Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Transit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    VANBINNEN ÉN VANBUITEN VERNIEUWD

    GEFACELIFTE FORD TRANSIT GEPRESENTEERD

    In korte tijd heeft Ford de Transit Courier, de Transit Connect en de Transit Custom gefacelift en vandaag stelt het merk ook de vernieuwde auto voor die simpelweg Transit heet.

    Tijdens de IAA voor bedrijfsauto's in Hannover heeft Ford het doek verwijderd van de vernieuwde Transit. De 2-tons besteller ondergaat niet alleen optische, maar ook technische wijzigingen.

    De Transit krijgt een nieuwe voorzijde én een volledig nieuw ontworpen interieur. Het nieuwe binnenste past met zijn opgeruimde design en uit het scherm stekende scherm beter bij de overige Ford-interieurs. Ford zegt de 2,0-liter EcoBlue-dieselmotor te hebben gemoderniseerd, iets wat het gemiddelde brandstofverbruikmet 7 procent moet terugdringen. De piekdruk van het injectiesysteem is verhoogd en Ford heeft speciale zuigers toegepast om de interne wrijving zo veel mogelijk te beperken. Daarnaast maakt de Transit kennis met elektrische stuurbekrachtiging én wordt de auto op banden met een lage rolweerstand gezet. Ook zou het herziene front van de bus voor een gunstiger aerodynamica zorgen. De 2.0 EcoBlue-dieselmotor blijft beschikbaar met 105, 130 en 170 pk, maar daarnaast kan er voortaan ook worden gekozen voor een 185 pk en 415 Nm sterke variant. Alle motoren profiteren overigens van een nieuwe turbo.

    Schakelen geschiedt in alle Transits door middel van een handgeschakelde zesbak. De achterwielaangedreven versies zijn vanaf begin 2020 ook met Fords tientrapsautomaat te krijgen. Meer interessant nieuws: Ford introduceert mild-hybrid-techniek (mHEV) op de Transit, wat voor een verdere brandstofbesparing van 3 tot 8 procent moet zorgen. De mHEV-techniek is overigens optioneel voor versies met voor- en achterwielaandrijving.

    De Transit slankt verder enkele kilo's af. Zo is de motorkap voortaan van aluminium, zijn de wielen van gedraaid staal en beschikt de bus over één in plaats van twee uitlaatdempers. Het schutbord wordt voortaan vervaardigd uit composietmateriaal en niet meer uit staal. Het bovenstaande moet er volgens Ford voor zorgen dat het laadvermogen is vergroot.

    Ford geeft de Transit zijn Sync3-infotainmentsysteem mee, dat is gekoppeld aan een 8-inch groot scherm. Op de lijst met veiligheidssystemen komen we nu zaken als Lane-Keeping Aid, Blind Spot Information System, adaptieve cruisecontrol en Enhanced Lane Keeping Assist tegen. Nieuw is de mogelijkheid om de Transit in diverse rijmodi in te stellen: Eco Mode, Slippery Mode, Mut/Rut Mode (bij vierwielaangedreven versies) en Tow/Haul-mode voor het trekken van zware aanhangers die meer wegen dan de bus zelf. Voor parkeergemak zorgen nieuwe 'Front en Rear-View'-camera's, Active Park Assist, Parking Aid, Park-Out Assist en Cross Traffic Alert

    De verkoop van de vernieuwde Transit start medio 2019. De bus komt beschikbaar in een nieuwe Limited-uitvoering en uiteraard staan er straks weer diverse formaten van de bus op de prijslijst.









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22






      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        Rij-impressie: FORD TRANSIT CUSTOM PHEV

        Na Renault en Nissan toont nu ook Ford zich bereid om zijn witte bestelwagens met een groene aandrijflijn uit te rusten. AutoWeek ging alvast een blokje om met de Transit Custom PHEV, een jaartje voordat deze in productie gaat.


        Het zijn ontnuchterende cijfers waarmee Ian Porter komt. De hoofdingenieur van de Transit Custom heeft samen met Transport of London becijferd dat 75 procent van het vrachtvervoer in en rond de Britse hoofdstad per bestelwagen gebeurt. Op piekmomenten steken per uur 7.000 Light Commercial Vehicles (LCV) de rivier de Theems over. Dat zoveel dieselmotoren funest zijn voor de luchtkwaliteit, weet het kleinste kind. Dat er iets aan moet worden gedaan, snappen ze nu ook bij Ford, getuige de Transit Custom, die vanaf eind 2019 ook als benzinehybride is te krijgen. Daarmee is de eentonner van het Blauwe Ovaal een milieuvriendelijk alternatief voor de volelektrische bestellers die andere merken inmiddels ook in het programma hebben.



        RANGE EXTENDER

        Op papier is deze Transit Custom een PHEV, maar in de praktijk verschilt de plug-in hybride danig van wat we daar in het algemeen onder verstaan. Range Extender zou in dit geval een correctere benaming zijn, omdat de verbrandingsmotor de wielen nooit rechtstreeks aandrijft. Die taak is weggelegd voor een elektrische motor van 50 kW, gevoed door een accupakket van 14kWh dat voor maximaal 50 kilometer elektriciteit kan opslaan. Aan een klassiek stopcontact van 10 Ampère laad je de batterijen in 5 uur op, met 16 of 32 Ampère kan het in drie uur. En als je rit langer dan 50 kilometer is? Dan slaat de driecilinder benzinemotor van 1.000 ccautomatisch aan om als generator elektriciteit te genereren. Onderweg bepaal je zelf wanneer je die 50 emissieloze kilometers inzet. Tip de toets EV LATER en de Transit spaart zijn batterijen om elektrisch een stadscentrum in te rijden (en eventuele milieubelastingen te omzeilen), druk op EV NOW en de benzinemotor zwijgt (op voorwaarde dat de batterijen zijn opgeladen). In alle andere omstandigheden zorgt EV AUTO voor de gepaste aandrijving. Of daar nog een EV CHARGE-functie bijkomt, waarmee je de verbrandingsmotor laat draaien om de batterijen al rijdend op te laden, staat nog ter discussie. Zoals bekend zorgt zo'n functie voor een fors meerverbruik, waardoor de CO2-homologatie van de PHEV in het gedrang zou komen. Gezien de beperkte EV-autonomie, die trouwens nog onder de oude NEDC-regels werd gemeten, zou het in ieder geval een nuttige toevoeging zijn.



        KANTJE BOORD

        Hoe ver de Transit Custom in EV-modus komt voordat de benzinemotor aanslaat, hebben we tijdens de prototypetest op de Lommel Proving Ground niet kunnen verifiëren. Maar wat we wel hebben gemerkt, is dat de huidige elektromotor maar net volstaat om de bestelwagen onbeladen te mobiliseren – laat staan als er hellingen of lading aan te pas komen. Ford belooft beterschap in de vorm van een krachtiger elektromotor, die de productieversie vanaf 2019 zal aandrijven. Hoeveel krachtiger die motor wordt, willen de ingenieurs nog niet kwijt, maar ze bevestigen wel dat het extra vermogen een voelbaar verschil zal maken. Anderzijds is het natuurlijk ook zo dat de Transit Custom PHEV zijn nut vooral in stadscentra moet bewijzen, waar de gemiddelde snelheid sowieso maar rond de 30 km/h ligt. Maar als je dan toch even de ring- of snelweg op moet, gaat het extra vermogen zeker van pas komen.

        Toch blijft Ford erbij dat een Range Extender de juiste oplossing is voor de Transit Custom, en wel om drie redenen. Ten eerste omdat de set-up geen laadvolume inneemt, maar gewoon onder het bestaande chassis wordt gemonteerd. Ten tweede omdat de compacte combinatie slechts 130 kilogram gewicht toevoegt, waardoor de (overigens puike) rijdynamiek niet in het gedrang komt. En ten derde omdat de kostprijs op die manier binnen de perken blijft, wat anders zou zijn bij een volledige elektrificatie.



        TCO

        Hoeveel de Transit Custom PHEV midden volgend jaar gaat kosten, is op dit moment nog niet bekend. Ford hoopt de meerprijs ten opzichte van de diesels aannemelijk te houden, zodat de Total Cost of Ownership door de lagere brandstofrekening en belastingen ongeveer gelijk blijft. Tenzij je drie keer per dag de stadskern van Londen in moet en telkens € 12 Congestion Charge bespaart, want dan is het sommetje natuurlijk snel gemaakt.


        OORDEEL

        • +Elektrisch inzetbaar op de juiste plek
        • +Rij-eigenschappen
        • -Prijs nog niet bekend, dus kostenplaatje nog niet te maken
        • -Elektromotor niet zo krachtig











        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          Een camionette, dat is toch om geladen te worden, of niet ?
          Testen met een volgeladen eksemplaar zullen uitsluitsel geven over de doenbaarheid van deze formule
          Ik heb grote twijfels !

          Comment


          • #25
            Een elektricien die naar klant 1 en 2 rijdt en misschien max. 100km doet per dag, daarvoor voldoet dit toch ruimschoots?
            Maar zoals zo dikwijls zal de prijs hier doorslaggevend zijn.

            Het ontwikkelen van deze voertuigen zie ik voor een deel als leergeld. Zeggen dat ze nu al op punt staan, is de waarheid geweld aandoen. Maar binnen 10 jaar?
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

            Comment


            • #26
              Tja, er zijn er zovelen die zich nauwelijks verplaatsen en waar dit zou moeten volstaan.
              Maar is een 1000cc 3cyl niet wat aan de lichte kant als je het laad en trek vermogen bekijkt?
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #27
                Ford E-Transit:











                Test: www.autonieuws.be
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  Ford e-Transit review with Edd China – why it's our Van of the Year 2023

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment

                  Working...
                  X