Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bijna alle problemen met een dsg is met de DSG7 met een Droge koppeling. De DSG6 met Natte koppeling die in Golf GTI/GTD/R/Cupra/VRS zit zijn bijna geen problemen mee.

het schijfer slaagt niet op de versie maar op de aantal versnellingen

DSG6 is met een natte koppeling en = 6 versnellingen
    DSG7 is met een Droge koppeling en is = 7 versnellingen

Last edited by Tuner111; 04/09/2015, 22:27.
    Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
    Klikerdeklikhier
    Car name: Octavius Rsus

Comment

• ... Dat wisten de meesten hier al, dsg6 is nat en kan hoger koppel aan de dsg7 zit in de lichtere motorisaties

Comment

• En met de oude dsg6 waren er wel meer problemen (golf v gti versie)

Comment

• Is net hetzelfde wanneer je bij een manuele bak de schakelindicator zou volgen op het display. Dan zit je ook altijd in te hoge versnelling/te lage toeren.
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Is ook een DSG7 die meer koppel aankan hoor, zie bvb in de nieuwe RS3...

Comment

• Weet ik maar nog niet bij de golf en Skoda en seats? Denk ik

Comment

• Ik denk dat de DSG7 (in de golf) , maar 250 nm aankan. Want in de 2.0 diesel gebruiken ze de dsg6

Comment

• de versie in de RS3 is de nieuwe DSG7 die kan tot 600mn koppel aan dacht ik
                  Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                  Klikerdeklikhier
                  Car name: Octavius Rsus

Comment

• In de transporter 2.0tdi zit ook de dsg-7

Comment

• In de tiguan 2l tdi en passat 2l bi-tdi zit ook dsg-7

Comment

• Hoe grootschalig zijn de problemen met de DSG7?

Geen DSG dan maar als je een Golf bestelt?

Comment

• je hebt meer als 50% kans om een goeie te hebben hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            Hoe grootschalig zijn de problemen met de DSG7?

Geen DSG dan maar als je een Golf bestelt?
                            Ik dacht dat de eerste dsg6 wat kans hadden op mechatronic problemen en de eerste dsg7 een gekend Stotter probleem konden hebben. Maar dat gaat niet over enorme aantallen en kan je simpel vermijden door van die jaartallen weg te blijven.

Ik had een dsg7 uit 2011 met het Stotter probleem en ik heb daar ondanks dat met veel plezier 40k per jaar mee gedaan, het is nu ook niet dat die uit elkaar vallen

Mijn vader zijn koppeling was er ook uitzonderlijk vroeg door op zijn manuele, je kan daar toch geen algemene conclusie aanhangen?
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                              In de transporter 2.0tdi zit ook de dsg-7
                              Oorspronkelijk geplaatst door dante Bekijk Berichten
                              In de tiguan 2l tdi en passat 2l bi-tdi zit ook dsg-7
                              Dat is al de nieuwe generatie
                              Heeft niets meer te maken met de DSG7 uit 2011. Die vorige DSG7 was er speciaal voor 'lichte' motoren
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                Dat is al de nieuwe generatie
                                Heeft niets meer te maken met de DSG7 uit 2011. Die vorige DSG7 was er speciaal voor 'lichte' motoren
                                Zit er in de huidige golf dan ook nog de oude generatie als ik het goed begrijp?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kvs Bekijk Berichten
                                  Zit er in de huidige golf dan ook nog de oude generatie als ik het goed begrijp?
                                  Een evolutie van ... uiteraard hebben ze de problemen aangepakt.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Hoi iedereen,
                                    Sinds 2 weken geleden onze toyota auris 1.4 d4d (2009) Total löss gereden is voor ons huis,waren we op zoek naar een nieuwe auto.mijn voorkeur ging naar vw omdat ik zeer veel plezier had aan mijn vorige golf iv.we zijn overgestapt naar toyota ivm korting op het werk �� en dit was nu bekeken een slechte beslissing.

we hebben uiteindelijk gekozen voor een golf 1.6tdi highline deep pearl black van 10/2013 (met oa ergo stoelen,park assist,Discovery media,park assist,lichtpakket,17" Madrid velgen,premium boordcomputer,acc,..) van een particulier die zijn firma wagen had overgekocht en nu een nieuwe firmawagen mocht kiezen (net dezelfde golf,maar dan natuurlijk model 2015.naar mijn mening hebben we een goeie prijs betaald,aangezien volgens mij de wagen nieuw ong 27000 kost.

omdat we van een toyota (2009) komen trekken we grote ogen naar alle opties,gebruiksgemak,verbruik,wegligging,...

ik hoop dat iemand me kan helpen met info over:

is het mogelijk om de xenonkoplampen van vw te laten inbouwen?
                                    de garage zei van niet,maar volgens mij moet dat lukken.

ik heb de kentekenplaatverlichting reeds vervangen door led-stick (geen complete blok),enig idee hoe de waarschuwing weg kan,of enkel te proberen met ander type led??

heeft er iemand ervaring met ecu-tuning via deftige firma met garantie.ik vond een bedrijf dat mijn 105pk/250nm naar volgens hun veilige 139pk/310nm kan brengen met garantie en mijn oude waarden opgeslagen in hun database.
                                    mijn doel is om iets meer pit te hebben in lage toeren,voor mezelf en voor m'n vriendin misschien nog iets zuiniger rijden als dat al kan ��.ze rijdt namelijk dagelijks 100km waarvan 70 snelweg en verbruik is momenteel gemiddeld 5,2/100km

sorry indien iemand hierop reeds antw heeft gegeven,maar ik heb alle Posts nog niet doorlopen.

alvast bedankt
                                    Last edited by ; 15/09/2015, 13:57.

Comment

• Luister eens bij DVX voor de tuning.
                                      Mijn Skoda en de Golf 6 R20 van mijn broer zijn daar gedaan, en daar ben ik zeer tevreden van.

Voor de Golf 7 geven zij 150 pk en 310 nM koppel op:

Ik heb een Golf 7 1.6tdi in bestelling staan en zou hem ook graag chippen, maar aangezien het een leasingwagen is vrees ik dat dit niet bespreekbaar zal zijn...

Comment

• Bedankt !!! Ik zal er eens gaan horen...uiteindelijk kunnen die motoren het zeker aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AnthonyG Bekijk Berichten
                                          Hoi iedereen,
                                          Sinds 2 weken geleden onze toyota auris 1.4 d4d (2009) Total löss gereden is voor ons huis,waren we op zoek naar een nieuwe auto.mijn voorkeur ging naar vw omdat ik zeer veel plezier had aan mijn vorige golf iv.we zijn overgestapt naar toyota ivm korting op het werk �� en dit was nu bekeken een slechte beslissing.

we hebben uiteindelijk gekozen voor een golf 1.6tdi highline deep pearl black van 10/2013 (met oa ergo stoelen,park assist,Discovery media,park assist,lichtpakket,17" Madrid velgen,premium boordcomputer,acc,..) van een particulier die zijn firma wagen had overgekocht en nu een nieuwe firmawagen mocht kiezen (net dezelfde golf,maar dan natuurlijk model 2015.naar mijn mening hebben we een goeie prijs betaald,aangezien volgens mij de wagen nieuw ong 27000 kost.

omdat we van een toyota (2009) komen trekken we grote ogen naar alle opties,gebruiksgemak,verbruik,wegligging,...

ik hoop dat iemand me kan helpen met info over:

is het mogelijk om de xenonkoplampen van vw te laten inbouwen?
                                          de garage zei van niet,maar volgens mij moet dat lukken.

ik heb de kentekenplaatverlichting reeds vervangen door led-stick (geen complete blok),enig idee hoe de waarschuwing weg kan,of enkel te proberen met ander type led??

heeft er iemand ervaring met ecu-tuning via deftige firma met garantie.ik vond een bedrijf dat mijn 105pk/250nm naar volgens hun veilige 139pk/310nm kan brengen met garantie en mijn oude waarden opgeslagen in hun database.
                                          mijn doel is om iets meer pit te hebben in lage toeren,voor mezelf en voor m'n vriendin misschien nog iets zuiniger rijden als dat al kan ��.ze rijdt namelijk dagelijks 100km waarvan 70 snelweg en verbruik is momenteel gemiddeld 5,2/100km

sorry indien iemand hierop reeds antw heeft gegeven,maar ik heb alle Posts nog niet doorlopen.

alvast bedankt
                                          Tuning idd DVX.
                                          xenon zal wel gaan maar gaat heel duur zijn..

Comment

Working...
                                          X