Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Zuinig?
    Die 1.6 is gekomen om de o zo dorstige 1.9 te vervangen.
    Afgelopen week jammer genoeg met zo'n 1.6 moeten rijden in een vervangwagen. 0 snelheidsgevoel, geluid van een 3-cilinder en met dezelfde rijstijl als met een 1.9 haalde die bijna 1ltr meerverbruik.

Het enige positieve eraan was dat die wel stiller was dan de tractor 1.9
    Op zich is de Golf met 1.6 wel even snel qua acceleratie als de 1.9 (het feit dat de VI en VII lichter zijn dan de V helpt natuurlijk), alleen heb je minder dat turbogevoel en is die 1.6 lam onder de 2000 t/min.
    Inderdaad een stiller blok en het verbruikte ook een pak minder olie. Maar zoals je zegt, in de praktijk geen haar zuiniger dan de 1.9
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
      Golf R-line:

Om de één of andere reden vind ik het er niet beter op worden.

Comment

• Dit weekend een Mk7 zien staan, een TSI. Ernaast stond een Mk5. Mk7 kan mij toch minder bekoren dan een Mk5. De Mk6 vind ik ook mooier dan de 7.

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
          Om de één of andere reden vind ik het er niet beter op worden.
          Vergeleken met de oudere R-versies ziet het er te licht en te braaf uit vind ik.

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
          Dit weekend een Mk7 zien staan, een TSI. Ernaast stond een Mk5. Mk7 kan mij toch minder bekoren dan een Mk5. De Mk6 vind ik ook mooier dan de 7.
          Join the club
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
            Begrijp me niet verkeerd, ik heb nog met die motor rondgereden in een Golf VI en die voldoet zeker. Maar ik zie in het algemeen niet snel mensen 27 K€ neertellen voor een Golf met een 1.6 TDI, voor zo'n bedrag gaat het snel richting sterkere motoren of meteen een ander model.
            Ik zou dat geld daar ook nooit aan geven, maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die dit als een mooi aanbod zien. Een Astra diesel kost in Cosmo uitvoering 3000 euro minder, maar dat is in mijn ogen nog altijd geen koopje. Toch begrijp ik dat er mensen zijn die dit anders zien

De motor is voor mijn niet de reden om af te knappen op de wagen, ik ken die motor voldoende en die voldoet voor mij ruimschoots in het verkeer. Maar ik begrijp dat er mensen zijn die daar anders over denken.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Zuinig?
              Die 1.6 is gekomen om de o zo dorstige 1.9 te vervangen.
              Afgelopen week jammer genoeg met zo'n 1.6 moeten rijden in een vervangwagen. 0 snelheidsgevoel, geluid van een 3-cilinder en met dezelfde rijstijl als met een 1.9 haalde die bijna 1ltr meerverbruik.

Het enige positieve eraan was dat die wel stiller was dan de tractor 1.9
              1.9 was inderdaad bruter (niet voor iedereen een plus, voor jou duidelijk wel ) en zuiniger, maar tijden zijn veranderd en die 1.9 voldeed niet meer aan de huidige milieunormen VW is niet het enige merk dat zijn nieuwere diesels niet meer op het verbruiksniveau van hun vorige generatie krijgt door de huidige normen ...

Voor mij was de beste TDI onze 1.9 uit '98. Heb daarna nog zo een 300 000 km in totaal met TDI (2.0,1.9,1.6) gereden en geen enkele kon daar nog aan tippen.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• R line trekt op niks, geef mij dit maar!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  R line trekt op niks, geef mij dit maar!

DAT trekt in mijn ogen dan weer op niks! Geef mij dan maar het subtiele van de R-line...

Comment

• ik ben het eens met kenny! begrijp echt niet dat er mensen zijn die zo iets mooi kunnen vinden, is toch echt ne johnny bak met belachelijke stikkers op! beetje verlaagd en mooie velgen is OK ( tot max 18inch)!

Comment

• Een Johnny bak .. dat ding heeft meer opties dan de gemiddelde Golf 7 van een forummember hier.
                      Ieder zijn eigen mening natuurlijk, als ik dit mooier vindt dan dat R line paket dan is dat mijn mening. Beetje respect hebben kan soms geen kwaad

Comment

• Een goed voertuig heeft al die plastic opsmuk niet nodig. Dat biedt geen voelbare meerwaarde. Ik ben voor de sobere degelijkheid zoals wijlen de Golf II C.

Comment

• Uit te spreken als Golf 't WC?
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Inderdaad , goeie grap trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Een Johnny bak .. dat ding heeft meer opties dan de gemiddelde Golf 7 van een forummember hier.
                              Ieder zijn eigen mening natuurlijk, als ik dit mooier vindt dan dat R line paket dan is dat mijn mening. Beetje respect hebben kan soms geen kwaad
                              Ik denk niet dat ik onrespectvol geweest ben, aangezien je in je eigen post zegt 'R-Line trekt op niets...'
                              Ik ben me er maar al te goed van bewust dat er heel wat mensen zijn die dit knap vinden, echter zijn er evenveel die deze stijl helemaal niks vinden (mezelf incluis).
                              Geef mij maar een OEM, knappe wagen zonder al te veel after-market addenda.
                              Maar ieder zijn goesting!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                                Ik denk niet dat ik onrespectvol geweest ben, aangezien je in je eigen post zegt 'R-Line trekt op niets...'
                                Ik ben me er maar al te goed van bewust dat er heel wat mensen zijn die dit knap vinden, echter zijn er evenveel die deze stijl helemaal niks vinden (mezelf incluis).
                                Geef mij maar een OEM, knappe wagen zonder al te veel after-market addenda.
                                Maar ieder zijn goesting!
                                Op de grill en verlaging na is dit OEM(+)

Comment

• Wat is OEM?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                    Wat is OEM?
                                    For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.

Comment

• Sorry ik begrijp het niet goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                        Sorry ik begrijp het niet goed.
                                        Wat precies begrijp je niet goed?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                          Schitterend.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X