Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als dat het enige probleempje is, dat trouwens heel eenvoudig wordt opgelost door de dealer, mag je heel blij zijn.

Naar ik begrepen heb heeft men sedert produktie juli 2013 een ander afvoersysteem geplaatst op de montageband zelf.

Hebben nu onze Golf V, 1.9 TDI reeds 10 jaar met 200.000 km op de teller, zonder enig technisch mankement.

Slijtage heb je toch : dus eenmaal nieuwe voorgloeikaarsen, 1 nieuwe batterij, achterste remblokjes vervangen op 180.000 km and thats it.

Ook ik vind dat er heel wat "sexyer" modellen te koop zijn in deze categorie, maar op lange termijn blijft een Golf een degelijke keuze.

In alle vergelijkende testen scoort hij vrijwel op geen enkel onderdeel de hoogste score, maar je betrapt hem ook niet op echte fouten. Uiteindelijk, bij de gemiddelde score komt hij er zeer goed uit.

Onze Golf (met heel wat opties) was eigenlijk duur in 2003 bij aankoop, maar na 10 probleemloze jaren blijkt hij zijn geld meer dan waard te zijn geweest.

Wellicht rijden we er nog enkele jaren mee verder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      als er een 110pk 1000cc motor komt, dan gaat de 1.2TSI van 85 en 105pk weg?
      Goeie vraag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
        Driecilinder benzine op komst.

Het hoofd van VW's R&D afdeling heeft op de IAA bevestigd dat het merk werkt aan een driecilinder benzinemotor.
        Het zal een 1 liter worden met circa 110 pk en in de Golf komen te liggen. Modellen als Polo komen ook in aanmerking.
        Lanceringsdatum is nog onbekend.

caranddriver.com
        Het motoraanbod van de polo op benzinegebied is hier ondermaats, ze bieden daar nog steeds die stokoude 1.2 en 1.4 in aan en de 1.2 tsi enkel in highline.

Dan vermoed ik dat de 1.2 tsi zal verdwijnen, hoewel ik niet overtuigd ben van 1.0 liter motoren. Ford heeft er zo eentje, maar die is vrij traag voor zijn pk's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk Berichten
          Het motoraanbod van de polo op benzinegebied is hier ondermaats, ze bieden daar nog steeds die stokoude 1.2 en 1.4 in aan en de 1.2 tsi enkel in highline.

Dan vermoed ik dat de 1.2 tsi zal verdwijnen, hoewel ik niet overtuigd ben van 1.0 liter motoren. Ford heeft er zo eentje, maar die is vrij traag voor zijn pk's.
          Daar heb je zeker een punt. Waarom niet de huidige 1.2 TSI 85 in de Polo? De Fabia krijgt hem ook.
          Met de 1.0 driecilinder van Ford heb ik geen ervaring.
          Soit, ik moet het nog zien dat zo'n 1.0 driecilinder TSI minder verbruikt dan de 1.2 TSI viercilinder
          want de laatste kan beste wel mooie reële verbuikscijfers voorleggen.

Comment

Ford heeft er zo eentje, maar die is vrij traag voor zijn pk's.
            Hij was toch een pak sneller dan de huidige 1.4.
            Eens een test van gezien in fifth gear.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              Hij was toch een pak sneller dan de huidige 1.4.
              Eens een test van gezien in fifth gear.
              Als je de ford focus 1.0 - 125pk vergelijkt met een op papier even sterke golf/A3/Leon met een 1.4 tsi 122 pk dan zie je dat hij 2 seconden trager is van 0-100, zelfde voor alle andere tijden. En hij verbruikt ook niet minder dan deze 3 VW producten. catalogusprijs is ook in de buurt.

Dus ik hbe mijn twijfels bij serieuze kleine cillinder. Zelfde bij bijvoorbeel de opel 1.3 cdti motor, veel pk's op papier maar er komt weinig uit.
              Last edited by firefox; 14/09/2013, 08:42.

Comment

Als je de ford focus 1.0 - 125pk vergelijkt met een op papier even sterke golf/A3/Leon met een 1.4 tsi 122 pk dan zie je dat hij 2 seconden trager is van 0-100, zelfde voor alle andere tijden. En hij verbruikt ook niet minder dan deze 3 VW producten. catalogusprijs is ook in de buurt.

Dus ik hbe mijn twijfels bij serieuze kleine cillinder. Zelfde bij bijvoorbeel de opel 1.3 cdti motor, veel pk's op papier maar er komt weinig uit.
                Dat weet ik niet.
                Ik had het over de Focus.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Highline, Sunset Red:

Mooi kleurtje! Zullen we niet veel tegenkomen op onze wegen...

Comment

Highline, Sunset Red:

Ik zou dat graag is op een Variant zien, maar ik kan er nog geen foto's van vinden.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Highline, Sunset Red:

Weet iemand pf dat hetzelfde kleur is of montsantrood op leon?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arno075 Bekijk Berichten
                          Weet iemand pf dat hetzelfde kleur is of montsantrood op leon?
                          Ik durf dat niet te bevestigen maar als ik ze zo eens vergelijk, ziet dat er wel zéér gelijkaardig uit.

Comment

• Prachtige kleur dat rood. Zou ik gerust durven nemen op mijn volgende maand te bestellen 2.0 TDI Variant Highline (Pano dak , xenon , ergo zetels , active suspension control , dijon velgen , park pilot).

Comment

Ik durf dat niet te bevestigen maar als ik ze zo eens vergelijk, ziet dat er wel zéér gelijkaardig uit.
                              Ik hoop van wel ziet er heel mooi uit, heb dit namelijk genomen op een leon sc. Maar ng nopit echt een goede foto gevonden...

Comment

• Ter info ... de TGI is configureerbaar op de duitse site
                                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Golf BlueMotion haalt recordverbruik van 2,92 liter / 100 km.

De Golf TDI BlueMotion heeft zich bij een DEKRA-gecontroleerde testrit als echte 3liter-auto bewezen.
                                  (DEKRA is een Duitse inspectie instelling op het gebied van motorvoertuigen)

Dit rit liep van Nantes over Parijs, Antwerpen, Bremen, Hamburg naar Kopenhagen en de Golf deed dit met een gemiddeld verbruik van 2,92 liter diesel per 100 km.
                                  De totale afstand (1602 km) werd op 1 tank overbrugd.

De rit duurde 20 uur, waarvan 45 minuten werden afgelegd in stadsverkeer.
                                  De 50-litertank werd in Nantes gevuld en verzegeld door DEKRA. Bij aankomst werden dan 46,92 liter bijgetankt.

De Golf TDI Bluemotion beschikt over een 1.6 TDI met 110 pk, herwerkte manuele 6-bak, start-stopsysteem,
                                  recuperatiemogelijkheden, aerodynamische koetswerkaanpassingen en banden met zeer lage rolweerstand.

auto-reporter.net

Comment

• Verbruik zal in de praktijk wel niet haalbaar zijn. Een werkelijk verbruik van 4.5- 5 l/100 km lijkt me realistischer. Met een prijs van 18.095 euro voor een redelijk compleet uitgeruste 5-deurs Comfortline best concurrerend geprijsd ook. Alleen jammer dat trekhaak en ACC/DCC niet leverbaar zijn op de Blue Motion.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                                      Verbruik zal in de praktijk wel niet haalbaar zijn. Een werkelijk verbruik van 4.5- 5 l/100 km lijkt me realistischer. Met een prijs van 18.095 euro voor een redelijk compleet uitgeruste 5-deurs Comfortline best concurrerend geprijsd ook. Alleen jammer dat trekhaak en ACC/DCC niet leverbaar zijn op de Blue Motion.
                                      Dat laatste snap ik niet goed, want op mijn variant bleumotion heb ik wel een trekhaak besteld. Gek dat daar verschil op zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                                        Dat laatste snap ik niet goed, want op mijn variant bleumotion heb ik wel een trekhaak besteld. Gek dat daar verschil op zit.
                                        Jouw Variant is waarschijnlijk een Bluemotion Technology (BMT), dat is nog iets anders als Blue Motion.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                          Jouw Variant is waarschijnlijk een Bluemotion Technology (BMT), dat is nog iets anders als Blue Motion.
                                          Er staat inderdaad BMT in de offerte. Dit is dan waarschijnlijk een bleumotion zonder het groene label voor de staat ?(of iets in dien aard)
                                          Ik kijk er allesinds naar uit. Levering is voorzien in Januari. Wachten is lastig:p. Zeker omdat ik de trekhaak nu al zou kunnen gebruiken.

Comment

Working...
                                          X