Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ditto

ik heb een park pilot er moeten bij nemen bij mijn auto omdat het een bedrijfswagen is, maar ik heb 'm nog nooit gebruikt :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
      Ditto

ik heb een park pilot er moeten bij nemen bij mijn auto omdat het een bedrijfswagen is, maar ik heb 'm nog nooit gebruikt :p
      same here, die park pilot gebruik je enkel is als er iemand meerijdt die dat eens wil zien hoe dat gaat. heb de auto bijna een jaar en heb dat 5x gebruikt.
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Met de zon toevallig deze tekentjes gezien.

Wat betekent het rechtse?

Dat ernaast zal de lane keeping assist zijn denk ik? Is dat gewoon aan te vinken via die OSB?-poort? Of moet er ook nog hardware voor geïnstalleerd worden? (Sensoren etc?)
        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Denk dat dat de dodehoekindicator is van de buitenspiegel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
            Denk dat dat de dodehoekindicator is van de buitenspiegel
            Was ook zoiets aan het denken

Bekijk

Comment

• maar voor sommige zaken die je via OBD/Canbus wilt inschakelen heb je wel de modules nodig. Als je die camera in de spiegel hebt voor de high beam assist kan je bv via VCDS/Vag-com die verkeersbordenherkenning aanzetten. Maar dodehoek indicator in een Golf kan niet, denk dat dit gewoon tellers zijn die ze in meerdere modellen van de VAG groep gebruiken.

==============

verder net dit gelezen: dit zou pas nogal een Golf GTD zijn

Naast het GTI- en GTE-geweld aan de Wörthersee heeft Volkswagen ook nog iets voor de dieselliefhebber: een gepimpte Golf Variant met zijn zwaarste 2.0 TDI, goed voor 240 pk en 500 Nm. Net zoals de Dark Shine is de Biturbo een project van leerling-medewerkers. 14 jongeren van VW Saksen sleutelden de showcar in elkaar, met […]

en dan nog iets...nieuwe navigatiekaarten zijn er! Mei 2015

Last edited by Liquid Li0n; 15/05/2015, 11:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                Maar dodehoek indicator in een Golf kan niet, ...
                Toch wel, dit heeft men in augustus vorig jaar stilletjes gelanceerd als "Blind Spot"-Sensor, en staat ook al een tijdje in de Belgische configurator als "Dode hoek sensor". Dit kan eventueel met Lane Assist gecombineerd worden om tegen te sturen als je toch probeert van strook te veranderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenw00t Bekijk Berichten
                  Toch wel, dit heeft men in augustus vorig jaar stilletjes gelanceerd als "Blind Spot"-Sensor, en staat ook al een tijdje in de Belgische configurator als "Dode hoek sensor". Dit kan eventueel met Lane Assist gecombineerd worden om tegen te sturen als je toch probeert van strook te veranderen.
                  pfff mijn golf is geleverd in augustus en dus besteld in juni dus spijtig genoeg heb ik die optie moeten mislopen, want ik vind die blind spot sensor echt een optie waar je iets aan hebt.

Comment

• Ik wist het hé, vorig weekend pas de kaartupdate van nov 2014 geinstalleerd, nu is er nét de nieuwste update van mei 2015 uitgebracht: http://www.navigation.com/is-bin/INT...ope_Media_MIB1

Dusja, morgen weer ffkes een half uurke hiermee bezighouden

Comment

• Het zijn er altijd 2 per jaar. De volgende komt dan weer in november. Maar buiten wat poi's merkt ge geen verschil, hopelijk met die van deze maand wel

Comment

• duurt dat maar een half uur? Ook bij Discover Pro?
                        van t weekend anders ook eens mee bezig houden...
                        SD kaart moet ene van 32GB zijn dacht ik?
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

Comment

• gewoon SD kaartje uit de auto halen, in de pc proppen, formatteren(best eerst backup maken) dan gedownloade zipfile uitpakken op het kaartje en done

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                            gewoon SD kaartje uit de auto halen, in de pc proppen, formatteren(best eerst backup maken) dan gedownloade zipfile uitpakken op het kaartje en done
                            Ik pak het eerst uit en zet die bestanden dan zo op het kaartje dat in slot 1 van de navigatie zit. Dacht dat dat er eentje is van 8gb maar is voldoende. Is 6,8gb uitgepakt ongeveer.
                            Blijkbaar zou het niet werken met andere geheugenkaartjes behalve die van vw. Raar vind ik maar veel mensen op het autoweek forum hebben dit al getest.

Bij een disco pro zou je ook via usb kunnen updaten maar kaartje eruit, nieuwe overschrijven en er trg in... Iets gemakkelijker is er niet.

Enige spijtige is dat de bugs (zoals autozoom of snelheid) niet worden aangepast/verholpen. Je zou ook zelf een soortgelijke functie moeten hebben voor discovery firmwares. Nu moet je dit vragen bij de dealer...als er effectief firmware updates zijn natuurlijk...
                            Last edited by Liquid Li0n; 16/05/2015, 00:54.

Comment

• Viola zie, staat er al op nu, duurde minder dan een half uur
                              er stond nog een backup op mijn pc van vorige week, dus was niet nodig om dat opnieuw te doen

Comment

• het updaten van de kaarten is echt direct gebeurd dus was eens aan het kijken voor de software/firmware van de discover gps'en en kwam dit topic tegen:

In my previous car, I had an RNS-510 unit. There are fairly frequent firmware updates released for these - some of which actually add useful functionality (e.g. we saw full digit postcode entry and GPS co-ordinate entry as updates). However, VW dealers are notoriously bad at letting customers...

allemaal andere hard en software nummers...dus als men wagen 30 000km heeft en ik moet op onderhoud ga ik eens vragen of er een update is. Of als iemand hier een download link van de firmware heeft die je bv via USB of SD kan updaten, dan kunnen we dat zelf proberen.

Comment

• Wat verandert er allemaal bij zo'n softwareupdate? Enkel de nieuwe wegen of ook het visuele aspect qua detaillering van de kaarten, nieiwe functies etc?

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                    Wat verandert er allemaal bij zo'n softwareupdate? Enkel de nieuwe wegen of ook het visuele aspect qua detaillering van de kaarten, nieiwe functies etc?
                                    het is geen software update, maar slechts een navigatiekaarten update.

het viel me op dat deze 300mb kleiner is als die van november 2014. Hetgene dat me opvalt zijn wat POI's die veranderd zijn maar ik ga er vanuit dat er ook snelheidsaanduidingen of wegen toegevoegd zijn of accuraat gemaakt zijn (bv 1 richtingsstraat geworden ofzo) maar nu dat het bestand 300mb kleiner is vraag ik me wel af of er éct nieuwe info is...

Comment

• Volkswagen Golf VII

Hier ook de navigatie update uitgevoerd😉

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                      Last edited by bakkietje; 17/05/2015, 11:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                        Enige spijtige is dat de bugs (zoals autozoom of snelheid) niet worden aangepast/verholpen.
                                        Op de Duitse forums klagen ze daar ook steen en been over, en voor zover ik weet is er nog steeds geen versie waar dat verholpen is.

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                        Nu moet je dit vragen bij de dealer...als er effectief firmware updates zijn natuurlijk...
                                        Softwareversie 0430 is de laatste die ze er in de fabriek opzetten; 0421 is de laatste die ze in de garage kunnen installeren. Dit is ondertussen al een jaar zo, en aangezien ze ondertussen een 2de generatie infotainment systemen aan het uitrollen zijn, vrees ik ervoor of er voor de eerste generatie nog updates komen eerlijk gezegd.

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                        het viel me op dat deze 300mb kleiner is als die van november 2014.
                                        Uiteindelijk kan je daar weinig uit afleiden. Als ze een iets betere compressie hebben gebruikt kan het ook daar aan liggen. Ik zou er niet wakker van liggen.

Comment

• Staat er ook op, maar heb wel een paar landen eruit gehaald, waar ik toch nooit ga geraken/ willen geraken met de golf
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Working...
                                          X