dan kan je al eens bij een Golf uitkomen En voor de "goede" restwaarde kopen we allemaal slaafs een grijze of een zwarte

Ik zeg het, ik zou niet blindelings een Golf kopen, maar ik nuanceer gewoon een beetje dat saai zijn En zeker al dat saaie mensen die wagen kopen zoals je eerst zei
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ik weet niet of deze info al ergens was langsgekomen ...

VW GOLF 7 HYBRIDE
                    Met de introductie van de VW Golf 7 brengt het Volkswagen concern ook een hybride variant op de markt, vermoedelijk begin 2014. Het brandstofverbruik en CO2-emmissie zouden indrukwekkend laag zijn, waarmee de auto zowel BPM- als MRB-vrij is en bovendien geen bijtelling heeft voor leaserijders.
                    Uitrusting VW Golf 7 Hybride

De VW Golf 7 Hybride wordt uitgerust een 1.4-liter vier-cilinder TSI motor (161 pk), een elektromotor (107 pk) en een accupakket met lithium-ion-batterijen met paciteit van 1,1 kW/h.Prestaties VW Golf 7 Hybride

In de electro mode kan de VW Golf Hybride 50 km rijden alvorens de benzinemotor wordt ingeschakeld. Het gemiddeld verbruik bedraagt 2,1 l/100km en de CO2-emissie 49 gr/km. Verdere gegevens ontbreken nog.Financiële aspecten VW Golf 7 Hybride

De vanaf-prijs is nog niet bekend maar te verwachten is dat voor de hybride versie ongeveer 8.000 euro meer betaald moet worden.

[ Bron: http://www.hybrideauto.eu/volkswagen/golf-hybride.html]
                    De hybride variant kan wel nog eens een pittig beestje worden met 161 pk benzine motor + 107 pk electromotor ... dat gecombineerd met het fenomenale koppel onderin en ik denk dat je de GTI'tjes wel zal doen zweten ... enfin alles hangt af van de opzet van VW bij deze variant ...
                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Hier is ook nog een interessante launch presentatie van de Golf en het MQB platform en een roadmap van de varianten die nog op til staan ... heel interessante lectuur wel ...

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                        Hier is ook nog een interessante launch presentatie van de Golf en het MQB platform en een roadmap van de varianten die nog op til staan ... heel interessante lectuur wel ...

http://www.volkswagenag.com/content/...on_Website.pdf
                        Bedankt, inderdaad interessante lectuur.
                        Wat leer ik eruit:
                        - VW is mondiaal goed bezig, behalve sputtert de motor een beetje op het oude continent. (crisis...)
                        - MQB: forse investering vooraf, maar de vruchten later plukken.
                        - Seat blijft een zorgenkindje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan - België Bekijk Berichten
                          Iemand al de 1.2 TSI 85 pk gaan testrijden?
                          Ik was oorspronkelijk van plan om de 1.2 TSI 105 pk versie te kopen, maar er is een prijsverschil van 1000 EUR. Qua koppel scheelt het 15 NM, en de sprint van 0 - 100 gaat 1.7 seconden sneller (om je een idee te geven).

Twijfel nu sterk of die 1000 EUR wel de moeite is. Ik doe ca. 10 000 km per jaar (vooral stadsverkeer).

Suggesties/feedback altijd welkom!
                          Ik ben zelf ook benieuwd naar de rijkwaliteiten van de 85pk. Volgende week zal de mijne in principe geleverd worden. Ik rijd nu met een golf 6 16tdi bleumotion 105pk, maar aangezien ik toch voornamelijk stadsverkeer doe toch maar 85 pk benzine besteld. Ik zal u volgende week berichten naar mijn ervaring. Volgens een NL autotest moet de golf 7 12tsi 85 pk absoluut voldoen

http://www.youtube.com/watch?v=sq80_8S4-ek.
                          "Hij voldoet perfect voor de gemiddelde gebruiker". Dat is wat ik ben dus zou het m.i. hopelijk moeten lukken. Hij moet zeker niet supersnel zijn, maar een redelijk aangenaam koppel en een homogeen karakter zou ik wel apprecieren.

ook nog een filmke op youtube gevonden waarbij ze de golf 7 tsi 85pk op een testbank(dyno) zetten. daaruit blijkt dat hij toch bijna 91pk vermogen heeft alsook een hoger koppel (182 NM).

The cheapest version of Volkswagen Golf MK7 on dyno.Max. output: 91,24 HP / 3956 rpmMax. torque: 182,67 Nm / 1860 rpm

Kben absoluut gene kenner. Mss zegt dat niks zo een testbank? Ik had precies ook eens ergens gelezen dat TSI altijd wat meer vermogen en koppel hadden dan de fabrikant verkondigt ? dus ik dacht bijna 92 pk en een koppel van 182 NM dat is genoeg voor mij om voornamelijk in de stad te rijden.... Wordt vervolgd...

Comment

• Ja die geven meestal wat meer, mijn gti deed in verschillende runs 12-18 pk meer en 20nm extra volledig stock. Altijd leuk meegenomen

Comment

Tgoh in BE ok, maar de markt voor een Golf is groter dan ons landje ook natuurlijk

Dat de Golf het zo goed blijft doen op de bedrijfswagenmarkt is ook niet de schuld van de Golf natuurlijk en is vooral een bewijs dat het prijs/kwaliteit allemaal ok blijft...
                              In België krijg je natuurlijk een vertekend beeld door het relatief grote aandeel aan fleetwagens. Anderzijds viel het me op dat er van de Golf VI de eerste maanden na de lancering bijna enkel leasewagens rondreden. Ergens toch een teken dat de relatief hoge prijs hen wel voor een deel parten speelt.
                              Het voordeel van een Golf bij leasing ligt hem in het lage verbruik (in theorie toch) en de redelijk hoge doorverkoopwaarde vergeleken met de concurrentie. Op dat vlak heeft de Astra -vroeger dé concurrent bij uitstek- toch veel terrein verloren.
                              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Braambes Bekijk Berichten
                                Vandaag geprofiteerd van de daling van de koers van d'ieteren op de beurs (-18% ) en 500 aandelen aan 29.05 euro gekocht. Ik heb zo een voorgevoel dat ik een goede zaak heb gedaan.
                                Vandaag , 6 weken later , bereikt het aandeel d'Ieteren een koers van 34 euro. +/- 2500 winst op een investering van nog geen 15.000 euro is niet slecht :-)

Comment

helemaal gelijk.

niet veel.
                                  Nochtans is de Golf VII TSI een vaak genomen keuze bij de particuliere klant! Vele mensen gaan inzien dat je met weinig kms per jaar naar meer moet kijken dan naar de prijs aan de pomp (waar het verschil tussen benzine en diesel trouwens steeds kleiner wordt) en kiezen voor een benzine.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    Nochtans is de Golf VII TSI een vaak genomen keuze bij de particuliere klant! Vele mensen gaan inzien dat je met weinig kms per jaar naar meer moet kijken dan naar de prijs aan de pomp (waar het verschil tussen benzine en diesel trouwens steeds kleiner wordt) en kiezen voor een benzine.
                                    eindelijk
                                    1991 Audi S2 coupe
                                    2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Heeft er hier nog niemand zijn nieuwe Golf VII ontvangen? Zo ja, het is altijd leuk om de eerste bevindingen te lezen Ikzelf wacht in spanning af...normaal gezien zou die van mij voor het einde van de maand geleverd moeten worden.

Comment

• Wij verwachten de onze rond 22 februari...

Comment

• die van mijn schoonouders binnen 3 weken

Comment

Working...
                                          X