Al nieuws over die nieuwe aardgasversie van de variant ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VII
Collapse
X
-
Vanaf vandaag staat de Golf Variant 1.4 tgi (cng) 110 pk op de configurator van volkswagen.be . Jammer genoeg enkel leverbaar als Trendline (vanaf 25.025 euro, 1700 meer dan de 1.6 tdi) en met een beperkt aantal verkrijgbare opties. Onbegrijpelijk dat d'Ieteren deze toch wel interessante versie (milieuvriendelijk , verbruikt +/- 5 kg CNG/100 km en 1 kg CNG kost slechts 0.89 euro) zo stiefmoederlijk behandeld. Je zou haast denken dat ze hem niet willen verkopen..... Gelukkig zijn ze in het buitenland(CZ via Duitsland) slimmer en bieden ze daar wel het volledige gamma met alle opties aan (Trendline 17.600 euro, Comfortline 18.600 euro en Highline 19.600 euro) zodat het een te overwegen alternatief wordt voor de 1.6 tdi 105 die slechts 700 euro goedkoper is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenVanaf vandaag staat de Golf Variant 1.4 tgi (cng) 110 pk op de configurator van volkswagen.be . Jammer genoeg enkel leverbaar als Trendline (vanaf 25.025 euro, 1700 meer dan de 1.6 tdi) en met een beperkt aantal verkrijgbare opties. Onbegrijpelijk dat d'Ieteren deze toch wel interessante versie (milieuvriendelijk , verbruikt +/- 5 kg CNG/100 km en 1 kg CNG kost slechts 0.89 euro) zo stiefmoederlijk behandeld. Je zou haast denken dat ze hem niet willen verkopen..... Gelukkig zijn ze in het buitenland(CZ via Duitsland) slimmer en bieden ze daar wel het volledige gamma met alle opties aan (Trendline 17.600 euro, Comfortline 18.600 euro en Highline 19.600 euro) zodat het een te overwegen alternatief wordt voor de 1.6 tdi 105 die slechts 700 euro goedkoper is.
Conclusie hoe groener je gaat in Belgie hoe blauwer je word van de factuur.2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk BerichtenEigenlijk moet je hem vergelijken met een 1.4TSI die waarschijnlijk nog goedkoper is dan een 1.6TDI. Een vriend van me heeft gekeken voor een A3 TGI. Die kwam bijna 3000euro duurder dan zijn broertje de 1.4 TSI. Je kreeg wel 2000€ terug van de aardgasleverancier. Dus dan scheelt nog 1000euro. Voor dat geld kun ja al enkele malen tanken.
Conclusie hoe groener je gaat in Belgie hoe blauwer je word van de factuur.
Alleen de BIV al scheelt al meer dan € 300 ten opzichte van de dieselversie.
Comment
-
Krijg je ook 2.000 euro terug als je hem in het buitenland koopt of ben je gedwongen Belgisch te kopen ? Je moet hem eigenlijk vergelijken met de 1.2 tsi 105 pk qua prestaties en die is 3800 euro minder duur hier in Belgie. Bij de Duitse CZ dealer is de benzine versie slechts 2400 euro goedkoper dan de TGI. Een Belgische versie komt al niet in aanmerking voor mij. Je kan hem enkel als trendline krijgen en met een beperkt aantal opties (sportzetels zo te zien niet leverbaar) tewijl de buitenlanders het volledige gamma leveren. Onbegrijpelijk toch die uitrustings en prijzenpolitiek van d'Ieteren.....
Comment
-
Goed nieuws gekregen van de aardgasfederatie : de premie van 2.000 euro geldt ook voor wagens die je zelf invoert. Bij Juetten-Koolen.de kan ik dus een Golf Variant 1.4 tgi Trendline bestellen voor € 15.617 (€ 14.558 +21% btw - € 2.000 premie). Goedkoper kan je niet rijden met een Golfke denk ik. Voor een goed uitgeruste Highline kom ik aan € 25.000. Vrijdag eens naar Kortenberg rijden om te zien of ze er daar één hebben staan. Zeker een waardig alternatief voor een 1.6 tdi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenNet naar Kortenberg geweest. Geen spoor van de Golf 1.4 tgi op CNG. Die kan al wel besteld worden maar je kan hem niet zien of proefrijden. Begrijpe wie kan......Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Ik ga binnenkort een golf variant bestellen, maar twijfel alleen nog over de kleur. Ik zou het liefst de pacific blue bestellen, maar ik ben bang dat de herverkoopwaarde een stuk lager ligt dan de saaiere grijze kleuren. Wat denken jullie hiervan? Zal zeker binnen de vier jaar terug verkocht worden, dus herverkoopwaarde is toch vrij belangrijk.
Comment
-
Mijn golf 14 tsi act zou gisteren van de band gerold moeten zijn. Het aftellen kan nu beginnen. Normaal gezien is ie volgende week woensdag in Brussel, dan wachten tot de papieren in orde zijn en ik een afspraak krijg voor ophaling. Hopelijk eind februari, wellicht begin maart...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Demark Bekijk BerichtenMijn golf 14 tsi act zou gisteren van de band gerold moeten zijn. Het aftellen kan nu beginnen. Normaal gezien is ie volgende week woensdag in Brussel, dan wachten tot de papieren in orde zijn en ik een afspraak krijg voor ophaling. Hopelijk eind februari, wellicht begin maart...Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk BerichtenVolgende week donderdag een testrit gepland in Kortenberg met een VW Golf Trendline 90PK BMT, iemand al ervaringen mee? Gaat die goed mee in het dagelijkse verkeer?, zal ik het verschil van 15PK tov de 105PK-versie héél hard voelen in BE?
Er is een verschil in sprintvermogen maar dat is vrij onbelangrijk in gewoon verkeer.
TDI 90 heeft slechts 20Nm minder koppel (230 tegenover 250 voor de TDI 105) maar komt op hetzelfde moment maximaal vrij: bij 1500 opm.
Het laatste is hetgeen een auto 'vlot' doet aanvoelen in de praktijk van elke dag.
Comment
-
Mijn 90pk bmt (in een polo) had op de rollen 103pk en 256nm, als er al verschil is met een 105pk ga je dit verschil amper voelen.
Persoonlijk vind ik de 1.6tdi zeker niet traag maar het hernemen is niets. Als je op de snelweg rijdt en je wilt versnellen moet je wel even geduld hebben. Daarentegen zuinig en stil aan 120/u (2100rpm).2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
Comment