Volkswagen zet er lekker de sokken in met de introductie van nieuwe versies van de Golf. Zo treedt nu de vierwielaangedreven 4Motion voor het voetlicht.
In de nieuwe Golf 4Motion gebruikt Volkswagen de nieuwste generatie Haldexkoppeling. Doordat het systeem lichter is en een betere respons biedt dan voorheen, belooft het merk uit Wolfsburg meer veiligheid en tegelijkertijd betere rijeigenschappen.
Volkswagen biedt de Golf 4Motion Europees gezien aan in de uitrustingsniveaus Trendline, Comfortline en Highline. Er zijn twee motoren: een 1.6 TDI met een vermogen van 105 pk en een 2.0 TDI met 150 pk. Het gemiddeld verbruik is respectievelijk 4,5 en 4,7 l/100 km. Daarmee is de 150 pk-versie 15 procent zuiniger dan de 10 pk minder sterke diesel die hij opvolgt.
Later ook R met 290 pk
Volkswagen spreekt in een internationaal persbericht over een meerprijs van 1.800 euro ten opzichte van een vergelijkbare Golf met voorwielaandrijving. Het is nog niet precies duidelijk wat de Nederlandse meerprijs is, maar dit zal ongetwijfeld niet heel erg afwijken. In het voorjaar verwachten we de TDI 4Motions bij de dealers.
Er komt natuurlijk nog een Golf met 4Motion: de R. Dit feestnummer krijgt een 2,0-liter turbobenzinemotor onder de kap. Het vermogen is naar verluidt 290 pk, het maximumkoppel 380 Nm. Met DSG-transmissie kost de sprint naar 100 km/h vijf seconden, meldt AutoBild. De Golf R beleeft z'n publieksdebuut in maart op de Autosalon van Genève. Nog even geduld, dus.


In de nieuwe Golf 4Motion gebruikt Volkswagen de nieuwste generatie Haldexkoppeling. Doordat het systeem lichter is en een betere respons biedt dan voorheen, belooft het merk uit Wolfsburg meer veiligheid en tegelijkertijd betere rijeigenschappen.
Volkswagen biedt de Golf 4Motion Europees gezien aan in de uitrustingsniveaus Trendline, Comfortline en Highline. Er zijn twee motoren: een 1.6 TDI met een vermogen van 105 pk en een 2.0 TDI met 150 pk. Het gemiddeld verbruik is respectievelijk 4,5 en 4,7 l/100 km. Daarmee is de 150 pk-versie 15 procent zuiniger dan de 10 pk minder sterke diesel die hij opvolgt.
Later ook R met 290 pk
Volkswagen spreekt in een internationaal persbericht over een meerprijs van 1.800 euro ten opzichte van een vergelijkbare Golf met voorwielaandrijving. Het is nog niet precies duidelijk wat de Nederlandse meerprijs is, maar dit zal ongetwijfeld niet heel erg afwijken. In het voorjaar verwachten we de TDI 4Motions bij de dealers.
Er komt natuurlijk nog een Golf met 4Motion: de R. Dit feestnummer krijgt een 2,0-liter turbobenzinemotor onder de kap. Het vermogen is naar verluidt 290 pk, het maximumkoppel 380 Nm. Met DSG-transmissie kost de sprint naar 100 km/h vijf seconden, meldt AutoBild. De Golf R beleeft z'n publieksdebuut in maart op de Autosalon van Genève. Nog even geduld, dus.



Comment