Als dat het enige probleempje is, dat trouwens heel eenvoudig wordt opgelost door de dealer, mag je heel blij zijn.
Naar ik begrepen heb heeft men sedert produktie juli 2013 een ander afvoersysteem geplaatst op de montageband zelf.
Hebben nu onze Golf V, 1.9 TDI reeds 10 jaar met 200.000 km op de teller, zonder enig technisch mankement.
Slijtage heb je toch : dus eenmaal nieuwe voorgloeikaarsen, 1 nieuwe batterij, achterste remblokjes vervangen op 180.000 km and thats it.
Ook ik vind dat er heel wat "sexyer" modellen te koop zijn in deze categorie, maar op lange termijn blijft een Golf een degelijke keuze.
In alle vergelijkende testen scoort hij vrijwel op geen enkel onderdeel de hoogste score, maar je betrapt hem ook niet op echte fouten. Uiteindelijk, bij de gemiddelde score komt hij er zeer goed uit.
Onze Golf (met heel wat opties) was eigenlijk duur in 2003 bij aankoop, maar na 10 probleemloze jaren blijkt hij zijn geld meer dan waard te zijn geweest.
Wellicht rijden we er nog enkele jaren mee verder.
Naar ik begrepen heb heeft men sedert produktie juli 2013 een ander afvoersysteem geplaatst op de montageband zelf.
Hebben nu onze Golf V, 1.9 TDI reeds 10 jaar met 200.000 km op de teller, zonder enig technisch mankement.
Slijtage heb je toch : dus eenmaal nieuwe voorgloeikaarsen, 1 nieuwe batterij, achterste remblokjes vervangen op 180.000 km and thats it.
Ook ik vind dat er heel wat "sexyer" modellen te koop zijn in deze categorie, maar op lange termijn blijft een Golf een degelijke keuze.
In alle vergelijkende testen scoort hij vrijwel op geen enkel onderdeel de hoogste score, maar je betrapt hem ook niet op echte fouten. Uiteindelijk, bij de gemiddelde score komt hij er zeer goed uit.
Onze Golf (met heel wat opties) was eigenlijk duur in 2003 bij aankoop, maar na 10 probleemloze jaren blijkt hij zijn geld meer dan waard te zijn geweest.
Wellicht rijden we er nog enkele jaren mee verder.
Comment