Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dit bedrog van d'Ieteren zoveel mogelijk openbaar maken. Kranten enz aanschriijven . Meer druk op de dealer zetten. Waarschijnlik steekt hij die 500 euro in zijn zak. Ik verminder mijn storting aan het fonds van behoeftige Vw dealers met 500 euro en schenk dit aan u :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
      2.0 tdi wordt bijna niet verkocht in Belgie. Wou er bij Leuris een proefrit mee doen maar was niet beschikbaar. Nog geen enkele verkocht beweerde de verkoper.
      Ik heb indertijd met de 2.0 TDI proef gereden, rijdt zalig en stukken beter dan de 1.6 naar mijn mening. Moest ik voor diesel zijn gegaan zou het zeker de 2.0 TDI geworden zijn, scheelt hem trouwens niet zo heel veel wat belastingen betreft noch in verbruik als je er veel lange afstanden mee doet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk Berichten
        Ik heb indertijd met de 2.0 TDI proef gereden, rijdt zalig en stukken beter dan de 1.6 naar mijn mening. Moest ik voor diesel zijn gegaan zou het zeker de 2.0 TDI geworden zijn, scheelt hem trouwens niet zo heel veel wat belastingen betreft noch in verbruik als je er veel lange afstanden mee doet.
        Hoe rijdt de 2.0 tdi in vergelijking met de 14 tsi ?

Comment

• Ook hier hetzelfde probleem.
          Golf 7 besteld bij lokale dealer op donderdag 16/01/2014 (eerste publieke dag vh autosalon).

Twee dagen later, op zaterdag 18/01, verlagen ze de pack prijs met 500 euro...
          Waar kan je klacht neerleggen?

Comment

• De Golf 7 is momenteel niet de populairste auto van Duitsland, maar wellicht dat deze bodykit van Caractere daar iets aan kan veranderen.

Hoewel de zevende generatie VW Golf alweer een tijdje op de markt is hebben we nog niet heel veel getunede exemplaren voorbij zien komen. Is het Caractere wel gelukt om de nieuwe Golf wat meer karakter te geven?
            Het pakket dat ontwikkeld is door het Belgische Caractere bestaat uit een aangepaste grille, spoiler aan de voor- en achterkant en een diffuser aan de achterkant. Mensen met een Golf GTI, GTD, R of R-line hebben pech, want die kunnen deze onderdelen niet allemaal laten monteren.
            Klanten kunnen er zelf voor kiezen of ze de uitlaat zichtbaar of onzichtbaar hebben aan de achterzijde.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Gisteren op het autosalon eens voor de eerste keer echt in gezeten.
                  Staat op een héél erg hoog niveau qua afwerking imo.
                  Mercedes, BMW, eat your heart out.
                  Interieur ook mooier gestyled dan een A3, maar da's mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                    Gisteren op het autosalon eens voor de eerste keer echt in gezeten.
                    Interieur ook mooier gestyled dan een A3, maar da's mijn persoonlijke mening natuurlijk.
                    akkoord

Comment

• De Caractère opsmuk is -zoals verwacht- behoorlijk lelijk. Zacht uitgedrukt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                        Gisteren op het autosalon eens voor de eerste keer echt in gezeten.
                        Golf Variant komt dan ook akelig dicht bij de verouderde Passat Variant in mijn ogen, doordat hun koffer nagenoeg gelijk is en de afwerking van de Golf op het niveau van de Passat zit.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Golf Variant komt dan ook akelig dicht bij de verouderde Passat Variant in mijn ogen, doordat hun koffer nagenoeg gelijk is en de afwerking van de Golf op het niveau van de Passat zit.
                          Ook waar, de afwerking/materiaalkeuze van de Passat vind ik persoonlijk niet meer helemaal up to date. Daar is ruimte voor verbetering.
                          Het model gaat in de basis ook al 9 jaar mee dus opvolger is gewenst.
                          De Golf Variant vind ik over het algemeen best geslaagd maar het formaat van de koets is net iets te groot voor z'n wielbasis wat resulteert in iets minder goede proporties.
                          Dit is goed te merken aan de lange overhang achteraan.

Comment

• Het interieur van de Golf is meer dan geslaagd, veel beter dan de huidige Passat. Maar het exterieur is weer wat je van een Golf Variant kan verwachten: trekt op niet veel. Lang getwijfeld tussen de Golf Variant of de Octavia Combi maar uiteindelijk toch voor Octavia Combi gegaan. Beter uitgerust voor hetzelfde geld (en zit dan nog in de prijsklasse waar terug een Passat mogelijk was of een Superb Combi).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dawai Bekijk Berichten
                              Ook hier hetzelfde probleem.
                              Golf 7 besteld bij lokale dealer op donderdag 16/01/2014 (eerste publieke dag vh autosalon).

Twee dagen later, op zaterdag 18/01, verlagen ze de pack prijs met 500 euro...
                              Waar kan je klacht neerleggen?
                              Ik moet vanavond bij de dealer langs voor een gesprek. Ze geven al toe dat er heel wat veranderde. benieuwd naar het vervolg. 950 euro verschil is een serieus bedrag. ( 200 euro extra salonkorting en 750 euro extra packkorting ).
                              Eerst resultaat afwachten vannhet gesprek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                Hoe rijdt de 2.0 tdi in vergelijking met de 14 tsi ?
                                Heb enkel in de seat leon en de octavia met een 1.4 tsi gereden.

2.0 TDI kan je vergelijken met de 1.4 tsi 140 pk, verschillen niet zo heel veel wat rijervaring betreft, allebei meer dan voldoende krachtig, ongeveer zelfde prestaties (behalve dan de verslavende dieselkick, ma das voor mij nog wat afkicken na 10 jaar dieselrijden ). Beiden zijn zeer aangename motorblokken.

De 1.4 tsi 122 is iets minder krachtig maar voor een middenklasser meer dan voldoende mijn inziens. Nadeel is dat als je er serieus gas mee geeft, het verbuik ook serieus omhoog gaat. Verschil is groter dan bij een diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                  Ook waar, de afwerking/materiaalkeuze van de Passat vind ik persoonlijk niet meer helemaal up to date. Daar is ruimte voor verbetering.
                                  Het model gaat in de basis ook al 9 jaar mee dus opvolger is gewenst.
                                  De Golf Variant vind ik over het algemeen best geslaagd maar het formaat van de koets is net iets te groot voor z'n wielbasis wat resulteert in iets minder goede proporties.
                                  Dit is goed te merken aan de lange overhang achteraan.
                                  De Passat staat ook op een verlengd Golf onderstel dacht ik, die heeft ook wel redelijke overhangen in ieder geval.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Persoonlijk vind ik de Golf Variant knapper dan de Passat.
                                    De Passat is wat groter maar niet zo vernieuwend en heeft een eerder saai uiterlijk. Maar dat is maar 1 mening natuurlijk.

Ook het interieur van de Variant heeft een stap voor dan dat van de Passat. Dat is nog ongeveerhet zelfde interieur als dat van de vorige versie.

Mijn Golf Variant komt toe in brussel op 10 februari. Ben eens benieuwd hoe die er echt gaat uitzien want heb nog geen Variant gezien in het zwart op de weg.

Comment

• Het verschil in twee. dat was het resultaat. Wel in natura.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        De Passat staat ook op een verlengd Golf onderstel dacht ik, die heeft ook wel redelijke overhangen in ieder geval.
                                        Staat inderdaad op het onderstel van de Golf 5/6. Toch vind ik de proporties iets beter dan de nieuwe Golf Variant.
                                        De nieuwe komt op het MQB platforum waar ook de Golf 7 op staat.

Comment

• De nieuwe 1.0 TSI-driecilinder die Volkswagen introduceert in de vernieuwde Polo gaat binnen afzienbare tijd ook z'n weg vinden naar de Golf.

Bij de onthulling van de vernieuwde Polo liet Volkswagen weten dat het motorengamma binnenkort wordt aangevuld met de nieuwe 1.0 TSI-driecilinder van 90 pk. Volgens fabrieksopgave verbruikt dit blokje in de Polo 4,1 liter benzine per 100 kilometer, bij een CO2-uitstoot van 94 g/km.
                                          Bij de officiële presentatie van de Polo in Wolfsburg liet een ingenieur weten dat we deze motor ook gaan terugzien in 'hogere segmenten'. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te concluderen dat hiermee de Golf wordt bedoeld maar andere modellen die nu met de 1.2 TSI leverbaar zijn, zoals de Touran natuurlijk ook.
                                          Op dit moment is de Ford Focus de enige C-segmenter met een éénliter driecilinder aan boord. Sinds kort is de Citroën C4 leverbaar met een driepitter met een inhoud van 1,2 liter, de 130 pk sterke e-THP. Deze motor monteert Peugeot binnenkort ook in de 308.
                                          De nieuwe 1.0 TSI uit Wolfsburg wordt leverbaar met twee verschillende vermogens. De basis wordt gevormd door de versie met 90 pk, in de Up GT troffen we al eens een versie aan met 110 pk. Wanneer Volkswagen de driepitter introduceert in de Golf is nog even afwachten maar het zou ons niet verbazen als dit samenvalt met de salon van Genève.
                                          Dezelfde ingenieur die wist te vertellen dat de 1.0 TSI-motor ook in grotere modellen terecht gaan komen, liet tevens weten dat de driecilinder TDI uit de Polo niet in hogere segmenten ingezet gaat worden.

Bron: Autoweek
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Working...
                                          X