Oorspronkelijk geplaatst door sink
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VII
Collapse
X
-
Vorige week positief bericht gekregen van de fleet manager voor mijn volgende firmawagen. Hebben voor mij volgende wagen besteld:
golf variant 1.6 TDI Highline met volgende opties:
pack Business Class GPS Discover media (Park Pilot & Park Assist, Licht & zichtmodule, Buitenspiegels elektrisch inklapbaar, Elektronische klimaatregeling Climatronic..)
trekhaak
Nu heb ik op de website gezien dat er een optie MDI (ipod/iphone) is. Weet iemand wat je hier extra mee kunt tov de gewone usb aansluiting die aanwezig is? Betekent dit dat ik zonder deze optie mijn ipod niet kan aansluiten en muziek van afspelen?
Vind hier heel weinig info over terug.
Comment
-
Ook hier even mijn bedenkingen:
Een update over de golf:
Ik rijd er ondertussen een maand mee rond, al een goei 4500 kilometer mee gebold.
Enkele puntjes:
+ Hoewel ik niet zo'n voorstander ben van een touchscreen in een wagen valt het wel nog mee. Al vind ik dat je meer afgeleid bent om bijvoorbeeld van zender te veranderen aangezien je niet 'op gevoel' kan afgaan. De interface is wel heel duidelijk!
+- Kan misschien maar een gevoel zijn maar ik mis een 6de versnelling (1.6tdi) op de autostrade. Er mist precies 1 extra handeling om nadien op het gemak te kunnen cruizzzen.
- Op de autostrade vind ik hem veel te nerveus in vergelijking met mijn bmw. Ik kan het moeilijk omschrijven maar hij nodigt niet uit om in één trek naar het zuiden te rijden terwijl ik met de bmw bangelijk kon genieten van cruizzzen op de autostrade.
+- De adaptive cruise control is gemakkelijk op secundaire wegen, op de autostrade ook, als het niet druk is. Wanneer het druk is, is de tussenafstand veel te groot met je voorligger, met als gevolg er telkens andere wagens tussen kruipen en hij dus weer afremt om de (minimum) ingestelde afstand te bekomen. ik krijg zo telkens het gevoel meer achteruit dan vooruit te gaan
- De automatische 'stop' (noemt dat city safety stop?) treedt soms onverwachts in werking. Voornamelijk wanneer de wagen voor jou afslaat naar links of rechts en jij hem rechtdoor moet voorbij gaan. Op één of andere manier gaat dat niet snel genoeg en denkt hij dat je op het briljante idee bent gekomen om tegen hem in te crashen.... Mooi aangekondigd door een biepsigniaal smijt hij kort alles toe.
Tip: zorg ervoor dat je op dat moment niets aan het drinken bent.... Euhm.. een ezel stoot zich soms wel twee keer aan dezelfde steen... :s
+ De standaard boxen hebben best wel wat bass, dat kon ik niet zeggen van de bmw (is natuurlijk wel 8 jaar oud..).
- Een persoonlijk puntje, hoewel een golf best groot is, vind ik de wagen veel te klein. Ik rij veel liever rond met een break. Je krijgt er veel meer in kwijt
- Wat een kleine tankinhoud, ik schat één en kleine 45l? Ik geraak met moeite aan een 800 km met een volle tank... stom!
Hopelijk een beetje een nuttige bijdrage. Ik klaag zeker niet, dit zijn gewoon punjes dat mij zijn opgevallen. Nog een goeie 5 maand mee bollen en dan mag ik een andere kiezen!2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil: (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichtenidem, redelijk ambetant
Ik had dat ook dagen aan een stuk in de octavia van het werk !Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk BerichtenOok bij de normale Golf staan er nog euro 5 motoren in de configurator. De euro 6 motoren hebben een paar pk extra (1.6 tdi 110 ipv 105 pk , 1.2 tsi idem , 1.4 tsi 125 ipv 122 pk en 150 ipv 140 pk) . d'Ieteren heeft waarschijnlijk een schoon prijske bedongen bij de fabriek voor die verouderde motoren. 90% van die domme Belgen valt daar immers niet over...
Ik denk dat ze gisteren trouwens ook alle prijzen hebben opgetrokken in de configurator (zowel van basisprijs als opties).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenCruisen, no doubt.
Je kan er sportief mee rijden maar je hoort hem ook bijna niet.
Zéker bij het vertrekken, bedoel ik dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenZijn die euro 6 motoren dan ook met die Adblue toestand?
Bij de Passat heb je dat wel, en dat zie je als er "SCR" in de naam staat. Bijvoorbeeld: 2.0 TDI SCR BlueMotion Technology
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenDe 2.0 heeft toch de de typische VW diesel brom, niet?
Zéker bij het vertrekken, bedoel ik dan.
Geen idee, dit is een 1.4TSI COD (Cillinder on Demand) met 150pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenGeen idee, dit is een 1.4TSI COD (Cillinder on Demand) met 150pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenw00t Bekijk BerichtenNee, de Euro 6 motoren in de Duitse configurator hebben dat niet bij de Golf.
Bij de Passat heb je dat wel, en dat zie je als er "SCR" in de naam staat. Bijvoorbeeld: 2.0 TDI SCR BlueMotion Technology
Comment
Comment