Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    In het geval van de Golf vind ik het momenteel net omgekeerd. Je kan voor bijna hetzelfde geld een A3 kopen met dezelfde motor en vergelijkbare uitrusting. Het scheelt echt niks. Spreek dan over particuliere koop.
    Dan vraag ik me toch af waar jij kijkt.

Ik heb een tijdje terug de aankoop van een nieuwe auto in dat segment overwogen en dan komt de golf er toch een stuk goedkoper uit hoor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Dat lijkt me net niét logisch.

De Audi is toch net een klasse hoger dan de Golf, of wordt door het VW concern althans in een hogere klasse gezet.
      Vooral het tweede. Er is niet zoveel verschil eigenlijk. Het niveau in de afwerking, d.w.z. hoe efficiënt en foutloos een bepaalde robot bepaalde onderdelen bevestigt, is quasi gelijk.
      Er is nog wel (een klein) verschil in gebruikte materialen. Zowel basismaterialen als schakelaars, knopjes e.d.
      Voor de rest heb je een andere (daarom niet betere) aanpak qua aansturing van multimedia (controller vs touch)
      Een Audi A3 mag van mij dus nog steeds wat meer kosten. Maar liefst niet teveel want dat is hij niet waard.
      Als particulier heb je wel het voordeel dat het waardebehoud nog net iets beter is in het geval van de Audi.
      Last edited by Löwe; 03/05/2015, 18:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Dan vraag ik me toch af waar jij kijkt.

Ik heb een tijdje terug de aankoop van een nieuwe auto in dat segment overwogen en dan komt de golf er toch een stuk goedkoper uit hoor!
        Momenteel moeilijk te vergelijken omdat de configurator van VW al een paar dagen offline is maar ik heb de vergelijking ook gemaakt. Het scheelde echt niet veel.
        Ik spreek hier wel over basismotoren (beiden 1.2 TSI 81kW) en een vergelijkbare uitrusting zonder al te veel poespas.
        Bij Audi kan je bv. momenteel voor weinig geld die Intuition (plus) pakketjes bestellen en krijg je nog eens 500 € extra optiekorting.

Comment

• Ik heb ook uitgebreid de S3 en de 7R vergeleken. Bij gelijke uitrusting is het prijsverschil (netto, niet catalogusprijs) inderdaad heel erg klein. Uiteindelijk voor de Golf gekozen omdat die (volgens mij) mooier is en ook nog eens beter rijdt. Naar restwaarde toe misschien niet de juiste beslissing maar daar lig ik niet wakker van.
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

• De overeenkomst tussen een pak melk en de nieuwe motor van de Volkswagen Golf? Ze hebben allebei 1 liter aan inhoud. Melk is de witte motor, maar hoeveel pk die motor heeft, lees je na de breek.

Lang verwacht en nu toch gekomen. Je kunt per direct naar de dealer stappen voor een Volkswagen Golf, Golf Variant of Golf Sportsvan met de nieuwe 1.0 TSI in het vooronder. Dankzij een turbo en directe brandstofinspuiting levert het blokje 115 pk en 200 Nm. Dat is nog niet zoveel als Ford maximaal uit haar 1-liter driecilinder peutert. In de Ford Fiesta Red/Black Edition, komt het blok tot 140 pk en 210 Nm. Downsizing is soms zo erg nog niet.

De belangrijkste reden om te gaan downsizen, is natuurlijk het reduceren de uitstoot. De 1.0 TSI braakt in de Golf en de Golf Variant 99 gram CO2 per kilometer uit. In de Golf Sportsvan komt de driepitter tot 105 gram CO2 per km. Ook een DSG-automaat brengt daar bij geen van de drie uitvoeringen verandering in.

Wil dat nog een beetje, een Golf met driepitter? In de vijfdeurs Golf duurt het sprintje naar 100 km/u 9.7 seconden en bedraagt de top 204 km/u. Goed, heel spectaculair is het niet, maar wie had ooit gedacht dat een dergelijk kleine driecilinder een C-segmenter aan dat soort prestaties zou helpen?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Sinds een week heb ik een golf 7. 105pk diesel.

Alleen heb ik een vraagje over discover media via iphone 6. Wat is het voordeel dit via kabeltje te doen? Kan je meer of ook de media control app gebruiken. Kan je video's afspelen? Ben bij twee garages langs geweest om te kijken voor een kabeltje maar ze hebben geen test. Dus ik wil niet zoveel geld uitgeven wat ook via bluetooth kan.

Kan je de voice control activeren want ik heb wel het knopje maar niet de functie?

Johnny
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door johnny81 Bekijk Berichten
                Sinds een week heb ik een golf 7. 105pk diesel.

Alleen heb ik een vraagje over discover media via iphone 6. Wat is het voordeel dit via kabeltje te doen? Kan je meer of ook de media control app gebruiken. Kan je video's afspelen? Ben bij twee garages langs geweest om te kijken voor een kabeltje maar ze hebben geen test. Dus ik wil niet zoveel geld uitgeven wat ook via bluetooth kan.

Kan je de voice control activeren want ik heb wel het knopje maar niet de functie?

Johnny
                Ik denk dat je dan afspeellijsten, albums etc op je discover media krijgt, wat via Bluetooth niet mogelijk is. (Denk ik)
                De voice control werkt bij mij ook niet.. zet gewoon mijn muziek op stil...
                2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Ik gebruik die niet meer, zou het nog eens moeten testen.
                  Je kan de playlist van de iPhone afspelen en bedienen maar verder weet ik het niet meer.

Sent from here
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Wat gaan ze doen met die 1.2 tsi 105 dan?
                    Lijkt me een overbodig blok geworden want een stapje boven de nieuwe 1.0 tsi 115 is er al de 1.4 tsi act in 125 en 150pk

Comment

• De 1.2 tsi gaat eruit

Dabei folgt Volkswagen weiter dem Prinzip des Downsizing, denn der neue 1.0 TSI löst das 1.2 TSI Triebwerk ab. Dennoch bietet der turbogeladene Kleinwagen mit 110 PS Leistung reichlich Fahrspaß und läuft auf bis zu 190 km/h Höchstgeschwindigkeit auf. Parallel gibt es den 1.0 TSI auch als 90 PS Version, der weniger verbraucht und bis zu 180 km/h Spitze fährt.
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• 1.0 tsi... Hoe zit dat met de betrouwbaarheid, ben benieuwd of er hier nog 200k km kan mee worden behaald.
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                          1.0 tsi... Hoe zit dat met de betrouwbaarheid, ben benieuwd of er hier nog 200k km kan mee worden behaald.
                          Meer en meer merken downsizen, het is van volgen of verliezen, verder niks mis mee, kijk maar naar de 1 liter van Ford, prachtige motor!
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Alle benzinemotoren (buiten GTI en R) in de Golf verbruiken gemiddeld 6 liter en een klets. De lichtste een dikke 6 en de zwaarste een kleine 7. Start-stop, cilinder uitschakeling e.d. verandert daar allemaal niks aan. En die 3 cilinder gaat daar ook niks ten goede aan veranderen. Hij zal wel wat van de CO2 afschaven (althans in de ‘officiële metingen’) en biedt blijkbaar wat meer koppel. De 3 cilindersnerp (je moet ervan houden) krijg je er gratis bij. De trillingen/vibraties hopelijk niet. In de Fiësta of Focus ligt het verbruik van de 1.0 Ecoboost op hetzelfde niveau of hoger dan de compacte 4 cilinder TSI’s bij VW.
                            Maar allé, ik ben benieuwd natuurlijk…

Comment

• de 1.2 overdonderde mij

ben er vast van overtuigd dat vw weet waarmee ze bezig zijn (die zever aan de top zogezegd krijg je er gratis bij) met hun 1 liter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                Alle benzinemotoren (buiten GTI en R) in de Golf verbruiken gemiddeld 6 liter en een klets. De lichtste een dikke 6 en de zwaarste een kleine 7. Start-stop, cilinder uitschakeling e.d. verandert daar allemaal niks aan. En die 3 cilinder gaat daar ook niks ten goede aan veranderen. Hij zal wel wat van de CO2 afschaven (althans in de ‘officiële metingen’) en biedt blijkbaar wat meer koppel. De 3 cilindersnerp (je moet ervan houden) krijg je er gratis bij. De trillingen/vibraties hopelijk niet. In de Fiësta of Focus ligt het verbruik van de 1.0 Ecoboost op hetzelfde niveau of hoger dan de compacte 4 cilinder TSI’s bij VW.
                                Maar allé, ik ben benieuwd natuurlijk…
                                Ik denk dat jij eens moet meerijden met die van mijn papa. Zit op +- 4.5l en de wagen zelf is een 1.4TSI 150pk.

En mijn papa is nu ook niet de eco piloot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat jij eens moet meerijden met die van mijn papa. Zit op +- 4.5l en de wagen zelf is een 1.4TSI 150pk.

Ik zit op +-7,8l met een 1.4 tsi 140 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON- Bekijk Berichten
                                    Ik zit op +-7,8l met een 1.4 tsi 140 pk

Auwtch

Comment

• Met de 1.2 zat ik toch ook net onder de 8L.
                                      Was wel in positieve zin verrast van de vlotte soepele motor.

Sent from here
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• 6,4l á 6,6l,... 1.4TSi 140pk. sportstand, sportief rijgedrag, 33.000km.

Heb wel de indruk dat de wagen minder verbruikt sinds het onderhoud.
                                        Staat ook op 5w40 olie.
                                        Daarvoor zat ik steevast boven de 7l (7,2l... 7,3l).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Dat is echt opmerkelijk en zeldzaam laag. Een gemiddelde compacte TDI haalt dat met moeite.
                                          Misschien zitten er kabouters onder de kap die een handje helpen?

Comment

Working...
                                          X