Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Productieproblemen Volkswagen

Ernstige productieproblemen bij Volkswagen door een probleem met een leverancier lijken afgewend.
    De rechtbank in Braunschweig oordeelde vrijdag dat de leveringen aan de automaker moeten worden hervat, meldt het weekblad Der Spiegel.

Het gaat om een betalingsconflict met Prevent Group, dat eigenaar is van twee bedrijven die materiaal voor stoelen en onderdelen van versnellingsbakken leveren.

Sinds donderdag worden in de Volkswagen-fabriek in Emden kortere diensten gedraaid wegens leveringsproblemen. Voor zo'n 80 procent van de 9000 werknemers daar was werktijdverkorting aangevraagd. Volkswagen liet weten te overwegen soortgelijke maatregelen te nemen in Zwickau, Braunschweig en in Wolfsburg.

In Emden rollen op normale dagen 1250 auto's uit de fabriek. Op de hoofdlocatie van de autobouwer in Wolfsburg worden dagelijks 3800 voertuigen gemaakt, waaronder de populaire Golf.

De leverancier van de onderdelen voor versnellingsbakken is in beroep gegaan tegen de uitspraak van de rechter. De zaak komt op 31 augustus opnieuw voor de rechter.
    nu.nl

Comment

• Eén week productiestop (voorlopig)

Door een conflict met een toeleverancier wordt begin volgende week de productie van de Golf volledig stilgelegd. In Wolfsburg vallen vanaf maandag enkele afwerkingsshifts weg, bevestigt een woordvoerder van Volkswagen aan de krant 'Die Welt'.

Ook in de fabriek in Zwickau wordt begin volgende week de productie van Golf en Passat stilgelegd. Daarmee zou de Golf-productie in heel Duitsland tot nul herleid worden.

De onderbreking duurt van maandag 22.08 tot zaterdag 27.08. In de loop van de komende week wordt er meer informatie verwacht.
      motortalk.de
      tijd.be

Comment

• Eskalation im Streit zwischen Volkswagen und Teilelieferanten. Nun muss die Fertigung des wichtigsten VW-Modells Golf in Wolfsburg und Zwickau ab Montag angehalten werden. Anderorts droht Kurzarbeit.

+ video.

Comment

• Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier maar volg het forum al een hele tijd met veel interesse. Ik ben in het bezit van een nieuw aangekochte Golf 7 Variant , momenteel 18 maand oud en 30.000 km, met Xenon koplampen en LED dagrijlicht + Dynamic Light Assist. Vanaf het begin merkte ik reeds dat deze heel vaak aangedampt waren van binnen en er bij vochtig weer/hevige regen zelfs waterdruppels aan de binnenkant van de koplampen zaten. Er zitten ook melkachtige vlekken in het midden van het koplampglas aan de binnenzijde. Een weing fraai zicht... . Zijn er hier nog mensen op het forum die hetzelfde probleem hebben met deze lichten en wat werd er aan gedaan ? In Duitsland is het probleem blijkbaar algemeen bekend :

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Golf7 Bekijk Berichten
            Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier maar volg het forum al een hele tijd met veel interesse. Ik ben in het bezit van een nieuw aangekochte Golf 7 Variant , momenteel 18 maand oud en 30.000 km, met Xenon koplampen en LED dagrijlicht + Dynamic Light Assist. Vanaf het begin merkte ik reeds dat deze heel vaak aangedampt waren van binnen en er bij vochtig weer/hevige regen zelfs waterdruppels aan de binnenkant van de koplampen zaten. Er zitten ook melkachtige vlekken in het midden van het koplampglas aan de binnenzijde. Een weing fraai zicht... . Zijn er hier nog mensen op het forum die hetzelfde probleem hebben met deze lichten en wat werd er aan gedaan ? In Duitsland is het probleem blijkbaar algemeen bekend :

Alvast bedankt voor jullie reacties !
            Welkom
            Wat zegt uw garage omtrent dit probleem?

Comment

• Productieproblemen beëindigd

Het conflict met de toeleveranciers bij Volkswagen lijkt opgelost.
              De constructeur meldt dat de productie zo snel mogelijk weer wordt opgestart.
              spiegel.de

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                Welkom
                Wat zegt uw garage omtrent dit probleem?
                Ik heb dat probleem ook ! Het staat overigens uitstekend beschreven in de Technische Produktinformation van Volkswagen Duitsland (TPI 2044247/1 DD. 09.06.16) die je kan opvragen. Volgens deze TPI (met foto's van de probleemgevallen) is de oplossing nieuwe Xenon koplampen onder fabrieksgarantie. Ik ga er volgende week mee naar de VW dealer. Stuur maar een pm indien je meer info nodig hebt.

Comment

• Bedankt voor je pm en de bijkomende info ! Het ziet er net zo uit als op de foto's van die TPI. De Xenon units moeten dus vervangen worden (garantie). De dealer probeerde me wijs te maken dat het maar wat condens was op het koplampglas. Nieuwe werden enkel gestoken als er water zichtbaar was in de koplamp. Ik trek vrijdag naar de dealer met die TPI en ben benieuwd naar hun reactie. Ze moeten zeker op de hoogte geweest zijn van dit probleem.

Comment

• Probleem opgelost. Koplampen worden zonder discussie onder garantie vervangen. Blijkbaar de eerste keer dat ze dit voor hadden in de garage. Ze waren wel verbaasd dat ik zo goed geinformeerd was. Bedank forum !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Golf7 Bekijk Berichten
                      Probleem opgelost. Koplampen worden zonder discussie onder garantie vervangen. Blijkbaar de eerste keer dat ze dit voor hadden in de garage. Ze waren wel verbaasd dat ik zo goed geinformeerd was. Bedank forum !
                      Dat is de kracht van een forum gemeenschap. Blij dat het euvel verholpen is.
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Golf GTE, e-Golf en Golf R (hatchback) zijn niet meer te bestellen. Wachten op de novemberupdate

Comment

• Na verschillende problemen met de parkeersensoren en radar-cruisecontrole mogen ze nu een nieuwe waterpomp steken na 70000km en 2 jaar .
                          Vertrekken naar huis ( rit van 150km ) en krijgen alarm " motor te warm " en de temp is 120° na 5 minuten wachten was het terug 90° .
                          Voor de rest van de rit geen problemen gehad .
                          Van morgen weer het zelfde voorval , auto binnen gestoken en na telefonische contact hadden ze gezegd dat we mogen blij zijn dat we thuis geraakt zijn vorige keer ...

Tot zover de Duitse Gründlichkeit .

Best dat we met de Mazda op reis geweest zijn .
                          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Nieuwe kaartupdate van november 2016 is nu ook beschikbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                              Nieuwe kaartupdate van november 2016 is nu ook beschikbaar
                              Ben benieuwd wat er gaat gebeuren vanaf januari 2017. Dan wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom.
                              Momenteel is elke weg buiten de bebouwde kom die niet over C43 70 borden beschikt standaard 90 km/u.
                              Vanaf 1 januari wordt de standaard 70. 90 moet steeds aangegeven worden via borden.

Comment

• Ik merk per kaartupdate nog steeds dezelfde fouten in de kaarten... Al 3 versies heb ik geüpdatet en nog steeds is er een baan waar je niet inmag, nu al een paar jaar, nog steeds 2 richtingen in de gps... En zo zijn er nog stukken.

Ik gebruik de laatste tijd daarom meer waze want dat is accuraat qua route en qua snelheid
                                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Waze is de laatste tijd ook veel minder dan voorheen.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Onlangs ook gemerkt. Een belangrijke weg was afgesloten en nergens aangeduid. Zelfs de lange file van de alternatieve weg was niet te bespeuren op hun map waardoor ik volledig vast zat.

Hangt Waze voor filemeldingen louter af van de goede ziel die het meldt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                      Ik merk per kaartupdate nog steeds dezelfde fouten in de kaarten... Al 3 versies heb ik geüpdatet en nog steeds is er een baan waar je niet inmag, nu al een paar jaar, nog steeds 2 richtingen in de gps... En zo zijn er nog stukken.

Ik gebruik de laatste tijd daarom meer waze want dat is accuraat qua route en qua snelheid
                                      Je kan op de site van Here maps op de kaart aanpassingen doen zoals die beperking van de rijrichting. Na goedkeuring/verificatie zou dit toegepast moeten worden op de nieuwe kaarten...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        Onlangs ook gemerkt. Een belangrijke weg was afgesloten en nergens aangeduid. Zelfs de lange file van de alternatieve weg was niet te bespeuren op hun map waardoor ik volledig vast zat.

Hangt Waze voor filemeldingen louter af van de goede ziel die het meldt?
                                        Soms merk ik ook dat een bepaalde afsluiting niet wordt weergegeven. Dan durf ik het al wel eens melden op hun forum. Wordt dan snel ingegeven.
                                        Meestal zijn dat wegenwerken op lokale wegen want informatie vanuit AWV wordt in regel tijdig en correct ingegeven.
                                        Hoe hun algoritme bij files werkt, weet ik niet...

Comment

Working...
                                        X