Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VII
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichtene-Golf
- elektromotor met 115 pk / 270 Nm
- verbruik: 12,7 kWh / 100 km
- 0-100: 10,4 sec.
- top: 140 km/u
- actieradius: 190 km
- oplaadtijd: 80% in 30 min.
- enkel met 4 deuren
De e-Golf krijgt standaard klimaatregeling, standverwarming, navigatiesysteem, vooruitverwarming en volledige led-verlichting.
Exacte lanceringsdatum en prijs zijn nog niet bekend.
autoweek.nl
BMW heeft met zijn i3 de badge iets meer mee, meer vermogen, en gebouwd op een purpose-built platform en die komt op 35K uit ...
Ik gok rond de 22 a 25K dan ?
Het blijven dure boodschappenkarretjes met die beperkte range, maar fiscaal gezien zijn ze wel interessant. Ideaal voor woon-werk en delhaize verkeer.
De tweede wagen in het gezin wordt dat een ruime wagen met verbrandingsmotorLast edited by MaXX99; 28/08/2013, 07:33.Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenIk ben benieuwd naar hun prijszetting ....
BMW heeft met zijn i3 de badge iets meer mee, meer vermogen, en gebouwd op een purpose-built platform en die komt op 35K uit ...
Ik gok rond de 22 a 25K dan ?
Het blijven dure boodschappenkarretjes met die beperkte range, maar fiscaal gezien zijn ze wel interessant. Ideaal voor woon-werk en delhaize verkeer.
De tweede wagen in het gezin wordt dat een ruime wagen met verbrandingsmotor
De e-Up gaat in Duitsland al 27 000 € kosten, voor de e-Golf kan dat wel eens richting 35 000 € gaan denk ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenDoe er maar een serieuze schep bij qua prijs.
De e-Up gaat in Duitsland al 27 000 € kosten, voor de e-Golf kan dat wel eens richting 35 000 € gaan denk ik...
En de TGI heb ik een vanafprijs gevonden van 24 000 €. Qua verbruikskost zit die in dezelfde grootteorde ....
MaW. Zonder financiele steun van de overheid komen electrische wagens niet van de grond. De enige die dan een kans maakt is de Tesla want die spreekt een heel ander segment aan en heeft een range die bruikbaar is voor de zakenman die ook al eens de baan op moet.
Edit: 35K inderdaad : http://www.goingelectric.de/2013/01/...kteinfuehrung/Last edited by MaXX99; 28/08/2013, 08:00.Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenDan prijzen die zich toch volledig uit de markt ? De BMW i3 zou dan op dezelfde prijs uitkomen ...
En de TGI heb ik een vanafprijs gevonden van 24 000 €. Qua verbruikskost zit die in dezelfde grootteorde ....
MaW. Zonder financiele steun van de overheid komen electrische wagens niet van de grond. De enige die dan een kans maakt is de Tesla want die spreekt een heel ander segment aan en heeft een range die bruikbaar is voor de zakenman die ook al eens de baan op moet.
Edit: 35K inderdaad : http://www.goingelectric.de/2013/01/...kteinfuehrung/
Bovendien moet ge kunnen leven met het nogal hate it or love it design van de i3. Het is op zijn zachtst gezegd nogal speciaal.
Toch ben ik er zeker van dat de i3 succesvoller zal zijn, dat model zal ook ondersteund worden door een serieuze marketingmachine.
VW doet mee aan elektromobiliteit omdat dat ze als groot constructeur nu eenmaal niet kunnen achterblijven, ook al zijn ze (nog) niet zeker van het concept.
VW verwacht zelf tegen 2020 maar een marktaandeel van 3% voor dergelijke voertuigen.
Comment
-
Autobild heeft een reeks spaardiesels uit het C segment getest, waaronder ook de Golf BlueMotion. Vrij interessant eigenlijk.
Blijkt dat de meeste van die modellen eigenlijk licht ondermaats presteren, niet enkel qua vermogen maar ook de afstelling van de versnellingsbak, comfort e.d.
Nu zou je dat kunnen verantwoorden als je een significant lager verbruik kan realiseren maar dat is niet echt het geval.
Bv. de Golf BlueMotion realiseert een gemiddeld praktijkverbruik van net geen 5 liter per 100 km.
Een Golf GTD verbruikt daarentegen slechts 0,5 liter meer maar biedt een compleet andere en betere rijervaring.
Het gemiddeld verbruik dat de constructeurs opgeven, wordt trouwens nergens gehaald, ook niet bij ecorijden.
Wat cijfertjes:
Opel Astra
- officieel: 3,7
- ecorijden: 4,4
- gemiddeld: 5,2
Mercedes A
- officieel: 3,6
- ecorijden: 4,2
- gemiddeld: 4,6
Ford Focus
- officieel: 3,4
- ecorijden: 4,4
- gemiddeld: 4,8
Kia cee'd
- officieel: 3,7
- ecorijden: 4,6
- gemiddeld: 5,4
BMW 1
- officieel: 3,8
- ecorijden: 4,2
- gemiddeld: 4,8
VW Golf
- officieel: 3,2
- ecorijden: 4,1
- gemiddeld: 4,9
Comment
-
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
Het feit dat de melding van Autobild komt (bepaald geen kleintje), kan er wel voor zorgen dat VW direct actie zal ondernemen,
of dit al heeft gedaan. (bijsturing in het productieproces)
In het slechtste geval terugroepactie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk BerichtenOp de Belgische VW site hebben ze eindelijk dezelfde configurator als zijn Duitse evenknie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LuckyAnn Bekijk BerichtenHallo, enig idee waar deze led achterlichten te verkrijgen zijn?Grts
Reken om en bij de 500 €
Comment
-
Driecilinder benzine op komst.
Het hoofd van VW's R&D afdeling heeft op de IAA bevestigd dat het merk werkt aan een driecilinder benzinemotor.
Het zal een 1 liter worden met circa 110 pk en in de Golf komen te liggen. Modellen als Polo komen ook in aanmerking.
Lanceringsdatum is nog onbekend.
caranddriver.com
Comment
-
Toevallig las ik gisteren in het Duitse Autobild een duurtest van de nieuwe Golf VII,
Blijkbaar hebben de eerste modellen last van water insijpeling, veroorzaakt door een slechte montage van de afwatering van de airco.
zag er vrij dramatisch uit, zelfs na een paar maand al sporen van roest.
Zoveel voor Deutsche Grundlichkeit.
Comment
Comment