Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 45 min nodig gehad om mijn gps up te daten. Wel de discovery pro, weet niet of dit iets uitmaakt.
    Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
    2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
    2014 Golf 7 R ---> Verkocht
    2008 BMW E91 335i --> Verkocht
    2015 Golf 7 GTD

Comment

• De tankinhoudindicator is ook niet echt nauwkeurig lijkt me.
      Na 400km gereden te hebben zit op een halve tank, wetende dat ik waarschijnlijk maar 600km zal kunnen rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON- Bekijk Berichten
        De tankinhoudindicator is ook niet echt nauwkeurig lijkt me.
        Na 400km gereden te hebben zit op een halve tank, wetende dat ik waarschijnlijk maar 600km zal kunnen rijden...
        Idd heb nu 630km gereden en moet dringend gaan tanken
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• De mijne doet het sinds vorige maand ook niet meer zoals het zou moeten (daarvoor ging ie nog perfect)
          Als ik getankt heb dan beweegt het wijzertje niet meer tot 150-170km, daarna gaat de indicator wel naar beneden zoals het zou moeten, maar als de actieradius nog 150km aangeeft dan wil dat zeggen dat ik eigenlijk op de laatste dampen aan het rijden ben :s

Comment

• Mijn brandstofmeters zijn vrij nauwkeurig. Hij geeft bij het voltanken een actieradius aan van 340 km en meestal is de tank leeg na 320 km en moet ik hem voltanken voor 13 euro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
              De mijne doet het sinds vorige maand ook niet meer zoals het zou moeten (daarvoor ging ie nog perfect)
              Als ik getankt heb dan beweegt het wijzertje niet meer tot 150-170km, daarna gaat de indicator wel naar beneden zoals het zou moeten, maar als de actieradius nog 150km aangeeft dan wil dat zeggen dat ik eigenlijk op de laatste dampen aan het rijden ben :s
              nja bij is het gelijkaardig.
              eenmaal ik in de helft van de tank zit(volgens de indicator) dan gaat het echt wel snel naar beneden...

Comment

• Ik heb het zelfde met de Leon

Comment

• nog nooit anders geweten bij eender welk merk (seat vw skoda mitsu jeep mercedes)

Comment

• Dat heb ik nu nog nooit voorgehad.

Ai ai, VW kwaliteit?, een tankmeter zou je toch goed moeten kunnen krijgen.

Comment

• Ik heb dit absoluut niet met mijn huidige wagen. Ik heb een blind vertrouwen in de range indicator. Ik tank vaak met een actieradius < 25 km, mijn record is 13 km :-). Als dat klopt, wil dat zeggen dat ik nog één liter in de tank heb
                      Ik heb dat met enkele andere voertuigen vroeger ook wel gehad...
                      BMW 420dA : >>>

Comment

• niet over de range, over de brandstofmeter zelf...stand half =/ halve tank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                          Ik heb dit absoluut niet met mijn huidige wagen. Ik heb een blind vertrouwen in de range indicator. Ik tank vaak met een actieradius < 25 km, mijn record is 13 km :-). Als dat klopt, wil dat zeggen dat ik nog één liter in de tank heb
                          Dat vind ik een zeer domme manier van werken:
                          Ik zorg er altijd voor dat mijn tank minstens halfvol is.
                          Stel u even voor dat je met een brandstofreserve zit van 25 km en er is een omleiding ten gevolge van een ongeval, als er dan geen tankstation in de buurt is, dan kun je de rest te voet afleggen............

Comment

• als je ziet wat voor vormen die aannemen is het ook niet meer dan logisch, je kruipen overal tussen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                              Ik heb dit absoluut niet met mijn huidige wagen. Ik heb een blind vertrouwen in de range indicator. Ik tank vaak met een actieradius < 25 km, mijn record is 13 km :-). Als dat klopt, wil dat zeggen dat ik nog één liter in de tank heb
                              Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                              Dat vind ik een zeer domme manier van werken:
                              Ik zorg er altijd voor dat mijn tank minstens halfvol is.
                              Stel u even voor dat je met een brandstofreserve zit van 25 km en er is een omleiding ten gevolge van een ongeval, als er dan geen tankstation in de buurt is, dan kun je de rest te voet afleggen............
                              Zowel met men Jetta als de Golf heb ik al tot actieradius 0 km gereden. Bij de dealer zei men mij dat als je op 0km staat dat je dan nog steeds rond de 30km kan rijden. Maar het is niet aan te raden omdat je dan enkel de odometer of tripmeter als indicatie hebt.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• ...en je zuigt nog een hoop vetzakkerij erbij mee ook, dikwijls veel miserie

Comment

• Hoeveel zou de tank van een 1.6 TDI BMT moeten zijn eigenlijk?
                                  ik heb er nooit meer dan 44 liter in gekregen en toen had ik ongeveer 850km gereden
                                  gemiddelde is nu ongeveer 4.9 à 5.1 l/100km

Comment

• 50 is tankinhoud...

Zit meestal rond de 400/500 km halfweg, om dan tegen het begin van rood tegen de 800 te zitten. In principe kan ik er nog wel 50km of meer uitkrijgen ( één keer gedaan, eigenlijk vergeten te tanken en moest dan nog 120 km doen ) Wijzer stond echt helemaal links beneden en gaf nog enkele km's aan...
                                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Best wel teleurstellend dat verbruik en de tankinhoud van de 7. Bij mijn oude op papier 15% onzuinigere Golf 6 2.0 tdi 110 pk met slechts 10% grotere tankinhoud stond de meter meestal na 550 tot 600 km op half en haalde ik vrij gemakkelijk de 1.000 km en uitzonderlijk ook eens 1.200 km. Waar zit dan de vooruitgang vraag je je dan toch af. Met de nieuwe 7 zou ik met 15 kg Duits H CNG (400 km) en 50 liter benzine (700 km) toch ook aan 1100 km moeten kunnen komen denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                        Zowel met men Jetta als de Golf heb ik al tot actieradius 0 km gereden. Bij de dealer zei men mij dat als je op 0km staat dat je dan nog steeds rond de 30km kan rijden. Maar het is niet aan te raden omdat je dan enkel de odometer of tripmeter als indicatie hebt.
                                        Dat klopt, ik maak mij er ook geen zorgen over.

Sent from here
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• De FWD's hebben 50 liter tankinhoud, de 4Motions 55 liter.
                                          Maar bij aflevering kon er in de mijne iets meer dan 56 liter in.
                                          Rijbereik lijkt me vrij accuraat, verbruik is ongeveer halve liter te optimistisch
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                          X