Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Als particulier zie ik alleszins geen reden om het te doen bij de GTI:
    BIV voor een manuele komt op €177, dus voor de prijs van de lichte vracht kan je al je BIV en 2jaar rijtaks betalen...
    Ik zie wel een reden: mensen die hun beroepskosten bewijzen met lange woon-werkafstanden kunnen een lichte vracht meer inbrengen. De vraag is natuurlijk of die mensen dan ook een GTI gaan kopen als ze veel baan doen... Een echte liefhebber mss...
    sigpic

    http://www.streamlinecarcare.be

    lakbehandelingen voor voertuigen

    MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

    Comment


    • Het sop moet de kolen nog waard zijn ook natuurlijk...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
        Ik zie wel een reden: mensen die hun beroepskosten bewijzen met lange woon-werkafstanden kunnen een lichte vracht meer inbrengen. De vraag is natuurlijk of die mensen dan ook een GTI gaan kopen als ze veel baan doen... Een echte liefhebber mss...
        is dat zo? Ook als je de wagen enkel gebruikt voor woon-werkverkeer? (en niet ook voor de beroepsactiviteit zelf natuurlijk)

        Comment


        • De mijne wordt de vrijdag geassembleerd, levering 1ste week van augustus...

          Golf VII 1.4 TSi BMT ACT Highline

          • Limestone Grey
          • Pack Business @ GPS Discover Media
          • 17" Dijon velgen
          • Licht- en zichtmodule
          • Xenonkoplampen met LED dagrijverlichting
          • Verdonkerde achterlichten @ LED techniek
          • Driver Profile Selection
          • Verdonkerde achterruiten
          • Buitenspiegels elektrisch inklapbaar

          Comment


          • Uitgebreid getest: de Golf in alledaags gebruik.

            Testvoertuig: Golf 2.0 TDI 6-bak - Highline 5-deurs

            Aandrijving

            Testbank
            162 pk i.p.v. 150 pk
            350 Nm i.p.v. 320 Nm

            Tellerafwijking bij 100 km/u: 3 km/u
            Tellerafwijking op topsnelheid: 8 km/u

            Topsnelheid
            VW: 216 km/u
            Snelheidsmeter: 220 km/u
            Reëel: 212 km/u

            Geluidsproductie

            100 km/u constant: 67 dB
            3000 tpm: 76 dB
            topsnelheid: 79 dB
            Gemiddeld 1 dB luider dan de Golf VI

            Praktijkverbruik

            Ecorijden: 4,5l / 100km
            Gemiddeld verbruik, inclusief stuk snelweg: 5,4l / 100km
            Topsnelheid: 13,6l / 100km
            Gemiddeld 1,3l / 100km meer dan opgegeven door VW

            Laadruimte

            Officieel: 380l
            Werkelijkheid: 320l

            Roestbescherming

            Auto is af-fabriek besproeid met beschermende wax. Kleine verschillen zijn te merken waarbij de laag iets zwakker is in de holten van de deuren, kleppen en zuilen.
            De bodem is bedekt met een dikke folie die tegen steenslag moet beschermen.
            De algehele lakdikte is iets boven het gemiddelde voor nieuwe auto's.

            Koffer

            Koffer kan normaal gezien 472 kg dragen maar in de parktijk blijkt de verstelbare laadbodem dit gewicht niet te kunnen torsen en zakt dan door.
            Het zware gewicht heeft echter geen invloed op het remvermogen of de remweg.

            Rondomzicht (met laser gemeten)

            Totaal 95° dode hoek i.p.v. 55° bij Golf VI
            Vooral de dikke C zuilen beperken het zicht

            Automatische parkeerhulp

            Voor en achter zijn 40 cm plaats nodig
            Parkeren gaat precies maar langzaam (49 sec.)
            Geoefende bestuurders doen hetzelfde manoeuvre in 22 sec.

            Bandendrukcontrole

            Bij de 225/45-17 banden is 2,3 Bar voorgeschreven.
            Het systeem geeft pas een waarschuwing bij 1,4 Bar.

            Elektronische handrem

            Werkt goed maar doseren is niet mogelijk. Wanneer de handrem ingeschakeld is en de batterij leeg, staat de auto vast.

            Start-stop systeem

            Werkt foutloos maar toch met lichte vertraging.
            0-20 met lopende motor: 1,5 sec.
            0-20 stop-start: 2,5 sec.

            Weergave tankinhoud

            Naald staat net voor reserve:
            Boordcomputer meldt dat de auto nog 90 km kan rijden
            Na 13 km volgt een signaaltoon en wordt een pictogram weergegeven
            Boordcomper meldt dat de auto nog 80 km kan rijden
            Na 75 km springt de boordcomputer op 0
            7 km later staat ook de naald van de brandstofmeter onderaan
            Pas 121 km later valt de Golf echt stil

            Afwerking

            Testwagen is solide afgewerkt. Aan de onderkant vinden we panelen die iets minder zorgvuldig zijn vastgeschroefd.

            Zitruimte
            Testpersonen: 1.59m en 2.04m
            Beiden vinden een perfecte zithouding.

            Kleine opmerkingen

            De achterbank gaat niet volledig plat
            De uitgebreide rijhulpsystemen (merendeels optie) behoeven studie
            Teveel knoppen op het stuur
            Telefoon laat zich enkel rechtopstaand per bluetooth verbinden

            Foutmeldingen
            Bij 5430 km gaf de boordcomputer een fout weer m.b.t. de partikelfilter. Volgens VW moet men dan 15 minuten lang in 4e versnelling tegen minstens 70 km/u rijden.
            Na 13 minuten verdween de melding. Nadeel is dat de filterreiniging het verbruik verhoogt.


            autobild.de
            Last edited by Löwe; 01/08/2013, 19:21.

            Comment


            • Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waar je deze gegevens vandaan haalt, Löwe ? Autobild.de ? Kan je ook de gegevens opvragen van andere wagens ? Heb je een linkje ? Thanks !

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door neoneon Bekijk Berichten
                Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waar je deze gegevens vandaan haalt, Löwe ? Autobild.de ? Kan je ook de gegevens opvragen van andere wagens ? Heb je een linkje ? Thanks !
                Dat artikel heb ik redelijk toevallig gevonden op autobild.de
                Heb eens gekeken en het blijkt toch moeilijk om andere modellen te vinden die ze ook op die manier gescreend hebben.
                Enkel de A klasse zag ik in de lijst staan: http://www.autobild.de/tests/einzeltests/?page=1
                Ik kan wel de (enigzins) vergelijkbare tests van ADAC aanraden: http://www.adac.de/infotestrat/tests...t/default.aspx

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                  Dat artikel heb ik redelijk toevallig gevonden op autobild.de
                  Heb eens gekeken en het blijkt toch moeilijk om andere modellen te vinden die ze ook op die manier gescreend hebben.
                  Enkel de A klasse zag ik in de lijst staan: http://www.autobild.de/tests/einzeltests/?page=1
                  Ik kan wel de (enigzins) vergelijkbare tests van ADAC aanraden: http://www.adac.de/infotestrat/tests...t/default.aspx
                  Thanks! Interessante website!!!

                  Comment


                  • ziet er mooi pakketje uit

                    Oorspronkelijk geplaatst door bakkietje Bekijk Berichten
                    De mijne wordt de vrijdag geassembleerd, levering 1ste week van augustus...

                    Golf VII 1.4 TSi BMT ACT Highline

                    • Limestone Grey
                    • Pack Business @ GPS Discover Media
                    • 17" Dijon velgen
                    • Licht- en zichtmodule
                    • Xenonkoplampen met LED dagrijverlichting
                    • Verdonkerde achterlichten @ LED techniek
                    • Driver Profile Selection
                    • Verdonkerde achterruiten
                    • Buitenspiegels elektrisch inklapbaar

                    Comment


                    • Zijn hier mensen die het "Alarmsysteem Plus" hebben op de golf VII? Is dit een aanrader? Werkt het alarm ook als de portieren niet op slot zijn (als je bvb. dan een portier opent, of als er iemand nog in de wagen zit)? En werkt het alarm onmiddellijk als er iets in/aan de wagen zou gebeuren? Is er visueel ook een verschil in de wagen t.o.v. een wagen die geen "Alarmsysteem Plus" heeft? Want zelfs met de standaardbeveiliging zit er in de Golf toch ook een rood lampje aan het bestuurdersportier dacht ik...
                      Last edited by ; 18/08/2013, 12:11.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door vwpolo02 Bekijk Berichten
                        Zijn hier mensen die het "Alarmsysteem Plus" hebben op de golf VII? Is dit een aanrader? Werkt het alarm ook als de portieren niet op slot zijn (als je bvb. dan een portier opent, of als er iemand nog in de wagen zit)? En werkt het alarm onmiddellijk als er iets in/aan de wagen zou gebeuren? Is er visueel ook een verschil in de wagen t.o.v. een wagen die geen "Alarmsysteem Plus" heeft? Want zelfs met de standaardbeveiliging zit er in de Golf toch ook een rood lampje aan het bestuurdersportier dacht ik...
                        Ik spreek niet uit ervaring maar ben zo goed als zeker dat het alarm niet werkt wanneer de auto niet op slot is. Ook het 'plus' systeem niet.
                        In de regel schakelt het alarm in wanneer men de auto vergrendelt. (vw.de)
                        Het alarm 'plus' biedt tegenover het gewone alarm interieurbewaking en voelt wanneer de wagen ongewild verplaatst wordt.
                        Zelf heb ik er nog niet echt op gelet maar normaal gezien zijn er bij alarm plus extra sensoren in het interieur aanwezig.
                        Ik dacht dat die dan worden weggewerkt ter hoogte van het brillenvak aan de achteruitkijkspiegel.
                        Hier nog een klein filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Ae33_jFYpRQ

                        Comment


                        • Heeft iemand nog iets gehoord over de TGI en TwinDrive ? Ik vind het verbazend stil rond de alternative aandrijvingen waar VAG mee wou uitpakken ...
                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                            Heeft iemand nog iets gehoord over de TGI en TwinDrive ? Ik vind het verbazend stil rond de alternative aandrijvingen waar VAG mee wou uitpakken ...
                            Door autoweek.nl op 14.08.2013:


                            In het streven naar een lagere CO2-uitstoot voor het gamma heeft Volkswagen een nieuwe strategie ingezet: die van de TGI-aardgasmotoren.

                            Volkswagen wil de komende periode het TGI-label invoeren en flink uitbouwen. De TGI BlueMotion-modellen gaan de EcoFuel-modellen die we nu al kennen vervangen.
                            Onder de kap liggen dan ook bifuel-motoren, die geschikt zijn om op
                            benzine en aardgas te rijden.
                            Het merk uit Wolfsburg kiest niet voor niets voor het promoten van deze aandrijflijnen. De acceptatie van aardgas als brandstof neemt wereldwijd toe.
                            Bovendien is de
                            CO2-uitstoot vergeleken met een even krachtige benzinemotor tot 25 procent lager.
                            Dat is cruciaal bij het behalen van de striktere CO2-normen die de komende jaren wereldwijd gaan gelden.

                            De Golf hatchback werd op de Salon van Genève als TGI BlueMotion DSG geïntroduceerd. De 1,4-liter motor heeft een vermogen van 110 pk.
                            De gecombineerde CO2-uitstoot is 92 g/km. Later deze zomer komt de auto op de markt, in de herfst volgt de Variant.



                            Comment


                            • Nachtblauw, 18" Salvador, R-Line pakketje:





                              Comment


                              • Ben ik de enige die last heeft van "afpellen" van het lederen stuurwiel? Van het minste ik daar tegen zit komen er velletjes los... in de gti zit ook een lederen stuurwiel en dat is na al die tijd nog in prima staat...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Aephyon Bekijk Berichten
                                  Ben ik de enige die last heeft van "afpellen" van het lederen stuurwiel? Van het minste ik daar tegen zit komen er velletjes los... in de gti zit ook een lederen stuurwiel en dat is na al die tijd nog in prima staat...

                                  nope!

                                  Comment


                                  • e-Golf

                                    - elektromotor met 115 pk / 270 Nm
                                    - verbruik: 12,7 kWh / 100 km
                                    - 0-100: 10,4 sec.
                                    - top: 140 km/u
                                    - actieradius: 190 km
                                    - oplaadtijd: 80% in 30 min.
                                    - enkel met 4 deuren

                                    De e-Golf krijgt standaard klimaatregeling, standverwarming, navigatiesysteem, vooruitverwarming en volledige led-verlichting.
                                    Exacte lanceringsdatum en prijs zijn nog niet bekend.



                                    autoweek.nl

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Aephyon Bekijk Berichten
                                      Ben ik de enige die last heeft van "afpellen" van het lederen stuurwiel? Van het minste ik daar tegen zit komen er velletjes los... in de gti zit ook een lederen stuurwiel en dat is na al die tijd nog in prima staat...
                                      Mijn Golf 6 Highline heeft dat ook. Bij het minste dat je met je jeans tegen het stuurt komt is het leder beschadigd.

                                      Comment


                                      • Ik blijf twijfelen tussen O3 combi Elegance en een Golf 7 variant highline, beiden met 2.0tdi DSG.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X