Oorspronkelijk geplaatst door TomT
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VII
Collapse
X
-
sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenIk zie wel een reden: mensen die hun beroepskosten bewijzen met lange woon-werkafstanden kunnen een lichte vracht meer inbrengen. De vraag is natuurlijk of die mensen dan ook een GTI gaan kopen als ze veel baan doen... Een echte liefhebber mss...
Comment
-
De mijne wordt de vrijdag geassembleerd, levering 1ste week van augustus...
Golf VII 1.4 TSi BMT ACT Highline
• Limestone Grey
• Pack Business @ GPS Discover Media
• 17" Dijon velgen
• Licht- en zichtmodule
• Xenonkoplampen met LED dagrijverlichting
• Verdonkerde achterlichten @ LED techniek
• Driver Profile Selection
• Verdonkerde achterruiten
• Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Comment
-
Uitgebreid getest: de Golf in alledaags gebruik.
Testvoertuig: Golf 2.0 TDI 6-bak - Highline 5-deurs
Aandrijving
Testbank
162 pk i.p.v. 150 pk
350 Nm i.p.v. 320 Nm
Tellerafwijking bij 100 km/u: 3 km/u
Tellerafwijking op topsnelheid: 8 km/u
Topsnelheid
VW: 216 km/u
Snelheidsmeter: 220 km/u
Reëel: 212 km/u
Geluidsproductie
100 km/u constant: 67 dB
3000 tpm: 76 dB
topsnelheid: 79 dB
Gemiddeld 1 dB luider dan de Golf VI
Praktijkverbruik
Ecorijden: 4,5l / 100km
Gemiddeld verbruik, inclusief stuk snelweg: 5,4l / 100km
Topsnelheid: 13,6l / 100km
Gemiddeld 1,3l / 100km meer dan opgegeven door VW
Laadruimte
Officieel: 380l
Werkelijkheid: 320l
Roestbescherming
Auto is af-fabriek besproeid met beschermende wax. Kleine verschillen zijn te merken waarbij de laag iets zwakker is in de holten van de deuren, kleppen en zuilen.
De bodem is bedekt met een dikke folie die tegen steenslag moet beschermen.
De algehele lakdikte is iets boven het gemiddelde voor nieuwe auto's.
Koffer
Koffer kan normaal gezien 472 kg dragen maar in de parktijk blijkt de verstelbare laadbodem dit gewicht niet te kunnen torsen en zakt dan door.
Het zware gewicht heeft echter geen invloed op het remvermogen of de remweg.
Rondomzicht (met laser gemeten)
Totaal 95° dode hoek i.p.v. 55° bij Golf VI
Vooral de dikke C zuilen beperken het zicht
Automatische parkeerhulp
Voor en achter zijn 40 cm plaats nodig
Parkeren gaat precies maar langzaam (49 sec.)
Geoefende bestuurders doen hetzelfde manoeuvre in 22 sec.
Bandendrukcontrole
Bij de 225/45-17 banden is 2,3 Bar voorgeschreven.
Het systeem geeft pas een waarschuwing bij 1,4 Bar.
Elektronische handrem
Werkt goed maar doseren is niet mogelijk. Wanneer de handrem ingeschakeld is en de batterij leeg, staat de auto vast.
Start-stop systeem
Werkt foutloos maar toch met lichte vertraging.
0-20 met lopende motor: 1,5 sec.
0-20 stop-start: 2,5 sec.
Weergave tankinhoud
Naald staat net voor reserve:
Boordcomputer meldt dat de auto nog 90 km kan rijden
Na 13 km volgt een signaaltoon en wordt een pictogram weergegeven
Boordcomper meldt dat de auto nog 80 km kan rijden
Na 75 km springt de boordcomputer op 0
7 km later staat ook de naald van de brandstofmeter onderaan
Pas 121 km later valt de Golf echt stil
Afwerking
Testwagen is solide afgewerkt. Aan de onderkant vinden we panelen die iets minder zorgvuldig zijn vastgeschroefd.
Zitruimte
Testpersonen: 1.59m en 2.04m
Beiden vinden een perfecte zithouding.
Kleine opmerkingen
De achterbank gaat niet volledig plat
De uitgebreide rijhulpsystemen (merendeels optie) behoeven studie
Teveel knoppen op het stuur
Telefoon laat zich enkel rechtopstaand per bluetooth verbinden
Foutmeldingen
Bij 5430 km gaf de boordcomputer een fout weer m.b.t. de partikelfilter. Volgens VW moet men dan 15 minuten lang in 4e versnelling tegen minstens 70 km/u rijden.
Na 13 minuten verdween de melding. Nadeel is dat de filterreiniging het verbruik verhoogt.
autobild.deLast edited by Löwe; 01/08/2013, 19:21.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door neoneon Bekijk BerichtenMag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waar je deze gegevens vandaan haalt, Löwe ? Autobild.de ? Kan je ook de gegevens opvragen van andere wagens ? Heb je een linkje ? Thanks !
Heb eens gekeken en het blijkt toch moeilijk om andere modellen te vinden die ze ook op die manier gescreend hebben.
Enkel de A klasse zag ik in de lijst staan: http://www.autobild.de/tests/einzeltests/?page=1
Ik kan wel de (enigzins) vergelijkbare tests van ADAC aanraden: http://www.adac.de/infotestrat/tests...t/default.aspx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenDat artikel heb ik redelijk toevallig gevonden op autobild.de
Heb eens gekeken en het blijkt toch moeilijk om andere modellen te vinden die ze ook op die manier gescreend hebben.
Enkel de A klasse zag ik in de lijst staan: http://www.autobild.de/tests/einzeltests/?page=1
Ik kan wel de (enigzins) vergelijkbare tests van ADAC aanraden: http://www.adac.de/infotestrat/tests...t/default.aspx
Comment
-
ziet er mooi pakketje uit
Oorspronkelijk geplaatst door bakkietje Bekijk BerichtenDe mijne wordt de vrijdag geassembleerd, levering 1ste week van augustus...
Golf VII 1.4 TSi BMT ACT Highline
• Limestone Grey
• Pack Business @ GPS Discover Media
• 17" Dijon velgen
• Licht- en zichtmodule
• Xenonkoplampen met LED dagrijverlichting
• Verdonkerde achterlichten @ LED techniek
• Driver Profile Selection
• Verdonkerde achterruiten
• Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Comment
-
Zijn hier mensen die het "Alarmsysteem Plus" hebben op de golf VII? Is dit een aanrader? Werkt het alarm ook als de portieren niet op slot zijn (als je bvb. dan een portier opent, of als er iemand nog in de wagen zit)? En werkt het alarm onmiddellijk als er iets in/aan de wagen zou gebeuren? Is er visueel ook een verschil in de wagen t.o.v. een wagen die geen "Alarmsysteem Plus" heeft? Want zelfs met de standaardbeveiliging zit er in de Golf toch ook een rood lampje aan het bestuurdersportier dacht ik...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door vwpolo02 Bekijk BerichtenZijn hier mensen die het "Alarmsysteem Plus" hebben op de golf VII? Is dit een aanrader? Werkt het alarm ook als de portieren niet op slot zijn (als je bvb. dan een portier opent, of als er iemand nog in de wagen zit)? En werkt het alarm onmiddellijk als er iets in/aan de wagen zou gebeuren? Is er visueel ook een verschil in de wagen t.o.v. een wagen die geen "Alarmsysteem Plus" heeft? Want zelfs met de standaardbeveiliging zit er in de Golf toch ook een rood lampje aan het bestuurdersportier dacht ik...
In de regel schakelt het alarm in wanneer men de auto vergrendelt. (vw.de)
Het alarm 'plus' biedt tegenover het gewone alarm interieurbewaking en voelt wanneer de wagen ongewild verplaatst wordt.
Zelf heb ik er nog niet echt op gelet maar normaal gezien zijn er bij alarm plus extra sensoren in het interieur aanwezig.
Ik dacht dat die dan worden weggewerkt ter hoogte van het brillenvak aan de achteruitkijkspiegel.
Hier nog een klein filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Ae33_jFYpRQ
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenHeeft iemand nog iets gehoord over de TGI en TwinDrive ? Ik vind het verbazend stil rond de alternative aandrijvingen waar VAG mee wou uitpakken ...
In het streven naar een lagere CO2-uitstoot voor het gamma heeft Volkswagen een nieuwe strategie ingezet: die van de TGI-aardgasmotoren.
Volkswagen wil de komende periode het TGI-label invoeren en flink uitbouwen. De TGI BlueMotion-modellen gaan de EcoFuel-modellen die we nu al kennen vervangen.
Onder de kap liggen dan ook bifuel-motoren, die geschikt zijn om op benzine en aardgas te rijden.
Het merk uit Wolfsburg kiest niet voor niets voor het promoten van deze aandrijflijnen. De acceptatie van aardgas als brandstof neemt wereldwijd toe.
Bovendien is de CO2-uitstoot vergeleken met een even krachtige benzinemotor tot 25 procent lager.
Dat is cruciaal bij het behalen van de striktere CO2-normen die de komende jaren wereldwijd gaan gelden.
De Golf hatchback werd op de Salon van Genève als TGI BlueMotion DSG geïntroduceerd. De 1,4-liter motor heeft een vermogen van 110 pk.
De gecombineerde CO2-uitstoot is 92 g/km. Later deze zomer komt de auto op de markt, in de herfst volgt de Variant.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aephyon Bekijk BerichtenBen ik de enige die last heeft van "afpellen" van het lederen stuurwiel? Van het minste ik daar tegen zit komen er velletjes los... in de gti zit ook een lederen stuurwiel en dat is na al die tijd nog in prima staat...
nope!
Comment
-
e-Golf
- elektromotor met 115 pk / 270 Nm
- verbruik: 12,7 kWh / 100 km
- 0-100: 10,4 sec.
- top: 140 km/u
- actieradius: 190 km
- oplaadtijd: 80% in 30 min.
- enkel met 4 deuren
De e-Golf krijgt standaard klimaatregeling, standverwarming, navigatiesysteem, vooruitverwarming en volledige led-verlichting.
Exacte lanceringsdatum en prijs zijn nog niet bekend.
autoweek.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aephyon Bekijk BerichtenBen ik de enige die last heeft van "afpellen" van het lederen stuurwiel? Van het minste ik daar tegen zit komen er velletjes los... in de gti zit ook een lederen stuurwiel en dat is na al die tijd nog in prima staat...
Comment
Comment