Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Transit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford Transit



    The new range builds on almost 50 years of experience in creating market-leading commercial vans and was engineered at Ford's Centre of Excellence for commercial vehicles in Europe; applying global product development resources.

    The all-new Ford Transit replaces the heavier two-tonne Transit derivatives in Europe and other worldwide markets, and will eventually replace the popular Ford E-Series range in North America. Tough, functional and professional, new Transit brings new levels of capability and versatility to the medium commercial van market.

    Offering a comprehensive range of body styles and derivatives, with multiple wheelbases, roof heights and new chassis cowl versions, all-new and more capable Transit is tailored to the needs of key worldwide markets.

    For Europe, a full range of Transit bodystyles and derivatives, offering front-wheel drive, rear-wheel drive and all-wheel drive, will be powered by the latest 2.2-litre Duratorq TDCi diesel.

    In North America, customers can choose from several engines, including the proven 3.5-litre EcoBoost or a powerful diesel option; each features rear-wheel drive and at least 25 percent better fuel economy than a comparable E-Series. Multiple roof heights and wheelbases will be available. North American Transit vans will be manufactured in Kansas City, alongside the Ford F-150.


    Bron: [www.flickr.com]
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4






        Bron + meer foto's: [www.autoblog.it]
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Live @ IAA Hannover:





          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6


            Last edited by Jocar; 20/09/2012, 18:35.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7




              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8




                Bron: [www.ford.com]
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Ik vind het wel een knappe camionette... Die wil ik eens in het wit zien met een 3.5T-as achteraan.
                  Volvo V60 D3 R-design

                  Comment


                  • #10
                    Volgend jaar zijn wij van zin een nieuwe gesloten camionette bij te kopen, gezien we pas een Ford Focus Clipper hebben gekocht en hier zeer tevreden van zijn zit de kans er wel eens in dat de nieuwe camionette een Transit zal worden ipv een Boxer.

                    Comment


                    • #11
                      Bij welke garage heb je de Focus gekocht?
                      Ik heb pas nog een Sprinter gekocht, dat is eigenlijk nog dé referentie.
                      Volvo V60 D3 R-design

                      Comment


                      • #12
                        Ford hasselt motor

                        Diesel met de laagste CO2 uitstoot op de markt. Rijdt trouwens ook zeer goed. Er komt misschien nog een 2e focus clipper bij.

                        Comment


                        • #13
                          FACELIFT VOOR FORD TOURNEO CUSTOM

                          Ford heeft een facelift doorgevoerd op de Tourneo Custom, de personenversie van de Transit Custom. Begin volgend jaar worden de eerste exemplaren geleverd.

                          Ford's vierde generatie Transit verscheen in 2013 ten tonele. De personenversie van de Transit Custom kennen we als Tourneo Custom en het is die ruimtereus die vandaag door Ford is gefacelift.

                          De vernieuwde Tourneo is vanbuiten te herkennen aan zijn volledig nieuwe front. Ford geeft het model nieuwe koplampen, een enorme hexagonale grille met vijf horizontale, verchroomde lamellen en een nieuwe voorbumper. Het geheel is nu meer in lijn met de rest van het Ford-gamma. Vanbinnen monteert Ford een volledig nieuw dashboard. De relatief drukke lijnen van het vorige interieur zijn naar de prullenmand verwezen en ook de Tourneo Custom krijgt een uit het dashboard stekend 8-inch metend scherm dat bij het infotainmentsysteem (SYNC 3) hoort. Uiteraard verschijnt dat laatste systeem alleen op de hogere uitrustingsniveaus.

                          De zes nieuw ontworpen stoelen die achterin te vinden zijn, zijn in een vergaderopstelling te zetten. Ford belooft verder betere materiaalgebruik en betere geluidsisolatie. Ook nieuw zijn zaken als Intelligent Speed Limiter en Traffic Sign Recognition.

                          Op de motorenlijst zet Ford een reeks dieselmotoren met vermogens van 105, 130 of 170 pk. Later dit jaar opent Ford de orderboeken. De eerste modellen worden begin volgend jaar geleverd.









                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14




                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              OOK FORD TRANSIT CUSTOM ONDER HET MES!

                              IN 2019 ALS PLUG-IN HYBRID

                              Een week geleden schoof Ford de gefacelifte Tourneo Custom naar voren. Vandaag wordt diens bestelversie op de snijtafel gelegd.

                              Ford pakte behoorlijk uit tijdens het bijschaven van de Tourneo Custom. De personenbus kreeg een geheel nieuwe voorzijde en ook het complete dashboard werd vervangen voor een moderner getekend exemplaar. De bestelversie van de Tourneo Custom, de Transit Custom, profiteert nu van dezelfde aanpassingen.

                              We zien hetzelfde compleet nieuwe front van de Tourneo Custom terug op de Transit Custom. De horizontale lamellen, de nieuwe bumper; het past allemaal beter bij de rest van de Ford-familie. Het dashboard is ontdaan van zijn relatief drukke lijnen en wat terugkeert is een bijna Fiesta-achtige stuurcabine waarin Ford, afhankelijk van de uitvoering, zjin SYNC3-systeem monteert. Ook nieuw zijn zaken als Intelligent Speed Limiter en Traffic Sign Recognition.

                              Op de motorenlijst plaatst Ford een 2.0-liter grote dieselmotor die met 105, 130 en 180 pk te krijgen is, een blok dat de oude 2.2 vervangt. Van de 105 pk sterke versie is een ECOnetic-uitvoering leverbaar. In 2019 verschijnt hij overigens ook als Plug-in Hybrid op de markt, een uitvoering die later dit jaar in London bij een reeks wagenparkexpoitanten getest gaat worden. De aandrijflijn bestaat uit een elektromotor die is gekoppeld aan een 1,0-liter grote EcoBoost benzinemotor. Wat transmissies betreft, brengt Ford een vernieuwde zestraps SelectShift-transmissie naar het model.

                              Ford opent nog dit jaar de orderboeken van de vernieuwde Transit Custom. De levering start begin volgend jaar. Uiteraard komt hji weer met diverse dakhoogten en wielbasissen beschikbaar.







                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16




                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Beginnen meer en meer uitgerust te worden als personenwagens en rijden ook zo. Recent nog met een nieuwe transit full option gereden, en voelt aan als een luxe wagen.
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      GEREDEN: FORD TRANSIT 310 L2H2 130 PK AT

                                      Normaal gesproken is het comfort sterk gediend bij de keuze voor een automatische transmissie, ook in een grote bestelauto. Zo’n bak maakt er echter niet automatisch een betere of fijnere auto van. Dat bewijst - helaas - de verder zo aangename grote Ford Transit.

                                      Als er een Ford-logo op de neus van een bestelwagen staat, betekent dat sinds de introductie van de Transit Custom in 2012 dat er een grote mate van rijplezier aan dit segment is toegevoegd. Bedrijfsvoertuig of niet, Fords rijden bovengemiddeld prettig. Zo ook de grote Transit, die je onder meer dankzij de directe besturing binnen de kortste keren over rotondes sleurt alsof je in een personenwagen zit. Fords actuele 2,0-liter diesels, EcoBlue genaamd, zijn een stuk zuiniger dan de oude 2.2-versies, maar bleken in de nieuwe Transit Custom toch niet uit te blinken in raffinement. Het lijkt nu alsof de nieuwe automatische transmissie - Ford noemt die SelectShift - dat rauwe randje van die motoren wat uitvergroot.

                                      Alleen met voorwielaandrijving

                                      De automaat, een traditionele versie met koppelomvormer en zes overbrengingen, kan worden geleverd op een beperkt aantal uitvoeringen van de Transit. Verder is de keuze voor de meest luxueuze uitvoering Trend verplicht, net als voorwielaandrijving en één van de twee krachtigste motoren (130 en 170 pk). De Trend is keurig uitgerust, met onder meer kunststof laadvloer- en zijwandbescherming, airco, cruisecontrol, parkeersensoren en een multifunctioneel stuurwiel; het standaardmodel Ambiente heeft van zichzelf al een uitgebreid pakket veiligheidsvoorzieningen met onder meer Side Wind Stabilisation en Roll Stability Control en een op acht manieren verstelbare bestuurdersstoel. Dik voor elkaar dus.

                                      Duimschakelaar

                                      De nieuwe SelectShift-bak heeft een toepasselijke naam, omdat je hem handmatig kunt bedienen. Niet door de pook tikjes te geven of met peddels te flipperen, maar door met je duim een kleine tuimelschakelaar op de pook in te drukken. Op zich handig, maar je moet hiervoor steeds even een hand van het stuur nemen; stuurflippers zijn dan handiger. Je kunt zelf incidenteel ingrijpen in het automatische schakelproces of de pook in 'M' zetten en alle schakelbewegingen met de schakelaar uitvoeren. De neiging om zelf te schakelen ontstaat geregeld, omdat de bak te sterk op een laag verbruik is gericht en daarom telkens naar zo hoog mogelijke versnellingen en daarmee zo laag mogelijke toerentallen grijpt. Op zich mooi, maar de auto kan er helaas niet zo goed mee omgaan. Soms draait het blok maar 1.500 toeren (dat komt overeen met circa 80 km/h) en dat gaat gepaard met meer gedreun dan je lief is. Het komt ook naar voren bij stationair draaien en in fileverkeer. Kortom, je zet de bak al snel een tandje terug, voor een wat acceptabeler (hoger) toerental. Eigenlijk jammer, want de motor heeft 'onderin' power genoeg. Het schakelen zelf moet ook soepeler kunnen,want je krijgt nog wel eens een lichte schok te verduren. Dat kan echt beter - aan Ford om de programmering nog eens te herzien. De van zichzelf erg goed Transit zou er beslist van opknappen. En over dat verbruik: de testweek werd afgesloten met een niet bovenmatig gunstige 9,0 l/100 km. Bij de handgeschakelde versie die we eerder reden, was het verbruik lager. Kortom: twee keer nadenken of je de automaat echt nodig hebt. En zeker even proefrijden.












                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        edit.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X