Oorspronkelijk geplaatst door lele
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Cascada
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk BerichtenAls er niet teveel embleem kopers zullen zijn zouden andere merken waar ie mee gelijkgesteld word wel eens klappen kunnen krijgen.
VEEL mooier dan een golf/a3 cabrio hoor !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenMwah... vooral een stuk handiger, dat wel. Maar om nu te zeggen mooier? De hatchback-vorm in gesloten toestand van de A3 is niet verkeerd. In open toestand heeft de Cascada alvast het voordeel van de verborgen rolbeugels. Maar tegelijk heeft hij het voor de Astra typische verschil tussen de lijn van de motorkap en de lijn van de onderkant van de ramen: de ramen komen "onder" de motorkap uit. Dat heb je bvb ook bij een Peugeot CC 308, en daar komt het alvast niet zo goed uit. Die twee verschillende lijnen lijken met elkaar te conflicteren.je hebt ook totaal geen kont wat een cabrio net mooi maakt vind ik.
In die prijsklasse graag een cascada
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk BerichtenEen diesel in een cabrio past als een tang op een varken. Rij maar eens cabrio met een diesel die voor je rijdt ! Leuk is anders ! Rij met een benzine en kijk uit naar de goedkoopste premium merk pomp en rij zo bijna met een benzine aan de prijs van diesel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenIk mis nog wa knoppekes op dat dashboard, er staan er niet genoeg op. En dat driehoekig raampje aan de zijkant ter hoogte van de spiegel: ik blijf het vreemd vinden.
Misschien alle knoppen verwijderen en gewoon een keyboard installeren in elke auto...Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Hij staat bij de dealers!
wat een auto..hij is echt groot. denk zelfs groter dan een BMW 3,Saab 9-3,Volvo C 70..een Golf en een Audi A3 zijn er speelgoed naast(waarmee ik niet wil zeggen dat hij daarom ook beter is)
dashboard is echt bijzonder mooi,als ze die middenconsole nog iets minder druk konden maken was het perfectie voor mij.
vooraan lijkt hij erg veel op de GTC,in zijaanzicht oogt hij mooi maar wel zwaar hoewel de lijnen goed zitten.van achter gezien vind ik hem echt mooi.
denk wel dat je een deftige motor nodig hebt om dit ding wat vlot te krijgen..
Comment
-
Ik vindt het ook een erg mooie auto, allèèn het zelfde als bij andere Opel modellen; het display tussen de tellers en het navi scherm.... Kan dat nou niet wat beter.... Ik heb zelf een Insignia gehad en die had ook zo'n "ouderwets" schermpje. Rij nu een A4 en zie nu dat dit ook anders kan. Wanneer Opel hier wat mee aandacht aan besteed, zou de volgende auto zomaar weer een Opel kunnen worden!
Comment
-
Ook nooit begrepen. vind ik persoonlijk de grootste miskleun in een Opel.
Dat 'schermpje' geeft in mijn Insignia Cosmo minder info weer dan het display van mijn simpele Astra 2008. Eerder een achteruitgang dan vooruitgang dus.
De Astra 2008 had ook nog 2 volwaardige BC's waar het nu eigenlijk één BC is met twee dagtellers (waarvan de tweede buiten de km-stand aan geen andere info gekoppeld is).
Bij een VW krijg je een gelijkaardig scherm maar dat is tenminste multifunctioneel afleesbaar en niet zo'n achterlijk scroll gedoe waar je maar 1 info per scherm kan aflezen en aan een knoppeke moet
draaien om de volgende info te zien. Jaren achterhaald. Toen ik mijn Insignia ging afhalen dqacht ik eerst dat het een softwarefout was of dat ik iets verkeerd manipuleerde.
Volgens de dealer komt dit omdat de software van de Opels nu niet meer in Duitsland ontworpen wordt maar door GM US.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenOok nooit begrepen. vind ik persoonlijk de grootste miskleun in een Opel.
Dat 'schermpje' geeft in mijn Insignia Cosmo minder info weer dan het display van mijn simpele Astra 2008. Eerder een achteruitgang dan vooruitgang dus.
De Astra 2008 had ook nog 2 volwaardige BC's waar het nu eigenlijk één BC is met twee dagtellers (waarvan de tweede buiten de km-stand aan geen andere info gekoppeld is).
Bij een VW krijg je een gelijkaardig scherm maar dat is tenminste multifunctioneel afleesbaar en niet zo'n achterlijk scroll gedoe waar je maar 1 info per scherm kan aflezen en aan een knoppeke moet
draaien om de volgende info te zien. Jaren achterhaald. Toen ik mijn Insignia ging afhalen dqacht ik eerst dat het een softwarefout was of dat ik iets verkeerd manipuleerde.
Volgens de dealer komt dit omdat de software van de Opels nu niet meer in Duitsland ontworpen wordt maar door GM US.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport(sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Inderdaad meer zou ik me ook niet wensen.
Maar blijkbaar was dat in 2008 al standaard en om een of andere reden in 2011 (Mijn Insignia is MY 2011) niet meer (en blijkbaar nu terug weer wel?).
Niets overzichtelijk aan. 7 afzonderlijke schermen (telkens scrollen) die telkens maar 1 waarde geven en de 2de BC is niet gekoppeld aan het verbruik (is gewoon een simpele tweede dagteller).
Overzicht dus 0.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenmooie auto, misschien wel wat jammer dat opel geen zwaardere motor in de lijst heeft tenzij er nog een OPC versie van komt
De 2.0 cdti biturbo (195pk) kan je al bestellenOpel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport(sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
Comment