Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb mijne leasing midden april. Bluemotion technology 105pk...

Die bluemotions technology's, hebben die nog altijd standaard wieldoppen i.p.v. velgen?
    Last edited by ; 12/02/2013, 21:38.

Comment

• De Gti gaat weg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        De Gti gaat weg?
        You crazy? Van mijn leven niet da wordt mijn weekendwagen. Op zoek naar ne gti mss? De golf 7 wordt het kilometervreterke voor in de week
        Last edited by ; 12/02/2013, 21:50.

Comment

• Ergens zie ik dat wel zitten (wie zijn fout was dat nu weer? )
          De vraag is echter of zo zo een V GTI (5deurs) groot genoeg is als gezinswagen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Ergens zie ik dat wel zitten (wie zijn fout was dat nu weer? )
            De vraag is echter of zo zo een V GTI (5deurs) groot genoeg is als gezinswagen?
            Thaha, ik zit er voor nix tussen de 5-deurs is nog cv als gezinswagen, ni superruim maar doenbaar.

Enfin, ik hoop dat mijne golf 7 1.6 beke goe rijdt. Mijn broers auto is een polo 1.6 tdi en die gaat voor zo'n autoke nog cv vooruit, maar diezelfde motor in een zwaardere golf... zal volgens mij redelijk tam aanvoelen. Hadden ze die 1.9 maar gemoderniseerd i.p.v. een 1.6 in te voeren...

Comment

• chippen he (ja ik weet het, bedrijfswagen), maar hoeveel doen er dat niet?

en ja, stiekem wil ik een GTI!

Comment

• De 1.6 tdi zal een verademing zijn als je van een Gti komt. Een reikwijdte van 1000 km tov amper 700 km met een benzine versie maakt een wereld van verschil. De minimaal betere prestaties zijn in het dagelijkse drukke verkeer verwaarloosbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Aephyon Bekijk Berichten
                  Enfin, ik hoop dat mijne golf 7 1.6 beke goe rijdt. Mijn broers auto is een polo 1.6 tdi en die gaat voor zo'n autoke nog cv vooruit, maar diezelfde motor in een zwaardere golf... zal volgens mij redelijk tam aanvoelen. Hadden ze die 1.9 maar gemoderniseerd i.p.v. een 1.6 in te voeren...
                  Ik ben nooit een grote van geweest van die BlueMotion (/Technology) maar op papier is de 1.6 wel even snel als de 1.9 of het verschil was toch maar klein. Ook in de praktijk was er niet zoveel verschil, al had je niet meer die eerder brutale turbo. Anderzijds is de 1.6 vrij lam onder de 2000 toeren, gewoon rekening mee houden bij het schakelen dus. Zeker als ze die nog steeds aan zo'n te lange 5-bak koppelen zoals in de Golf VI, dat was een jammerlijke keuze.
                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Braambes Bekijk Berichten
                    De 1.6 tdi zal een verademing zijn als je van een Gti komt. Een reikwijdte van 1000 km tov amper 700 km met een benzine versie maakt een wereld van verschil. De minimaal betere prestaties zijn in het dagelijkse drukke verkeer verwaarloosbaar.
                    Ik deed maar 450km hoor je bent te optimistisch

Comment

• Ik heb sinds 2 weken mijn golf 7 1.6 tdi bmt. Ik vind de wagen toch wel een hele verbetering t.o.v mijn vorige golf 6. Vooral het interieur is veel mooier. Het lagere gewicht voel je wel bij de hernemingen en in de bochten. De verkleining van de benzinetank stoort mij wel, scheelt toch wel bijna 100km dat je minder kan doen met 1 tank, gelukkig is hij iets zuiniger. ACC werkt ook heel goed. GPS is nu ook vast ingebouwd, dus minder kans op diefstal (hoop ik).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                        Ik ben nooit een grote van geweest van die BlueMotion (/Technology) maar op papier is de 1.6 wel even snel als de 1.9 of het verschil was toch maar klein. Ook in de praktijk was er niet zoveel verschil, al had je niet meer die eerder brutale turbo. Anderzijds is de 1.6 vrij lam onder de 2000 toeren, gewoon rekening mee houden bij het schakelen dus. Zeker als ze die nog steeds aan zo'n te lange 5-bak koppelen zoals in de Golf VI, dat was een jammerlijke keuze.
                        1.6 is idd evensnel als de 1.9.
                        Maar qua gevoel lijkt de 1.9 sneller doordat die wat bruuter in gang schiet terwijl de 1.6 wat lineairder is.
                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichten
                          eindelijk
                          Ik zit zelf te twijfelen tussen een 1.4 TSI 140 pk en een 2.0 TDI 150 pk.
                          Prestaties liggen zeer dicht bij elkaar dus dat bekijk ik niet echt. Ik rij nu met een 1.9 TDI en ben zeer tevreden van die motor. Ik maak weinig kilometers, dus is een benzine wel een optie. Helaas zijn de commentaren over de robustheid van de 1.4 TSI motoren zeer uiteenlopend, sommigen prijzen het de wereld in , anderen zeggen dat je er snel stukken aan hebt.

Ook de verbuikscijfers zijn onbetrouwbaar, ik kan het verbruik van de TSI moeilijk inschatten.

Moeilijke keuze.
                          Last edited by firefox; 13/02/2013, 11:01.

Comment

• de oudere 1.4 TSI's hadden idd wel problemen door een mindere kwaliteit van distributieketting.
                            Maar VW heeft een andere leverancier genomen en nu zouden ze minder tot geen problemen meer hebben.
                            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dante Bekijk Berichten
                              Ik heb sinds 2 weken mijn golf 7 1.6 tdi bmt. Ik vind de wagen toch wel een hele verbetering t.o.v mijn vorige golf 6. Vooral het interieur is veel mooier. Het lagere gewicht voel je wel bij de hernemingen en in de bochten. De verkleining van de benzinetank stoort mij wel, scheelt toch wel bijna 100km dat je minder kan doen met 1 tank, gelukkig is hij iets zuiniger. ACC werkt ook heel goed. GPS is nu ook vast ingebouwd, dus minder kans op diefstal (hoop ik).
                              Nochtans zou de wegligging van de VI (voor de mindere motorisaties althans) beter moeten zijn dan die van de VII...

Comment

• De oude 1.9 tdi lijkt vooral sneller omdat hij zoveel lawaai maakt.Heb onlangs met de nieuwe 1.6 tdi Trendline gereden en vond de vooruitgang tegenover de oude (2.0 tdi Highline 110 ) eerder beperkt. De nieuwe is niet stiller , niet sneller en niet echt veel zuiniger dan mijn oude 6. Groot nadeel is de kleinere tank; het zal moeilijk zijn om nog over de 1000 km te gaan met 1 tank denk ik. Qua vering , wegligging en binnenruimte kan ik ook niet van een grote vooruitgang spreken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk Berichten
                                  Ik zit zelf te twijfelen tussen een 1.4 TSI 140 pk en een 2.0 TDI 150 pk.
                                  Prestaties liggen zeer dicht bij elkaar dus dat bekijk ik niet echt. Ik rij nu met een 1.9 TDI en ben zeer tevreden van die motor. Ik maak weinig kilometers, dus is een benzine wel een optie. Helaas zijn de commentaren over de robustheid van de 1.4 TSI motoren zeer uiteenlopend, sommigen prijzen het de wereld in , anderen zeggen dat je er snel stukken aan hebt.

Ook de verbuikscijfers zijn onbetrouwbaar, ik kan het verbruik van de TSI moeilijk inschatten.

Moeilijke keuze.
                                  Op basis van spritmonitor iets van een 7,5 l/100km voor de TSI (de TSI van 122 pk in de vorige generatie kwam uit op 7,2 l/100 km voor de gemiddelde gebruiker)
                                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Aephyon Bekijk Berichten
                                    Ik heb mijne leasing midden april. Bluemotion technology 105pk...

Die bluemotions technology's, hebben die nog altijd standaard wieldoppen i.p.v. velgen?
                                    De Golf Bluemotion moet nog uitkomen, dus van die wieldoppen is nog af te wachten.

Momenteel heb je op de Trendline wieldoppen en vanaf de Highline alu velgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                                      Nochtans zou de wegligging van de VI (voor de mindere motorisaties althans) beter moeten zijn dan die van de VII...
                                      Zou...

Er wordt nogal veel gedaan rond die starre achteras op de kleine versies maar in de praktijk gaan we daar weinig van merken.

In de Trends van deze week spreken ze van een perfect homogene wagen waar weliswaar niemand zijn hoofd voor draait...

Comment

• Niemand koopt toch een auto omdat andere mensen er hun hoofd er voor zouden draaien ?

Comment

• Volgens de site van VW is de DSG 1.4TSI zuiniger. Klopt dit ook in de praktijk en is de DSG wel aan te raden als je grotendeels stad verkeer doet.

Comment

Working...
                                          X