Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door prettie Bekijk Berichten
    In belgie staat de boordcomputer ook in het duits. Al de rest via de radio in het nederlands om te zetten. En waarom in Duitsland kopen.
    dat zijn allemaal re-import wagens waar ze nog altijd veel geld op verdienen. Koop beter rechtstreeks in Polen bij een dealer.
    Afstand en tijd...
    Ik heb geen goesting om een 1000 tal km af te leggen om een wagen te kopen.
    Daarnaast is het de bedoeling om op redelijk korte termijn een wagen te kopen...

Comment

• je kan daar op 14 dagen met een wagen wegrijden. ikzelf had geen goesting om 20.000 euro te betalen in Belgie. Als je 5000 euro kunt uitsparen dan is de goesting er bij mij wel.
      Je zit volgens mij nog veel te ver weg om in het buitenland te kopen. je hebt nog teveel vragen. Eigenlijk is het heel simpel als je de juiste mensen leert kennen.
      Mocht je goesting hebben, dan kan ik je wel het één en ander uitleggen hoor.

Comment

• Boordcomputer veranderen van Duits naar Nederlands kan je zelf doen via 'instellingen'. Rechtstreeks in CZ kopen was waarschijnlijk nog 1.000 euro voordeliger maar je hebt dan nog extra adminstratieve rompslomp , reis - en transportkosten , taalbarriere .... Dat liet ik dus graag over aan de Duitse handelaar. De auto werd overigens perfect proper afgeleverd. Ik kreeg ook een uitgebreide uitleg van de chef over de de wagen. Geen enkel verschil met een goede Belgische dealer dus. Het importeren en de inschrijving in Belgie is echt een fluitje van een cent. Mijn volgende komt zeker weer van daar.

Comment

• Ik had me blijkbaar vergist qua locatie van die neuwagenkauf, ik dacht dat die ergens aan de andere kant van Duitsland gelegen was...
          Hoe gaat dat proces daar in z'n werk?
          Ik zie daar enkel basisprijsmodellen staan, dus ik neem aan dat op bestelling het toch een tijdje duurt eer je je wagen hebt?

Comment

• Je stelt je wagen samen net zoals bij de dealer. Je kan voor elk model een prijslijst aanvragen met alle mogelijke opties en dan je configuratie/bestelling doormailen. Levering duurt inderdaad langer dan bij de dealer. Mijn wagen is op 11/12 geproduceerd in Duitsland , dan naar de VW dealer CZ getransporeerd en uiteindelijk rond 25/1 terug in Duitsland bij de verkoper aangekomen waar ik hem op 30/1 heb afgehaald..Je mag rekenen op een maand extra.Mijn wagen liet extra lang op zich wagen door de combinatie Variant/TGI.

Comment

• Dus hoelang heb jij eigenlijk moeten wachten van bestelling tot levering?

Comment

• 11 maanden :-) wegens bovengenoemde combinatie .

Comment

• Vet kleur!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                    Je stelt je wagen samen net zoals bij de dealer. Je kan voor elk model een prijslijst aanvragen met alle mogelijke opties en dan je configuratie/bestelling doormailen. Levering duurt inderdaad langer dan bij de dealer. Mijn wagen is op 11/12 geproduceerd in Duitsland , dan naar de VW dealer CZ getransporeerd en uiteindelijk rond 25/1 terug in Duitsland bij de verkoper aangekomen waar ik hem op 30/1 heb afgehaald..Je mag rekenen op een maand extra.Mijn wagen liet extra lang op zich wagen door de combinatie Variant/TGI.
                    Dit is een voorbeeld van re-import. Ik heb daar niets op tegen, maar dit zijn EU-wagens. Veel gesjouw met de wagens van en naar Duitsland. Ik heb rechtstreeks gekocht bij een erkende VW-dealer. Extra jaar garantie gekregen, betaald in euro en een wagen die redelijk goed uitgerust is.
                    Ja, je moet er zelf om als je de kosten wil laag houden, maar dat heeft mij max 250 euro gekost met 2 personen.
                    Importeren in Belgie is inderdaad een fluitje van een cent.

Comment

Mocht je goesting hebben, dan kan ik je wel het één en ander uitleggen hoor.

Die uitleg lijkt me in elk geval welkom.
                      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                        +1 idd.
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Autoconstructeurs hebben de gewoonte prestaties een beetje beter voor te stellen dan ze in werkelijkheid zijn. Maar volgens deze test is de Golg GTE krek even snel als een GTI. terwijl VW 7,6 s opgeeft als tijd om de 100 km/h te halen, zou de GTE volgens deze test die snelheid in 6,3 s bereiken...

BMW 420dA : >>>

Comment

• Dat ding gaat hard!

Comment

Jullie mogen gerust de vragen stellen. Ik en mijn zoon zijn vorige week een nieuwe VW Golf gaan halen uit Polen.
                              Hoe dit allemaal in zijn werk gegaan is zullen jullie zich afvragen ? Wel, ik heb al redelijk wat nieuwe auto's gekocht in Belgie,
                              maar meer plezier dan deze keer heb ik nog nooit gehad. Het is een avontuur op zich, met een grote voldoening als je terug bent en een
                              splinternieuwe VW staan hebt op je oprit die 5000 euro minder kost.
                              Ik ben dan ook op een superkerel gebotst die me dagelijks mailde, mij geruststelde, mij foto's opstuurde, mij geholpen heeft om de betaling op een zo
                              best mogelijke manier te laten verlopen. Beste wisselkoers van hun gekregen. Extra garantie enz..

Het duurde bij mij ongeveer een maand voordat de wagen hier was, maar daartussenin zaten veel dagen van twijfel en schrik dat het wel eens verkeerd zou kunnen lopen.

Onnodig bleek achteraf. Het kan in 14 dagen geklonken zijn.

Vanaf de moment van betaling duurt het 2 dagen voor het geld op hun rekening staat, diezelfde dag vertrekken de originele papieren ( COC dokument - Geldige Faktuur en het paspoort van de wagen) met de post. 2 dagen daarna ontvang je die via aangetekende zending.

Dezelfde dag kan je naar het dichtsbijzijnde douanekantoor de wagen laten invoeren, de BTW betalen en naar je verzekering gaan om de aanvraag tot inschrijving te laten invullen.

Daarna nog naar de DIV ( op dagen dat de douane aanwezig is) en klaar is kees. De dag nadien krijg je dan het inschrijvingsbewijs en eventueel de nummerplaten.

Daarna kan je de auto gaan afhalen, de platen erop zetten en heb je achteraf niets meer te regelen.

Nog vragen ? Shoot :-)

Comment

• dus je hebt eerst het geld gestort en dan afgewacht, dat is idd wel een groot risico... Ik zou liefst de auto betalen bij ontvangst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                  dus je hebt eerst het geld gestort en dan afgewacht, dat is idd wel een groot risico... Ik zou liefst de auto betalen bij ontvangst.
                                  Bij een officiele VW garage geld overschrijven zou ik nu geen risico durven noemen.

Ik benadrukte ook dat ik een super toffe verkoper had gevonden. 300 % te vertrouwen.

De wagen betalen bij ontvangst ? Ga jij met zoveel geld naar het buitenland reizen ?

In het geval van Polen mag je zelfs niet binnen met zoveel Zloty. Daar staat een limiet op.

Comment

Bij een officiele VW garage geld overschrijven zou ik nu geen risico durven noemen.

Ik benadrukte ook dat ik een super toffe verkoper had gevonden. 300 % te vertrouwen.

De wagen betalen bij ontvangst ? Ga jij met zoveel geld naar het buitenland reizen ?

In het geval van Polen mag je zelfs niet binnen met zoveel Zloty. Daar staat een limiet op.
                                    ah wist niet dat het een officiele dealer was. Het is wel interessant om te doen, zeker als je 5000 euro korting krijgt voor exact dezelfde auto als bij een belgische dealer.

Comment

• Die 5.000 euro, is dat in vergelijking met de Belgische catalogusprijs, of met de (gebruikelijke) kortingen er af? (kochten jullie een stockwagen?)
                                      En krijg je in Polen nog korting? Dus, als je een auto configureert op de Poolse site, hoeveel mag je er nog af doen om tot de reële prijs te komen?
                                      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Die 5.000 euro, is dat in vergelijking met de Belgische catalogusprijs, of met de (gebruikelijke) kortingen er af? (kochten jullie een stockwagen?)
                                        En krijg je in Polen nog korting? Dus, als je een auto configureert op de Poolse site, hoeveel mag je er nog af doen om tot de reële prijs te komen?
                                        Januari-Februari zijn DE maanden om in Polen nog een extra korting te krijgen.( 10% en meer op de catalogusprijs)
                                        Ik zat met een verschil van 5000 euro tussen de netto prijzen (kortingen afgetrokken). Catalogus Belgie was een 21500 wat met de salonkorting en de garagekorting nog op een kleine 19000 euro kwam. In Polen netto 11750 betaald + in Belgie nog de BTW.

Mijn wagen werd in Wolfsburg geproduceerd op 18/12/2014 en was bij aankoop een kleine 14 dagen op stock bij de garage.

Comment

Working...
                                        X