Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraagje voor de Golfrijders aangezien ik nog geen VW-ervaring heb: hoe is de vering van de nieuwe Golf 7? Rijdt hij zacht (en stil)? Hoe zacht is de vering tov andere merken (Astra, Focus, Peugeot 308,...) en de vorige generatie(s) Golf?

Bedankt
    Last edited by ; 02/01/2014, 17:09.

Comment

• enorm zacht vind ik.

ik heb nu 2weken met een gereden en waar ik met mijn andere (ex-)auto's er tegen max 30 over kan gaat dat golfje er vlotjes tegen 60-70 over zonder ambetant te zijn.
      Stuurt best prettig en is wel OK voor een auto.

voor een rijders auto moet je toch bij andere merken zijn denkik.
      BMW X5 45e

Comment

• Een Golf blinkt in niets echt uit...behoudens zijn produktiekwaliteit.

En toch kan je hem moeilijk op een echte fout of gebrekkigheid betrappen.

Als je een duurzaam produkt wil, koop hem.

Hebben we 10 jaar geleden ook gedaan, V serie met 1.9 tdi, en rijdt na ruim 200.000 km nog steeds heerlijk met een minimum aan kosten.

Als VOLVO adept (mijn zesde exemplaar intussen) verkies ik de Golf boven de V40 als 2de auto, tot groot ongenoegen van mijn volvo dealer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
          Een Golf blinkt in niets echt uit...behoudens zijn produktiekwaliteit.

En toch kan je hem moeilijk op een echte fout of gebrekkigheid betrappen.

Als je een duurzaam produkt wil, koop hem.

Hebben we 10 jaar geleden ook gedaan, V serie met 1.9 tdi, en rijdt na ruim 200.000 km nog steeds heerlijk met een minimum aan kosten.

Als VOLVO adept (mijn zesde exemplaar intussen) verkies ik de Golf boven de V40 als 2de auto, tot groot ongenoegen van mijn volvo dealer...

"de golf blinkt in niets uit"
          Ben ik niet mee eens , ik vind dat hij nog andere kwaliteiten heeft zoals veiligheidsvoorzieningen , comfort , soepelheid van de tsi's , de dsg , de adaptieve cruise control enzoverder.
          Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
          Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

• Rij met een IV, plannen zijn er om te switchen naar VII variant of octavia. Vandaag met ne collega van op de bureau met firma wagen nieuwe VII highline versie toertje mogen rijden, zetels zitten goed, verlaagde vering geen hinder, afwerking vond ik ook goed. Wel blinkend plastic rond toerenteller/kilometerteller die wat stoorde.

GPS in instrumentenpaneel wel handig als je aan het rijden bent. Al bij al stevige eerste indruk. Bruin buitenkleur met zwart interieur niet zo geslaagd. Geef mij maar het felblauwe met beige interieur.
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Hallo allemaal.
              Ik heb verleden week de bestelbon getekend voor een Golf 7 Highline 5 deuren TSI 14 140 pk ACT DSG.
              Kleur : limestone grey metallic.
              Ik heb het premium class GPS media pack erbij genomen.
              inhoud van dit pack...
              Lederen zetels Vienna Marakesh. Bruine zetels.... Ik weet het, maar zwart heeft iedereen en beige wordt zo snel vuil. ik hoop dat de kleur van de zetels in real life meevalt, want echt uit het boekje moeten kiezen.
              Xenonlampen met led dagrijlichten
              verdonkerde achterlichten led
              elektrische zetels, verwarmbaar.
              park pilot en park assist
              licht en zichtmodule
              buitenspiegels elektrisch inklapbaar
              climatronic
              gps

Opties :
              aluvelgen 17" madrid
              zijruiten achter en achterruit verdonkerd.

Ik heb in april vorig jaar een testrit gemaakt met een tsi 12, maar wilde toch een wat vinniger motor, vandaar de keuze voor de tsi 140 pk.

De wagen wordt normaal gezien geleverd eind februari, begin maart maar ik heb geen haast, liever dat koning winter wat voorbij is. Hoewel... Begin toch stilaan te dromen. Volgende week ergens zal de dealer me op de hoogte brengen van de vermoedelijke productiedatum.

Comment

• Profi! Dsg & pittige benzine gaat goed samen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Demark Bekijk Berichten
                  Hallo allemaal.
                  Ik heb verleden week de bestelbon getekend voor een Golf 7 Highline 5 deuren TSI 14 140 pk ACT DSG.
                  Kleur : limestone grey metallic.
                  Ik heb het premium class GPS media pack erbij genomen.
                  inhoud van dit pack...
                  Lederen zetels Vienna Marakesh. Bruine zetels.... Ik weet het, maar zwart heeft iedereen en beige wordt zo snel vuil. ik hoop dat de kleur van de zetels in real life meevalt, want echt uit het boekje moeten kiezen.
                  Xenonlampen met led dagrijlichten
                  verdonkerde achterlichten led
                  elektrische zetels, verwarmbaar.
                  park pilot en park assist
                  licht en zichtmodule
                  buitenspiegels elektrisch inklapbaar
                  climatronic
                  gps

Opties :
                  aluvelgen 17" madrid
                  zijruiten achter en achterruit verdonkerd.

Ik heb in april vorig jaar een testrit gemaakt met een tsi 12, maar wilde toch een wat vinniger motor, vandaar de keuze voor de tsi 140 pk.

De wagen wordt normaal gezien geleverd eind februari, begin maart maar ik heb geen haast, liever dat koning winter wat voorbij is. Hoewel... Begin toch stilaan te dromen. Volgende week ergens zal de dealer me op de hoogte brengen van de vermoedelijke productiedatum.
                  proficiat met je aankoop!
                  Je gaat er geen spijt van hebben een zalige motor trouwens.
                  Heb trouwens zelf op punt gestaan om deze wagen te bestellen.
                  Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
                  Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• Zeer goeie keuze denk ik. Met een verbruik van 6.5-7 l/100 km loont een diesel niet echt meer Een 2.0 tdi vebruikt toch ook 5.5 tot 6 l meen ik ? Die 2.000 euro prijsverschil haal je er niet zo snel meer uit.

Comment

• Ik kon niet anders dan deze Golf kiezen...
                      Ten eerste was hij car of the year. Ik heb echt heel veel tests gelezen in automagazines, filmpjes met tests bekeken op internet, drie garages bezocht, testritten gemaakt. Tot nu rij ik met een Opel Corsa van 8 jaar oud met 82.000 km, zeg maar 10.000 km per jaar. Aan die Corsa zijn nul kosten geweest. Jaarlijks onderhoud en tweede setje banden, meer heeft die echt niet gekost. Ik heb ook een Astra van 6 jaar oud. Ook deze wagen- hout vasthouden - heeft de garage enkel gezien voor jaarlijks onderhoud.
                      Beide opels zijn uitgerust met easytronic. Dat werkt, maar door de 5 versnellingen zijn de verhoudingen me wat lang. Bij het invoegen vanuit stilstand durft zo een easytronic zich wel eens te verslikken. ik was dus ook op zoek naar een systeem dat die fouten niet maakt.
                      Tijdens de testrit met de 12 105pk met de Golf 7 bleek echter.... dat ook de dsg die fout maakt, zij het minder opvallend. Eens vertrokken rijdt de auto wel veel zachter en schakelt de dsg idd veel minder voelbaar dan zijn tegenhanger bij opel. Nu, wetende dat een easytronic een optie is van 500 euro en een dsg van een drie- of viervoud daarvan, mag het allemaal wel wat vlotter gaan.
                      Voorts is het zo dat we een kleine familiewagen zochten ( 1 kind ) waar we 10 jaar mee verder kunnen. Na hele leven opel met weinig of geen gadgets mocht het nu eens wat meer zijn. Enige eisen waren eens leren zetels en ingebouwde gps en met dat pack krijg je er nog een heel pak opties bij die afzonderlijk veel te duur zouden uitvallen. Ik denk dan vooral aan die led dagrijlichten, parkeerpiloot,led achterlichten, enz... Allemaal heel leuk maar te duur.
                      Al bij al een prijzig voertuig, maar wetende dat hij allround de beste wagen in zijn segment is dan toch beslist voor de Golf te gaan. De enige wagen die nog in de buurt kwam was voor mij de Volvo V40, maar smaken verschillen en ik rij niet graag met een lelijke Volvo rond.
                      Last edited by Demark; 14/01/2014, 08:53.

Comment

Ik kon niet anders dan deze Golf kiezen...
                        Ten eerste was hij car of the year. Ik heb echt heel veel tests gelezen in automagazines, filmpjes met tests bekeken op internet, drie garages bezocht, testritten gemaakt. Tot nu rij ik met een Opel Corsa van 8 jaar oud met 82.000 km, zeg maar 10.000 km per jaar. Aan die Corsa zijn nul kosten geweest. Jaarlijks onderhoud en tweede setje banden, meer heeft die echt niet gekost. Ik heb ook een Astra van 6 jaar oud. Ook deze wagen- hout vasthouden - heeft de garage enkel gezien voor jaarlijks onderhoud.
                        Beide opels zijn uitgerust met easytronic. Dat werkt, maar door de 5 versnellingen zijn de verhoudingen me wat lang. Bij het invoegen vanuit stilstand durft zo een easytronic zich wel eens te verslikken. ik was dus ook op zoek naar een systeem dat die fouten niet maakt.
                        Tijdens de testrit met de 12 105pk met de Golf 7 bleek echter.... dat ook de dsg die fout maakt, zij het minder opvallend. Eens vertrokken rijdt de auto wel veel zachter en schakelt de dsg idd veel minder voelbaar dan zijn tegenhanger bij opel. Nu, wetende dat een easytronic een optie is van 500 euro en een dsg van een drie- of viervoud daarvan, mag het allemaal wel wat vlotter gaan.
                        Voorts is het zo dat we een kleine familiewagen zochten ( 1 kind ) waar we 10 jaar mee verder kunnen. Na hele leven opel met weinig of geen gadgets mocht het nu eens wat meer zijn. Enige eisen waren eens leren zetels en ingebouwde gps en met dat pack krijg je er nog een heel pak opties bij die afzonderlijk veel te duur zouden uitvallen. Ik denk dan vooral aan die led dagrijlichten, parkeerpiloot,led achterlichten, enz... Allemaal heel leuk maar te duur.
                        Al bij al een prijzig voertuig, maar wetende dat hij allround de beste wagen in zijn segment is dan toch beslist voor de Golf te gaan. De enige wagen die nog in de buurt kwam was voor mij de Volvo V40, maar smaken verschillen en ik rij niet graag met een lelijke Volvo rond.
                        Dat twijfelen is typisch voor die robotbakken. Maar dat is ook iets waar je leert mee omgaan, een DSG is echt iets waar je moet mee leren rijden vind ik, aan een testrit heb je niet genoeg om dat te leren.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Dat twijfelen is typisch voor die robotbakken. Maar dat is ook iets waar je leert mee omgaan, een DSG is echt iets waar je moet mee leren rijden vind ik, aan een testrit heb je niet genoeg om dat te leren.
                          Daarbij komt nog dat een DSG zich aanpast aan het rijgedrag van de bestuurder. Dus als je gaat testrijden en diegene die voor jou een testrit heeft gedaan met een andere rijstijl, gaat die DSG in het begin van je testrit 'raar' doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                            Daarbij komt nog dat een DSG zich aanpast aan het rijgedrag van de bestuurder. Dus als je gaat testrijden en diegene die voor jou een testrit heeft gedaan met een andere rijstijl, gaat die DSG in het begin van je testrit 'raar' doen.
                            Yep, de mijne heeft bijvoorbeeld ook wat tijd nodig nadat ik mijn aanhangwagen er heb aangehangen. Dan merk je dat die wat in de "war" is.
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Hmmm.... volgens mij schakelt hij gewoon vlugger omdat hij dankzij dubbele koppeling volgende versnelling al klaar heeft staan, wat niet het geval is bij mijn huidige wagens, daar voel je hem gewoon schakelen alsof je met een handgeschakelde rijdt...
                              Voorts zullen de schakelmomenten dankzij de zevenbak korter zijn, wat ervoor zorgt dat je minder hoog in toeren moet gaan, wat op zich dan weer het brandstofverbruik matigt.
                              Mijn Astra 16 115 pk is vlot met 9l weg! Tenzij je manueel ingrijpt, shakelt die easytronic pas rond de 3000 toeren op. Te zien hoe ge er mee rijdt, natuurlijk. Op de sportknop durf ik echt niet meer te duwen...
                              Maar ik ben er wel zeker van dat ik de dsg rap gewend zal zijn.

Comment

Hmmm.... volgens mij schakelt hij gewoon vlugger omdat hij dankzij dubbele koppeling volgende versnelling al klaar heeft staan, wat niet het geval is bij mijn huidige wagens, daar voel je hem gewoon schakelen alsof je met een handgeschakelde rijdt...
                                Voorts zullen de schakelmomenten dankzij de zevenbak korter zijn, wat ervoor zorgt dat je minder hoog in toeren moet gaan, wat op zich dan weer het brandstofverbruik matigt.
                                Mijn Astra 16 115 pk is vlot met 9l weg! Tenzij je manueel ingrijpt, shakelt die easytronic pas rond de 3000 toeren op. Te zien hoe ge er mee rijdt, natuurlijk. Op de sportknop durf ik echt niet meer te duwen...
                                Maar ik ben er wel zeker van dat ik de dsg rap gewend zal zijn.
                                Ja maar ik had het over het aarzelen bij het aanzetten met de wagen, dus vooral bij vertrek of hernemingen van stilstand of zo goed als stilstand Als de computer aan het "rekenen" gaat kan je al eens een aarzeling hebben. Na een tijd anticipeer je daar vanzelf op en vang je die dingen gewoon op door met je pedaal te spelen. Ik betrap er mezelf bijvoorbeeld soms op om mijn gaspedaal even diep in te drukken wanneer ik wil afremmen op de motor, zo dwing ik de bak om 2 versnellingen terug te schakelen en als ik dan gas los heb ik een goede motorrem. Zo een zaken leer je natuurlijk niet bij een testrit.

Tijdens het rijden voel je inderdaad geen schakelovergangen meer tenzij je erg ruw met het pedaal omgaat. Qua verbruik weegt zo een schakelrobot ook veel minder doordat er veel minder overbrengingsverliezen zijn dan bij een klassieke automaat.

Ik heb nu 80 000 kilometer gereden met mijn DSG7 en zelfs in mijn "zware" Touran stelt dat niet teleur.
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Ja maar ik had het over het aarzelen bij het aanzetten met de wagen, dus vooral bij vertrek of hernemingen van stilstand of zo goed als stilstand Als de computer aan het "rekenen" gaat kan je al eens een aarzeling hebben. Na een tijd anticipeer je daar vanzelf op en vang je die dingen gewoon op door met je pedaal te spelen. Ik betrap er mezelf bijvoorbeeld soms op om mijn gaspedaal even diep in te drukken wanneer ik wil afremmen op de motor, zo dwing ik de bak om 2 versnellingen terug te schakelen en als ik dan gas los heb ik een goede motorrem. Zo een zaken leer je natuurlijk niet bij een testrit.

Tijdens het rijden voel je inderdaad geen schakelovergangen meer tenzij je erg ruw met het pedaal omgaat. Qua verbruik weegt zo een schakelrobot ook veel minder doordat er veel minder overbrengingsverliezen zijn dan bij een klassieke automaat.

Ik heb nu 80 000 kilometer gereden met mijn DSG7 en zelfs in mijn "zware" Touran stelt dat niet teleur.
                                  Ik ben het volledig met je eens dat je de meeste 'misrekeningen' zal hebben vertrekkend vanuit stilstand. Benieuwd toch, hoe goed ie zal zijn. Ik kan immers vergelijken, toegegeven, wel met wat minder geavanceerde schakelbakken, zijnde die easytronics. Ik heb in veel tests vernomen dat de 14 140 pk heel goed presteert met dsg, vandaar ook de keuze voor de 140 pk. Hoewel... ergens heel diep vanbinnen denk ik dat de 122 pk ook voldoende zou zijn.

Comment

• Proficiat, ik sta voor dezelfde koop misschien. Welke korting wordt door de dealer nog gegeven? (mag eventueel ook in persoonlijke mail). Trouwens ik denk dat je een hele mooie kleurencombi hebt gekozen.

Comment

• Ik heb drie garages bezocht, geen kleintjes, enkel grote namen in Aalst, Dendermonde en Groot-Bijgaarden. Ik kreeg overal 7 procent + korting autosalon twv. 800 euro. Ik heb er dan nog een dikke 100 euro afgekregen om op een mooi rond bedrag te eindigen, zeg maar een bedrag met drie nullen. Uiteindelijk heb ik gekocht in de dichtst bijzijnde garage. De verkoper, een vrij jonge gast, was heel goed op de hoogte van de wagen, toonde coole gadgets, echt pluim voor die gast! De andere verkopers maakten gewoon prijs op pc en namen niet de moeite eens naar de wagen zelf te kijken. Ik begrijp zoiets niet... Ne mens gaat voor een dure wagen en sommige verkopers maken gewoon een prijs vanachter hun pc??? Ik geef toe dat het in een bepaalde garage druk was, er stonden meerdere mensen te wachten, dan moet je als verkoper keuzes maken, maar toch...
                                      Qua prijzen zijn er duidelijke afspraken, dat voel je gewoon. Wie er meer kan uithalen, vooral proberen. Ik heb niet de gave te onderhandelen tot op de bodem... De ene heeft dat, de andere niet.
                                      Kleurencombi... Dat soort grijs ( limestone gray ) zal wellicht wel meevallen. Heb er zo eentje zien staan in een garage met R-kit binnen en buiten en vond de wagen zeer geslaagd. De 'chocoladekleurige' zetels... Pfff. Ik heb ze niet in 't echt gezien. Indien de wagen lederen zetels had was het meestal zwart of beige, geen bruin. De dealer waar ik hem kocht heeft een kleurstaal van de zetel tegen de lakkleur gehouden en het viel nog mee, ttz, we vonden niet dat de kleuren echt niet bij mekaar pasten.
                                      Is allemaal wat persoonlijke smaak. Al had ik graag eens een echte gezien met die zetels en die lakkleur.

Edit... Ik vond het wel jammer dat je de kleur van de dakhemel niet kan kiezen. Lichtgrijs... Ik had durven gaan voor zwart maar dat is jammer genoeg enkel beschikbaar met een R binnenpack en dat was wat te duur.
                                      Last edited by Demark; 16/01/2014, 13:00.

Comment

• das dubbel he Demark, de keren ik nieuw bestelde wist ik goed genoeg wat ik wou en was ik op 20 min terug buiten en kost ik verder doen waar ik zin in had

Comment

• Hier in het Antwerpse , Leuris, ook amper 7.5 % korting +500(variant)/800(hatchback) op de Golf. Voor die Blue Motion premies komt immers toch niemand in aanmerking. Al bij al zeer povere kortingen die een mens noodzaken om alternatieve wegen te volgen en een zoveelste bewijs dat al die salonvoorwaarden fake zijn.

Comment

Working...
                                          X