Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
    Uit gemakzucht, ik ga echt niet half Europa platlopen om een wagen ergens goedkoper te vinden, aan degene die dat wel willen(kunnen), mij niet gelaten.
    Anderzijds zal iedereen wel ergens dingen aankopen die hij duur betaald in Belgie, en die in andere landen spotgoedkoop zijn.
    We hebben het nu ook niet over maar € 500 dat je kan uitsparen.

Comment

• Vier maanden oud, 6000 km afgelegd, tijd voor de pro's en contra's.
      De 14 140 pk golf met dsg is een snedig beestje. Gaat altijd verbazend goed vooruit. Gemiddeld verbruik van 7,6 liter, valt mee, gezien de rijstijl.
      Ik vind het een heel knappe wagen, aales zit perfect op zijn plaats. Dit is echt een kilometervreter. Toch vind ik de gps traag reageren. Bij mijn astra break is de route binnen een paar seconden uitgerekend, de golf neemt hier gerust een minuutje de tijd voor. Hij berekent steeds drie routes, misschien net daarom dat ie er langer over doet. Nog een klein minpuntje is het gemis van een brandend lampje op het dashboard bij rijden met lichten aan. Je ziet het flauw groen branden aan de knop voor de verlichting, links van het stuur, maar ik vind dit niet goed.
      automatisch parkeren lukt vrij goed. Weinig op fouten kunnen betrappen. Werkt wel verslavend, eens je het gewoon bent, vertrouw je op het systeem. Ik zal moeten opletten dat ik het parkeren niet verleer.
      voorts topwagen, ik beklaag me geenszins de aankoop.

Comment

• Bij de Discover Media navigatie kan je ook voor 1 route kiezen. Gewoon even aanpassen in de instellingen.

Zelf zit ik rond de 7,2l, sportief rijden (DPS steeds op sportief), handgeschakeld, korte afstanden!
        Ritje naar zee kwam ik op een gemiddelde van 6,1l.

En ook ik beklaag me na bijna 1 jaar, 20500km m'n aankoop niet!

1.4TSi ACT 140pk

Comment

• Het inladen van routes kan je volgens mij ook kiezen.
          Maar tijdens het rijden zelf is die van de vw veel sneller dan in de Insignia.
          Daar ben je soms al 200 meter in de straat als hij zijn pijl aanpast.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ben op zoek naar een leasewagen, via de simulator van de leasingmaatschappij heb ik volgende simulatie gemaakt:
            Golf Variant Highline 1.6 tdi 77kw
            • Rear Assist’’ (Achteruitrijcamera) (KA1)
            • Handleiding van het voertuig in het Nederlands (0VH)
            • Xenonkoplampen II (TOP XENON) (met dynamische regeling in de bochten en dagrijlichten in LED techniek) (PXB)

• Aluvelgen 17’’ ’’DIJON’’ met sportophanging (15 mm verlaagd) (225/45 R17) (PJ5/PSF)
            • Verdonkerde zijruiten achteraan en achterruit (65% lichtabsorberend) (4KF)
            • Zonder identificatie van het model en motor (0NA)

Pakketten

Pack Premium Class - GPS Discover PRO (PRE4/W28/W77) =
            • Coming Home - Leaving Home'' functie (veiligheidsomgevingverlichting) (manuele leaving-home functie)
            • ''Park Pilot'' voor- en achteraan (APS) + ''Park Assist'' + kantelbare passagiersbuitenspiegel (WDB)
            • Automatisch in- en uitschakelen van koplampen met lichtsensor
            • Buitenspiegels elektrisch inklapbaar (6XQ)
            • Centrale armsteun vooraan met opbergruimte en 2 bijkomende naar achter gerichte luchtroosters (bekerhouder achteraan) (6E3)
            • Elektronische airconditioning (Climatronic) met dual-zone temperatuurregeling, links en rechts, met gekoeld handschoenenkastje aan passagierszijde (PH2)
            • GPS ''Discover PRO'' (Radio, 8 luidsprekers, kleuren aanraakscherm 8'', Bluetooth, CD/DVD-lezer, USB-aansluiting, harde schijf, Aux-In) (ZND)
            • Gechromeerde dakrailing (3S1)
            • Lederbekleding ''Vienna'' (WL0)
            • Metaalkleur en / of pareleffect
            • Panoramisch opendak (PS1)
            • Ruitenwissers met automatische regeling van het wistempo door een regensensor
            • Zelfdimmende binnenspiegel (automatische dag / nachtstand)

2 vragen:
            - mis ik bepaalde zaken (is mijn 1e vw) ?
            - Qua kleur had ik in geadachten: ofwel Night Blue met leder Marakesh binnen ofwel pacific blue met leder shetland. Of zijn er andere suggesties ?

Comment

• Die ergo zetels zijn ook wel handig als je lange benen hebt, maar voor de rest ziet die er redelijk compleet uit. Veel meer dan een trekhaak bv kan er niet meer op denk ik zo. Ik zou zelf voor de pacific met shetland kiezen. ( met leer zijn die ergo's geen optie).

Heb zelf een 2.0 variant pacific blue besteld ( particulier, besteld in juni levering verwacht half sept )
              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Dynamic light assist er bij nemen en Dijon velgen weg laten.

Comment

• Ik heb bijna dezelfde wagen besteld maar een 1.4 140'pk dsg in limestone grey en shetland leder interieur. Weet niet wat je budget is maar de premium computer ( schermpje tussen de tellers) maakt het wel mooiere zeker met de gps. Ik heb verder ook nog pre safety, dynaudio alarm en trekhaak genomen. Dynamic,light niet want verkoper gaf aan dat dit in be niet werkt. Zie ook het nut niet echt in. Levering bij mij is eind oktober dus nog even wachten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gmd Bekijk Berichten
                    Ben op zoek naar een leasewagen, via de simulator van de leasingmaatschappij heb ik volgende simulatie gemaakt:
                    Golf Variant Highline 1.6 tdi 77kw
                    • Rear Assist’’ (Achteruitrijcamera) (KA1)
                    • Handleiding van het voertuig in het Nederlands (0VH)
                    • Xenonkoplampen II (TOP XENON) (met dynamische regeling in de bochten en dagrijlichten in LED techniek) (PXB)

• Aluvelgen 17’’ ’’DIJON’’ met sportophanging (15 mm verlaagd) (225/45 R17) (PJ5/PSF)
                    • Verdonkerde zijruiten achteraan en achterruit (65% lichtabsorberend) (4KF)
                    • Zonder identificatie van het model en motor (0NA)

Pakketten

Pack Premium Class - GPS Discover PRO (PRE4/W28/W77) =
                    • Coming Home - Leaving Home'' functie (veiligheidsomgevingverlichting) (manuele leaving-home functie)
                    • ''Park Pilot'' voor- en achteraan (APS) + ''Park Assist'' + kantelbare passagiersbuitenspiegel (WDB)
                    • Automatisch in- en uitschakelen van koplampen met lichtsensor
                    • Buitenspiegels elektrisch inklapbaar (6XQ)
                    • Centrale armsteun vooraan met opbergruimte en 2 bijkomende naar achter gerichte luchtroosters (bekerhouder achteraan) (6E3)
                    • Elektronische airconditioning (Climatronic) met dual-zone temperatuurregeling, links en rechts, met gekoeld handschoenenkastje aan passagierszijde (PH2)
                    • GPS ''Discover PRO'' (Radio, 8 luidsprekers, kleuren aanraakscherm 8'', Bluetooth, CD/DVD-lezer, USB-aansluiting, harde schijf, Aux-In) (ZND)
                    • Gechromeerde dakrailing (3S1)
                    • Lederbekleding ''Vienna'' (WL0)
                    • Metaalkleur en / of pareleffect
                    • Panoramisch opendak (PS1)
                    • Ruitenwissers met automatische regeling van het wistempo door een regensensor
                    • Zelfdimmende binnenspiegel (automatische dag / nachtstand)

2 vragen:
                    - mis ik bepaalde zaken (is mijn 1e vw) ?
                    - Qua kleur had ik in geadachten: ofwel Night Blue met leder Marakesh binnen ofwel pacific blue met leder shetland. Of zijn er andere suggesties ?
                    - DPS ( instellen reactietijd gaspedaal , stuur , rempedaal ,...)
                    - Jazz bleu pearl kleur : nieuwe kleur voor 2015
                    Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
                    Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

• Denk je echt dat DPS zoveel verschil maakt? Zeker al niet als je geen DCC hebt genomen en met een 1.6 tdi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timvan Bekijk Berichten
                        Denk je echt dat DPS zoveel verschil maakt? Zeker al niet als je geen DCC hebt genomen en met een 1.6 tdi.
                        Ik vind van wel , zeker in combinatie met dsg , en bovendien kost het bijna niets , ik dacht iets van een 150€ zonder korting.
                        Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
                        Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

• Enorm verschil hoor die DPS!

Comment

• en op welke manieer verschil want buiten gasrespons en stuur kan het geen invloed hebben als er geen DCC aanwezig is.
                            zie je dit ook in het verbruik?

Comment

• kan je die dynamic light assist niet aan zetten via de vagcom? Want je hebt dan toch al die radar voor licht en regensensor.
                              Want blijkbaar kan je verkeersbordherkenning ook aanzetten via vagcom/VCDS.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timvan Bekijk Berichten
                                en op welke manieer verschil want buiten gasrespons en stuur kan het geen invloed hebben als er geen DCC aanwezig is.
                                zie je dit ook in het verbruik?
                                DPS staat bij mij steeds in 'sport'...
                                Stuurt directer/agressiever/... dan tegenover bijvoorbeeld de 'eco' stand.
                                Net zoals de gasrespons directer/agressiever/... reageert.

'k Zou zeggen; rijdt is een aantal km in eco en dan in sport...enorm verschil!

Verbruik zal dan ook wel ietsje hoger liggen. Toch bij mij (1.4TSi).

Comment

• Bedankt maar weet het niet zo. Op mijn golf 6 gti heb ik dcc en dat staat ook 99% van de tijd in comfort daarom dar ik DSM niet genomen heb

Comment

• thx voor info, premium computer en dynaudio interesseren me wel. Past ook in het budget Dynamic light: hoeft niet, ik begrijp ook dat dit in België niet zo nuttig is ...

Kan maar in oktober bestellen, zal dus levering 2015 zijn ...

Comment

• Ook op een 1.6 met 105 pk. Na een testrit: goede motor, kan vlot mee maar mirakels moeten we ook niet verwachten ...

Comment

• Donderdag mag mijn wederhelft haar Golf variant gaan halen ,ben eens benieuwd .
                                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                                          Donderdag mag mijn wederhelft haar Golf variant gaan halen ,ben eens benieuwd .
                                          heb vandaag ook bericht gehad van mijn werk dat de wagen morgen ten laatste in de garage arriveert, dus ten laatste begin volgende week mag ik er ook om gaan

Comment

Working...
                                          X