Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VII
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenVandaar dat ik hem ook wel een beetje als (comfortabel, praktisch en betaalbaar) alternatief voor een 3-reeks zie..
Hoe zit het eigenlijk met de binnenruimte van de Golf Variant? De koffer is zeker groter dan die van een '3 touring, maar voor de rest?Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Binnenruimte is best goed hoor, op de achterbank heb je even veel plaats dan in een 3-reeks (die ook geen ruimtewonder is).
Rationeel gezien is de golf uitstekend - http://www.autobuzz.be/nl/volkswagen...dan-de-passat/ - , maar m'n autohart heeft nooit echt voor VW geklopt.
Mezelf kennende ga ik nog een half jaar twijfelen en dan een nieuwe bmw bestellen.Last edited by sunking; 31/03/2016, 14:01.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenBinnenruimte is best goed hoor, op de achterbank heb je even veel plaats dan in een 3-reeks (die ook geen ruimtewonder is).
Rationeel gezien is de golf uitstekend - http://www.autobuzz.be/nl/volkswagen...dan-de-passat/ - , maar m'n autohart heeft nooit echt voor VW geklopt.
Mezelf kennende ga ik nog een half jaar twijfelen en dan een nieuwe bmw bestellen.
De huidige Passat staat toch duidelijk op een hoger plan en is (nog) ruimer.
Ben natuurlijk wel akkoord dat de Golf Variant rationeel gezien een zeer goed aanbod is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenBinnenruimte is best goed hoor, op de achterbank heb je even veel plaats dan in een 3-reeks (die ook geen ruimtewonder is).
Mezelf kennende ga ik nog een half jaar twijfelen en dan een nieuwe bmw bestellen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Op papier valt er weinig op af te dingen. Toch eens een offerte en een proefrit vragen. Als ik een A4 of bmw3 touring samenstel naar mijn zin kom ik rond de 45k uit (of 50k met 2.0 benzine motor), toch 10k meer dan een full option golf variant. Het VAA is ook serieus in 't voordeel van de golf omwille van de CO2 .
Comment
-
Ik heb mijn probleem al enkele pagina's terug aangekaart maar ik heb er nu ook een filmpje van gemaakt:
0:20 - range 110 - 130 kmh - Hum is present 0:30 - range 135 - ... kmh - Hum is absent0:55 - Third gear hum when releasing the throttle1:05 - No problems...
In derde, vierde en vijfde is er bij een toerental tussen 2100 en 2400 een prominente dreun aanwezig. Dit is met name storend op de snelweg want dan bedraagt de snelheid tussen de 110 en 130 km/u. Wanneer ik 140 ga rijden is de brom volledig weg. De brom klinkt erger onder deellast dan onder vollast, als ik geen gas geef is hij er ook nog wel maar veel minder luid. Als ik in neutraal gas geef tot de motor het toerental in kwestie bereikt is er niets te horen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mauw Bekijk BerichtenIk heb mijn probleem al enkele pagina's terug aangekaart maar ik heb er nu ook een filmpje van gemaakt:
0:20 - range 110 - 130 kmh - Hum is present 0:30 - range 135 - ... kmh - Hum is absent0:55 - Third gear hum when releasing the throttle1:05 - No problems...
In derde, vierde en vijfde is er bij een toerental tussen 2100 en 2400 een prominente dreun aanwezig. Dit is met name storend op de snelweg want dan bedraagt de snelheid tussen de 110 en 130 km/u. Wanneer ik 140 ga rijden is de brom volledig weg. De brom klinkt erger onder deellast dan onder vollast, als ik geen gas geef is hij er ook nog wel maar veel minder luid. Als ik in neutraal gas geef tot de motor het toerental in kwestie bereikt is er niets te horen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mauw Bekijk BerichtenDat ze niets speciaal horen.
Ken je iemand in je omgeving die ook met een 1.6 TDI rijdt? Kwestie van eens te vergelijken.
Comment
-
Ik heb toevallig eergisteren een dagje rond gereden met een 1.6 tdi van een collega van mij en ik herken het fenomeen volledig.
Het zijn gewoon de resonantie zones van de motor, vrees ik. Zal weinig aan te doen zijn.
Ik reed vroeger nog met een VW Bora tdi met pomp verstuivers en die had identiek hetzelfde probleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mauw Bekijk BerichtenIk heb mijn probleem al enkele pagina's terug aangekaart maar ik heb er nu ook een filmpje van gemaakt:
Check of het herkenbaar is. Best registreren om alle bijlagen, foto's te kunnen zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenLos van die bouwjaren die minder waren is bij zo een 1.2 de historiek belangrijk. Zelfs die van de mindere bouwjaren kunnen al de nodige updates hebben gehad, een slecht onderhouden exemplaar van de betere jaren kan een slechtere koop zijn ...
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
Comment
-
Wijzigingen Golf vanaf productieweek 22:
- Sunset Red vervalt
- Zwart non-metallic vervalt iets later
- cilinderslot verdwijnt uit het handschoenenkastje
- 18" Serron velg vervalt
- elke Golf hatchback krijgt een haaienvin-antenne, ook zonder navigatie
- Wie de optie licht/zicht module neemt, krijgt een frameloze achteruitkijkspiegel
Tegen het einde van het jaar (productieweek 45) zou een grotere update (facelift) volgen met o.a. vernieuwde infotainmentsystemen en optioneel het Active Info Display.
gute-fahrt.deLast edited by Löwe; 24/05/2016, 19:05.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk BerichtenWaarom doet volkswagen zo van die kleine wijzigingen? Dat kost toch alleen maar meer.
De productielijn moet worden aangepast, fotos in de folders moeten vernieuwd worden,...
Comment
-
Lijkt mij een redelijk onnozele besparing. Achja ze besparen zelfs op sleutelringetjes bij VW ( http://www.auto55.be/nieuws/24619-be...de-sleutelring ) .
Sunset red vond k anders wel een mooie kleur maar blijkbaar niet erg populair.
Comment
-
Daar is inderdaad een kosten/batenanalyse aan voorafgegaan.
Die kleuren moet ge zien in het aantal duizenden liter dat ze daarvan per jaar afnemen, en dat cilinderslot kost hen, ik zeg maar iets misschien 50 cent ofzo, maar dat moet je vermenigvuldigen met de vele honderdduizenden Golfs die ze per jaar maken.
Bovendien denk ik dat momenteel bij de VW Groep iedere euro telt.
Comment
Comment