Ik test het eens uit!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VII
Collapse
X
-
2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil: (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
-
Heb het vandaag eens getest, als je dit bedoeld dan werkt het niet. Ook zonder front assist blijft hij vanzelf remmen. Dus geen CC zonder dat hij ingrijpt. Of bedoel je iets anders?
Comment
-
Daarnet ook eens geprobeerd, kreeg zelfs een waarschuwing bij de BC dat het uitstond, maar toch bleef dat spel remmen als ik naderde op een voorligger
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenNeen dat is de City-noodstopfunctie waar jij het over hebt.
Front Assist gaat altijd samen met ACC
Het begeleidingssysteem Front Assist met City-noodstopfunctie is als optie verkrijgbaar en vormt een erg handig hulpmiddel voor het vermijden van achteraanrijdingen. Een radarensor controleert de afstand tot het voorliggende verkeer en geeft de bestuurder visuele en akoestische waarschuwingen wanneer de afstand te klein wordt. De bestuurder wordt zo aangezet om zelf in te grijpen en intussen wordt het remsysteem voorbereid om eventueel in werking te treden. Een korte remschok dient als tweede waarschuwingssignaal. Wanneer de bestuurder hierna nog niet reageert, wordt er een gedeeltelijke remming in gang gezet.
In acute noodsituaties waarin een botsing niet meer te vermijden is, wordt automatisch een volledige rembekrachtiging geactiveerd om de impact van een botising te beperken.
Dat is dus nog iets anders dan ACC die afremt op de voorganger zonder biepjes en korte remschokken...
Last edited by Bairy; 30/03/2015, 16:46.
Comment
-
Automatische afstandscontrole (ACC)
Het optionele systeem voor automatische afstandcontrole meet de afstand tot de wagens vóór u én hun relatieve snelheid. De sensor scant een gebied tot 200 m vóór uw auto. Bij gestremd verkeer of files brengt het systeem de nieuwe Golf volledig tot stilstand. Verbetert de verkeerssituatie, dan wordt het systeem binnen de drie seconden weer gedeactiveerd. De automatische afstandcontrole wordt gekoppeld aan het « Front Assist » systeem voor de monitoring van het omgevingsverkeer en de noodstopfunctie voor stadsverkeer.
Kan dus niet anders dan dat het automatisch terug wordt geactiveerd want zonder Front Assist ook geen ACC
Vraag me dan wel af waarom je het dan überhaupt kan uitschakelen in de boordcomputer als het toch overruled wordt...
2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
Vraag me dan wel af waarom je het dan überhaupt kan uitschakelen in de boordcomputer als het toch overruled wordt...
Als ik zie dat de auto onterecht zal afremmen hou ik mijn voet klaar op de gas.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenVraag me dan wel af waarom je het dan überhaupt kan uitschakelen in de boordcomputer als het toch overruled wordt...
Het is dus enkel de City-noodstopfunctie die je kan uitschakelen. (lijkt mij)
Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
het is ook effectief veel beter...maar je moet eerst zelf overtuigd zijn en niet verplicht ermee moeten werken
ik rij al cc sinds 1993 met een onderbreking op een vw die het niet had...iedereen direct een cc in be kun je nooit gebruiken...dikke bs het vergt aanpassing...de acc kun je ook niet altijd gebruiken
ik denk ook dat het pientere pookje van een benz (sorry daf) veel makkelijker handelt dan andere systemen bij andere merken die na een paar generaties elke keer hun cc anders positionerenLast edited by bobo; 30/03/2015, 18:18.
Comment
-
Met een CC kom je dichter op de voorliggers dan met een ACC feit, een CC kun je gebruiken bij druk verkeer mits voldoende anticiperen en vooruit denken/kijken. ACC is meer geschikt bij minder verkeer aangezien op de belgische autowegen nauwelijks een constante snelheid aangehouden kan en wil worden door de andere weggebruikers.
Comment
-
Hier een interessante discussie over ACC en aanverwanten: http://www.motor-talk.de/forum/acc-i...8.html?page=14
Kort samengevat:
Front Assist kan je enkel tijdelijk uitschakelen. Na de volgende start is het reeds terug ingeschakeld uit veiligheidsoverwegingen.
Als je ACC hebt moet je het inderdaad daarmee doen; gewone CC kan je vergeten. Ze maken zich daar vooral druk om het feit dat de radarsensor in de Golf maar tot 160km/u kan met ACC, terwijl je gewone CC vroeger wel nog kon instellen tot de maximumsnelheid die de wagen aankan. Een Passat heeft bijvoorbeeld een straffere radarsensor, waardoor ACC daar tot 210km/u werkt.
Comment
-
Hebben jullie dit ook voor, dat lampje blijft bijna een minuut à 2 minuten branden na het wegrijden, wilt dat dan zeggen dat er binnen die 2 minuten geen airbag voor de passagier actief is?
Waarschijnlijk zal dit wel niet zijn, anders is dat toch niet echt veilig...
Comment
-
heb dat ook, soms blijft het precies langer aan dan anders, maar 2 minuten vind ik nu wel echt langKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Een vraagje: Hoe ervaren jullie het start stop systeem?
De eerste paar keren dat ik met mijn golf 1.4 tsi ging rijden, startte de motor al wanneer ik mijn voet van de rem bracht.
Nu merk ik dat de motor pas start wanneer ik echt op het gaspedaal begin te duwen.
Is dit normaal?
Comment
Comment