Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
    Ook hier even mijn bedenkingen:

Een update over de golf:

Ik rijd er ondertussen een maand mee rond, al een goei 4500 kilometer mee gebold.

Enkele puntjes:

+ Hoewel ik niet zo'n voorstander ben van een touchscreen in een wagen valt het wel nog mee. Al vind ik dat je meer afgeleid bent om bijvoorbeeld van zender te veranderen aangezien je niet 'op gevoel' kan afgaan. De interface is wel heel duidelijk!

+- Kan misschien maar een gevoel zijn maar ik mis een 6de versnelling (1.6tdi) op de autostrade. Er mist precies 1 extra handeling om nadien op het gemak te kunnen cruizzzen.

- Op de autostrade vind ik hem veel te nerveus in vergelijking met mijn bmw. Ik kan het moeilijk omschrijven maar hij nodigt niet uit om in één trek naar het zuiden te rijden terwijl ik met de bmw bangelijk kon genieten van cruizzzen op de autostrade.

+- De adaptive cruise control is gemakkelijk op secundaire wegen, op de autostrade ook, als het niet druk is. Wanneer het druk is, is de tussenafstand veel te groot met je voorligger, met als gevolg er telkens andere wagens tussen kruipen en hij dus weer afremt om de (minimum) ingestelde afstand te bekomen. ik krijg zo telkens het gevoel meer achteruit dan vooruit te gaan

- De automatische 'stop' (noemt dat city safety stop?) treedt soms onverwachts in werking. Voornamelijk wanneer de wagen voor jou afslaat naar links of rechts en jij hem rechtdoor moet voorbij gaan. Op één of andere manier gaat dat niet snel genoeg en denkt hij dat je op het briljante idee bent gekomen om tegen hem in te crashen.... Mooi aangekondigd door een biepsigniaal smijt hij kort alles toe.
    Tip: zorg ervoor dat je op dat moment niets aan het drinken bent.... Euhm.. een ezel stoot zich soms wel twee keer aan dezelfde steen... :s

+ De standaard boxen hebben best wel wat bass, dat kon ik niet zeggen van de bmw (is natuurlijk wel 8 jaar oud..).

- Een persoonlijk puntje, hoewel een golf best groot is, vind ik de wagen veel te klein. Ik rij veel liever rond met een break. Je krijgt er veel meer in kwijt

- Wat een kleine tankinhoud, ik schat één en kleine 45l? Ik geraak met moeite aan een 800 km met een volle tank... stom!

Hopelijk een beetje een nuttige bijdrage. Ik klaag zeker niet, dit zijn gewoon punjes dat mij zijn opgevallen. Nog een goeie 5 maand mee bollen en dan mag ik een andere kiezen!
    ik heb net dezelfde puntjes die me "storen", behalve dat ik ook nog die autozoom problemen hinderlijk vindt (elke keer je start staat die functie terug aan)
    verder vind ik het idd ook lachwekkend dat je slechts 50 liter brandstof hebt. En mijn gebruik zit op +-7 liter/100km (dan zegt men dat een diesel zuiniger is dan een benzine )

die adaptive cruise control vind ik soms zelfs storend, als er mensen meerijden zet ik het alvast niet op. De auto duikt echt omdat er een auto voor komt of trekt plots volle bak op omdat de auto voor je weg is geeft zo een deinende beweging (misschien daarom de naam Golf ) dus gebruik ik al minder de cruise control dan bij vorige auto's, normaal laat je gewoon even de gas los of geef je rustig aan terug gas nadien. Net zoals die park assist, de enige keren dat je dat gebruikt is wanneer er iemand meerijdt en dat eens wil zien.

En zoals Charlie hier ook al melde zag ik bij het wassen van de auto eergisteren ook dat de chrome lip onderaan de voorbumper al zout-inwerking heeft en zelfs een roestplekje...vind ik wel straf want bij de Jetta was dit nooit!
    Last edited by Liquid Li0n; 09/03/2015, 15:00.
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Vandaag mijn papa zijn Golf op zomervelgen gezet en eens goed gewassen. Ben echt zot van dat kleur. Verbruik na twee maand is 6l, autostrade is 5,4. Niet slecht voor een 1.4TSI

idd mooie kleur, is die gemakkelijk te onderhouden? twijfel nog of ik die kleur ook ga nemen....twijfel tussen "Pacific blue" of "night blue" maar dan wel op de VW Touran

Comment

• Ja is simpel te onderhouden, je ziet er niet veel vuil op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
          die adaptive cruise control vind ik soms zelfs storend, als er mensen meerijden zet ik het alvast niet op. De auto duikt echt omdat er een auto voor komt of trekt plots volle bak op omdat de auto voor je weg is geeft zo een deinende beweging (misschien daarom de naam Golf ) dus gebruik ik al minder de cruise control dan bij vorige auto's, normaal laat je gewoon even de gas los of geef je rustig aan terug gas nadien.
          Al eens geprobeerd om het profiel van ACC te veranderen? Naast de afstand kan je ook een algemeen rijgedrag voor ACC kiezen zoals Eco, Normaal of Sport.

Verder vind ik dat ACC enkel tot zijn recht kan komen in verbinding met DSG:
          - bij een handbak werkt ACC namelijk pas vanaf 30km/u.
          - bij DSG werkt het al vanaf stilstand, in die zin dat je op de Res knop op het stuur moet drukken om terug te vertrekken in een file. Indien de wagen minder dan 3 seconden heeft stilgestaan, moet je zelfs niet op Res drukken en zal ACC uit zichzelf terug vertrekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thompson Bekijk Berichten
            idd mooie kleur, is die gemakkelijk te onderhouden? twijfel nog of ik die kleur ook ga nemen....twijfel tussen "Pacific blue" of "night blue" maar dan wel op de VW Touran
            night en dan een donker bruin of beige interieur

Comment

• Euro 6 is beschikbaar, kost wel 280 euro surplus...
              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                Euro 6 is beschikbaar, kost wel 280 euro surplus...
                Meerprijs hangt af van de motor, blijkbaar. (configurator-wijsheid )

Bij de benzine's (variant) is het bijvoorbeeld:

85 pk: + 140 euro (+ 0 pk )
                110 pk: +330 euro (+ 5 pk)
                125 pk: +250 euro (+ 3 pk)
                150 pk: +510 euro (+ 10 pk)
                Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Waar zien jullie dat? Ik zie in de configurator nog steeds enkel de Euro 5 motoren. Hangt die prijsverhoging per motor dan niet samen met de algemen prijsverhoging die ik 2 weken geleden al gemeld had?

Comment

• In de configurator staan inderdaad nog Euro 5 motoren, maar als je die kiest en verder gaat, dan krijg je bvb volgende melding (bij VW Golf Variant, 1.6 TDi):

EU5 1,6 TDI 77kW 105pk 5v/DSG-7/4M 6v wordt EU6 1,6 TDI 81kW 110pk 5v/DSG-7/4M 6 v

510,00 €
                    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Inderdaad, wat een klunzige manier van hen om dat te doen. Maar voorlopig dus enkel bij de Variant, want bij de gewone Golf zie ik nog niks.

Comment

• Ik ben vorige week mijn golf 1.4 tsi 140pk gaan halen in Duitsland en deze is Euro 6, volgens het inschrijvingsbewijs...
                        Of is dit door de combinatie met de DSG?

Comment

• In Duitsland bieden ze al een jaar euro 6 motoren aan. Zoals gewoonlijk bood d'Ieteren nog een jaar langer verouderde Euro 5 motoren (hogere BIV) aan op de Belgische markt en maken ze nu van de invoering van de euro 6 motoren gebruik om op een slinkse manier de prijzen te verhogen. Proficiat met uw slimme Duitse aankoop overigens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON- Bekijk Berichten
                            Ik ben vorige week mijn golf 1.4 tsi 140pk gaan halen in Duitsland en deze is Euro 6, volgens het inschrijvingsbewijs...
                            Of is dit door de combinatie met de DSG?
                            Proficiat met je aankoop.
                            Hoelang was de wachttermijn?

Is het ook een Europees model?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                              In Duitsland bieden ze al een jaar euro 6 motoren aan. Zoals gewoonlijk bood d'Ieteren nog een jaar langer verouderde Euro 5 motoren (hogere BIV) aan op de Belgische markt en maken ze nu van de invoering van de euro 6 motoren gebruik om op een slinkse manier de prijzen te verhogen. Proficiat met uw slimme Duitse aankoop overigens.
                              Zijn de prijzen in Duitsland ook niet verhoogd toen ze van euro5 naar euro6 overstapten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                Zoals gewoonlijk bood d'Ieteren nog een jaar langer verouderde Euro 5 motoren (hogere BIV) aan op de Belgische markt en maken ze nu van de invoering van de euro 6 motoren gebruik om op een slinkse manier de prijzen te verhogen.
                                Twee weken geleden werden de prijzen ook al verhoogd. Een config die ik toen al had gebouwd kostte 34500 euro, en sinds de prijsverhoging is daar rond de 640 euro bijgekomen. Als ze die Euro 6 motor dan ook nog eens gaan doorrekenen, dan komt er nog eens 510 euro bij. Dat is op korte tijd wel 1150 euro erbij hé zeg.

Enfin, we zien wel wat de leasing daarvan denkt. Andere parameters hebben meer invloed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  Proficiat met je aankoop.
                                  Hoelang was de wachttermijn?

Is het ook een Europees model?
                                  Het gaat om een tweedehands wagen van 5/2013 met 20k km.
                                  Het verbaast me dus dat het een euro 6 is...
                                  Overigens highline met de meest courante opties + standverwarming, dan moet ik 's ochtends tenminste niet meer krabben...

Ik moet enkel rookgeur er nog eens uitkrijgen. Ik vermoed dat een mechanieker er eens in gerookt heeft...

Comment

• Euro 6 1.4 tsi is altijd 125 of 150 pk en euro 5 122 of 140 pk , dat lijkt me dus een vergissing.

Comment

• De 1.4 TSI ACT is al van in het begin Euro6 geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                        De 1.4 TSI ACT is al van in het begin Euro6 geweest.
                                        Klopt!
                                        Blijft een pareltje van een motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                          De 1.4 TSI ACT is al van in het begin Euro6 geweest.
                                          lucky me dus

Comment

Working...
                                          X