Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik heb sinds december '14 een Variant. ik luister vaak audio via bluetooth. wat ik maar niet vind, is om hoe ik een playlist kan maken die de auto herkent. kan iemand me vertellen welke playlist de auto herkent?
    Last edited by vdvaerbe; 24/04/2015, 20:44.

Comment

• Wat de parkeersensoren vooraan betreft die piepen in fileverkeer enz, ik heb de automatische aanschakeling uitgezet in het menu "parkeren en manoeuvreren"

Playlists via Bluetooth? Dat kan niet als ik mij niet vergis.
      Via Bluetooth moet ik op mijn iPod/iPhone zelf de playlist kiezen en laten afspelen.
      Met de Mobile Device Interface iPod icm iPod/iPhone kan ik via het touchscreen GPS-scherm de playlists opzoeken en afspelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
        Dat van die sensoren is om zot van te worden, aan de rode lichten en in de file zit ik meer op diene knop van de sensoren te rammen om dat irritant gepiep af te zetten dan wat anders...
        Ik werd er ook zot van, maar ge kunt dat geluid wel af zetten. Hij geeft dan wel nog de sensoren weer op het scherm maar begint niet meer te piepen. Ofwel volledig uitschakelen zoals DEA565 aangeeft.
        Dat de radio stiller gaat wanneer de sensoren in werking treden valt ook aan te passen in de setup.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
          Misschien was het hier al gemeld of heb ik erover gelezen maar voor modeljaar 2016 komt er dus een driecilinder benzine in de Golf te liggen:

1.0 TSI
          85 kW / 115 pk
          200 Nm
          6-bak of DSG-7
          Niet alleen die motor is nieuw in modeljaar 2016, maar ook het volgende voor de Golf, de Sportsvan en de Variant (vrij vertaald):
          - Wegvallen kleur Clearwater Blue Metallic
          + optie buitenspiegelbehuizing in Carbon (voor R)
          + optie App Connect (dit is de nieuwe verzamelnaam voor Android Auto, Apple CarPlay en MirrorLink)
          + optie CarStick (is een USB-stick waarin een simkaart geplaatst kan worden om internet te verkrijgen in het infotainment systeem)
          - Wegvallen van diverse opties voor Trendline: Panoramadak, Alarmsysteem, ACC, Front-Assist, Blind-Spot-Sensor, Achteruitrijcamera,
          Verkeersbordenherkenning, verwarmbaar stuur, klein reservewiel, verwarmbare voorruit, standverwarming
          - Wegvallen velg "Perth" 6,5x16" voor Trendline en Comfortline
          - Wegvallen velg "Singapore" 7x17" voor Comfortline en Highline
          - Wegvallen velg "Luxor" 7,5x19" voor Highline
          - Wegvallen Winterbanden 15" voor Comfortline en Highline
          + diverse wijzigingen bij de Multimediasystemen (invoering van de 2de generatie)
          Die 2de generatie infotainment omvat o.a. een snellere cpu en een groter scherm voor Composition Media en Discover Media (van schermdiagonaal 5,8" naar 6,5" en de resolutie is nu dezelfde als die van de Discover Pro). Overzichtje hier. Verder komt er ook nog een "Guide & Inform" pakket, wat optioneel is voor Discover Media, en standaard bij Discover Pro zit.

Car-Net „Guide & Inform Basic“* voor "Discover Media":
          • Status van het voertuig
          • Mijn bestemmingen (Personal POI)
          • Nieuws
          • Online verkeersinfo
          • Online importeren van bestemmingen
          • Online opzoeken van een bestemming (tekstgestuurd)
          • Parkeerplaatsen
          • Tankstations
          • Weer

Car-Net „Guide & Inform Plus“* voor "Discover Pro" bevat ook nog:
          • Google Street View
          • Google Earth
          • Online opzoeken van een bestemming (spraakgestuurd)

De hamvraag is nu natuurlijk wat D'Ieteren met deze wijzigingen gaat doen, aangezien er bij ons bijvoorbeeld al geen Comfortline bestaat voor de Golf, en men het ook al vertikt heeft om een verwarmbare voorruit en een verwarmbaar stuurwiel aan te bieden. Op dit moment zijn ze blijkbaar hard aan de configurator aan het sleutelen aangezien o.a. de Golf er nu gewoon niet in staat.
          Last edited by Kenw00t; 28/04/2015, 21:43.

Comment

• Eigenlijk zou men toch een auto moeten kunnen bestellen hoe men de auto wilt en niet afhankelijk zijn van een invoerder (maw alle opties) ... Straf dat de constructeur niets aan doet ...
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenw00t Bekijk Berichten

De hamvraag is nu natuurlijk wat D'Ieteren met deze wijzigingen gaat doen, aangezien er bij ons bijvoorbeeld al geen Comfortline bestaat voor de Golf, en men het ook al vertikt heeft om een verwarmbare voorruit en een verwarmbaar stuurwiel aan te bieden. Op dit moment zijn ze blijkbaar hard aan de configurator aan het sleutelen aangezien o.a. de Golf er nu gewoon niet in staat.
              Mooie post, waarvoor dank.
              ACC/Front assist niet meer mogelijk op trendline? Dan ben ik benieuwd of D'Ieteren een uitzondering krijgt. Stappen terugzetten inzake veiligheid lijkt me niet logisch.
              Die multimediasystemen zullen wel één op één overgenomen worden. Goed nieuws dat de Discover Media een groter scherm krijgt. De Pro koopt hier toch bijna niemand.
              Ben ook wel benieuwd naar de integratie van Apple Car Play en Android Auto

Comment

• Inderdaad onbegrijpelijk dat het basismodel er qua veiligeid op achteruit zou gaan. Het aanbod van d'Ieteren in Belgie is inderdaad erg pover . Geen comfortline , geen Highline TGI , geen Blue Motion 1.6 TDI, euro 6 pas een jaar later dan in Duitsland.... Gelukkig is men als koper niet gebonden aan het aanbod van de invoerder.

Comment

• Niet vergeten dat de Belgische Trendline en Highline een redelijk afwijkende inhoud hebben dan de Duitse versies, waar ook Comfortline nog eens tussen zit.
                  De Duitse Highline kan je bijvoorbeeld enkel configureren met een adequate motor (vanaf 125pk benzine of de 150pk diesel) en bevat verder ook nog Xenon en 17-duims velgen. De Belgische Highline leunt dus veel dichter aan bij de Duitse Comfortline. Ook is de Belgische Trendline dikker aangekleed dan de Duitse, enzovoort. Ergens is dat wel logisch, anders zou het gat wegens het missen van de Comfortline gewoon te groot zijn.

De reden waarom je al die opties niet meer op de (Duitse) Trendline kan nemen past in de kostenbesparingen die het concern doorvoert door o.a. de complexiteit en het te grote modelgamma te reduceren. Op die manier forceren ze je dus om minstens een Comfortline te nemen indien je die opties wilt. Zo besparen ze verder nog eens 130.000 euro per jaar door geen metalen sleutelhanger meer te voorzien (dit is geen grap). Het is verder misschien ook nog goed om te weten dat zowel de Belgische Trend- en Highline standaard over ACC en Front-Assist beschikken, waar dit bij alle Duitse lines een optie is waarvoor je moet bijleggen.

Comment

• Het verminderen van het aantal mogelijke configuraties is een goede zaak qua kosten. Het gamma is nu al veel te onoverzichtelijk (niet enkel bij VW), wat is nu bv. nog het verschil tussen een EOS en Golf cabrio?

Comment

• Voor de EOS valt het doek in juni. Dit model werd geïntroduceerd toen ze nog geen enkele andere cabrio hadden. Ondertussen is er de Golf Cabrio en Beetle Cabrio. Verder maken ze nog de denkoefening om de Polo enkel nog als 5-deurs aan te bieden, om zo maar 1 carrosserie meer te moeten bouwen.

Comment

• Eos hard klapdak, Golf stoffen kap. Vrij groot verschil.

Comment

• Verschillen tussen Golf Cabrio en Eos zijn er weldegelijk. De grote overeenkomst is echter dat ze allebei voor geen meter vekopen.

Comment

• Gisteren dus vastgesteld dat ecomodus weinig uithaalt bij mij (voor mijn traject)
                            Ben gestrand op een gemiddeld verbruik van 7,76 l/100km.
                            Vergeleken met de 7,8 die ik haalde zonder ecomodus, heeft het dus weinig zin om dit in te schakelen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Eos hard klapdak, Golf stoffen kap. Vrij groot verschil.
                              Klopt, en het is denk ik zelfs de enige in zijn soort in het hele VAG concern. Maar dit is de niche van de niche, plus dan nog eens het feit dat deze duur zijn om te bouwen door o.a. het ingebouwde panoramadak. De vraag die ze zich stellen bij de besparingen is niet of ze alle segmenten koste wat het kost nog moeten bedienen, maar eerder of dit soort dure grappen wel genoeg opbrengen tov de kosten om ze effectief aan te bieden. Vandaar o.a. de denkoefening om de Polo enkel nog als 5-deurs aan te bieden. Het schrappen van de 3-deurs zou 200 miljoen euro besparen. Boze tongen zeggen ook dat nichemodellen zoals de Beetle en Scirocco an sich ook in vraag gesteld worden. (bron) De Eos staat ondertussen al niet meer in de Duitse configurator.

Aan de Belgische VW-configurator zijn ze blijkbaar hard aan het werken. Deze is al sinds woensdagochtend volledig offline, dus ik verwacht eigenlijk wel veel veranderingen bij o.a. de Golf als het zo zit...

Comment

• De Phaeton ook zo'n klucht...
                                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Mja da's heel het probleem: een bepaald brengt een bepaald model uit om een nichemarkt te bedienen, de andere gaan erin mee, uiteindelijk biedt elk merk elk mogelijk model aan. Ook binnen VAG -> waarom een VW phaeton als er een A8 is, waarom een CC als er een A5 is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    Mja da's heel het probleem: een bepaald brengt een bepaald model uit om een nichemarkt te bedienen, de andere gaan erin mee, uiteindelijk biedt elk merk elk mogelijk model aan. Ook binnen VAG -> waarom een VW phaeton als er een A8 is, waarom een CC als er een A5 is?
                                    Als je kijkt naar de kortingen en uitrustingsmogelijkheden die VW momenteel geeft tov Audi lijkt het alsof ze nu weer meer inzetten op VW en vooral de Golf. Binnen enkele jaren draait men dit weer om zodat er weer meer Audi's worden verkocht
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                      Als je kijkt naar de kortingen en uitrustingsmogelijkheden die VW momenteel geeft tov Audi lijkt het alsof ze nu weer meer inzetten op VW en vooral de Golf. Binnen enkele jaren draait men dit weer om zodat er weer meer Audi's worden verkocht
                                      In het geval van de Golf vind ik het momenteel net omgekeerd. Je kan voor bijna hetzelfde geld een A3 kopen met dezelfde motor en vergelijkbare uitrusting. Het scheelt echt niks. Spreek dan over particuliere koop.

Comment

• Dit lijkt me logisch aangezien de Golf en de A3 quasi identieke wagens zijn. De Golf heeft door zijn standaard ACC/Front Assist echter een voorsprong op veiligheidsgebied en zou dus iets duurder moeten zijn.

Comment

• Dat lijkt me net niét logisch.

De Audi is toch net een klasse hoger dan de Golf, of wordt door het VW concern althans in een hogere klasse gezet.

Comment

Working...
                                          X