Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    e-Golf

- elektromotor met 115 pk / 270 Nm
    - verbruik: 12,7 kWh / 100 km
    - 0-100: 10,4 sec.
    - top: 140 km/u
    - actieradius: 190 km
    - oplaadtijd: 80% in 30 min.
    - enkel met 4 deuren

De e-Golf krijgt standaard klimaatregeling, standverwarming, navigatiesysteem, voorruitverwarming en volledige led-verlichting.
    Exacte lanceringsdatum en prijs zijn nog niet bekend.

autoweek.nl
    Prijs (Duitsland) is bekend: 34 900 € en omvat bovenstaande uitrusting standaard.
    Inbegrepen is ook 8 jaar of 160 000 km garantie op de batterij en jaarlijks 30 dagen een voertuig met verbrandingsmotor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
      Vanavond eindelijk mijn Golf variant oppikken bij de dealer.
      Net eerste woon-werkverkeer mee gedaan en ben heel tevreden tot nu toe!

Comment

Prijs (Duitsland) is bekend: 34 900 € en omvat bovenstaande uitrusting standaard.
        Inbegrepen is ook 8 jaar of 160 000 km garantie op de batterij en jaarlijks 30 dagen een voertuig met verbrandingsmotor.
        Op zich is dat duur, maar als je dan ziet wat een Leaf kost of een Tesla dan valt het weer mee.

Ik neem aan dat je die 80% lading in 30 minuten ook niet zomaar aan elk stopcontact haalt.

Als bedrijfswagen zou ik dit serieus overwegen.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• 35.000 euro is wel duur . Ze moesten minimum 20 jaar garantie geven op die batterijen. Je zal zo'n ding maar willen verkopen na 7 jaar/150.000 km. Dat raak je aan de straatstenen niet kwijt wegens vrees voor dure reparatiekosten in de nabije toekomst. De 1.4 tgi CNG lijkt me een interessanter alternatief. Ik heb me een 1.4 tgi Highline geconfigureerd met metaalkleur , dsg 7 , ergo zetels , velgen 17' Salvador , trekhaak inklapbaar , full Xenon + LED , DLA , park pilot en park assist , Discover Media , Alarm , climatronic ,licht en zicht en kom aan een prijs van +/- 26.500 euro (2.000 euro aardgaspremie inbegrepen).Een gelijk uitgeruste 1.6 tdi is 1.600 euro duurder. Jammer dat ik hem nergens kan proefrijden. 110 pk zal wel volstaan voor deze wagen hoop ik. Mijn even sterke '6' Tdi heeft me nooit de indruk gegeven ondergemotorizeerd te zijn.

Comment

Net eerste woon-werkverkeer mee gedaan en ben heel tevreden tot nu toe!
            Topic? Specs?
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Ik neem aan dat je die 80% lading in 30 minuten ook niet zomaar aan elk stopcontact haalt.
              Als je hem gewoon aan een gangbaar stopcontact volledig wil opladen, duurt het 13 uur.
              Met een wallbox thuis of aan laadpalen duurt het 8 uur.
              Die 80% in 30 minuten is enkel mogelijk via een openbaar CCS snellaadstation.

Comment

• De e-Golf laat toe te kiezen uit 3 rijprofielen:

rijprofiel Normal Eco Eco+
                klimaatregeling beperkt sterk beperkt uitgeschakeld
                vermogen 115 pk 95 pk 75 pk
                koppel 270 Nm 220 Nm 175 Nm
                0-100 10,4 sec. 13,4 sec. 20,9 sec. (90 km/u)
                topsnelheid 140 km/u 115 km/u 90 km/u
                Last edited by Löwe; 15/02/2014, 17:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                  Topic? Specs?
                  Komt nog, eerst eens deftige foto's nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                    35.000 euro is wel duur . Ze moesten minimum 20 jaar garantie geven op die batterijen. Je zal zo'n ding maar willen verkopen na 7 jaar/150.000 km. Dat raak je aan de straatstenen niet kwijt wegens vrees voor dure reparatiekosten in de nabije toekomst. De 1.4 tgi CNG lijkt me een interessanter alternatief. Ik heb me een 1.4 tgi Highline geconfigureerd met metaalkleur , dsg 7 , ergo zetels , velgen 17' Salvador , trekhaak inklapbaar , full Xenon + LED , DLA , park pilot en park assist , Discover Media , Alarm , climatronic ,licht en zicht en kom aan een prijs van +/- 26.500 euro (2.000 euro aardgaspremie inbegrepen).Een gelijk uitgeruste 1.6 tdi is 1.600 euro duurder. Jammer dat ik hem nergens kan proefrijden. 110 pk zal wel volstaan voor deze wagen hoop ik. Mijn even sterke '6' Tdi heeft me nooit de indruk gegeven ondergemotorizeerd te zijn.
                    En jij hebt garanties over het CNG netwerk? Elentriek is overal ...
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Zaterdag mijn golf variant besteld: 2.0TDI DSG, Highline, Pacific Blue, Pack Business Class GPS Discover Media, Xenonlichten, DPS, Verdonkerde ruiten, velgen 'Dijon' (car configurator zegt 6J en banden 205, mijn bestelbon: 7J en banden 225)
                      Levering ergens in mei...

Comment

Komt nog, eerst eens deftige foto's nemen.
                        Toch al rap een foto posten

Toen ik hem ging afhalen:

Specs:

1.6 tdi BMT Highline(Front assist, Adaptive Cruise control,...), Deep Black Pearl, inklapbare trekhaak, Panoramisch open dak, Pack Business Class GPS Discover Media (Bleutooth, gps, usb,...),

Comment

Op zich is dat duur, maar als je dan ziet wat een Leaf kost of een Tesla dan valt het weer mee.
                          Als je het gaat narekenen is de prijs nog wel enigszins verdedigbaar. Het blijft veel geld natuurlijk.
                          Echter, als je ziet hoe omvangrijk de standaarduitrusting is (waarde is ongeveer 7000€ als je dezelfde uitrusting op een Golf Highline neemt) dan valt het wel te plaatsen.
                          Als ik bijvoorbeeld een vergelijkbaar model met brandstofmotor samenstel (1.4 TSI 140 DSG komt qua prestaties in de buurt) en voeg de opties toe (zo goed als mogelijk) die standaard aanwezig zijn op de e-Golf, dan kom ik op ca 32 000 €.
                          Bovendien heb je geen 160 000 km / 8 jaar garantie op de motor (batterij) en bespaar je duidelijk op onderhoud, wat veel minder nodig is bij een elektrisch voertuig.
                          Het blijft nog steeds veel geld natuurlijk. Ik zou voor dagelijks gebruik perfect een Golfje kunnen samenstellen voor 10 à 15 000 € minder die ook voldoet aan mijn eisen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fortega Bekijk Berichten
                            Zaterdag mijn golf variant besteld: 2.0TDI DSG, Highline, Pacific Blue, Pack Business Class GPS Discover Media, Xenonlichten, DPS, Verdonkerde ruiten, velgen 'Dijon' (car configurator zegt 6J en banden 205, mijn bestelbon: 7J en banden 225)
                            Dan toch gekozen voor Pacific Blue. Gaat ge geen spijt van krijgen, prachtige kleur.

Comment

Heb nog niet met beide motorisaties gereden maar ik vermoed dat het verschil in dagelijks verkeer eerder beperkt tot zelfs miniem zal zijn.
                              Er is een verschil in sprintvermogen maar dat is vrij onbelangrijk in gewoon verkeer.
                              TDI 90 heeft slechts 20Nm minder koppel (230 tegenover 250 voor de TDI 105) maar komt op hetzelfde moment maximaal vrij: bij 1500 opm.
                              Het laatste is hetgeen een auto 'vlot' doet aanvoelen in de praktijk van elke dag.
                              Zal het je donderdagavond weten te zeggen hoe hij aanvoelt in het verkeer!😏

Comment

En jij hebt garanties over het CNG netwerk? Elentriek is overal ...
                                In Belgie lopen ze inderdaad, zoals gewoonlijk , wel wat achter met CNG pompen. Slechts een twintigtal over heel Belgie. Ik heb er hier eentje op 2 km van mijn deur (0.99 per kg) en eentje op 1 km van waar ik werk (0.89 per kg). Dus geen probleem om er , voor woon/werk verkeer , wekelijks effe te gaan tanken als ik er passeer. Duitsland , Oostenrijk en Italie is ook geen probleem , enkel Frankrijk is even achterlijk als Belgie op dat gebied. Trouwens als ik eerst de CNG tank leeg rijd en daarna de benzinetank dan kom ik nog maar aan een gemiddelde km prijs die gelijk is aan die van een 1.6 tdi dieselversie. CNG zal in de komende jaren enkel maar aan belang winnen denk ik : een propere brandstof en een , voor een merk zoals VW , relatief eenvoudige manier om de gemiddelde co2 uitstoot van hun gamma te verlagen. Die Dover velgen vallen overigens best wel mee op zo'n Variant. Vrijdag effe naar Aken rijden om te bestellen. Ik twijfel alleen nog over de kleur . Pacifc Blue , Limestone Grey of toch maar het gewaagdere Sunset Red ? Ik vind de keuzemogelijkheden qua in - en exterieur kleuren trouwens maar mager. Waarom geen mooie groen tinten of Ergo zetels in een andere kleur dan zwart (bv Marakesh) ? Op de Golf 4 had je indertijd veel meer mogelijkheden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fortega Bekijk Berichten
                                  Zaterdag mijn golf variant besteld: 2.0TDI DSG, Highline, Pacific Blue, Pack Business Class GPS Discover Media, Xenonlichten, DPS, Verdonkerde ruiten, velgen 'Dijon' (car configurator zegt 6J en banden 205, mijn bestelbon: 7J en banden 225)
                                  Op 6j liggen 205 'All Weather' banden (althans volgens www.volkswagen.de) , op 7j de normale 225 banden. Jammer dat die Dijon velgen met 205 Allweather banden niet te verkrijgen zijn in CZ anders had ik die gekozen ipv de standaard Dover velgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Dan toch gekozen voor Pacific Blue. Gaat ge geen spijt van krijgen, prachtige kleur.
                                    Ge zult me binnenkort wel in Maaseik zien rondrijden, David67...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                      Op 6j liggen 205 'All Weather' banden (althans volgens www.volkswagen.de) , op 7j de normale 225 banden. Jammer dat die Dijon velgen met 205 Allweather banden niet te verkrijgen zijn in CZ anders had ik die gekozen ipv de standaard Dover velgen.
                                      Ik denk dat die 6j hier in BE ook niet te verkrijgen zijn, maar eerder een copy-paste fout in de car configurator...

Comment

Toch al rap een foto posten
                                        (...)
                                        Prachtige wagen.

Comment

• Ben ondertussen redelijk ongeduldig aan het worden op mijn Golf VII.

Senior hier op het werk heeft zijn Passat 2 weken na mijn Golf VII besteld, die is al toegekomen, ik zit ondertussen al meer dan 2 maand te wachten (hatchback, geen variant). Dit terwijl volgens de garage de hatchbacks goed leverbaar zijn, en de verwachte levertijd 2 maand was volgens hun ...
                                          Last edited by deephallow; 19/02/2014, 15:54.

Comment

Working...
                                          X