Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Beetle Cabrio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Comment

De nieuwste reïncarnatie van de Volkswagen Kever wil in Nederland nog niet echt aanslaan. Wellicht dat dat beter lukt met het dak eraf? Wij probeerden de Beetle Cabriolet in Frankrijk.

Smaken verschillen uiteraard, maar qua uiterlijk vinden wij de huidige Kever best geslaagd. De dichte versie oogt een stuk stoerder dan zijn voorganger en de cabriolet blijft dankzij een stoffen vouwdak zowel open als gesloten mooi in balans. Onze "60's edition" heeft exact de blauwe kleur als op de foto's en dat betekent dat het dashboard eveneens lichtblauw is. De klokken zijn nog altijd in de oude VW-stijl, hoewel er ook wel veel herkenning is als je vlak daarvoor een VW Up hebt gereden. Net als de dichte variant is de Beetle Cabrio een opvallend leuke auto om te rijden. Hij staat nog op het onderstel van de vorige Golf, maar wel duidelijk met een veel straffere afstemming. Het sturen gaat licht en direct en de koets reageert meteen. Onderstuur blijft relatief lang uit. Het hogere gewicht wat inherent is aan een cabriolet blijkt hier geen roet in het eten te gooien. In bochten of met remmen berg-af heb je nooit het idee dat de auto te veel doorzet of doorduwt. Iets wat bij opgezaagde auto's nogal eens het geval is vanwege de extra kilo's. Hierdoor is er absoluut sprake van veel rij-plezier, het blijft niet bij geinige looks alleen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

fot"éo.jpg

Comment

Comment

In Belgie nog niet in de showroom, in Frankrijk al aan het leveren

Comment

Vandaag start de Automobil International Motorshow in Leipzig, waar onder meer deze nieuwe Beetle Karmann voor het eerst wordt getoond.

Karmann uit Osnabrück heeft inmiddels vele VW’s vormgegeven. De carrosserievariant ‘cabriolet’ is een specialiteit van Karmann. Zo hebben ze ooit het ontwerp geleverd voor de Golf cabrio, de Polo cabrio, meerdere Kever cabrio’s en natuurlijk voor de dakloze Karmann Ghia.
                Deze Beetle Cabriolet Karmann komt met blitse 18-inch disc wheels, sportstoelen en een aluminium dashboard (waar zagen we dit eerder?). Verder zie ik op het eerste gezicht weinig verschil met een standaard Beetle cabrio.
                De bijzondere Beetle zal vanaf volgende maand te bestellen zijn. Waarschijnlijk hangt er een passend ‘premium-prijsje’ aan dit pretspul.

Comment

Comment

De zomer is nu echt in aantocht en Abt besluit dat dit een uitgelezen moment is om de Volkswagen Beetle Cabrio even in het zonnetje te zetten.

Abt biedt de tuning aan voor diverse motoriseringen. De 2,0-liter TSI-motor is normaliter bijvoorbeeld goed voor 210 pk, maar door toepassing van een zogenaamde powerbox stijgt het vermogen naar 260 pk.
                    De Beetle 1.2 TSI gaat van 105 naar 140 pk en de 1.4 TSI van 160 naar 210 pk. Het vermogen van de 1.6 TDI neemt toe van 105 naar 125 pk en de 2.0 TDI ziet z'n paardenkrachten stijgen van 140 naar 170 stuks.
                    De Duitse tuner verlaagt de open Beetle met 30 millimeter aan de voorzijde, achter is dat zelfs met 35 millimeter. Verder biedt Abt een verbeterd remsysteem en een bescheiden aerokit aan. Deze bestaat uit een voorspoiler en skirts aan de achterzijde van de auto. Volgens Abt zou een grote bodykit niet passen bij het karakter van de Beetle.
                    Een nieuw uitlaatsysteem, grotere wielen en 'booskijkers' maken het tuningfeestje compleet. De tuningspullen zijn per direct bij Abt te bestellen.

Comment

Comment

Comment

Working...
                        X