Oorspronkelijk geplaatst door prins207
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VII
Collapse
X
-
Na 700 km rustig rijden heb ik vandaag eens zelf geschakeld met de dsg. Verbazend wat een verschil. Die 14 tsi blok van 140 pk is echt de moeite. Een vriend van mij heeft een Skoda Octavia RS ( 200 pk ) en was erg onder de indruk van de presaties van de Golf. Zowel van de wegligging als van de acceleratie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Demark Bekijk BerichtenNa 700 km rustig rijden heb ik vandaag eens zelf geschakeld met de dsg. Verbazend wat een verschil. Die 14 tsi blok van 140 pk is echt de moeite. Een vriend van mij heeft een Skoda Octavia RS ( 200 pk ) en was erg onder de indruk van de presaties van de Golf. Zowel van de wegligging als van de acceleratie.Last edited by dirk1; 13/03/2014, 21:55.Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk BerichtenEn wat is het verschil ?
Dat de golf in mijn motorisatie verbazend goed van start gaat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Demark Bekijk Berichten???
Dat de golf in mijn motorisatie verbazend goed van start gaat?Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013
Comment
-
Het is wel een test op de GTI maar het past volgens mijn op alle Golf's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fortega Bekijk BerichtenGe zult me binnenkort wel in Maaseik zien rondrijden, David67...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk BerichtenIk bedoel het verschil dat je zegt tussen manueel en dsg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Demark Bekijk BerichtenAlsnje de dsg automatisch laat rijden, is de eerste versnelling in feite een hulpje om in gang te komen. Alles is erop gericht zo zuinig mogelijk te rijden. Eens je zelf gaat schakelen, is de eerste wel echt een stuk langer. Bij het nemen van een oprit van de autostrade moet ik opletten dat ik al niet 140 km/h rij, voor ik invoeg. Als je de wagen wat sportief gaat schakelen is er wel sprake van een zekere sensatie. Ok, is geen gti he, maar toch. En dan ook nog een beschaafd sportief geluidje... Hmmm. Ik ben echt tevreden dat ik voor deze wagen gegaan ben.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
-
Hier komt er ook een nieuwe 7 variant, gaan test rijden met de gewone ophanging en de 16 inch, de vraag is zijn er die rijden met de 17 inch en de bijhorende sportophanging en hoe die bolt? Of weinig verschil tussen de twee?
Comment
-
Juist nog contact gehad om te zien of mijn productieweek (22) nog hetzelfde is gebleven. Het antwoord van Jaspers:
De theoretische week 22 is momenteel verdwenen bij je Golf Variant.
Ik heb even contact genomen met het bestelbureau en de reden is dat de wagen gebouwd gaat worden in model 2015.
Hierdoor heb ik even geen productieweek meer.
- is er ergens meer informatie te vinden over (de verschillen van) model 2015 voor de Golf Variant?
- Ik vrees dat hierdoor de productieweek wel eens een heel stuk zou kunnen opschuiven. Terechte vrees?
Ik heb trouwens deze vragen ook gereplied op hun mail. Als ik antwoord heb, zal ik het hier laten weten voor andere (potentiële) kopers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenHier komt er ook een nieuwe 7 variant, gaan test rijden met de gewone ophanging en de 16 inch, de vraag is zijn er die rijden met de 17 inch en de bijhorende sportophanging en hoe die bolt? Of weinig verschil tussen de twee?
Waar er wel veel verschil is: de achterophanging van de 2.0 blijkt veel beter te zijn dan die van de 1.6 (niet zelf getest, maar wel volgens de verkoper en een aantal reviews die ik gelezen had)
Comment
-
De 1.6 zit ook nogmet starre achteras. De 2.0 heeft de onafhankelijke maarja 3/4 van de golf rijders weet en merkt het verschil ook niet.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fortega Bekijk BerichtenJuist nog contact gehad om te zien of mijn productieweek (22) nog hetzelfde is gebleven. Het antwoord van Jaspers:
Iemand een idee wat dat precies betekent:
- is er ergens meer informatie te vinden over (de verschillen van) model 2015 voor de Golf Variant?
- Ik vrees dat hierdoor de productieweek wel eens een heel stuk zou kunnen opschuiven. Terechte vrees?
Ik heb trouwens deze vragen ook gereplied op hun mail. Als ik antwoord heb, zal ik het hier laten weten voor andere (potentiële) kopers
Ieder jaar omstreeks mei veranderd de fabriek van modeljaar. Meestal veranderd er niets aan de wagen alleen een letter in het chassis nummer die op het modeljaar slaat.
De voorziene levering in Belgie staat momenteel op 08/07/14 in mijn scherm
Comment
-
Je schrijft zelf dat de oorspronkelijke productieweek week 22 is. Dat is dus de week
van maandag 26 mei tot en met zondag 1 juni, als hij dan begin juli geleverd wordt
heb je volgens mij weinig tot geen vertraging.
Transport van de fabriek naar de garage kan makkelijk enkele weken duren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk BerichtenJe schrijft zelf dat de oorspronkelijke productieweek week 22 is ... weinig tot geen vertraging.
Bij het bestellen (begin februari) zeiden ze dat ik de auto 'waarschijnlijk' midden mei zou hebben.
Een mailtje in maart leerde me dat de productieweek 22 zou zijn, leverdatum 11/06/14
De mail vandaag zegt dat de auto op 08/07/14 in België gaat zijn (leverdatum dus rond de tiende juli zeker?)
Dus op een kleine drie maanden is de leverdatum een kleine twee maanden opgeschoven...
Nieuwste mail:
De Golf varianten hebben allemaal vertraging, vanwege productieproblemen in de fabriek.
Comment
Comment