Oorspronkelijk geplaatst door hdvw
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VII
Collapse
X
-
Net gevonden op autoblog.nl
Na 30 jaar GTD-walmen wordt het dieselverhaal vrolijk doorgezet.
De GTI in dieselvorm is hier. Volkswagen heeft haar 2.O TDI onder de kap gefrommeld en die legt 184 pk en 380 Nm – vanaf 1.750 tpm- op de voorwielen. (Een stijging van 15 paarden ten opzichte van de vorige.) Dit blok kreeg onder mee lichtere zuigers en aangepaste kleppen, samen met een sportuitlaat. Schakelen kan in de standaardversie met een handgeschakelde zesbak, optioneel wordt de DSG-versie met dubbele koppeling gemonteerd. Welke je ook kiest: de topsnelheid is 230 km/u. Een meurende sprint naar de honderd duurt in de 1.302 kg wegende GTD 7,5 tellen.
Dorstig? Met een verbruik van 1:23,8 lijkt dat mee te vallen. Op papier. De CO2-uitstoot bedraagt overigens 109 gram/km, waarmee hij terecht komt in de 20% bijtellingsklasse, mocht je in de markt zijn voor een zelfontrbrandende leaseslet.
Aan de buitenkant herken je hem aan zijn nieuwe voorbumper met horizontale stukjes plastic, mini sideskirts onder de deuren, een achterspoiler en iets dat Volkswagen omschrijft als een diffuser, maar wij zien er vooral als een zwarte stuk onderbumper waar links een subtiel dubbelloops uitlaatje onderuit steekt. Rollen doet hij op 17-inch lichtmetaal en het onderstel is iets verlaagd. Aan de binnenkant komen we tot slot een GTI-achtig ruitjespatroon tegen, samen met en een sportstuur.
Hij komt in de kleuren Tornado Rood, zwart en wit. Na zijn debuut in Genève worden de prijzen verwacht.
Met die lage CO² uitstoot kan dat een leuk leasesletje worden... 1 op 23.8 komt overeen met 4.2 l/100km
Last edited by MaXX99; 21/02/2013, 08:27.Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk BerichtenWanneer komt de gti en de gtd nu eindelijk uit?
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
den borre
Int3x0r
Comment
-
Mijn collega heeft vrijdag zijn nieuwe golf gekregen en ik heb er even ingezeten. Ik moet zeggen dat ik eerlijk gezegd wat teleurgesteld ben in het interieur: het stuur voelt erg vreemd aan en die middenconsole met die glimmende (indrukbare) plastic voelt erg goedkoop aan. Verder vind ik het straf dat onze polo BMT hier thuis elektrische ruiten heeft achteraan terwijl een nieuwe golf BMT dat achteraan niet heeft...
Het multimediasysteem daarentegen vind ik er gelikt uitzien en over de geluidskwaliteit valt er ook niet te klagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aephyon Bekijk BerichtenMijn collega heeft vrijdag zijn nieuwe golf gekregen en ik heb er even ingezeten. Ik moet zeggen dat ik eerlijk gezegd wat teleurgesteld ben in het interieur: het stuur voelt erg vreemd aan en die middenconsole met die glimmende (indrukbare) plastic voelt erg goedkoop aan. Verder vind ik het straf dat onze polo BMT hier thuis elektrische ruiten heeft achteraan terwijl een nieuwe golf BMT dat achteraan niet heeft...
Het multimediasysteem daarentegen vind ik er gelikt uitzien en over de geluidskwaliteit valt er ook niet te klagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenElectrische ruiten achteraan(net als vooraan overigens) lijkt me overbodige luxe. Een draaiende beweging met mijn hand kan ik zelf nog wel maken.Jammer dat steeds meer merken je verplichten om defectgevoelige electrische ruiten te nemen.
Genoeg merken die géén problemen hebben hiermee.
Ik vind dat wanneer je bijna 25.000 euro (jaja, 1 miljoen oude Belgische franken...) neerlegt voor een bescheiden middenklassewagen hier op z'n minst zulke basistechnologie mag inzitten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rizkit Bekijk BerichtenIk vind nergens deftige 'real life' Golf VII foto's in het sunset red metallic.
Iemand?
Comment
-
Ik had 5 auto's op mijn verlanglijstje staan: VW Golf 2.0 TDI Highline, Audi A3 2.0 TDI Ambition, Volvo V40 D3 Kinetic, Mercedes 200 CDI en BMW 118D. De laatste viel af wegens niet mooi en de Mercedes is te duur. De VW en de Audi zijn min of meer kopieën van hun voorgangers (zeker de Audi). Uiteindelijk heb ik gekozen voor een mooi design (in mijn ogen alleszins) en een lekker 5-cilinderroffel. En als puntje bij paaltje komt, is de Volvo het goedkoopste in aankoop. Ok, hij is niet zo praktisch, maar we hebben geen kids, dus...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenBen er gisteren in Duitsland al verschillende tegen gekomen en de auto oogt zeer banaal in mijn ogen. Zeker in basisuitvoering is het een wel zéér kleurloos design.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenBen er gisteren in Duitsland al verschillende tegen gekomen en de auto oogt zeer banaal in mijn ogen. Zeker in basisuitvoering is het een wel zéér kleurloos design.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk BerichtenIk had 5 auto's op mijn verlanglijstje staan: VW Golf 2.0 TDI Highline, Audi A3 2.0 TDI Ambition, Volvo V40 D3 Kinetic, Mercedes 200 CDI en BMW 118D. De laatste viel af wegens niet mooi en de Mercedes is te duur. De VW en de Audi zijn min of meer kopieën van hun voorgangers (zeker de Audi). Uiteindelijk heb ik gekozen voor een mooi design (in mijn ogen alleszins) en een lekker 5-cilinderroffel. En als puntje bij paaltje komt, is de Volvo het goedkoopste in aankoop. Ok, hij is niet zo praktisch, maar we hebben geen kids, dus...
Wat zien betreft, sinds deze week beginnen ze op te duiken in het straatbeeld, heb er al een stuk of 5 gezien, meestal zwart of tungsten zilver van kleur, zonder mooie velgen en de xenon koplampen is de golf inderdaad banaal te noemen.Last edited by firefox; 01/03/2013, 12:52.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk BerichtenDas min of mer dezelfde redenering die ik aan het maken ben, zal de volvo V40 of de Golf worden, hoewle ik aan het twijfelen ben om toch op de seat leon ST en de golf break te wachten.
Wat zien betreft, sinds deze week beginnen ze op te duiken in het straatbeeld, heb er al een stuk of 5 gezien, meestal zwart of tungsten zilver van kleur, zonder mooie velgen en de xenon koplampen is de golf inderdaad banaal te noemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk BerichtenWelke motor?
Ik heb geen idee wat de inschrijvings en jaarlijkse taxen in Vlaanderen nu zijn voor de verschillende motoren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenNet gevonden op autoblog.nl
Met die lage CO² uitstoot kan dat een leuk leasesletje worden... 1 op 23.8 komt overeen met 4.2 l/100km
De GTI wordt een ander verhaal. Tien pk meer, maar ze hebben hem wel eindelijk de volle 350 Nm meegegeven. Bij de lancering van de Golf VI GTI was er ook al een 2.0 TSI met 211 pk en 350 Nm (bij Audi, niet bij VW), maar toen vonden ze dat koppel blijkbaar te hoog voor een hatch als de GTI. En nu doen ze het toch. Wel opvallend dat het spurtje van 0-100 ineens bijna een halve seconde sneller verloopt (6,5 sec, tegen 6,9 sec voorheen, dacht ik). Voor een "vrij gewone hatch" toch wel al behoorlijk leuk. Benieuwd wat Clarkson zal verkiezen als hij moet kiezen tussen dat en een Toyota GT86. Nog altijd de Toyota allicht, maar toch. Een GTI heeft wel wat. De GT86 ook, al zijn de verschillen groot. Ik weet niet of ik zo makkelijk zou kunnen kiezen.
Comment
Comment